Warmte en puckababy?

27-07-2012 13:19 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje van 5 maanden slaapt heerlijk in de puckababy. En wat ook heel fijn is is dat zijn maagsonde (slangetje via zijn neus) veilig is. Maar vandaag is het echt te warm. Dus heb ik hem nu alleen in een rompertje in bed gelegd. Gevolg is dat hij amper slaapt. Hoe doen andere puckababy/vergelijkbare product gebruikers dit?

En kan het trouwens dat hij door de warmte meer spuugt? Hij krijgt volledige sondevoeding en nadeel daarvan is dat hij dus niet zelf kan aangeven wanneer hij vol is. Hij krijgt gewoon 800 ml per dag in zijn maagje gepompt.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Ik kan me herinneren dat ik toen het zo heet was voor mijn dochter zo'n heel dun katoenen inbakerzak had van puckababy. Roze geruit of blauw geruit vlgs mij. Daar deed ik ze dan zonder romper in. Vond ze heerlijk. Kan m alleen niet vinden op internet...
quote:femke29 schreef op 27 juli 2012 @ 13:28:

Ik kan me herinneren dat ik toen het zo heet was voor mijn dochter zo'n heel dun katoenen inbakerzak had van puckababy. Roze geruit of blauw geruit vlgs mij. Daar deed ik ze dan zonder romper in. Vond ze heerlijk. Kan m alleen niet vinden op internet...Die had ik ook. Was van inbaker.nl of zo maar volgens mij bestaan die niet meer
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Zonder romper en een ventilatortje?
Misschien is die dunnere inbakerzak nog via marktplaats te krijgen?

Hoe gaat het ondertussen met jullie Boannan? Kolf je nog steeds? En groeit je kindje goed? En hoe gaat het met jou? Hoe is het om je kindje thuis te hebben? Hebben jullie snel een ritme kunnen vinden?
Hey kaetje! Dank voor je berichtje! Ik kolf helaas niet meer. Dat was niet meer te combineren. Heb toevallig vandaag de huurkolf teruggebracht. Nog wel een vriezer vol melk dus hij krijgt voorlopig nog 1x per dag moedermelk.

Het gaat redelijk goed hoor. Wel zwaar. Hij is nog veel onrustig en heeft last van de voeding. Dat had hij met de moedermelk ook - moest ivm de verrijking nog een schep nutrilon doorheen. Maar ondanks dat het zwaar is is het wel heel fijn om hem de hele dag bij me te hebben.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Puckababy heeft ook slaapzakjes speciaal voor de zomer, gemaakt van tencel!
Ik heb zo'n katoenen zak. Dat is het oude model. Hij heeft nl. ook die armgaten nog niet die ze nu in de mini hebben. Beetje jammer dat mijn moeder hem mee heeft om nieuwe klittenband op te zetten, want ik heb hem niet meer nodig en wil hem verkopen.
Boannan, kan me voorstellen dat het niet meer te doen was hoor! Ik heb bij mijn eerste 12 weken gekolfd en vond het echt zwaar worden. Toen was het beter om te stoppen. Nu kan je die tijd lekker in je kindje steken. En het is veel rustiger in je hoofd, dat is ook belangrijk. Anders moet je steeds op tijd zijn etc.

Spuugt je kindje veel en is hij erg onrustig? Misschien vind je het leuk om eens een draagdoek te proberen? Dan zit hij rechtop en lekker dicht bij je. Nu het zo warm is moet je er misschien niet aan denken maar anders is het echt heel fijn.

Ik heb zelf leren knopen via filmpjes op youtube. Het ziet er moeilijk uit en de eerste paar keer is even puzzelen maar na een keer of 5 gaat het echt steeds makkelijker. In het begin kan je nog geen uren achter elkaar dragen maar dat train je vanzelf. Ik weet niet of het mogelijk is voor jullie? Als je interesse hebt kan je eens kijken op het draagdoektopic hier op viva. Daar krijg je ook heel goed advies als je vragen hebt of tips wilt.

Met dit warme weer laat ik de kinderen ook wel eens buiten slapen of in de woonkamer of hal als het daar koeler is. Dan kan de puckababy misschien wel aan?
Volgens mij heb ik nog een zomer Swaddle Me liggen. Interesse?
Mijn zoon doe ik nu geen romper aan. Alleen luier en dan in de Puckababy (want zonder puckababy slaapt ie echt niet). Maar nu moet ik wel zeggen dat mijn moeder voor mij een 2e puckababy gemaakt heeft van aanzienlijk dunnere stof. De originele is iets dikker. In die dunne heeft hij het nu niet echt te warm.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven