wasbare luiers
dinsdag 22 december 2009 om 07:35
ik heb easyfit fluffles(AIO), easyfit bamboe,(AIO)
totsbots fluffles met snappi en overbroekje
en totsbots bamboozles met overbroekje
ik heb ook Fuzzibunz gehad maar daar was ik niet zo blij mee
dat lekte veel door bij de beentjes.
al zegt dat niks over de kwaliteit van de fuzzibuns alswel dat bij elk kindje de ene luier beter past dan de andere (dikkere beentjes of dunnere, dikkere billetjes of dunnere)
totsbots fluffles met snappi en overbroekje
en totsbots bamboozles met overbroekje
ik heb ook Fuzzibunz gehad maar daar was ik niet zo blij mee
dat lekte veel door bij de beentjes.
al zegt dat niks over de kwaliteit van de fuzzibuns alswel dat bij elk kindje de ene luier beter past dan de andere (dikkere beentjes of dunnere, dikkere billetjes of dunnere)
dinsdag 22 december 2009 om 12:13
Kiss86, de wasbare luiers van nu zijn niet te vergelijken met de wasbare luiers van vroeger. Ze zijn nu (niet allemaal, maar bepaalde soorten) net zo gemakkelijk te gebruiken als een wegwerpluier, je gooit ze alleen niet weg maar in de was. De poep spoel je door de wc of is opgevangen met een inlegvelletje wat je weggooit/doorspoelt.
Geen vieze handen, geen vieze was en de luiers kunnen gewoon met een wasje meedraaien.
Ze worden nog gebruikt omdat het behoorlijk veel geld kan schelen, milieuvoordelen heeft (dat wordt her en der wel betwist) en omdat kinderen er eerder zindelijk mee worden, gemiddeld scheelt het een jaar geloof ik. En het is dus net zo makkelijk als wegwerp.
En als je de luiertjes gezien hebt, ze zijn véél leuker dan papieren luiers
Geen vieze handen, geen vieze was en de luiers kunnen gewoon met een wasje meedraaien.
Ze worden nog gebruikt omdat het behoorlijk veel geld kan schelen, milieuvoordelen heeft (dat wordt her en der wel betwist) en omdat kinderen er eerder zindelijk mee worden, gemiddeld scheelt het een jaar geloof ik. En het is dus net zo makkelijk als wegwerp.
En als je de luiertjes gezien hebt, ze zijn véél leuker dan papieren luiers
dinsdag 22 december 2009 om 12:17
quote:borodini schreef op 22 december 2009 @ 09:00:
[...]
Meen je dat je daar nog nooit van gehoord hebt ?
Really ??
ja, in de tijd dat ik baby was en toen ze nog geen fatsoenlijke wegwerpdingen hadden
ik snap ook niet dat mensen die smerige dingen willen uitwassen, dat is toch hartstikke goor? waar doe je dat in? toch niet je wasmachine waarin je ook je eigen shirtjes wast of je handdoek waarmee je je eigen gezicht afdroogt?
[...]
Meen je dat je daar nog nooit van gehoord hebt ?
Really ??
ja, in de tijd dat ik baby was en toen ze nog geen fatsoenlijke wegwerpdingen hadden
ik snap ook niet dat mensen die smerige dingen willen uitwassen, dat is toch hartstikke goor? waar doe je dat in? toch niet je wasmachine waarin je ook je eigen shirtjes wast of je handdoek waarmee je je eigen gezicht afdroogt?
dinsdag 22 december 2009 om 12:21
dinsdag 22 december 2009 om 12:23
quote:wen schreef op 22 december 2009 @ 12:21:
Elninjoo, dat zal dus wel meevallen he, anders zouden we het niet doen. Ik ben juist van wegwerp net overgestapt op wasbaar. En er bestaan gelukkig tegenwoordig wasmachines, en zelfs wasmiddel!ja maar dan heb je altijd kans dat er strontsporen in achter blijven die dan weer op je eigen kleding terecht komt: dat het niet zichtbaar is omdat het is opgelost wil niet zeggen dat er geen moleculen en bacterieen meer in die machine zitten
Elninjoo, dat zal dus wel meevallen he, anders zouden we het niet doen. Ik ben juist van wegwerp net overgestapt op wasbaar. En er bestaan gelukkig tegenwoordig wasmachines, en zelfs wasmiddel!ja maar dan heb je altijd kans dat er strontsporen in achter blijven die dan weer op je eigen kleding terecht komt: dat het niet zichtbaar is omdat het is opgelost wil niet zeggen dat er geen moleculen en bacterieen meer in die machine zitten
dinsdag 22 december 2009 om 13:58
quote:elninjoo schreef op 22 december 2009 @ 12:23:
[...]
ja maar dan heb je altijd kans dat er strontsporen in achter blijven die dan weer op je eigen kleding terecht komt: dat het niet zichtbaar is omdat het is opgelost wil niet zeggen dat er geen moleculen en bacterieen meer in die machine zitten
Nou, ik raad je met klem aan om gewoon uit de buurt van andere levende wezens te blijven, dan is dat probleem ook opgelost.
Ik ga me ook maar eens verdiepen in wasbare luiers, wist niet dat ze inmiddels al zo modern zijn. Hoeveel moet je er ongeveer hebben? En is een droger dan echt nodig?
[...]
ja maar dan heb je altijd kans dat er strontsporen in achter blijven die dan weer op je eigen kleding terecht komt: dat het niet zichtbaar is omdat het is opgelost wil niet zeggen dat er geen moleculen en bacterieen meer in die machine zitten
Nou, ik raad je met klem aan om gewoon uit de buurt van andere levende wezens te blijven, dan is dat probleem ook opgelost.
Ik ga me ook maar eens verdiepen in wasbare luiers, wist niet dat ze inmiddels al zo modern zijn. Hoeveel moet je er ongeveer hebben? En is een droger dan echt nodig?
dinsdag 22 december 2009 om 13:59
dinsdag 22 december 2009 om 14:00
quote:wen schreef op 22 december 2009 @ 12:27:
Elninjoo, met een baby heb je altíjd kans op poepsporen in de was ook als je wegwerpluiers gebruikt. Poep blijft helaas niet altijd binnen een luier (zelfs vaker bij wegwerp dan bij wasbaar)en niet alleen poep ... snot , kots, urine, en meer van die onsmakelijkheden draai je je hand niet meer voor om
Elninjoo, met een baby heb je altíjd kans op poepsporen in de was ook als je wegwerpluiers gebruikt. Poep blijft helaas niet altijd binnen een luier (zelfs vaker bij wegwerp dan bij wasbaar)en niet alleen poep ... snot , kots, urine, en meer van die onsmakelijkheden draai je je hand niet meer voor om
dinsdag 22 december 2009 om 14:12
Bij nummer 1 was mijn interesse al gewekt, en nu eigenlijk weer...
Ben je elke dag aan het wassen als je wasbare luiers gebruikt?
Ik ben zo bang voor halve trommels was, en daar ben ik niet zo van...
Gaat de wasbare luier ook mee naar het kdv? Of doe je dan een wegwerpluier om?
Aan welke kosten moet in ongeveer denken, hoe groot moet je voorraad zijn?
Ben je elke dag aan het wassen als je wasbare luiers gebruikt?
Ik ben zo bang voor halve trommels was, en daar ben ik niet zo van...
Gaat de wasbare luier ook mee naar het kdv? Of doe je dan een wegwerpluier om?
Aan welke kosten moet in ongeveer denken, hoe groot moet je voorraad zijn?
dinsdag 22 december 2009 om 14:21
ik mik de luiertjes twee of drie keer in de week in de was met de handdoeken, dweiltjes etc. kort program 60 %
ik heb nu een "stash" van 35 luiertjes en daarmee heb ik ruim genoeg
hoeveel luiertjes je nodig hebt hangt af van het soort luier en hoe vaak je wast.
Bamboozles doen er twee dagen over om te drogen (aan wasrek in huis) op zonnige zomer dag met een briesje zijn ze in een dag droog
Fluffles zijn heel snel droog (half dagje aan de lijn in huis)
tweedelig systemen luiertje bamboo / fluffle/ katoen + PUL overbroekje is meestal "lekvrij"
AIO's (all in one's) lekken soms als de pasvorm niet goed is,
nadeel aan de wasbare luiertjes zijn een "dikke kont" waar je dus met kledingkeuze rekening mee moet houden, jeans broekies, etc.passen niet altijd.
ik heb nu een "stash" van 35 luiertjes en daarmee heb ik ruim genoeg
hoeveel luiertjes je nodig hebt hangt af van het soort luier en hoe vaak je wast.
Bamboozles doen er twee dagen over om te drogen (aan wasrek in huis) op zonnige zomer dag met een briesje zijn ze in een dag droog
Fluffles zijn heel snel droog (half dagje aan de lijn in huis)
tweedelig systemen luiertje bamboo / fluffle/ katoen + PUL overbroekje is meestal "lekvrij"
AIO's (all in one's) lekken soms als de pasvorm niet goed is,
nadeel aan de wasbare luiertjes zijn een "dikke kont" waar je dus met kledingkeuze rekening mee moet houden, jeans broekies, etc.passen niet altijd.