Waarom fase - Help!

30-09-2011 17:41 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe lang duurt hij in godsnaam of wil ik dat niet weten? We zijn nu nog maar 4 weken bezig maar ik word er echt afentoe tureluurs van. Ik weet dat het goed is en het is vaak ook harststikke grappig maar hij gaat maar door.

Hoer bewaarden jullie je geduld? Hier dus ook door blijven vragen wanneer ik niet kan antwoorden, bij oversteken van drukke wegen etc. Zeggen dat ik nu moet opletten en niet kan antwoorden, dat hij even stil moet zijn etc etc helpt niet. Hij doet het ook echt niet express, lijkt ook geen vraag om aandacht maar wil gewoon opeens alles weten.

Pfffff, zo schattig, lief en irritant tegelijk, soms wil ik me even opsluiten in de badkamer. Vorige week verzelde ik hem dat het goed is dat hij zoveel vragen stelt, dat hij daar veel van leert. `Weet ik` zegt ie. Net 3 is hij.

Herkenning?
quote:Ska schreef op 30 september 2011 @ 19:27:

Als ik merk dat het een vraag is die hij echt wilt weten dan antwoord ik hem, als ik het zelf ook niet meer weet, moe ben of als het een onzinnige waarom-vraag is, dan vraag ik: wat denk je zelf waarom dat zou kunnen zijn, en soms zeg ik dat hij maar eventjes gewoon moet gaan spelen. Het heeft een jaar geduurd die fase, en nu is weer een jaar voorbij en lijkt het erop dat het weer opnieuw begint!

Dat was mijn tactiek ook, leerde hij direct dat hij niet overal direct een antwoord op kan krijgen. Is goed voor ze!

Overigens wil ik je niet ontmoedigen, mijn zoon is nu 8 en weet er nog een hele hoop waarommetjes uit te gooien. Het lastige is, is dat zijn waarommetjes danig ingewikkeld worden dat ik soms het antwoord niet eens weet. Nu is mij tactiek om hem door te verwijzen naar Wikipedia. Is ook goed voor ze!
Haha, die van mij is al heel gevorderd op de ipad, dus misschien moet ik gewoon vroeg beginnen met wiki
quote:alisan schreef op 30 september 2011 @ 20:48:

Haha, die van mij is al heel gevorderd op de ipad, dus misschien moet ik gewoon vroeg beginnen met wiki Gewoon doen joh. Is ook leuk wanneer hij naar school gaat. Weet hij dadelijk meer dan de juf/meester...
Hahaha geweldig, die waarom vragen! Hier ook een driejarige (oh nee dat mag ik niet meer zeggen, drie en een half jarige) die dat heel goed kan. Al geeft hij soms meteen zichzelf antwoord: daarom!, om daarna aan mij te vragen: waarom daarom?

Wij waren vandaag aan het zingen:

ik: zagen zagen....

zoontje: wiedewiedewagen

ik: jan kwam thuis

z: om een boterham te vragen

ik: moeder was niet thuis, vader was niet thuis....

z: ....... .............waarom waren ze niet thuis? Waar waren ze heen dan?
quote:moekie76 schreef op 30 september 2011 @ 21:14:

Hahaha geweldig, die waarom vragen! Hier ook een driejarige (oh nee dat mag ik niet meer zeggen, drie en een half jarige) die dat heel goed kan. Al geeft hij soms meteen zichzelf antwoord: daarom!, om daarna aan mij te vragen: waarom daarom?

Wij waren vandaag aan het zingen:

ik: zagen zagen....

zoontje: wiedewiedewagen

ik: jan kwam thuis

z: om een boterham te vragen

ik: moeder was niet thuis, vader was niet thuis....

z: ....... .............waarom waren ze niet thuis? Waar waren ze heen dan? gekmakend!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Dochter heeft hier zelf de oplossing gevonden, stelde de vraag een keer terug, antwoord wat ik kreeg was 'omdat ik dat wil'. Sindsdien gebruiken we die hier zelf ook. Aangezien ze weet dat zij het als antwoord geeft, vindt ze dat grappig en leidt het een beetje af. Ik moet zeggen dat zij niet heel veel 'waarom' stelt, maar meestal zelf een antwoord zoekt wat volgens haar logisch is. Dan ziet ze iets en daar trekt ze dus conclusies uit, zonder eerst waarom te vragen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven