Waarom zou je kinderen willen?
zondag 1 september 2019 om 15:45

woensdag 9 oktober 2019 om 21:36
Volgens mij is het maar in 5% van de gevallen een keuze of je ze wel of niet hebt. Voor 95% is het een aangeboren iets of je ze wil of niet. Dan houd je over mensen die geen geschikte partner vinden, mensen die bewust kiezen geen kinderen te nemen om dat ze zich zelf niet geschikt vinden als ouder en die paar die onvruchtbaar zijn en niet over gaan tot adoptie.
Het blijft gewoon van beide kanten iets emotioneels, wat eventueel kan aangevuld worden met rationaliteit. Bijvoorbeeld mensen die erg graag kids willen maar te labiel zijn of fysiek niet in orde en daar om kiezen om er niet voor te gaan.
Het blijft gewoon van beide kanten iets emotioneels, wat eventueel kan aangevuld worden met rationaliteit. Bijvoorbeeld mensen die erg graag kids willen maar te labiel zijn of fysiek niet in orde en daar om kiezen om er niet voor te gaan.

woensdag 9 oktober 2019 om 21:38
strikjemetstippels schreef: ↑09-10-2019 21:36Volgens mij is het maar in 5% van de gevallen een keuze of je ze wel of niet hebt. Voor 95% is het een aangeboren iets of je ze wil of niet. Dan houd je over mensen die geen geschikte partner vinden, mensen die bewust kiezen geen kinderen te nemen om dat ze zich zelf niet geschikt vinden als ouder en die paar die onvruchtbaar zijn en niet over gaan tot adoptie.

woensdag 9 oktober 2019 om 21:48
Seksleven komt na een paar maanden na bevalling weer helemaal terug als je niet meer borstvoedt, weer aan de pil bent, je weer sexy begint te voelen en je kind om half zeven naar bed gaat?
Vrije tijd. Ja daar ben ik het mee eens. Die wordt wel minder. Niet reden genoeg om geen kinderen te nemen vind ik.
Handicap is een relatief heel klein percentage. Vooral als er niks in je familie speelt.
Veel leuke nieuwe vriendschappen van mensen met kinderen!! En geweldige gespreksstof. Als je een keer een kind hebt is het echt heeerlijk om over kinderen te praten.
Krijsende kinderen in de bus vind ik ook irritant. Maar je hebt de opvoeding van je eigen kind zelf in de hand.
Het is een nieuwe liefde. Die je ook nog eens deelt met je partner.
Vrije tijd. Ja daar ben ik het mee eens. Die wordt wel minder. Niet reden genoeg om geen kinderen te nemen vind ik.
Handicap is een relatief heel klein percentage. Vooral als er niks in je familie speelt.
Veel leuke nieuwe vriendschappen van mensen met kinderen!! En geweldige gespreksstof. Als je een keer een kind hebt is het echt heeerlijk om over kinderen te praten.
Krijsende kinderen in de bus vind ik ook irritant. Maar je hebt de opvoeding van je eigen kind zelf in de hand.
Het is een nieuwe liefde. Die je ook nog eens deelt met je partner.

woensdag 9 oktober 2019 om 21:51
Ook met borstvoeding en zonder kind dat half zeven naar bed ging (of doorsliep) kwam ons seksleven al redelijk snel weer terug hoor. Of was eigenlijk nooit echt weggeweest.Aardvarkje schreef: ↑09-10-2019 21:48Seksleven komt na een paar maanden na bevalling weer helemaal terug als je niet meer borstvoedt, weer aan de pil bent, je weer sexy begint te voelen en je kind om half zeven naar bed gaat?
Maar ik hoor ook "ja we moeten maar eens een keer, kind is bijna 1." Kan ik me moeilijk wat bij voorstellen.

woensdag 9 oktober 2019 om 21:56
Ik helemaal niet. Maar oke.Puz_n_Boots schreef: ↑09-10-2019 17:53Hoewel ik zelf geen kids heb (want bewust kindvrij), zie en hoor ik bovenstaande hypotheses dikwijls om me heen plaatsvinden.

woensdag 9 oktober 2019 om 21:56
Um, gaat het wel goed met je?Tinkerbell1988 schreef: ↑09-10-2019 21:55ik wil geen kinderen omdat ik er geen wil en iedereen die lult over egoisme hier een dikke fuck you
Wat bedoel je precies met egoïsme?
woensdag 9 oktober 2019 om 21:57
Zou ik dan maar niet doen.Tinkerbell1988 schreef: ↑09-10-2019 21:55ik wil geen kinderen omdat ik er geen wil en iedereen die lult over egoisme hier een dikke fuck you
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning

woensdag 9 oktober 2019 om 21:58
wat kun je missen als je het nooit gekend hebt??? ik zie genoeg onhandelbare kinderen rondom mij en dat is al genoeg om er zelf niet aan te beginnen. en als ik later zorg nodig heb hopelijk ben ik tegen dan dood dan bel ik wel een verpleegster.Mixlokje schreef: ↑17-09-2019 23:15Tjonge jonge jonge heb maar een paar dingen gelezen en het enige wat ik dan kan bedenken is ben je wel goed bij je hoofd ??? Wat een onzin eerste klas zeg. Mensen die geen kinderen willen nemen moeten dat ook zeker niet doen. Maar voor andere mensen (zoals ik) is het gewoon het allermooiste wat er is. Daar kan niks tegenop, grootste geluk en liefde die je ooit zal ervaren.

woensdag 9 oktober 2019 om 21:59
Niemand houdt je tegen hoor.Tinkerbell1988 schreef: ↑09-10-2019 21:58wat kun je missen als je het nooit gekend hebt??? ik zie genoeg onhandelbare kinderen rondom mij en dat is al genoeg om er zelf niet aan te beginnen. en als ik later zorg nodig heb hopelijk ben ik tegen dan dood dan bel ik wel een verpleegster.
woensdag 9 oktober 2019 om 22:01
mensen zonder kinderen worden vaak aangezien voor egoisme met gelul over wie betaald de pensioen wie gaat er voor u zorgen later en het zijn onze kinderen die de kinderloze gaan verzorgen noem maar op, heb ze allemaal al gehoord,COtweepuntnul schreef: ↑09-10-2019 21:56Um, gaat het wel goed met je?
Wat bedoel je precies met egoïsme?
1 ik betaal zelf voor mijn pensioen
2 ik betaal kindergeld belastingen genoeg dus mogen de kinderen die dat kindergeld krijgen wel iets terug doen
3 we betalen hospitalisatie ook voor een reden.
4 het zijn wel de kinderloze die het werk overpakken van mensen die thuisblijven omdat hun kleine weer ziek is

woensdag 9 oktober 2019 om 22:03
Verstandig.Tinkerbell1988 schreef: ↑09-10-2019 21:55ik wil geen kinderen omdat ik er geen wil en iedereen die lult over egoisme hier een dikke fuck you

woensdag 9 oktober 2019 om 22:08
Je wil geen kinderen en zegt dat je het ook niet gaat doen, ik zeg verstandig omdat je doet wat je wil en je bent op je tenen getrapt?Tinkerbell1988 schreef: ↑09-10-2019 22:07zijn nochtans meer dan de helft van de ouders die nooit aan kinderen hadden mogen beginnen, wat zeg je tegen hun dan?

woensdag 9 oktober 2019 om 22:10
nee omdat er ook zeggen maar goed dat je dan niet aan kinderen begint! ge ziet ik ken de quotes van diegene met kinderen allemaal van buiten
sorry verkeerd verstaan
ben dat gezeik rond dat kinderen taboe zou beu, leven en laten leven, wat kan een ander schelen of je aan kinderen begint of niet! volgens mij is dat vooral een excuus omdat zijzelf spijt hebben van hun kinderen maar dat gaan ze natuurlijk niet zeggen.
moeten we dan alleen aan kinderen beginnen enkel en alleen omdat een ander dat wilt?
nog s sorry

woensdag 9 oktober 2019 om 22:12
Maar je quote mij, dus zanikt tegen mij terwijl ik nog nooit ook maar zoiets als wat jij allemaal beweert hebt gezegd heb. Dat is gek toch?Tinkerbell1988 schreef: ↑09-10-2019 22:10nee omdat er ook zeggen dan maar goed dat je dan niet aan kinderen begint! ge ziet ik ken de quotes van diegene met kinderen allemaal van buiten
sorry verkeerd verstaan
ben dat gezeik rond dat kinderen taboe zou beu, leven en laten leven, wat kan een ander schelen of je aan kinderen begint of niet! volgens mij is dat vooral een excuus omdat zijzelf spijt hebben van hun kinderen maar dat gaan ze natuurlijk niet zeggen.
nog s sorry

woensdag 9 oktober 2019 om 22:12
Ja, ik ben getraind.