wat moet ik doen
zondag 15 augustus 2010 om 16:33
Mijn zoon heeft mij onlags toevertrouwd op jongens te vallen, en hij durft dit niet aan mijn vriend (zijn vader) te vertellen, en heeft mij daarom gevraagd dit te doen.
Ik vraag mij alleen af of hij dit niet beter zelf kan doen, want er is geen enkele reden om dit niet aan mijn vriend te durven vertellen, ik heb het al eens met hem erover gehad en hij zal het echt niet erg vinden of wat dan ook.
Natuurlijk begrijp ik mijn zoon ook wel, dus ik denk dat ik het maar moet zeggen, wat denken jullie?
Ik vraag mij alleen af of hij dit niet beter zelf kan doen, want er is geen enkele reden om dit niet aan mijn vriend te durven vertellen, ik heb het al eens met hem erover gehad en hij zal het echt niet erg vinden of wat dan ook.
Natuurlijk begrijp ik mijn zoon ook wel, dus ik denk dat ik het maar moet zeggen, wat denken jullie?
zondag 15 augustus 2010 om 16:37
zondag 15 augustus 2010 om 16:43
zondag 15 augustus 2010 om 16:52
Je weet dat je vriend er geen moeite mee zal hebben, in dat geval zou ik het hem zelf laten vertellen, eventueel met jou erbij. Je vriend krijgt op die manier de kans om op een goede manier te reageren. Als hij die kans niet krijgt, kan je zoon het idee houden dat hij eerst misschien moest bijkomen van de mededeling, en misschien maar doet of hij het accepteert.
zondag 15 augustus 2010 om 16:53
zondag 15 augustus 2010 om 17:01
Zo, dat ging snel, ik zei, misschien kunnen we het bij het eten samen vertellen, en dat vond hij goed. Hij vind het volgens mij wel fijn dat ik er iig bij ben, ik begrijp wel dat hij het misschien een beetje eng vind. Mijn vriend zal er geen probleem van maken, en dan is er na vanavond weer een grote last van zijn schouders verdwenen.
Ik zal jullie op de hoogte houden!
Ik zal jullie op de hoogte houden!
zondag 15 augustus 2010 om 17:08
Dat is fijn om te horen!
Hoe oud is je zoon eigenlijk? Ik kan me voorstellen dat het "geheim houden" inderdaad een last kan zijn. Hopelijk is die last na vanavond weg en kan hij lekker zichzelf zijn. En (aangenomen dat hij al in de "relatie-leeftijd" valt, hoop ik dat hij iemand vind van wie hij houd.
Hoe oud is je zoon eigenlijk? Ik kan me voorstellen dat het "geheim houden" inderdaad een last kan zijn. Hopelijk is die last na vanavond weg en kan hij lekker zichzelf zijn. En (aangenomen dat hij al in de "relatie-leeftijd" valt, hoop ik dat hij iemand vind van wie hij houd.
zondag 15 augustus 2010 om 17:13
Hij is vijftien, dus een hele serieuze relatie zal het (denk ik) nog niet zijn dan, maar ik hoop ook dat hij later iemand vind van wie hij houdt en gelukkig mee wordt, dat wenst iedereen voor zijn kinderen! Op dit moment vind ik hem niet echt het type om een serieuze relatie aan te gaan, maar ach, hij is nog piepjong dus laat hem eerst nog maar experimenteren denk ik dan
zondag 15 augustus 2010 om 18:50
Ik hoop dat je vriend net zo begripvol zal reageren als jij want je doet het heel goed.
Een van mijn krantenbezorgers, nu 17, is ook uit de kast gekomen op zijn bijna 16e en heeft nu een leuke vriend.
Zijn ouders waren eerst heel sceptisch en hadden de instelling van dat het wel een bevlieging zou zijn maar zien nu gelukkig in dat het dus wel degelijk serieus is.
Waar je zoon misschien wel mee te maken krijgt is opmerkingen van klas/schoolgenoten en die zullen niet altijd even leuk zijn.
Ook mijn bezorger heeft daar veel last van gehad maar stond zijn mannetje en heeft zich niet klein laten krijgen.
Dus wees daar eventueel op voorbereid.
Succes!!!!!!!!!!!! En inderdaad, als je kind zijn of haar geluk maar vindt, of dat nu met een vrouw of man is, daar heb ik ook geen moeite mee
Een van mijn krantenbezorgers, nu 17, is ook uit de kast gekomen op zijn bijna 16e en heeft nu een leuke vriend.
Zijn ouders waren eerst heel sceptisch en hadden de instelling van dat het wel een bevlieging zou zijn maar zien nu gelukkig in dat het dus wel degelijk serieus is.
Waar je zoon misschien wel mee te maken krijgt is opmerkingen van klas/schoolgenoten en die zullen niet altijd even leuk zijn.
Ook mijn bezorger heeft daar veel last van gehad maar stond zijn mannetje en heeft zich niet klein laten krijgen.
Dus wees daar eventueel op voorbereid.
Succes!!!!!!!!!!!! En inderdaad, als je kind zijn of haar geluk maar vindt, of dat nu met een vrouw of man is, daar heb ik ook geen moeite mee