wanneer babyuitzet kopen??

26-01-2009 19:24 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Meiden

Ik ben BUFFY en ben precies 15 weken zwanger vandaag...

mensen beginnen me te vragen: En? al spullen gekocht/besteld?

Lees: kinderwagen, kamertje etc etc.

Antwoord: Ik heb nog niets aangeschaft! Wel wezen kijken etc.

Nu is mijn vraag wanneer kochten jullie je spulletjes? Ik zou het liefst willen wachten tot na de 20 weken echo... Ben ik dan te laat?

Ik hoor graag jullie advies!
Nee hoor, mits je niks heel bijzonders wil kopen ben je nog op tijd.
Nee, absoluut niet. Ik heb pas na 16 of 17 weken de eerste dingetjes voorzichtig gekocht (20 weken echo was er toen nog net niet) en pas later nog de wagen en babykamer. Tijd zat.
Tijd zat. Roep vooral rond dat je zwanger bent en de spullen komen vanzelf naar je toe. Alles wat je krijgt hoef je niet te kopen en als je een beetje handig bent kan je de boel zelf naar eigen smaak veranderen. (Bedje schilderen, comode in dezelfde kleur schilderen. Van d egordijnstof dekbedovertrekjes, lampekapjes en aankleedkussen bekleden. ) Er is zoveel mogelijk zonder dat het je een fortuin kost en dan heb je ook iets unieks!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ik heb met 20 weken de wandelwagen gekocht, kamer is zo tussen 26 en 30 weken ingericht door schoonfamilie terwijl ik in het ziekenhuis lag. Dochter is met 32 weken geboren en behalve een half-affe kinderkamer waar ze toch voorlopig nog niet kwam te liggen en dus die wagen hadden we niets.

't Is helemaal goedgekomen hoor.

Moraal van het verhaal: rustig aan kan ook prima. Tenzij je echt dingen wilt als een volledig nieuwe kinderkamer bestellen of uitgebreid dingen schilderen kan alles nog op het laatste moment of zelfs achteraf.
Oh, da's wel iets om rekening mee te houden: niet alleen als je de kinderkamer nieuw wilt, maar ook als je de kinderwagen nieuw wilt: op beiden zit een levertijd van weken. Dus die moet je wel echt van tevoren bestellen in dat geval.
Ja, als je nieuwe dingen koopt moet je rekening houden met enorme levertijden. Onze kinderwagen hadden we in september besteld en die kwam pas in december, toen ons zoontje allang geboren was. Ook kamertjes schijnen vaak lange levertijden te hebben, maar gelukkig hebben wij heel veel tweedehands gekregen van vrienden die het kwijt wilden.

Inmiddels ben ik 33 weken zwanger van de tweede en we hebben wel de meeste spullen (ook nog van de oudste), maar nog geen babykamer ingericht vanwege een verbouwing. Ach, als het kind straks maar een bed heeft, meer gebruik je in het begin toch niet.
..
Ik kon de kinderwagen zo meenemen uit de prenatal hoor, hadden ze gewoon op voorraad... En de kamer heb ik van marktplaats, dus dan heb je ook geen levertijd.

Maarre, ik ben geloof ik ook na de 20 weken echo pas alles een beetje bij elkaar gaan verzamelen. Tijd zat. Ik wilde het wel perse af hebben met 37 weken en dat was gelukt.
Voor de grote spullen zoals commode, bedje en kinderwagen ben ik rond de 5 à 6 maanden gaan kijken. Niet alleen i.v.m. levertijden maar ook omdat ik op mijn gemak meerdere winkels wilde afstruinen zonder de hete adem van de naderende bevalling in mijn nek te voelen.

De kleine dingen van de 'uitzetlijst' heb ik rond de 35e week aangeschaft, in de eerste week van mijn zwangerschapsverlof. Toen kwam het allemaal zo dichtbij, dat ik opeens hevige nesteldrang had en alles in orde wilde hebben.
Wij hebben alles (wandelwagen, box, complete kamer, maxi cosi) besteld toen ik 25/26 weken zwanger was, na 7 weken had ik het allemaal binnen, dat was incl. de kerstperiode, dus een week of 6 werkelijke levertijd.

Volgens mij verschillen die levertijden nogal per winkel. Je zou er eens naar kunnen informeren, maar ik zou me nu nog niet te druk maken om het bestellen van spullen.

Wachten tot na de 20 weken echo lijkt mij prima.

Veel plezier met het uitzoeken!
Buffy, nee hoor, je bent zeker niet te laat. Sommige bedrijven hanteren een levertijd (met garantie mocht de zwangerschap misgaan). Ik ben redelijk vroeg begonnen kleine beetjes te verzamelen. Maar goed, ik heb dan ook veel 2e hands gekocht en overgenomen. Als dat je uitgangspunt is, kun je beter niet wachten tot de laatste weken. Maar anders heb je nog zeeen van tijd.
Hallo iedereen!

Nou bedankt voor jullie reacties!! Ik ga het rustig aan doen en me eens lekker orienteren op het "babyvlak"....

Vind het alleen zo vreselijk leuk allemaal en zou alles wel willen kopen...! Maar we willen weten wat het wordt, dus dat maakt het zometeen nog makkelijker met aanschaffen van alle accesoires!! Allen nog even 4 ruime weken geduld tot de echo.... LEUK!! kan niet wachten.

LIEFS BUFFY

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven