Waarom zou je kinderen willen?
zondag 1 september 2019 om 15:45
zondag 1 september 2019 om 23:29
Bij deze danSoleil8 schreef: ↑01-09-2019 23:27Het wordt steeds hysterischer. Dus je hebt een kinderwens begrijp ik, maar omdat je alle zwartgalligheid uit je ochtendkrantje op jezelf betrekt, zie je er maar vanaf. Daar heb ik echt serieus nog nooit van gehoord. Die van dat kapitaal snap ik ook niet helemaal geloof ik, dat is dan om een huis te kunnen kopen? Omdat je in een huurhuis geen kinderen kunt opvoeden?![]()
zondag 1 september 2019 om 23:33
Lijkt me heel naar, dat je al het nieuws zo op jezelf betrekt en daarom zulke rigoureuze beslissingen neemt. Vervelend voor je dat je zo pessimistisch en negatief bent.
zondag 1 september 2019 om 23:35

zondag 1 september 2019 om 23:39
Zo realistisch klink je toch niet.
Nog een keer, het is niet enkel kommer en kwel:
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... wereldreis
Nog een keer, het is niet enkel kommer en kwel:
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... wereldreis

zondag 1 september 2019 om 23:52
maandag 2 september 2019 om 03:43
En je vriend denkt precies hetzelfde als jij? Er is niemand van jullie twee die de boel een beetje kan relativeren? Lijkt me best lastig.
Ik denk dat er al generaties lang gedacht wordt als je de kranten bij houdt dat het einde van de wereld nabij is. Oorlogen en ellende is er altijd al geweest.
Als men nu massaal stopt met kinderen krijgen breekt de pleuris pas echt uit.
Ik ben het overigens wel eens met dat als ik had geweten wat voor impackt kinderen krijgen heeft op je leven, ik misschien ook andere keuzes had gemaakt. Ik zeg misschien hoor want nu ik het schrijf bedenk ik me alweer. Wij zijn vrij snel begonnen met kinderen, had misschien toch liever gewacht ( maar aan de andere kant is het ook weer fijn om niet te oud te zijn als ze eruit vliegen:). Ik heb 2 vrij snel achter elkaar gekregen, had er misschien meer tussen moeten laten ( maar pluk er nu wel steeds meer en meer de vruchten van nu ze altijd samen spelen).
Maar nu ik zelf kinderen heb ( wat voor mij ook gewoon iets was wat ik altijd al wilde, al had ik het op voorhand wel geidealiseerd;),) snap ik ook heel goed dat mensen er niet voor kiezen.

maandag 2 september 2019 om 05:17

When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
maandag 2 september 2019 om 05:20
Ging ik toch bijna over tot medisch advies, c.q. diagnose stellen.
David Dunning
David Dunning
maandag 2 september 2019 om 05:28
Weet ik ook eindelijk waarom mijn kind ongelukkig is: opgegroeid in een huurhuis.
Verder vind ik dit soort vragen vergelijkbaar met waarom wel/geen relatie.
Ik kreeg nogal vaak de vraag waarom ik geen relatie wilde. Kon ik verder ook niks anders op antwoorden dan: gewoon, geen zin in.
Met kinderen net zo: je wilt ze, of je wilt ze niet.
Vervolgens kun je dan 'argumenten' bedenken bij je gevoel, maar bij het gros zal het eigenlijk niet verder komen dan dat gevoel.
Wat dat betreft is de term 'spruiten' voor kinderen heel prima. Bij spruitjes geldt: je lust ze, of je lust ze niet.
Verder vind ik dit soort vragen vergelijkbaar met waarom wel/geen relatie.
Ik kreeg nogal vaak de vraag waarom ik geen relatie wilde. Kon ik verder ook niks anders op antwoorden dan: gewoon, geen zin in.
Met kinderen net zo: je wilt ze, of je wilt ze niet.
Vervolgens kun je dan 'argumenten' bedenken bij je gevoel, maar bij het gros zal het eigenlijk niet verder komen dan dat gevoel.
Wat dat betreft is de term 'spruiten' voor kinderen heel prima. Bij spruitjes geldt: je lust ze, of je lust ze niet.
David Dunning
David Dunning

maandag 2 september 2019 om 05:55
Ik ook! Ik kreeg laatst die vraag en toen dacht ik ja waarom? Ik heb zelf twee kinderen maar het is best lastig uit te leggen aan mensen die dat niet willen. Maar degene die het mij vroeg voelde het vooral als een beperking in je leven. Ik heb het vergeleken met het hebben van een relatie. Dat beperkt je ook op een zekere hoogte. Maar het voegt ook iets toe anders begin je er niet aan toch. Nja zoiets is het ook met kinderen. Voor mij dan. Maar ik kan me best voorstellen dat het voor sommige mensen te beperkend of benauwend zou zijn.OliebolmetKrenten schreef: ↑01-09-2019 23:06Jammer van dit topic, had het best interessant gevonden om te weten waarom mensen kinderen nemen. Niet dat ik het mij echt niet kan bedenken, alleen zullen er wel dingen staan waar ik zelf niet op was gekomen. Zelf geen kinderwens, alleen het rijtje van TO vind ik wat oppervlakkig.
maandag 2 september 2019 om 05:57
Hiermee zeg je dus dat mensen zonder volwassen kinderen niet volwassen zouden zijn. Als je zelf niet snapt hoe dom en denigrerend dat is zou ik die facepalms maar voor jezelf bewaren.
maandag 2 september 2019 om 06:16
Oh shit. Even kinderen maken hoor, brb. Ik wil namelijk wel ooit volwassen worden.CatherineTheGreat schreef: ↑01-09-2019 16:46Overigens vind ik dit een goede reden om kinderen te krijgen:
Je wordt pas volwassen als je de puberteit van je kinderen hebt doorstaan. Je hebt ze dus nodig om zelf op te groeien.
maandag 2 september 2019 om 06:28
Open er eentjeOliebolmetKrenten schreef: ↑01-09-2019 23:06Jammer van dit topic, had het best interessant gevonden om te weten waarom mensen kinderen nemen. Niet dat ik het mij echt niet kan bedenken, alleen zullen er wel dingen staan waar ik zelf niet op was gekomen. Zelf geen kinderwens, alleen het rijtje van TO vind ik wat oppervlakkig.

maandag 2 september 2019 om 07:34
Precies...
Mensen zonder kinderen zijn dus per definitie (altijd) niet volwassen en niet ‘opgegroeid’.

maandag 2 september 2019 om 07:59
Jammer en het spijt mij als het zo op je overkomt. Natuurlijk kun je ook volwassen worden zonder kinderen dan heb je gewoon andere (soort) ervaringen. Als je geen kinderen hebt, mis je ze ook niet je hebt ze tenslotte niet.
Mijn opmerking zal voornamelijk herkenbaar zijn voor mensen die al kinderen hebben.
Kinderen kunnen je wat leren en het kan een reden zijn om ze te krijgen zodat je wat leert in het leven. Dat was de vraag van TO namelijk.
En nee, ik vind niet dat kinderen de enige manier zijn om volwassen te worden.
Het is wel zo dat als je ze hebt, je een hele boel over jezelf leert.
Misschien is het zo duidelijker?
'Soul mate' isn't a pre-existing condition. It's earned over time.
(Pamela Druckerman)
(Pamela Druckerman)
maandag 2 september 2019 om 08:17
CatherineTheGreat schreef: ↑02-09-2019 07:59Jammer en het spijt mij als het zo op je overkomt.
[...]
En nee, ik vind niet dat kinderen de enige manier zijn om volwassen te worden.
Het is niet 'hoe het op mij overkomt', het is toch echt wat je zelf schreef. En zo lees ik het niet alleen, gezien de andere negatieve reacties op jouw bizarre opmerking.
Met daarna tien facepalms die juist het tegendeel bewijzen.

maandag 2 september 2019 om 14:05
Miss-Pippilotta schreef: ↑02-09-2019 07:34Precies...
Mensen zonder kinderen zijn dus per definitie (altijd) niet volwassen en niet ‘opgegroeid’.![]()

maandag 2 september 2019 om 14:10
Ach, ieder zn ding toch? Gelukkig leven we in een vrij land en hebben we alle mogelijkheden om aan gezinsplanning te doen, ook als dat betekend dat je geen gezin wil.
Ik heb er twee en ben er erg blij mee. Maar dat ben ik.
Wat betreft de stellingen van TO, ieder denkt vanuit z'n eigen perspectief. Zo denk ik (aanname) dat bij je ouder wonen heel beroerd is voor je seksleven, je vriendschappen op een laag pitje zet, er voor zorgt dat je tijdens feestdagen het hysterische gekrijs van je zusje moet aanhoren, én dat het feit dat je ouders de zwangerschap hebben doorgezet ervoor kan zorgen dat je bent geboren en nu een diagnose hebt waar je van je leven niet meer vanaf komt.
Oh ja, en dan de toestand van de wereld, ik geloof dat er mensen zijn die de kranten wat meer gedoseerd zouden moeten consumeren. De vrouw van een collega belt dagelijks rond 10 uur, schreeuwend en huilend op, want dan heeft ze de krant uit. Heel begrijpelijk en heel realistisch. Maar wat zal zij ongelukkig zijn, vreselijk. En het helpt ook nog eens geen reet.
(Zij heeft wel wat diagnoses trouwens)
Dus voor mezelf, ik gooi dr toch maar een roze filtertje over, ik doe mn best de wereld mooier te maken, op manieren die ik kan behappen, en verder zien we wel.
Ik heb er twee en ben er erg blij mee. Maar dat ben ik.
Wat betreft de stellingen van TO, ieder denkt vanuit z'n eigen perspectief. Zo denk ik (aanname) dat bij je ouder wonen heel beroerd is voor je seksleven, je vriendschappen op een laag pitje zet, er voor zorgt dat je tijdens feestdagen het hysterische gekrijs van je zusje moet aanhoren, én dat het feit dat je ouders de zwangerschap hebben doorgezet ervoor kan zorgen dat je bent geboren en nu een diagnose hebt waar je van je leven niet meer vanaf komt.
Oh ja, en dan de toestand van de wereld, ik geloof dat er mensen zijn die de kranten wat meer gedoseerd zouden moeten consumeren. De vrouw van een collega belt dagelijks rond 10 uur, schreeuwend en huilend op, want dan heeft ze de krant uit. Heel begrijpelijk en heel realistisch. Maar wat zal zij ongelukkig zijn, vreselijk. En het helpt ook nog eens geen reet.
(Zij heeft wel wat diagnoses trouwens)
Dus voor mezelf, ik gooi dr toch maar een roze filtertje over, ik doe mn best de wereld mooier te maken, op manieren die ik kan behappen, en verder zien we wel.

donderdag 5 september 2019 om 08:15
Dat.snorriemorrie schreef: ↑01-09-2019 22:35Het lullige is: mensen die niks om het klimaat geven blijven zich voortplanten. En leren hun kinderen niks over het klimaat. Zo blijven er steeds minder mensen over die er wél wat om geven.
Wij hebben zelf 1 kind, we voeden hem op met respect voor mens, dier en milieu. Er zijn meer mensen nodig die er wél wat om geven om het tij te keren.
dinsdag 17 september 2019 om 22:14
Ah, is het je te rustig op het forum?Kandijsuiker schreef: ↑17-09-2019 22:07Kinderen zijn voor de lagere iq's ook eerder een soort pop dan een echt individu.
David Dunning
David Dunning
dinsdag 17 september 2019 om 22:16
Welke bovengrens kies je hier voor het iq om als 'lager' te tellen?Kandijsuiker schreef: ↑17-09-2019 22:07Kinderen zijn voor de lagere iq's ook eerder een soort pop dan een echt individu.