Wanneer 1e hoofdkussen kind?
woensdag 16 september 2009 om 12:23
Wanneer kreeg jullie kind zijn/haar eerste hoofdkussen? Ik weet dat het officieel pas vanaf 2 jaar 'mag'. Maar onze zoon is nu 19 maanden en gebruikt zijn knuffels als kussen. We vinden hem regelmatig met een hond of konijn onder zijn hoofd Daarom denken we er toch aan om een kussen voor hem aan te schaffen, maar is dit dan wel veilig op deze leeftijd? Hoe hebben jullie dit gedaan?
woensdag 16 september 2009 om 12:29
Ik heb het toevallig een paar weken geleden nog nagevraagd op het consultatieburo. Dochterlief (nu 22mnd) slaapt ook al ruim een half jaar met een knuffels onder haar hoofdje. En als ze bij ons in bed ligt, pikt ze ook altijd direct ons hoofdkussen in! Het advies van het cons.buro was om pas in het vierde levensjaar een hoofdkussen te geven, omdat de bouw van een kinderlichaam nog geen hoofdkussen nodig heeft (d.w.z. de stand van hoofd/nek/rug is anders dan bij volwassenen).
Voorlopig slaapt dochterlief hier dus nog met een roze konijn onder haar hoofd!
Voorlopig slaapt dochterlief hier dus nog met een roze konijn onder haar hoofd!
woensdag 16 september 2009 om 12:32
Och jee, 4 jaar pas?? Wat grappig Jojon dat jouw dochtertje dat ook doet. Het ziet er wel schattig uit, hier een beige konijn
Maar goed, nodig hebben ze het dus niet, dat is duidelijk. Maar hij ligt blijkbaar wel lekkerder met iets onder zijn hoofd. Zou een kussen dan niet prettiger zijn? Want het CB gaf dus niet aan dat het niet veilig is?
Maar goed, nodig hebben ze het dus niet, dat is duidelijk. Maar hij ligt blijkbaar wel lekkerder met iets onder zijn hoofd. Zou een kussen dan niet prettiger zijn? Want het CB gaf dus niet aan dat het niet veilig is?

woensdag 16 september 2009 om 12:44
Jongste ligt sinds ze ong. 17 maanden is al op een dun hoofdkussen. Het viel ons op dat ze beter sliep in ons bed (lees: op ons kussen) dus toen hebben we haar er ook een gegeven.
Ik zou niet weten wat er eventueel niet veilig aan zou kunnen zijn op deze leeftijd, niets mis met haar motoriek als ze niet lekker ligt dan schuift ze wel weer op.
Ik zou niet weten wat er eventueel niet veilig aan zou kunnen zijn op deze leeftijd, niets mis met haar motoriek als ze niet lekker ligt dan schuift ze wel weer op.

woensdag 16 september 2009 om 13:12

woensdag 16 september 2009 om 13:33
Dochter was bijna 2 en zoon was net 1 toen ze ene kussen kregen. Dochter haalde steeds voor ze naa bed ging mijn kussen van bed, sleepte die mee nara haar bedje dus dat was duidelijk en zoon haalde z'n dekentje los en ging daarop liggen met z'n koppie. Ze zijn ook allebei helemaal gek op hun kussen, Ik mag alles thuislaten als we op vakantie gaan maar niet hun kussens.
Beiden hebben een heel dun kinderkussen van de ikea.
Beiden hebben een heel dun kinderkussen van de ikea.

dinsdag 22 september 2009 om 23:05
zoonlief hier van 19 mnd.krijgt binnenkort een eigen platte peuterkussen en dekbedje.slaapt al vanaf zijn geboorte met zn knuffels onder zijn hoofdje.volgens mij moeten ze gewoon oud genoeg zijn om de dekens weg te kunnen slaan indien die op zijn hoofd komt.en dat kan hij wel.ben benieuwd hoe hij zn bedje straks ervaart.
woensdag 23 september 2009 om 08:18