wasbare luiers

21-12-2009 23:45 75 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik heb al veel wasbare merken gebruikt (lieve zoon van 1) en zoek nog een goede die niet zo duur is. wie heeft ervaring met wasbare luiers?
Nou, nog maar nét, ik ben van de week begonnen met Itti Bitti D'lish luiertjes. Ze bevallen tot nu toe prima maar zijn wel wat aan de prijs.

Welke heb je al geprobeerd?
happy heiny en funny bunzz, op zich wel goed maar wel aan de wat duur
Itti Bitti heb ik trouwens ook eens gehad, die lekte de eerste keer maar volgens mij had ik hem niet goed om gedaan, ze zijn wel mooi vind ik...
iewwww really?? Wasbaar....
ik heb easyfit fluffles(AIO), easyfit bamboe,(AIO)

totsbots fluffles met snappi en overbroekje

en totsbots bamboozles met overbroekje

ik heb ook Fuzzibunz gehad maar daar was ik niet zo blij mee

dat lekte veel door bij de beentjes.

al zegt dat niks over de kwaliteit van de fuzzibuns alswel dat bij elk kindje de ene luier beter past dan de andere (dikkere beentjes of dunnere, dikkere billetjes of dunnere)
quote:kiss86 schreef op 22 december 2009 @ 01:47:

iewwww really?? Wasbaar....

Meen je dat je daar nog nooit van gehoord hebt ?

Really ??
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Waarschijnlijk heeft ze zelf vroeger ook wasbaar gedragen en was haar moeder niet zo goed in wassen of zo Boro
hahahah ja ik heb ze ook gedragen (goed gewassen) maarre waarom worden ze nu nog gebruikt? Anno 2009 vroeg ik mij af.....
Kiss86, de wasbare luiers van nu zijn niet te vergelijken met de wasbare luiers van vroeger. Ze zijn nu (niet allemaal, maar bepaalde soorten) net zo gemakkelijk te gebruiken als een wegwerpluier, je gooit ze alleen niet weg maar in de was. De poep spoel je door de wc of is opgevangen met een inlegvelletje wat je weggooit/doorspoelt.

Geen vieze handen, geen vieze was en de luiers kunnen gewoon met een wasje meedraaien.

Ze worden nog gebruikt omdat het behoorlijk veel geld kan schelen, milieuvoordelen heeft (dat wordt her en der wel betwist) en omdat kinderen er eerder zindelijk mee worden, gemiddeld scheelt het een jaar geloof ik. En het is dus net zo makkelijk als wegwerp.

En als je de luiertjes gezien hebt, ze zijn véél leuker dan papieren luiers

quote:borodini schreef op 22 december 2009 @ 09:00:

[...]

Meen je dat je daar nog nooit van gehoord hebt ?

Really ??

ja, in de tijd dat ik baby was en toen ze nog geen fatsoenlijke wegwerpdingen hadden

ik snap ook niet dat mensen die smerige dingen willen uitwassen, dat is toch hartstikke goor? waar doe je dat in? toch niet je wasmachine waarin je ook je eigen shirtjes wast of je handdoek waarmee je je eigen gezicht afdroogt?
Hoe kan het dat ze eerder zindelijk worden eigenlijk?
Elninjoo, dat zal dus wel meevallen he, anders zouden we het niet doen. Ik ben juist van wegwerp net overgestapt op wasbaar. En er bestaan gelukkig tegenwoordig wasmachines, en zelfs wasmiddel!

Edit: Vl43nder, dat is omdat kinderen in wasbare luiers voelen dat ze geplast hebben.
quote:wen schreef op 22 december 2009 @ 12:21:

Elninjoo, dat zal dus wel meevallen he, anders zouden we het niet doen. Ik ben juist van wegwerp net overgestapt op wasbaar. En er bestaan gelukkig tegenwoordig wasmachines, en zelfs wasmiddel!ja maar dan heb je altijd kans dat er strontsporen in achter blijven die dan weer op je eigen kleding terecht komt: dat het niet zichtbaar is omdat het is opgelost wil niet zeggen dat er geen moleculen en bacterieen meer in die machine zitten
Elninjoo, met een baby heb je altíjd kans op poepsporen in de was ook als je wegwerpluiers gebruikt. Poep blijft helaas niet altijd binnen een luier (zelfs vaker bij wegwerp dan bij wasbaar)
ok ik ben al meer overtuigd en ze zien er inderdaad erruugg leuk uit...ik kreeg flashbacks van die smerige witte die met een speld vastgemaakt werden.....
Onbekend maakt onbemind he
quote:wen schreef op 22 december 2009 @ 12:13:

[afbeelding]

[afbeelding]Wow. Ik droeg - 34 jaar geleden - nog gewoon van die hydrofielluiers.
quote:elninjoo schreef op 22 december 2009 @ 12:23:

[...]

ja maar dan heb je altijd kans dat er strontsporen in achter blijven die dan weer op je eigen kleding terecht komt: dat het niet zichtbaar is omdat het is opgelost wil niet zeggen dat er geen moleculen en bacterieen meer in die machine zitten

Nou, ik raad je met klem aan om gewoon uit de buurt van andere levende wezens te blijven, dan is dat probleem ook opgelost.

Ik ga me ook maar eens verdiepen in wasbare luiers, wist niet dat ze inmiddels al zo modern zijn. Hoeveel moet je er ongeveer hebben? En is een droger dan echt nodig?
quote:kiss86 schreef op 22 december 2009 @ 12:44:

ok ik ben al meer overtuigd en ze zien er inderdaad erruugg leuk uit...ik kreeg flashbacks van die smerige witte die met een speld vastgemaakt werden.....Ik ook hoor Moet de komende maanden nog heel wat leren vrees ik.
quote:wen schreef op 22 december 2009 @ 12:27:

Elninjoo, met een baby heb je altíjd kans op poepsporen in de was ook als je wegwerpluiers gebruikt. Poep blijft helaas niet altijd binnen een luier (zelfs vaker bij wegwerp dan bij wasbaar)en niet alleen poep ... snot , kots, urine, en meer van die onsmakelijkheden draai je je hand niet meer voor om
dorinke als je via engelse sites wasbare luiertjes besteld ben je voordeliger uit !

op kaatjekatoen.nl vind je veel informatie

en op het dragen en voedenforum is ook een hele pijler met info over wasbare luiertjes.
Bij nummer 1 was mijn interesse al gewekt, en nu eigenlijk weer...

Ben je elke dag aan het wassen als je wasbare luiers gebruikt?

Ik ben zo bang voor halve trommels was, en daar ben ik niet zo van...

Gaat de wasbare luier ook mee naar het kdv? Of doe je dan een wegwerpluier om?

Aan welke kosten moet in ongeveer denken, hoe groot moet je voorraad zijn?
ik mik de luiertjes twee of drie keer in de week in de was met de handdoeken, dweiltjes etc. kort program 60 %

ik heb nu een "stash" van 35 luiertjes en daarmee heb ik ruim genoeg

hoeveel luiertjes je nodig hebt hangt af van het soort luier en hoe vaak je wast.

Bamboozles doen er twee dagen over om te drogen (aan wasrek in huis) op zonnige zomer dag met een briesje zijn ze in een dag droog

Fluffles zijn heel snel droog (half dagje aan de lijn in huis)

tweedelig systemen luiertje bamboo / fluffle/ katoen + PUL overbroekje is meestal "lekvrij"

AIO's (all in one's) lekken soms als de pasvorm niet goed is,

nadeel aan de wasbare luiertjes zijn een "dikke kont" waar je dus met kledingkeuze rekening mee moet houden, jeans broekies, etc.passen niet altijd.

bamboozle (zonder overbroekje)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven