Wat trek je een baby aan van ziekenhuis naar huis?

22-09-2019 11:05 83 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oke, oke, ik heb nog even de tijd (als alles goed gaat tot eerste helft december), maar mijn nesteldrang-hormonen beginnen op te komen en ik vraag me dit nu al een tijdje af.

Wat doe ik ons kindje aan als we, na de ziekenhuisbevalling, naar huis gaan?

Uiteraard natuurlijk een rompertje, broekje, vestje/truitje en een mutsje, maar moet ik ook een heel skipak meenemen? Wij zijn nogal van het “nuchter inkopen” (dus niet te veel en geen overdreven dingen die we nooit gebruiken. Vriend is na bevalling een paar weken vrij en als we wat missen gaat hij het diezelfde dag nog aanschaffen). We hopen veel te dragen in een draagdoek. Doek en draagjas (unisex, we kunnen m beide gebruiken) is al binnen. Heb ik een winterjas nodig voor een pasgeboren baby? Een skipak? Of volstaat een extra laagje kleding en een lekkere warme deken in de maxi cosi? (Rit van ziekenhuis naar huis is 10 minuten met de auto, of minder als we makkelijk kunnen doorrijden)

Met dank voor jullie begrip voor mijn onnavolgbare “prangende vragen door hormonen” :proud:
Alle reacties Link kopieren
Ik had een lodger wrapper en een voetenzak voor de maxicosi.
De wrapper gebruikte ik ook thuis heel veel.

De voetenzak met een extra dekentje voor als het echt koud is. Zeker in december kan het natuurlijk heel koud zijn..
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
Dochtertje is midden zomer geboren, maar voor de herfst/winter hadden we zo’n soort maxi cosi deken voor stukje huis-auto. Er zitten gaatjes in waar precies de riempjes en riemsluiting doorheen kunnen, dus je kindje zit veilig en lekker warm. En je hoeft niet te prutsen met een jasje uit trekken als het te warm is in de auto want je slaat die doek zo weer open!

https://ibb.co/2SCfB2t
Alle reacties Link kopieren
nausicaa schreef:
22-09-2019 11:53
Hoe raar ook, babies zijn eerste pas dagen helemaal niet zo vreselijk vatbaar, omdat ze nog heel veel antistoffen van moeder hebben.

Ik heb een decemberkindje van vorig jaar, en had wel een jasje (niet gekocht, tweedehands van iemand gekregen). Daar hebben we haar die eerste rit in gewurmd, en daarna nooit meer. Wat een onhandig gedoe is dat zeg! En kind vond het ook helemaal niet fijn.
Als ik nog een keer een winterbaby zou krijgen, zou ik zeker weten voor zo’n maxi cosi voetenzak gaan (niet per se van dat merk, maar voor in de maxi cosi bedoel ik). Veel makkelijker, en veel langer te gebruiken dan zo’n jasje wat of meteen te klein is, of eerst veel te groot.

Overigens had ik ook zo’n berenpak gekregen (in dezelfde lading als het jasje). Dat vond ik ook altijd belachelijk, maar die heb ik echt enorm veel gebruikt. 1000x handiger dan een jas, want het kruipt niet op. Daardoor is de maat minder kritisch, dus ook langer bruikbaar (evt mouwen omslaan). En er zitten meteen voetjes aan, dus ook warme beentjes en voetjes (mijn kind had niks met slofjes). Je hoeft er niet nu meteen een te kopen, maar mocht iemand je er een aanbieden, zou ik zeker geen nee zeggen. Dat was zo ongeveer mijn grootste ‘nooit gedacht dat ik dit zou gebruiken, maar wat is het handig!’ ding.
Oh ja die berenpakjes hier ook afgedragen! Wat een uitvinding is dat zeg!
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een voetenzak! Veel plezier van gehad. Afgelopen December bevallen ;)
Hier ook team voetenzak. Baby van eerste week januari.

En eerlijk, de eerste weken nauwelijks buiten geweest...
Regen, koud, guur! Hechtingen deden zeer. Vond 't heerlijk binnen in huis een beetje rommelen en dus ook best lekker zo'n winterbaby ;-))

Toen baby in een ritme kwam en ik weer helemaal in orde was werd het mooi weer! Perfect!
Je moet een kindje sowieso nooit met een dikke winterjas in een autostoeltje zetten. Levensgevaarlijk!
Daarbij wordt het ook vaak veel te warm en warmtestuwing is ook gevaarlijk.

Maar echt, zet je kind nooit in z'n winterjas in een autostoeltje!
Zie dit:

https://magazine.vab.be/op-weg/mobilite ... n-de-auto/

En dit filmpje:

https://www.youtube.com/watch?v=xOBUBIf1GL0

En dit:

https://www.youtube.com/watch?v=N38SyScBEhI
anoniem_65201c43b20be wijzigde dit bericht op 22-09-2019 13:53
6.34% gewijzigd
Hangt toch ook van 't weer af?

Tegenwoordig is 't in maart of april soms kouder dan in december.
En als je te vroeg bevalt is 't misschien nog november.

Ik zou dus vooral kijken naar 't weer en zowel deken als voetenzak klaarleggen thuis.
Kan je man op 't moment zelf - jouw hoofd staat waarschijnlijk naar andere zaken - kijken wat ie meeneemt.
Alle reacties Link kopieren
Ik had een skipakje gekocht voor zoon. Van begin februari dus ik verwachte koud weer. Het bleek ruim 18 graden te zijn dus hij heeft hem nooit gedragen;)
Alle reacties Link kopieren
Ik had/heb zo'n wikkeldoek van Jolein. Zit standaard in het autostoeltje. Gaat zo hup, van de draagdoek in de auto.
.
Hier gewoon box pakje en jasje en zo'n fleece omslagdoek om de baby heen. Al was ik bij mijn winterbaby een jasje vergeten mee te nemen :hihi:

Dus die ging mee in twee boxpakjes en de omslagdoek. Tweede boxpakje hadden we toevallig net cadeau gekregen haha. Ski pakjes hier nooit gebruikt, in de kinderwagen kan je baby onder eindeloos veel dekentjes leggen indien nodig. Alleen een dik jasje vond ik erg belangrijk.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een Koeka voetenzak, maar wel een grote maat, prima te gebruiken voor in de maxi cosi, maar hij pas nu ook nog in de buggy. Dus afgelopen winter plezier van gehad toen zoon een klein baby'tje was, en straks weer als dreumes.

En wat ik hierboven ook las, een xxl hydrofiel mee als het waait, dan kun je de transfer van binnen naar auto doen met die doek voor het gezichtje van je kindje
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet wat ik lees. Een skipak voor een pasgeboren baby? O_O
Hoe kom je erop?
.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
22-09-2019 15:51
Ik weet niet wat ik lees. Een skipak voor een pasgeboren baby? O_O
Hoe kom je erop?

Surfen op zalando en dan zoiets zien:
https://m.zalando.nl/name-it-nbnmoi-sui ... q-c11.html

+

Hormonen

=

Oh god, heb ik dat echt nodig? - paniek


Maar zoals je kan lezen ben ik na de eerste reacties meteen van het "idee" afgestapt.

Heb jij nooit in de prille momenten rondom voor het eerst moeder worden vragen gehad waarvan je nu denkt "waar was ik in godsnaam mee bezig??"?

Dank voor alle reacties, ik reageer straks uitgebreider!
Pergamon schreef:
22-09-2019 16:10
Surfen op zalando en dan zoiets zien:
https://m.zalando.nl/name-it-nbnmoi-sui ... q-c11.html

+

Hormonen

=

Oh god, heb ik dat echt nodig? - paniek


Maar zoals je kan lezen ben ik na de eerste reacties meteen van het "idee" afgestapt.

Heb jij nooit in de prille momenten rondom voor het eerst moeder worden vragen gehad waarvan je nu denkt "waar was ik in godsnaam mee bezig??"?

Dank voor alle reacties, ik reageer straks uitgebreider!
Jij kan echt een komisch duo beginnen samen met florence :mrgreen:
impala schreef:
22-09-2019 15:51
Ik weet niet wat ik lees. Een skipak voor een pasgeboren baby? O_O
Hoe kom je erop?

Misschien als je in Alaska gaat bevallen :yes:
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
22-09-2019 16:10
Heb jij nooit in de prille momenten rondom voor het eerst moeder worden vragen gehad waarvan je nu denkt "waar was ik in godsnaam mee bezig?”
Ik had een flessenwarmer gekocht voor in de auto. I rest my case.
Naatje2000 schreef:
22-09-2019 21:06
Ik had een flessenwarmer gekocht voor in de auto. I rest my case.
:rofl:
impala schreef:
22-09-2019 15:51
Ik weet niet wat ik lees. Een skipak voor een pasgeboren baby? O_O
Hoe kom je erop?
Ik vond het echt heel handig. Ook in de kinderwagen, verder geen dekentje nodig.
Alle reacties Link kopieren
Je baby is nog half opgevouwen de eerste dagen. Opgetrokken beentjes, die krijg je denk ik nooit in zo’n pak.
Alle reacties Link kopieren
:heart:


Ik wou dat ik ook nog eens een keer een verse lieve kleine frummel in een pakje maat 50 mee mocht nemen uit het ziekenhuis.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren
Wacht, dat is off-topic.

Voetenzak (van Jolijn had ik want Koeka veel te duur). Kleine babies heb ik nooit in jasjes gewurmd.


Edit:


Dat klopt niet: ik heb inderdaad ook zo’n berenpakjes gehad voor mijn jongste, geleend van vriendin. Handig voor in kinderwagen.

Edit edit:

Nu zie ik foto terug van mijn jongste van 3 wkn oud in zo’n pakje met berenoortjes erop en moet ik traantje laten.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Naatje2000 schreef:
22-09-2019 21:06
Ik had een flessenwarmer gekocht voor in de auto. I rest my case.
Jij wint!! :cheer:
EvyBlissy schreef:
23-09-2019 06:36
:heart:


Ik wou dat ik ook nog eens een keer een verse lieve kleine frummel in een pakje maat 50 mee mocht nemen uit het ziekenhuis.
Alleen al hierom zou ik tien kinderen willen! :heart:

En om een glibberige, warme, huilende, kerspersverse baby op je buik. Man! :heart:

Ik mag weer in februari!
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen December bevallen en ik had natuurlijk een romper/pakje/mutsje en daar overheen een soort vestje met zachte fleece aan de binnenkant van Noppies en inderdaad een voetenzak in de Maxi Cosi van Koeka, daarna ook nog veel gebruikt in de kinderwagenbak. Succes :heart:
Alle reacties Link kopieren
Ik deed een deken (of 2) over zn normale boxpakje aan. Het was augustus maar 12 (!) graden die dag. Je weet het nooit met dat Nederlandse weer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven