Wat kost een kind?

25-08-2010 21:18 74 berichten
Alle reacties Link kopieren
Klink stom, ik weet het, maar ik ben zo benieuwd wat een stel wat nu een kindje heeft, nu meer kwijt is, als toen ze nog met zijn tweeën waren.

Ik heb zelf geen kinderen, maar krijg af en toe wel de kriebels, alleen vraag me wel eens af of wij dat wel kunnen betalen allemaal, en dan ook nog een beetje kunnen sparen daarnaast.
Google even op 'wat kost een kind + viva'. Zijn aardig wat topics over te vinden.
Wat kost een baby nadat het geboren is?

Wat kost een kind nou eigenlijk?

Hoeveel kost een kindje ongeveer?
o sorry bedankt
mijn zoontje is nu 3 maanden en ik vind het eerlijk gezegd wel meevallen met de kosten. Natuurlijk kosten luiers,doekjes,voeding geld maar daarintegen geef ik wel minder geld uit aan bijv. uitgaan, etentjes enz. (niet dat ik dat niet meet doe maar minder ) kosten voor kinderopvang heb ik niet omdat mijn moeder oppast maar volgens mij kun je flink wat van de belastindienst terug krijgen. Ik denk dat kinderen naarmate ze ouder worden wel meer gaan kosten maar het lijkt me dat je daarin meegroeid..
Grofweg 1/3 van je inkomen (volgens mij een raming van het Nibud).
quote:riekie84 schreef op 25 augustus 2010 @ 21:25:

mijn zoontje is nu 3 maanden en ik vind het eerlijk gezegd wel meevallen met de kosten. Natuurlijk kosten luiers,doekjes,voeding geld maar daarintegen geef ik wel minder geld uit aan bijv. uitgaan, etentjes enz. (niet dat ik dat niet meet doe maar minder ) kosten voor kinderopvang heb ik niet omdat mijn moeder oppast maar volgens mij kun je flink wat van de belastindienst terug krijgen. Ik denk dat kinderen naarmate ze ouder worden wel meer gaan kosten maar het lijkt me dat je daarin meegroeid..Grote kans dat een nieuw kabinet die regeling flink terugsnoeit.
whaaat 1/3... Dat blijft nu niet eens over... Zonder kindje...
Onze eerste kostte ongeveer 800 euro per maand (500 euro aan minder inkomen omdat we beiden minder gingen werken en 300 euro aan kinderopvang voor drie dagen). En dan nog de luiers etc.

De tweede kost een stuk minder per maand, want we zijn even veel blijven werken en de kinderopvangtoeslag voor een tweede is veel hoger. We betalen nu voor twee kinderen ongeveer 500 euro per maand voor drie dagen.
Hier 290 e per maand kinderopvang, ongeveer 60e pm voeding, 20 e luiers (ongeveer), 30 e kleding, spenen en andere toebehoren en qua eten bijna niks. De eerste maanden vond ik het duurst. Maar dat kwam vooral door het kopen van twee kolven, flessen, spenen etc.

Kinderopvang is heel erg afhankelijk van hoeveel, je salaris en welke vorm.

Ik reageer wel hier, want als ik zo'n ander topic open, log ik uit
Een complete baby uitzet heb je 2ehands wel voor 500 euro.

(wandelwagen,commode,.ledikant,maxi cosi,badje,etc)

Kleertjes tot het eerste jaar zijn geweldig van de zeeman&hema.

Luiers is wel 10 euro per week(pampers) kruidvat 7 euro

Flesvoeding 10 euro per week(friso-nutrilon) 5 euro kruidvat

Vanaf 1 jaar eten ze met de pot mee.

Vanaf 3 jaar uit de luiers.

Dan kosten ze even bijna niks behalve wat H&M kleding.

MIjn oudste is nu 5, en die zit op zwemles dat is dan wel weer duur.

Eventueel kdv&bso maar datvalt ook wel mee na belastingaftrek,wij betalen185 euro voor 2 dagen kdv&bsovoor 2 kinderen.
Ga je nu echt je moeder kriebels opzij zetten omdat een kind geld kost? Neem dan maar een vis, kost haast niets.
Ik heb echt geen idee, je past dat toch gewoon in in je bestaan? Ik heb nooit één tel nagedacht wat mn kind me zou kosten hoor.
Op jaarbasis? Dat wil je niet weten..
Een kind is onbetaalbaar.....

Ghe.
Maar even zonder gekheid; ik heb weleens gehoord dat een kind van baby tot en met afgeronde studie een ton kost.

Ik vind het wat veel maar goed, ik weet dan ook niet meer of ik het in de Quote of de Libelle heb gelezen.......
Wat een bedragen aan kinderopvang hebben jullie,wij hebben een riant salaris,en krijgen dus maar weinig toeslag maar toch betalen we netto maar 185 euro per maand voor 2 dagdelen bso en 2 dagdelen kdv.

Onze jongste gaat bijna gratis naar het kdv omdat grote broer al op de bso zit van dezelfde organisatie.
quote:misspoez schreef op 25 augustus 2010 @ 21:43:

Ik heb echt geen idee, je past dat toch gewoon in in je bestaan? Ik heb nooit één tel nagedacht wat mn kind me zou kosten hoor.Helemaal mee eens!
Mwah. Zo even snel rekenen met de babytijd, creche en luiers erbij kom ik inderdaad een heel end. Dan straks nog middelbare school en studie.... ik denk wel dat je een eind komt met een ton eigenlijk!
quote:boysmum74 schreef op 25 augustus 2010 @ 21:49:

Wat een bedragen aan kinderopvang hebben jullie,wij hebben een riant salaris,en krijgen dus maar weinig toeslag maar toch betalen we netto maar 185 euro per maand voor 2 dagdelen bso en 2 dagdelen kdv.

Onze jongste gaat bijna gratis naar het kdv omdat grote broer al op de bso zit van dezelfde organisatie.Dat is dus twee kinderen, allebei een dag. Wij hebben twee kinderen, allebei drie dagen en dat kost 500 euro. Zijn toch vergelijkbare bedragen?
Wij betaalden ook ongeveer 800 euro per maand voor 3 dagen creche, 1 kind. We kregen niets terug van de belasting (ja, 26 euro per jaar, hahaha)
quote:magica schreef op 25 augustus 2010 @ 21:35:

De tweede kost een stuk minder per maand, want we zijn even veel blijven werken en de kinderopvangtoeslag voor een tweede is veel hoger. We betalen nu voor twee kinderen ongeveer 500 euro per maand voor drie dagen. Argumenten vóór een tweede!
en kost vooral veel tijd
Twee kinderen, drie dagen op kdv, netto zo'm ¤300 per maand.
Dat denk ik ook, Whop. Tel daar sportclubs+ benodigdheden als kleding, schoenen en accessoires, boekengeld, muzieklessen + benodigdheden als instrument en muziekboeken, werkweken, extra kosten bij boeken vakanties, leuke uitjes als pretparken, bioscoop, musea en dierentuin en en en en en en en en en en ga zo maar door. Aan een ton kom je wel, na jaartje of 18.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven