Wat doen jullie kinderen van 9 10 of 11?

01-02-2023 09:37 77 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi allemaal, naar aanleiding van het topic over kinderen van vier en spelen, heb ik ook een vraag.
Kind hier is 9 en zit in groep 7. Zijn vrienden zijn dus allemaal iets ouder dan hij. ( Hij heeft ook leeftijdsgenoten die vrienden zijn maar dat zijn kinderen van vrienden en die ziet hij niet zo vaak als zijn school vrienden. Daarmee doet hij vooral vaak druk ;))
Maar goed, de vraag. Mijn kind van 9 speelt niet echt meer... Hij heeft bergen Kapla, Playmobil en Lego ( vooral Lego). Maar het wordt allemaal niet meer aangeraakt. Wegdoen mag ook niet...
Wat mij opvalt is dat het echte spelen er een beetje af is... In groep zes zaten ze hier nog weleens met zijn allen op de grond te bouwen met Kapla en te spelen met de kleine plastic soldaatjes.
Nu willen ze vooral gamen, voor de tv hangen of op hun telefoon zitten klooien... Dit mag echter niet zo vaak en lang, want teveel scherm is niet goed voor je...
Spelen jullie kinderen van deze leeftijd nog met speelgoed? Zo ja, welk speelgoed? Is dit een normale leeftijd om het echte spelen een beetje achter je te laten?

Hier op zich wel ' activiteiten' zoals dingen maken, vogelhuisje, stop Motion filmpjes, tekenen, met de loop station, van die modelbouw pakketten in elkaar zetten ( veel klooien dus...) Ook gaan ze naar de film, de ijsbaan of het zwembad. ( De eerste twee doet onze zoon ook zonder volwassenen, zwembad moet er altijd nog een volwassene mee van hem)
Ook leest hij vrij veel maar wel altijd Donald Duck... Heel soms een echt boek...
Mijn dochter is net 9 en heeft nog wel veel fantasiespel. Speelt nog graag met poppen (schaamt ze zich soms een beetje voor), knuffels, en heel veel knutselen. Maar ook nog wel schooltje spelen met de jongste, lego, hatchimals. Zo is ieder kind verschillend, mijn dichter speelt ook liever met wat jongere kinderen. Zal dus ook wel uitmaken of jouw zoon met jongens van 10/11 jaar speelt, en mij dochter met meiden van 7/8 jaar.

Overigens heeft ze ook haar puberbuien waarbij ze het liefst 3 uur youtube zit te kijken op haar tablet, of alles saai is, of ze is moe en wil gamen. Het wisselt elkaar wat af.

Tot een half jaar geleden deed ik haar nog een plezier met naar speeltuinen gaan, maar dat is er nu echt wel af, vindt ze saai
Zo dan... Het weer is opgeknapt en boem!!! Ze zitten weer in hele groepen in het park onder de struiken kind te zijn. Zoon komt kort thuis om wat snoep en een fles water te halen en vertrekt dan weer om zijn vrienden te ontmoeten in het park. Daar kletsen ze onder de struiken, snoepen en voetballen op het gras. Soms maken ze fotos van elkaar die ze in de groepsapp van de klas zetten....
Vandaag was extra leuk zei zoon. Waarom dan? Ja er was een meeuw die een tasje had open gepikt om daar met zijn snavel een bakje met crackers uit te trekken en daar heel hard op te pikken.... Dat is dan het hoogtepunt van zoon zijn dag 😂😍

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven