wanneer menstruatie na bevalling?
woensdag 5 mei 2010 om 22:45
Ik ben ruim 4,5 maand geleden bevallen. Voor ik zwanger werd stonden we op het punt het medische circuit in te gaan om uit te zoeken of ik het PCO syndroom had, ik menstrueerde erg onregelmatig en er zat wel 6-10 weken tussen 2 menstruaties.
Tot op heden heb ik sinds de bevalling geen menstruatie meer gehad.
Ik heb tot 10 weken zwangerschap BV gegeven, maar sindsdien FV.
We vragen ons af of we niet weer eens bij de HA aan de bel moeten trekken, of moet ik nog even geduld hebben?
Ben benieuwd naar andere ervaringen.
Tot op heden heb ik sinds de bevalling geen menstruatie meer gehad.
Ik heb tot 10 weken zwangerschap BV gegeven, maar sindsdien FV.
We vragen ons af of we niet weer eens bij de HA aan de bel moeten trekken, of moet ik nog even geduld hebben?
Ben benieuwd naar andere ervaringen.
woensdag 5 mei 2010 om 23:01
Ik denk geduld hebben
Of wil je alweer snel voor een tweede?
Bij mij en vriendinnen zitten er enorme verschillen in.
Bij mij en volledige BV:
Bij mijn eerste kindje na 8 weken weer ongesteld
Bij mijn tweede nog niet ongesteld geworden (nu 8 maanden).
Bij vriendinnen wisselde het tussen een paar weken tot een jaar met, maar ook zonder borstvoeding.
Ik denk dat het nu nog veels te vroeg is om naar de huisarts te gaan, neem aan dat het advies "afwachten" is.
PS Ik heb ook altijd zeer onregelmatige menstruaties gehad met soms ook 6-10 weken tussentijd. De eerste duurde even, maar van de tweede ben 6 maanden na mn eerste bevalling onverwachts zwanger geworden...het zegt dus niets!
Of wil je alweer snel voor een tweede?
Bij mij en vriendinnen zitten er enorme verschillen in.
Bij mij en volledige BV:
Bij mijn eerste kindje na 8 weken weer ongesteld
Bij mijn tweede nog niet ongesteld geworden (nu 8 maanden).
Bij vriendinnen wisselde het tussen een paar weken tot een jaar met, maar ook zonder borstvoeding.
Ik denk dat het nu nog veels te vroeg is om naar de huisarts te gaan, neem aan dat het advies "afwachten" is.
PS Ik heb ook altijd zeer onregelmatige menstruaties gehad met soms ook 6-10 weken tussentijd. De eerste duurde even, maar van de tweede ben 6 maanden na mn eerste bevalling onverwachts zwanger geworden...het zegt dus niets!
woensdag 5 mei 2010 om 23:05
Bij mij duurde het de laatste keer ruim 4 maanden. Volgens mij opgewekt door het gebruik van de morning afterpil, anders was het erg toevallig dat ik vlak daarna ongesteld werd.
Ik was toen net aan het twijfelen of ik niet eens naar de huisarts moest. Ik gaf geen bv trouwens.
Ik was toen net aan het twijfelen of ik niet eens naar de huisarts moest. Ik gaf geen bv trouwens.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
donderdag 6 mei 2010 om 07:45
donderdag 6 mei 2010 om 08:30
donderdag 6 mei 2010 om 08:37
donderdag 6 mei 2010 om 20:31
donderdag 6 mei 2010 om 21:57
Ha, bedankt voor jullie reacties!
Nee hoor, hoef niet perse nu al een 2e, al zouden we het ook niet heel erg vinden, maar we laten het gewoon op zijn beloop.
Was alleen nieuwsgierig of het bij meer mensen langer duurde na stoppen met BV, mensen om mij heen waren al vrij snel weer ongesteld.
En het idee niet ongesteld te worden geeft me toch een beetje het gevoel niet echt vrouw te zijn...
Maar ik wacht geduldig nog een maandje of wat af.
Nee hoor, hoef niet perse nu al een 2e, al zouden we het ook niet heel erg vinden, maar we laten het gewoon op zijn beloop.
Was alleen nieuwsgierig of het bij meer mensen langer duurde na stoppen met BV, mensen om mij heen waren al vrij snel weer ongesteld.
En het idee niet ongesteld te worden geeft me toch een beetje het gevoel niet echt vrouw te zijn...
Maar ik wacht geduldig nog een maandje of wat af.
vrijdag 7 mei 2010 om 11:28
vrijdag 7 mei 2010 om 11:49
vrijdag 7 mei 2010 om 12:05
Ik werd vier maanden na mijn bevallingen weer ongesteld, ondanks het geven van volledige borstvoeding, daarna ook gelijk weer regelmatig (terwijl ik borstvoeding ben blijven geven tot mijn zoons ruim een jaar oud waren). Ik dacht er mooi een poos vanaf te zijn, van die menstruatie, maar niet dus. Mijn zus werd ook na vier maanden weer ongesteld, en gaf ook volledige borstvoeding.
xYella.
xYella.