wanneer langer slapen?

24-10-2011 20:41 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal

Mijn zoontje van 18 maanden is helaas vaak rond 6 uur wakker. Hij gaat tussen 19.30 en 20.00 naar bed, en hij slaapt overdag een keer; de ene dag anderhalf uur, soms ook 3 uur. Hij slaapt soms tot WEL 6.30, heel soms ook langer, maar dicht bij 6 uur komt het meest voor...

Nu wisselt het allemaal enorm per kind, maar is er een bepaalde leeftijd dat ze vanzelf wat later wakker worden * dan bedoel ik VOOR de puberteit *? Is het wachten tot hij zijn middagdutje gaat overslaan (en wanneer gaat dat ongeveer gebeuren?).
Valt niks van te zeggen: mijn oudste van drieenhalf begint nu wat langer te slapen, en slaapt al meer dan een jaar niet meer 's middags. Hij heeft een vriendinnetje van net vier dat eigenlijk nog steeds elke middag zou willen slapen (kan niet vanwege school) en die al haar hele leven een gat in de dag slaapt, en een vriendje van een paar jaar jonger die al zijn hele leven om 5 uur aan de dag begint.

Oh, en hij heeft een broertje dat liefst tot een uur of 8 slaapt, maar dan wel midden in de nacht drie uur wakker is. Op die optie zit je zeker niet te wachten ?
Mijn neefje van nu 10 is nog steeds elke ochtend om half 7 wakker. Hij kan sinds een paar jaar lezen of stil spelen op zijn kamer.
quote:Miffy schreef op 24 oktober 2011 @ 20:44:

Valt niks van te zeggen: mijn oudste van drieenhalf begint nu wat langer te slapen, en slaapt al meer dan een jaar niet meer 's middags. Hij heeft een vriendinnetje van net vier dat eigenlijk nog steeds elke middag zou willen slapen (kan niet vanwege school) en die al haar hele leven een gat in de dag slaapt, en een vriendje van een paar jaar jonger die al zijn hele leven om 5 uur aan de dag begint.

Oh, en hij heeft een broertje dat liefst tot een uur of 8 slaapt, maar dan wel midden in de nacht drie uur wakker is. Op die optie zit je zeker niet te wachten ?Mocht het meisje er echt last van hebben, dan zijn er wel regelingen te treffen. Een kind t/m 5 jaar is nog niet leerplichtig.
Mijn jongste was ook altijd vroeg wakker en ging denk ik zo rond 2,5 jaar langer slapen. Tot 7 uur ofzo, dus nog niet heel lang. Maar komt ook omdat wij dan altijd opstaan, dus dan werd hij wakker.

En w.b. middagslaap, da's zo verschillend! Mijn jongste, die dus ook zo vroeg wakker was, zou nu nog wel in de middag kunnen slapen. Wil hij niet, maar zou wel kunnen (is net 4 geworden). Hij heeft tot vlak voor zijn 4de wel 's middags geslapen (ong. 3x per week). Oudste vanaf 2,5 jaar niet meer.
Hier eentje van 2,5 en eentje van 4 en die zijn al jaaaaaaren wakker om 06:00- 06:15. En ik verwacht niet dat het heel veel later gaat worden de komende jaren. Snap niks van het feit dat ik ochtendmensen heb gebroed, ik en man zijn echte avondmensen. Beetje balen is het wel en wennen doet het nog steeds niet

Jongste slaapt nog smiddags, oudste met ongeveer 3 niet meer. Maar ook dat verschilt zo ontzettend per kind en is niks van te zeggen.
die van mij is bijna 5 en is vaak rond 6.15 uur wakker. Gelukkig is hij nu op de leeftijd dat ik hem terug kan sturen naar z'n bed en dan blijft hij rustig liggen tot 7 uur.
Mijn oudste is zeven, en is nog steeds tussen 6:00 of 6:15 wakker. Hij sliep 's middags niet meer toen hij 2,5 was. Mijn jongste (ook een vroege vogel) is net twee geworden, en slaapt ook al niet meer 's middags. Maar zoals hierboven al staat, verschilt dat enorm per kind.

Ik ben helemaal niet matineus, en heb het er erg zwaar mee. De oudste is eigenlijk niet zo'n probleem meer, die leest 's ochtends.
Overigens heb ik allemaal vriendinnen met kinderen die rond half negen wakker worden. Bloedirritant.
Haha wanneer! Hier ook een zoontje die altijd erg veel zin heeft in de dag.

En dan gaat ook nog die kutklokom dit weekend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven