Wanneer in byggy?
zaterdag 6 december 2008 om 19:24
Hallo!
Even een vraagje: vanaf wanneer zaten jullie kleintjes in een buggy? Mijn zoon is nu ruim 8 maanden en kan al goed zelf blijven zitten. Voor de korte stukjes lijkt het me makkelijk om een buggy te gebruiken, maar kan dit nu al of is dit slecht voor zijn ruggetje? En zo ja, welke buggy zouden jullie aanraden?
Ik wil er graag een met ligstand en zit te denken aan de Mac Laren.
Alvast bedankt voor de reacties!
Even een vraagje: vanaf wanneer zaten jullie kleintjes in een buggy? Mijn zoon is nu ruim 8 maanden en kan al goed zelf blijven zitten. Voor de korte stukjes lijkt het me makkelijk om een buggy te gebruiken, maar kan dit nu al of is dit slecht voor zijn ruggetje? En zo ja, welke buggy zouden jullie aanraden?
Ik wil er graag een met ligstand en zit te denken aan de Mac Laren.
Alvast bedankt voor de reacties!
zaterdag 6 december 2008 om 19:39
als hij goed kan zitten dan kan hij er nu al in hoor.
buggy met ligstand raad ik wel aan!
ik heb zelf de chicco lite way en vind hem helemaal super, er kan lekker in geslapen worden, bekleding kan er helemaal af en hij duwt erg fijn en licht.
www.hetrietje.nl/contents/nl/d69_buggy.html - 30k -
hij kost volgens mij rond 100 euro, goedkoper dan de mc laren dus.
buggy met ligstand raad ik wel aan!
ik heb zelf de chicco lite way en vind hem helemaal super, er kan lekker in geslapen worden, bekleding kan er helemaal af en hij duwt erg fijn en licht.
www.hetrietje.nl/contents/nl/d69_buggy.html - 30k -
hij kost volgens mij rond 100 euro, goedkoper dan de mc laren dus.

zaterdag 6 december 2008 om 19:47
Zoonlief zit in de buggy sinds dat we op vakantie zijn geweest. Hij was toen 8 maanden. We hebben heel veel steden bezocht en daarvoor was het echt ideaal dat we niet constant de kinderwagen hoefden uit te klappen (en eerlijk gezegd paste die ook niet meer in de auto ) Wij hebben trouwens een mac laren en zijn er heel tevreden over.
zaterdag 6 december 2008 om 22:26
zaterdag 6 december 2008 om 22:26
MIjn dochter heb ik voor het eerst in een 7-standenbuggy gezet toen ze 5 maanden was.
Beetje aan de vroege kant.. ik weet het don;t shoot me. Maar hij kon helemaal plat en ik had haar in de draagzak en hield het echt nie meer.
Was toevallig in de prenatal en kocht zo' n ding..
Helemaal plat gedaan... kon prima.
Toen ze eenmaal ging zitten met een maand of 7 ging ie wat rechterop... kleine noot; dochter was erg vlot en liep al (goed) los toen ze net 11 maanden was..
Zoon heb ik met 7/8 maanden voor het eerst, kleine stukjes, in de buggy gezet. Ging ook prima.
IK stap die ophef niet zo waarom het niet zou mogen als een buggy helemaal plat kan.
Ik snap heus wel dat, als je een 1-stand buggy hebt dat je daar je kind van 6/7 maanden niet indoet, want dan zakken ze in als een lappenpop en da's nie best voor het ruggetje,maar zolang de buggy een beetje plat kan hoeft dat mijnsinziens geen probleem te zijn.
Beetje aan de vroege kant.. ik weet het don;t shoot me. Maar hij kon helemaal plat en ik had haar in de draagzak en hield het echt nie meer.
Was toevallig in de prenatal en kocht zo' n ding..
Helemaal plat gedaan... kon prima.
Toen ze eenmaal ging zitten met een maand of 7 ging ie wat rechterop... kleine noot; dochter was erg vlot en liep al (goed) los toen ze net 11 maanden was..
Zoon heb ik met 7/8 maanden voor het eerst, kleine stukjes, in de buggy gezet. Ging ook prima.
IK stap die ophef niet zo waarom het niet zou mogen als een buggy helemaal plat kan.
Ik snap heus wel dat, als je een 1-stand buggy hebt dat je daar je kind van 6/7 maanden niet indoet, want dan zakken ze in als een lappenpop en da's nie best voor het ruggetje,maar zolang de buggy een beetje plat kan hoeft dat mijnsinziens geen probleem te zijn.
zaterdag 6 december 2008 om 22:42
Dochtertje zat hier met 6 maanden los en kaarsrechtop, dat was ook de tijd dat we op vakantie gingen, dus hebben we de buggy mee genomen.
Een tijd daarvoor had ik het zitgedeelte al op de wandelwagen, mevrouwtje wil graag wat zien!
Volgens mij is het het belangrijkst dat het ruggetje al aardig sterk is, zodat ze inderdaad niet heel erg onderuit zakken...
Ik kan je inderdaad aanraden een buggy te kopen met ligstand, gebruiken wij regelmatig! Wij hebben ook de chicco, prima ding!
Een tijd daarvoor had ik het zitgedeelte al op de wandelwagen, mevrouwtje wil graag wat zien!
Volgens mij is het het belangrijkst dat het ruggetje al aardig sterk is, zodat ze inderdaad niet heel erg onderuit zakken...
Ik kan je inderdaad aanraden een buggy te kopen met ligstand, gebruiken wij regelmatig! Wij hebben ook de chicco, prima ding!
zondag 7 december 2008 om 17:33
Ik gebruik hem eigenlijk heel vaak. Als ik even een boodschap moet doen. Als ik naar de stad ga. Als ik ergens op bezoek ga. Sinds dat ik hem heb gebruik ik hem veel meer dan de wandelwagen. Vind het gewoon fijn dat hij zo lekker licht en wendbaar is. De wandelwagen ook, maar de buggy toch weer wat meer. Maar goed, wij hebben hem voor de vakantie gekocht en waren we niet op vakantie gegaan hadden we er waarschijnlijk ook geen gehad. Dan was de wandelwagen ook prima geweest.
zondag 7 december 2008 om 21:42
Wij nemen de buggy vaak mee voor de zekerheid als we ergens een dagje of weekend naartoe gaan (familie of vrienden). Dan slepen we al genoeg mee dus de grote kinderwagen vinden we dan niet handig om mee te nemen, omdat we 'm waarschijnlijk toch niet gaan gebruiken. Vandaag weer van pas gekomen, ik moest opeens een nieuwe autoruit erin laten zetten en zo kon ik nog even wandelen met dochter in de buggy en kon ze even slapen. Anders had ik haar nog een uur wakker moeten houden terwijl ze al doodop was...
dinsdag 9 december 2008 om 21:54
hmm... eigenlijk gebruiken jullie de buggy dus gewoon waar ik de wandelwagen of de draagdoek voor gebruik dus... Nu woon ik ook op loopafstand van de stad, dus kan zonder problemen de wandelwagen mee de stad in nemen. Ik loop sowieso veel. Als ik met de fiets ga heb ik óf gewoon niets mee (dus dragen, of zoon zelf lopen) óf de draagdoek, maar eigenlijk komt dat nauwelijk voor. Maar goed... weer wat geleerd. Ik heb in ieder geval niet iets heel bijzonders aan een buggy gemist dus

dinsdag 9 december 2008 om 22:07
quote:Lika schreef op 09 december 2008 @ 21:54:
hmm... eigenlijk gebruiken jullie de buggy dus gewoon waar ik de wandelwagen of de draagdoek voor gebruik dus... Nu woon ik ook op loopafstand van de stad, dus kan zonder problemen de wandelwagen mee de stad in nemen. Ik loop sowieso veel. Als ik met de fiets ga heb ik óf gewoon niets mee (dus dragen, of zoon zelf lopen) óf de draagdoek, maar eigenlijk komt dat nauwelijk voor. Maar goed... weer wat geleerd. Ik heb in ieder geval niet iets heel bijzonders aan een buggy gemist dus Ik loop ook veel, maar heb toch een buggy, naast de dure wandelwagen. We hebben 'm aangeschaft toen we met kind op vliegvakantie gingen, en daar was íe toch wel erg handig voor: dure kinderwagens raken nogal eens beschadigd in het vliegtuig, én we hadden een kleine huurauto plus een berg bagage. Over een paar weken mag de buggy voor de derde keer mee in het vliegtuig.
hmm... eigenlijk gebruiken jullie de buggy dus gewoon waar ik de wandelwagen of de draagdoek voor gebruik dus... Nu woon ik ook op loopafstand van de stad, dus kan zonder problemen de wandelwagen mee de stad in nemen. Ik loop sowieso veel. Als ik met de fiets ga heb ik óf gewoon niets mee (dus dragen, of zoon zelf lopen) óf de draagdoek, maar eigenlijk komt dat nauwelijk voor. Maar goed... weer wat geleerd. Ik heb in ieder geval niet iets heel bijzonders aan een buggy gemist dus Ik loop ook veel, maar heb toch een buggy, naast de dure wandelwagen. We hebben 'm aangeschaft toen we met kind op vliegvakantie gingen, en daar was íe toch wel erg handig voor: dure kinderwagens raken nogal eens beschadigd in het vliegtuig, én we hadden een kleine huurauto plus een berg bagage. Over een paar weken mag de buggy voor de derde keer mee in het vliegtuig.
dinsdag 9 december 2008 om 22:15
quote:Lika schreef op 09 december 2008 @ 21:59:
weet je wat ik me eigenlijk wel een beetje afvraag: waarom koop je dan een (in de meeste gevallen) erg dure wandelwagen als je al zo snel vooral een buggy gebruikt?
De buggy gebruikte ik vanaf een maand of 7, ik had er een van Little Company met 5 standen. Onding. Stuurde voor de honden niet. Ik nam m alleen mee op de fiets of als ik snel snel de stad even inging.
Nu heb ik een nieuw kind en een nieuwe buggy die veel lekkerder rijdt maar die alleen in zitstand kan (Quinny Zapp). Voor een buggy vind ik dat niet erg omdat die voor korte stukjes is. Als ik ver ga wandelen oid neem ik de gewone wandelwagen.
weet je wat ik me eigenlijk wel een beetje afvraag: waarom koop je dan een (in de meeste gevallen) erg dure wandelwagen als je al zo snel vooral een buggy gebruikt?
De buggy gebruikte ik vanaf een maand of 7, ik had er een van Little Company met 5 standen. Onding. Stuurde voor de honden niet. Ik nam m alleen mee op de fiets of als ik snel snel de stad even inging.
Nu heb ik een nieuw kind en een nieuwe buggy die veel lekkerder rijdt maar die alleen in zitstand kan (Quinny Zapp). Voor een buggy vind ik dat niet erg omdat die voor korte stukjes is. Als ik ver ga wandelen oid neem ik de gewone wandelwagen.