wasbare luiers

21-12-2009 23:45 75 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik heb al veel wasbare merken gebruikt (lieve zoon van 1) en zoek nog een goede die niet zo duur is. wie heeft ervaring met wasbare luiers?
Ghe, de week van de wasbare luier?

Hier is het de week van de diarree, verkoudheids- en tandjespoep, dus helaas ook de week van de Pampers

Leuke foto's Yam, is die laatste ook een Itti Bitti?
ja serieus uitgeroepen door kaatje katoen

en die laatste is een itti bitti AIO
Hallo,

ik had een vraagje over de geur van de katoenen luiers/bamboe luiers

bij mij op stage in de gehandicaptenzorg gooiden we eerst de onderbroeken vol met urine en ontlasting ook in de wasmachine bij de gewone kleren in, zonder het eerst te voorspoelen o.i.d.

maar dan rook alles inclusief de onderbroeken naar de urine of de ontlasting...

is dat ook zo met de katoenen/bamboe luiers als je ze wast?
Bij mij niet in ieder geval hoor. Ik doe een inlegvelletje in de luier om de meeste poep op te vangen, die gaat zo de afvalemmer in. Zit er dan nog veel poep ernaast, dan spoel ik dat onder de kraan weg. Verder doe ik niet aan voorwas, inweken of wat dan ook, gewoon de wasmachine in, zeep (zonder enzymen ivm de bamboe) erbij en het komt er fris weer uit.
en welk wasmiddel dan?

wij hebben een hele goedkope, vanwege de bezuinigingen he
Ik geloof dat juist de hele goedkope vaak zonder enzymen zijn. Ik was zelf met Neutral, het fijnwasmiddel daarvan is zonder enzymen, maar ik dacht dat bv. de Aldi ook zonder enzymen is (staat dan niet vermeld op de verpakking, dan is het zonder)
Dankjewel!
Ikheb voor mijn kinderen bamboozles en die bevielen erg goed, maar nu sinds een paar weken heeft mijn zoon last van exceem in het luiergebied. Zalf van HA gekregen en in de tussentijd pampers gebruikt. Na een week was het helemaal weg. Daarna een weekje weg geweest en toen ook pampers gebruikt. Zodra we weer thuis waren weer met de bamboozles begonnen: binnen 2 dagen weer exceem. Ik was de luiers op 60 graden met neutral dus daar kan het niet aan liggen. Zou het toch te veel broeien? Ik verschoon hem ong iedere 3 uur. Overbroekjes zijn flexitots (even uit mijn hoofd, weet niet zeker of ze zo heten, de luiers liggen op de kamer van mn zoon)

Baal er echt van want was heel enthousiast... Hebben jullie tips?
Ik heb voor de nacht bamboozles en yammini heeft nooit exceem oid gehad.

dus ik heb geen idee.

wel kan ik je adviseren je vraag ook even te zetten op het dragen en voeden forum die hebben een goed bezocht wasbaar luier hoekje voor alle vragen.
Broeien lijkt me niet toch? Als je op tijd verschoont? Een pamper is synthetisch met allerlei toegevoegde dingen, dat broeit volgens mij eerder.

Maar vragen op D&V lijkt me ook een zinnige tip.

Wel naar voor je zoontje!
Bedankt voor de tip, zal mijn vraag daar ook posten! Ik zag bij kaatje katoen dat ze ook fleese overbroekjes hebben, heeft iemand daar ervaring mee?
Hallo allemaal!

Zie dat er het een tijd geleden voor het laatst geschreven is. Toch hoop ik dat jullie je ervaring met me willen delen. Welke luiers waren bij jullie pasgeboren babies fijn? Zit te denken aan kaatje classics en een paar bamboozle stretch, maar vraag me af of deze luiers fijn zijn voor hele kleintjes.

Alvast bedankt!
Ik geloof dat voor pasgeboren baby's de meningen verschillen over wegwerp vs. wasbaar, vanwege de meconium

Wat ik zo tegenkom: strikluiertjes (Popolini bijvoorbeeld) schijnen fijn en handig te zijn voor de hele kleintjes en Bamboozle stretch wordt ook genoemd als fijn.

Wat je ook kunt doen: hydrofielluiers vouwen (vouwinstructies zijn wel te vinden op internet) en er een overbroekje overheen doen, tot je baby groot genoeg is voor andere luiers.
Bedankt voor je snelle reactie!

Hydrofiel icm overbroekje had ik inderdaad ook gevonden. Denk dat het een mooi begin is om langzaam aan een verzamelingetje luiers aan te leggen Volgende maand maar eens bestellen.
Ken je het dragen-en-voeden-forum? Daar staan véél ervaringen met alle verschillende soorten en merken wasbare luiers, handig voor als je door de bomen het bos niet meer ziet.
Ik heb Bambino Mio alles in 1 een tijdje gebruikt, maar ze zijn zoveel dikker dan wegwerpluiers.. Toen mijn kind ouder werd kreeg ik de kleren niet meer eroverheen (en dochter is erg dun)

Dus toen maar over op wegwerp.
Ik koop gewoon iets eerder een maatje groter, dan past het goed (nu heb ik ook slanke luiertjes hoor, die van mij zijn niet zo dik)
Dragen en voeden ken ik en had ik ookal wel wat dingen opgezocht. Er blijven alleen zo veel opties, dat ik dacht..: ik vraag het hier eens
Oja, Dank Wen Ik ging ook over op wasbare luiers. Had al helemaal via Kaatje een voorlichtingsavond gehad. Maar toen liep het allemaal een beetje anders en vond ik het teveel gedoe.

Ga het nog eens overwegen
Ik heb op internet trouwens ook wat patronen van luiers en overbroekjes gevonden. Vrijdag heb ik wat coupons PUL besteld en ga maar eens aan de slag volgende week Ben benieuwd of het wat gaat worden!

Heeft iemand anders hier ook eerder zelf luiers gemaakt en hoe is het geworden?
up voor irrab
quote:Kunstomized schreef op 10 juli 2010 @ 10:02:

Ik heb op internet trouwens ook wat patronen van luiers en overbroekjes gevonden. Vrijdag heb ik wat coupons PUL besteld en ga maar eens aan de slag volgende week Ben benieuwd of het wat gaat worden!

Heeft iemand anders hier ook eerder zelf luiers gemaakt en hoe is het geworden?niet zelf gemaakt maar ik weet dat "stormopzolder" mooie patronen heeft
ik heb onlangs mn nieuwe Team lollipop luiertjes binnen gekregen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven