Wat geef je..

09-03-2011 11:09 23 berichten
.. Je neefje die 1 wordt? Heb totaal geen ervaring met wat ze leuk vinden op de leeftijd!

Hij speelt al met speelgoed wat eigenlijk voor +3 is maar kan me voorstellen dat mn broer en zn vrouw ook niet op weer zo'n herrieding zitten te wachten
babylego of alvast duplo.

Knuffelbeestje

prentenboekje (dikkie dik ofzo)

Kleding

Of vraag de ouders wat zij geschikt vinden.

Ik kreeg trouwens liever speelgoed voor wat 3 jaar, dan hadden ze er langer wat aan.

Staar je niet blind op die 3+ op de verpakking. Vaak gaat dat over kleine onderdelen due gevaarlijk zijn voor kleintjes, maar vaak slaat het helemaal nergens op. Dan had ik een stuk babyspeelgoed in handen zonder kleine losse dingetjes en dan nog stond 3+ erop.

Gebruik dus vooral je gezond verstand.
Alle reacties Link kopieren
Hmm, even denken wat mijn zoon leuk vond toen hij één werd:

little people autootjes

houten puzzels

vormenstoof

houten blokken (in zo'n karretje met een toutje eraan was hier een hele poos erg leuk)

duplo

Volgens mij heeft hij dit soort dingen allemaal rond zijn 1e verjaardag gekregen en met alles ook best lang gespeeld. Duplo speelt hij nu nog steeds veel mee (net vier geworden) en ook de houten blokken zijn nog steeds in trek.
Misschien kun je hier wat inspiratie opdoen:

wat te geven voor eerste verjaardag??

cadeau eerste verjaardag

wat geven we dochter voor haar eerste verjaardag.

cadeau idee 1e verjaardag?

"Cadeautjes 1-ste verjaardag"

verjaardagscadeau voor 1jarige

The time is now
Banba
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Banba bedankt! Ben mobiel aan het viva-en dan heb ik wat problemen met de zoekfunctie Maar hier kan ik zeker wel wat mee, dank ook de rest van de vivaforum(st)ers!
maakt niet uit wat je geeft, als het inpakpapier maar mooi ritselt.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Baby/peuter Havaianna's voor van de zomer. Niet om mee te spelen (maar dat verschil ziet hij toch nog niet), maar o zo schattig.
quote:nlies schreef op 09 maart 2011 @ 12:07:

maakt niet uit wat je geeft, als het inpakpapier maar mooi ritselt.Precies! En onder andere daarom heb ik mijn neefjes en nichtjes voor hun eerste verjaardag gewoon geen kado gekregen, ze kregen tóch al belachlijk veel nieuw speelgoed (kocht twee weken later wél een hele set nieuwe kleding in maat klein, maar dat was dan toch meer voor mijn zus )
Mijn zoon heeft voor zijn eerste verjaardag deze gekregen:

Helemaal gek is hij ermee. Vooral met de "koffer" waar de blokken in zitten. Maar ook de blokken zelf, die maken verschillende (subtiele) geluidjes en op ieder blokje staat een ander diertje. Erg leuk!

(ze heten blocksters en is van Playskool)
Leuk, _Barbabella_ !
Christiane, die heeft mijn dochter ook gehad, maar ze pasten in de winter... Niet handig.

Duplo is leuk, daar kan een eenjarige na een aantal maandjes absoluut mee spelen. Een badpuzzel of badfluitjes (van Nijntje bijvoorbeeld) of een gewone puzzel of blokken zijn ook favoriet hier.

En Aquadoodle, dat is ook leuk!
“Don’t look back – you’re not going that way.”
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Die koe is cool... Maar ik vond 'm zo duur.
quote:GeorgetteDansLeTabac schreef op 09 maart 2011 @ 14:17:

Die koe is cool... Maar ik vond 'm zo duur.

Wij hebben de koe, maar ik kan me niet herinneren dat hij duur was. (even snel gegoogled, hij wordt aan geboden voor 20 euro)

En bedankt voor de tip van de tip van de Havaianas . Ik wist niet dat ze bestonden. Ik ben alweer aan het googlen.
Ik heb hem in Frankrijk gezien voor 65 euro. Dat vond ik duur. Maar hier is hij dus een stuk goedkoper?
Ja, als je googled op opblaas koe, dan komen de resultaten vanzelf naar boven. Wel even oppassen, want er is blijkbaar ook een sexueel getinte opblaas koe op de markt.

http://www.hetrietje.nl/c ... asbaar_babyspeelgoed.html
quote:Christiane04 schreef op 09 maart 2011 @ 12:10:

Baby/peuter Havaianna's voor van de zomer. Niet om mee te spelen (maar dat verschil ziet hij toch nog niet), maar o zo schattig.Moet ze wel kunnen lopen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ja die koe is leuk! Mijn dochter heeft hem ook (de neppert). Weet alleen niet of dit al geschikt is voor een eerste verjaardag. Denk meer voor de 2e verjaardag.

Misschien wat speelgoed voor aankomende zomer? Als het straks mooi weer wordt dan kan hij lekker aan de gang met emmertjes, schepjes, gieter, zandbak, schommel, kiepwagen voor buiten.
Big Bobby Car. Onverwoestbaar, kerels van 100 kilo kunnen er nog mee de berg af. En vergeet vooral niet om ook de schoenbeschermers te kopen/bestellen.

Oud model, dat je veel op Youtube tegenkomt.

Nieuw model. Vind ik minder mooi.

http://www.youtube.com/watch?v=w2Qh1jjY ... re=related
Ik heb vorig jaar aan mijn neefje zoiets gegeven

Was hij op het moment zelf misschien nog iets te klein voor qua fijne motoriek, maar al snel heeft hij hier heel leuk mee kunnen spelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven