Wat doe je op een kinderfeestje (8 jr)? Hellup!

28-10-2008 16:42 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Grote Nijn wordt 8 en we geven vrijdag een feestje. Er komen 7 meisjes uit de klas, gelijk mee na school, om 12 uur (vijdagmiddag hebben ze vrij).

Het is ons eerste kinderfeestje in Nederland en ik heb geen idee wat ze op die leeftijd doen hier. Ik had zelf een puzzelspeurtocht bedacht, maar daar werd al over gefronsd. Verder moet ik natuurlijk zowiezo een plan B hebben voor als het regent.

En dan trakteren; wat is niet al te tuttig voor groep 4?

Alvast bedankt moeders (m/v)!
Pompedompedom

(Hooghouden noemen we dat...)
Wij hebben morgen een kinder feestje voor onze dochter (8) en wij gaan met de kinderen paardrijden.

Eerst verzamelen bij ons thuis

Kadootjes uitpakken

Dan in de auto naar de manege. Daar krijgen we drinken (met taart) en uitleg.

Een uurtje paardrijden.

Patat eten

Naar huis brengen
bios?

zwemmen?

spelletjes?

bowlen?

Dat waren de dingen die ik op die leeftijd leuk vond
Lekker laten rennen in een binnen-speeltuin (ballorig, monkeytown) en daar een patatje eten. Je kunt er zelfs een taart laten aanrukken geloof ik.

Krijgt de jarige nog een kadootje ook.

Traktatie? mini-tucjes, chips, kleine zakjes kruidnootjes...
Jemig. Ik kom dus niet meer weg met zakdoekje leggen en een mandarijn met een gezichtje?
Zwemmen was bij mij ook heel populair, maar een dagje thuis is op die leeftijd net zo leuk.

- 's middags samen eten aan jullie grote tafel. Kies voor iets feestelijks, zoals dat ieder kindje zelf haar pannekoek mag versieren met plakjes appel, slagroom, stroop, poedersuiker, m&m's. Neem van die kant en klare pannenkoeken, zodat je daar niet je hand aan vol hebt.

- daarna een doe-activiteit, zoals een speurtocht of verkleden etc. Maak het voor die kids vooral niet te lang, na een uur, anderhalf uur is het wel mooi geweest.

- ze zijn nu al een beetje moe (uur of vier), dus zet ze lekker voor de tv met een film. Zorg voor kussens etc. zodat ze ook lekker tegen de bank aan kunnen zitten. Lady en de Vagebond heb ik wel 5 jaar achter elkaar op mijn feestje gekeken

- Serveer ze een half uur voordat de film is afgelopen allemaal een bordje friet met een kroket o.i.d. (als je meubilair bestand is tegen vieze kinder vingertjes), gewoon het bord op schoot, heerlijk vond ik dat.

- Wat wij vroeger echt het leukste vonden is als wij naar huis werden gebracht met de auto. Met z'n vieren op de achterbank en dan nog 3 in de achterbak (als je een grote auto hebt) en dan zette papa ons allemaal thuis af. Kleinigheidje, zoals een mooie lolly met een lintje, mee en dan is het ook mooi geweest.

Je kan ook de middagactiviteit en de film kijken skippen en dan gaan zwemmen. Na het zwemmen patat eten in het restaurantje bij het zwembad en naar huis.

Als je in een grotere stad woont, kan je ook kijken of er kindervoorstellingen zijn (theater krakeling in Amsterdam bijv.) of naar een kindermuseum/tentoonstelling gaan. Hangt er vanaf of de kindjes dat leuk vinden.

Maak er vooral niet te veel moeite/poespas van, want kinderen zijn al gauw tevreden! Laat je weten wat het geworden is?
Ik heb op leeftijd 9 nog een kinderfeestje gedaan. Kinderen hadden het prima naar hun zin hoor -konden éindelijk tegen hun verlies-

Snoephappen in een bak water viel érg in de smaak.

Snoepmemory is hier altijd een topper.

Ballonnetje trap -tja, ik heb jongens-

Ieder vijf wasknijpers aan de kleren en dan proberen die bij iemand anders vast te prikken -en zelf los te komen- voordat de muziek stopt.

Kinderen vonden het ook heel leuk om hapjes te maken aan een tafel vol met kaas, worst, cherrytomaatjes, augurkjes, zilveruitjes, ei, roggebrood, snackcups, whatever. Ketchup en mayo niet vergeten. En uitsteekvormpjes.

Nu dat meneer 10 wordt denk ik dat het tijd is voor de disco, of het zwembad, of bowlen...
Wij zijn naar de film geweest. dat is altijd erg geslaagd. Popcorn op schoot en kijken maar. Vorig jaar hebben we gebowld. Dat was ook erg leuk en daar kan je vaak ook patat enzo eten. Ik weet wel dat ik het niet meer thuis vier met al die kinderen... voor dat je het weet is je huis overgenomen. Dus uit school mee. taartje eten en cadeautjes uitpakken en dan gaan we weg.
Ojee, ik denk dat zakdoekjeleggen wel een beeeeetje te kinderachtig is! Maar ze kunnen op die leeftijd wel leuk zelf knutselen, zoals een eigen armband/ketting maken! Koop bij de Bart Smit van die dozen met kralen etc. en laat ze daar mee friemelen, heb je meteen je doe-activiteit. Doe wel iets wat je dochtertje ook leuk vindt, anders is ze misschien wel sip op d'r eigen feestje (daarmee wil ik niet zeggen dat kinds wil wet is hoor, maar als zij knutselen HAAT is het natuurlijk geen goed idee )
Eat your heart out met kinderspelletjes etc. Googlen op kinderfeestje als je nog niet genoeg ideëen hebt.
quote:El_lebel schreef op 28 oktober 2008 @ 16:57:

Zwemmen was bij mij ook heel populair, maar een dagje thuis is op die leeftijd net zo leuk.

- 's middags samen eten aan jullie grote tafel. Kies voor iets feestelijks, zoals dat ieder kindje zelf haar pannekoek mag versieren met plakjes appel, slagroom, stroop, poedersuiker, m&m's. Neem van die kant en klare pannenkoeken, zodat je daar niet je hand aan vol hebt.

- daarna een doe-activiteit, zoals een speurtocht of verkleden etc. Maak het voor die kids vooral niet te lang, na een uur, anderhalf uur is het wel mooi geweest.

- ze zijn nu al een beetje moe (uur of vier), dus zet ze lekker voor de tv met een film. Zorg voor kussens etc. zodat ze ook lekker tegen de bank aan kunnen zitten. Lady en de Vagebond heb ik wel 5 jaar achter elkaar op mijn feestje gekeken - Serveer ze een half uur voordat de film is afgelopen allemaal een bordje friet met een kroket o.i.d. (als je meubilair bestand is tegen vieze kinder vingertjes), gewoon het bord op schoot, heerlijk vond ik dat.

- Wat wij vroeger echt het leukste vonden is als wij naar huis werden gebracht met de auto. Met z'n vieren op de achterbank en dan nog 3 in de achterbak (als je een grote auto hebt) en dan zette papa ons allemaal thuis af. Kleinigheidje, zoals een mooie lolly met een lintje, mee en dan is het ook mooi geweest.

Je kan ook de middagactiviteit en de film kijken skippen en dan gaan zwemmen. Na het zwemmen patat eten in het restaurantje bij het zwembad en naar huis.

Als je in een grotere stad woont, kan je ook kijken of er kindervoorstellingen zijn (theater krakeling in Amsterdam bijv.) of naar een kindermuseum/tentoonstelling gaan. Hangt er vanaf of de kindjes dat leuk vinden.

Maak er vooral niet te veel moeite/poespas van, want kinderen zijn al gauw tevreden! Laat je weten wat het geworden is?

---------------------------------------------------------------------------------------------

Ja maar ze zij 8 hoor! Dan storten ze om 4 uur niet meer in en Lady en de Vagebond? Anubis zal je bedoelen!
Haha, madame micmac, nou ik was zelf nogal druk, maar bij nader inzien was dat idd wel na een hele middag zwemmen OF een hele middag rondrennen in het bos. Dus ja, na 1.5uur zijn ze nog niet echt moe dus.. Ehm.. Je KAN natuurlijk het grote opruim spel doen en zo die achtjarigen je hele zolder laten opruimen! Heb zelf geen kids, dus beetje moeilijk in te schatten hoe groot/klein ze dan zijn! Maar Lady en de Vagebond keken wij toen echt nog wel, maar alle kindertjes lijken tegenwoordig al zo snel groot..
Ik weet niet waar je woont natuurlijk, maar "de ontdekhoek" is erg leuk.

Voor meiden is het al snel "kinderachtig" denk ik in vergelijking met jongens, zij zijn toch over het algemeen "verder".

Helaas heerst er vaak bij de moeders/vaders een soort van competitiedrang, "kijk eens waar ik de kinderen mee naartoe kan nemen".

Wat traktatie betreft, ben je creatief, of heb je het liever kant en klaar? Dan valt er best wel wat te vinden op het net.

Verzin een thema rond het feestje en traktatie, dat maakt het wat makkelijker.

Kinderfeestje van mijn zoon, was de bedoeling om naar Serpo te gaan, reptielenhuis in delft, All-in, een speurtocht, patatje/snack/drankje, mogenlijkheid om een echte boa aan te raken, enfin, helemaal stoer en spannend. Helaas was het tijdens de ramadan en sommige vriendjes mochten dus niet mee, en anderen vonden het gewoon te eng! (hoor je op het laatst, dus geen tijd meer om andere kindjes uit te nodigen, of om echt iets anders te regelen)

Dus bleef alleen zijn beste vriend over, (goed gepland, moeders! )

Toen heb ik maar de keus aan de aapies gelaten en wilde ze heel toepasselijk naar de dierentuin.

Al met al een hele gezellige middag gehad toch nog.
In groep 4 heeft nog niet iedereen zijn diploma of wel maar de verantwoordelijkheid lijkt mij te groot met 7 meiden.

Discobowlen

Mozaiektegels maken

Biosscoop ( Anubis de film draait nu erg popi)

Pyamaparty dus in pyama films kijken en snoepen, alle gordijnen dicht en het is net echt.
Ik zou zowiezo niet met zo'n grote groep jonge meiden gaan zwemmen......

Je hebt je handen en OGEN er harstikke vol aan, want er zijn nog genoeg kinderen ook al hebben ze een zwemdiploma die nog niet echt safe in het water zijn.

met zwemles ja dan weten ze dat ze moeten bewegen (want dan staat er iemand aan de kant mee te bleren af en toe) en met zo'n feestje zijn ze en druk en kunnen ze weleens vergeten te zwemmen..me.

Ik denk dat als de dames uit school komen dat ze erg hongerig zijn, dus je begint meteen met een lekker hapje eten. bv je bakt lekker wat frites/aardappel kroketjes en partysnacks (dan heb je meteen kleine frikandelletjes/bitterballen/kipstukjes etc) hebben ze meteen van alles wat. Mayonaise, Ketchup en Appelmoes derbij en laat het de dames lekker smaken.

Daarna zou je als de dames lekker vol zitten een spelletje kunnen spelen en daarna bv met de hele groep cakejes versieren die ze dan mee naar huis mogen nemen of lekker bij het filmpje wat jullie gaan kijken opeten.

Tot slot zou je nog een leuk filmpje kunnen kijken met ze met idd zoals een voorganger al zei lekker veel snoep.

Wel even een plastic/wegwerp tafellaken kopen zodat ze lekker kunnen rotzooien.
Gourmet stel op tafel en zelf pannekoeken bakken,of zelfs Gourmetten! Is hier jaren een hit geweest.En dat lukt best hoor

met kinderen van 8.Verkleden,elkaar opmaken,foto's maken(snel even printen,lijstje erom,van bv action,leuke herinnering aan het feestje)

En weet je, zorg er voor dat je zelf je niet zo druk maakt,relax!Dan zijn de kinderen het ook.Het moet een feestje zijn.En ach zijn ze weg even flink poetsen,klaar!

Veel plezier!
bowlen

midgetgolfen

schaatsen (kunstijs uiteraard)

daarna lekker patat of pannenkoeken gaan eten

zo waren mijn kinderfeestjes
Nijn, ik vind een puzzelspeurtocht geweldig! Hebben wij tot een jaar of 10 gedaan, met als zeer geslaagde varianten "schatzoeken" (deschat echt op het kerkhof verstopt) en gecombineerd met barbecue op een strandje (begin januari!). Ik was ook best benauwd dat er raar gereageerd zou worden, maar de reacties waren juist heel positief: nog nooit zo'n leuk feestje gehad. Gebruik je fantasie, daar zijn kinderen van 8 heel gevoelig voor. Cool zijn kan nog zo lang en daar hebben ze jou ook niet bij nodig.
Mijn zus ging met haar dochter toen ze acht werd naar een kookstudio bonbons maken. Dit mochten de kinderen dus zelf doen met een beetje hulp. Tussentijds kadootjes openmaken, limonade drinken, liedje zingen en dus bonbonnetjes maken. De kinderen vonden het prachtig en alle mama's ook, want de kinderen mochten de zelfgemaakte bonbons mee naar huis nemen. Ik weet een hele leuke kookstudio in Amsterdam, maar ik denk dat ze overal wel te vinden zijn.
Zelf pizza's bakken!

Eerst het deeg maken (de pakken van Grand Italia zijn erg makkelijk en per pak genoeg voor 2 of 3 pizza's) en dan allemaal je eigen pizza vormen op een stuk bakpapier (makkelijk). En dan natuurlijk zelf beleggen met stukjes ham, ananas, geraspte kaas, etc. Daarna bakken in de oven (2 of 3 tegelijk moet wel lukken in een normale oven denk ik).

succes!

groetjes chip

Ps: sieraden maken klinkt ook erg leuk!
Vrijdag is Halloween dus waarom geen halloweenparty?? Laat ze zich lekker verkleden (uiteraard bij voorkeur griezelig), pompoenen uitsnijden, schminken...

's Middags pannekoeken bakken met levensmiddel kleurstof (rode, blauwe en groene pannekoeken), een fles groene ranja zodat je groene limonade hebt, knakworstjes waar je aan de voorkant amandelschaafselschijfje plakt (dan ziet het eruit als vingers).....

Mijn dochter werd 8 in april, die vond de picknick in het bos geweldig, maar dan moet je wel mazzel hebben met het weer.

Een speurtocht mag best, zakdoekje leggen en mandarijngezichtjes kunnen echt niet meer
Ik zag gister dat in de Allerhande deze maand tips staan voor Kinderfeestjes! Koekjes bakken en leuke drankjes...

Voor een uitje zeg ik : het nieuwe Huis van Aristoteles in Amsterdam, waar je het huis van Pluk van de Petteflet kan bezoeken en er is ook een knutselatelier:

http://www.kindermuseumamsterdam.nl/
Wij hebben over drie weken een meidenfeestje (fladderendhollandertje wordt dan 9 en zit in groep 6) Ze komen om half 6 dan gaan we gourmetten (idd met pannenkoeken, maar ook ander kinderspul) daarna pyama's aan en film kijken met twee zitzakken, matras van haar bed en slaapzakken, kussens enz..

Daarna chocoladefonduën met spekjes, banaan en ander snoepgoed. Dan mogen ze naar zolder om een spel te spelen of gewoon te kletsen.

'Sochtends lekker een ontbijtje en gauw die vermoeide chagi kinderen op laten halen

Maar mijn dochter vond vorig jaar spijkerpoepen, snoephappen, appelhappen, stoelendans en een disco heel geslaagd. Van te voren konden ze eierkoeken versieren met dropveters, m&m's, hagelslag, schuddebuikjes en slagroom versieren. En tijdens de disco hadden we van die carnavalsslierten (die je zo leuk uit kunt blazen.) en ballonnen en een leuke minidisco cd.

Succes!!!
Sjee meiden, wat een ideeen allemaal. Sommigen vallen al gelijk een beetje af vanwege de situatie; We zijn nog geen 2 weken in Nederland, logeren bij mijn ouders in huis en de kinderen van de klas kennen we echt nauwelijks. Op de 1 of andere manier voel ik dat ik knutselen met kleurstoffen gewoon af moet strepen (en mijn moeder is daar heel dankbaar voor, weet ik zeker).

Op stap met al die meiden zie ik ook niet zo zitten, we hebben geneens een auto, alles moet geleend worden deze dagen. Dus blijft over...mijn zelf al bedachte puzzelspeurtocht! *cheerleader* Met prijsjes.

Wat ik ook een goeie vond is kleine snackjes om te eten, want ze komen gelijk uit school en ze moeten natuurlijk gevoederd worden. Dan doen we de taart op het laatst.

Maar kadootjes, dat moet toch eerst, gelijk na het eten zeg maar? (waar we eerst woonden ging dat altijd in een grote bak en die pakten ze dan pas s avonds uit als iedereen al weer weg was).

Oh, ineens vind ik dat Halloween thema idee ook wel een goeie. Iets met pompoenen.... Hmmm....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven