wasbare luiers
dinsdag 27 april 2010 om 14:47
Hallo,
ik had een vraagje over de geur van de katoenen luiers/bamboe luiers
bij mij op stage in de gehandicaptenzorg gooiden we eerst de onderbroeken vol met urine en ontlasting ook in de wasmachine bij de gewone kleren in, zonder het eerst te voorspoelen o.i.d.
maar dan rook alles inclusief de onderbroeken naar de urine of de ontlasting...
is dat ook zo met de katoenen/bamboe luiers als je ze wast?
ik had een vraagje over de geur van de katoenen luiers/bamboe luiers
bij mij op stage in de gehandicaptenzorg gooiden we eerst de onderbroeken vol met urine en ontlasting ook in de wasmachine bij de gewone kleren in, zonder het eerst te voorspoelen o.i.d.
maar dan rook alles inclusief de onderbroeken naar de urine of de ontlasting...
is dat ook zo met de katoenen/bamboe luiers als je ze wast?
dinsdag 27 april 2010 om 14:57
Bij mij niet in ieder geval hoor. Ik doe een inlegvelletje in de luier om de meeste poep op te vangen, die gaat zo de afvalemmer in. Zit er dan nog veel poep ernaast, dan spoel ik dat onder de kraan weg. Verder doe ik niet aan voorwas, inweken of wat dan ook, gewoon de wasmachine in, zeep (zonder enzymen ivm de bamboe) erbij en het komt er fris weer uit.
dinsdag 27 april 2010 om 15:24
donderdag 29 april 2010 om 21:59
Ikheb voor mijn kinderen bamboozles en die bevielen erg goed, maar nu sinds een paar weken heeft mijn zoon last van exceem in het luiergebied. Zalf van HA gekregen en in de tussentijd pampers gebruikt. Na een week was het helemaal weg. Daarna een weekje weg geweest en toen ook pampers gebruikt. Zodra we weer thuis waren weer met de bamboozles begonnen: binnen 2 dagen weer exceem. Ik was de luiers op 60 graden met neutral dus daar kan het niet aan liggen. Zou het toch te veel broeien? Ik verschoon hem ong iedere 3 uur. Overbroekjes zijn flexitots (even uit mijn hoofd, weet niet zeker of ze zo heten, de luiers liggen op de kamer van mn zoon)
Baal er echt van want was heel enthousiast... Hebben jullie tips?
Baal er echt van want was heel enthousiast... Hebben jullie tips?
donderdag 29 april 2010 om 22:17
woensdag 7 juli 2010 om 22:22
Hallo allemaal!
Zie dat er het een tijd geleden voor het laatst geschreven is. Toch hoop ik dat jullie je ervaring met me willen delen. Welke luiers waren bij jullie pasgeboren babies fijn? Zit te denken aan kaatje classics en een paar bamboozle stretch, maar vraag me af of deze luiers fijn zijn voor hele kleintjes.
Alvast bedankt!
Zie dat er het een tijd geleden voor het laatst geschreven is. Toch hoop ik dat jullie je ervaring met me willen delen. Welke luiers waren bij jullie pasgeboren babies fijn? Zit te denken aan kaatje classics en een paar bamboozle stretch, maar vraag me af of deze luiers fijn zijn voor hele kleintjes.
Alvast bedankt!
woensdag 7 juli 2010 om 23:05
Ik geloof dat voor pasgeboren baby's de meningen verschillen over wegwerp vs. wasbaar, vanwege de meconium
Wat ik zo tegenkom: strikluiertjes (Popolini bijvoorbeeld) schijnen fijn en handig te zijn voor de hele kleintjes en Bamboozle stretch wordt ook genoemd als fijn.
Wat je ook kunt doen: hydrofielluiers vouwen (vouwinstructies zijn wel te vinden op internet) en er een overbroekje overheen doen, tot je baby groot genoeg is voor andere luiers.
Wat ik zo tegenkom: strikluiertjes (Popolini bijvoorbeeld) schijnen fijn en handig te zijn voor de hele kleintjes en Bamboozle stretch wordt ook genoemd als fijn.
Wat je ook kunt doen: hydrofielluiers vouwen (vouwinstructies zijn wel te vinden op internet) en er een overbroekje overheen doen, tot je baby groot genoeg is voor andere luiers.
zaterdag 10 juli 2010 om 10:02
zaterdag 17 juli 2010 om 11:52
quote:Kunstomized schreef op 10 juli 2010 @ 10:02:
Ik heb op internet trouwens ook wat patronen van luiers en overbroekjes gevonden. Vrijdag heb ik wat coupons PUL besteld en ga maar eens aan de slag volgende week Ben benieuwd of het wat gaat worden!
Heeft iemand anders hier ook eerder zelf luiers gemaakt en hoe is het geworden?niet zelf gemaakt maar ik weet dat "stormopzolder" mooie patronen heeft
Ik heb op internet trouwens ook wat patronen van luiers en overbroekjes gevonden. Vrijdag heb ik wat coupons PUL besteld en ga maar eens aan de slag volgende week Ben benieuwd of het wat gaat worden!
Heeft iemand anders hier ook eerder zelf luiers gemaakt en hoe is het geworden?niet zelf gemaakt maar ik weet dat "stormopzolder" mooie patronen heeft