Wat zouden jullie doen? (domme vraag over zwangerschapstest)
dinsdag 7 juli 2009 om 12:16
Ik ben nu 2 maanden gestopt met de pil. Of was het drie, hmm, weet het niet meer. We willen graag een tweede kindje, maar zijn er nog heel relaxed mee bezig. Ben al wel ongesteld geweest daarna en dat was heel netjes na 4 weken. Nu zou ik dan weer ongeveer ongesteld moeten worden (of kunnen worden). Normaal zou ik nu ook nog niet testen, want bij mijn vorige zwangerschap ben ik voor die tijd ook onregelmatig ongesteld geweest. Maar nu ga ik vanavond met een vriendin naar de kermis en wil anders graag drinken.
Ik verwacht niet zo snel al zwanger te zijn. En heb vandaag voor het eerst het gevoel ongesteld te moeten worden, dat heb ik meestal wel een tijdje voor het ook echt komt. Maar vanmorgen voor de zekerheid maar een test gedaan (zo een met ene plusje van clear blue, was de enige die ze hier bij de supermarkt hadden).
Maar nu stond er maar een halve controle streep op. Dus er staat er een stukje bij de controle streep, maar dus geen hele streep.
De test was negatief en daar ging ik ook vanuit. Maar nu zag ik `m net liggen (tja prullenbak was vol, dus ligt er nog bovenop, moet ze nog legen ) en nu staat er wel een lichte streep op.
Ik ga er nog steeds vanuit dat ik niet zwanger ben. Maar wat zal ik nu doen? Nog een keer testen, zodat ik zeker weet dat ik vanavond wel een biertje kan drinken of er gewoon vanuit gaan dat de test in eerste in stantie vast wel goed was en het hier bij laten?
Wat zouden jullie doen?
Ik verwacht niet zo snel al zwanger te zijn. En heb vandaag voor het eerst het gevoel ongesteld te moeten worden, dat heb ik meestal wel een tijdje voor het ook echt komt. Maar vanmorgen voor de zekerheid maar een test gedaan (zo een met ene plusje van clear blue, was de enige die ze hier bij de supermarkt hadden).
Maar nu stond er maar een halve controle streep op. Dus er staat er een stukje bij de controle streep, maar dus geen hele streep.
De test was negatief en daar ging ik ook vanuit. Maar nu zag ik `m net liggen (tja prullenbak was vol, dus ligt er nog bovenop, moet ze nog legen ) en nu staat er wel een lichte streep op.
Ik ga er nog steeds vanuit dat ik niet zwanger ben. Maar wat zal ik nu doen? Nog een keer testen, zodat ik zeker weet dat ik vanavond wel een biertje kan drinken of er gewoon vanuit gaan dat de test in eerste in stantie vast wel goed was en het hier bij laten?
Wat zouden jullie doen?
dinsdag 7 juli 2009 om 12:18
dinsdag 7 juli 2009 om 12:22
Of je zwanger bent of niet.. gerekend zou je nu dan 4 weken zwanger zijn als het raak is.. met 4 weken is er nog geen bloedband tussen jou en de baby dus zelfs dan zullen een paar biertjes geen kwaad kunnen.
Bij al mn zwangerschappen kwam ik er pas na 2 maanden achter en heb ik de eerste maanden gewoon gedronken.
Volgens mijn gyn is dat tot 8 weken ongeveer niet erg omdat de baby dan toch nog niks van je meekrijgt
Bij al mn zwangerschappen kwam ik er pas na 2 maanden achter en heb ik de eerste maanden gewoon gedronken.
Volgens mijn gyn is dat tot 8 weken ongeveer niet erg omdat de baby dan toch nog niks van je meekrijgt
dinsdag 7 juli 2009 om 12:23
Bij de test die ik destijds gebruikte stond dat er als de test na 5 minuten negatief was maar er na 30 minuten of langer alsnog een streep verscheen de test alsnog negatief was. Ofwel: na zo'n lange tijd is de test niet meer betrouwbaar.
Ik zou in jouw geval niet drinken vanavond, maar dat zal "men" hier wel weer hysterisch vinden.
Ik zou in jouw geval niet drinken vanavond, maar dat zal "men" hier wel weer hysterisch vinden.
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.

dinsdag 7 juli 2009 om 12:32
quote:Lee24 schreef op 07 juli 2009 @ 12:22:
Of je zwanger bent of niet.. gerekend zou je nu dan 4 weken zwanger zijn als het raak is.. met 4 weken is er nog geen bloedband tussen jou en de baby dus zelfs dan zullen een paar biertjes geen kwaad kunnen.
Dat wordt volgens mij alleen gezegd om mensen achteraf als er weinig meer aan te doen is niet te ongerust te maken, want als je even googelt vind je ook veel informatie dat juist in het prille begin van de zwangerschap, als alle organen worden aangelegd, alcohol wel kwaad kan.
Als je maar een halve controlestreep had, lijkt de test me sowieso niet goed gelukt. Ik zou 'm over doen.
Dat wordt volgens mij alleen gezegd om mensen achteraf als er weinig meer aan te doen is niet te ongerust te maken, want als je even googelt vind je ook veel informatie dat juist in het prille begin van de zwangerschap, als alle organen worden aangelegd, alcohol wel kwaad kan.
Als je maar een halve controlestreep had, lijkt de test me sowieso niet goed gelukt. Ik zou 'm over doen.
dinsdag 7 juli 2009 om 12:38
dinsdag 7 juli 2009 om 12:38
Dat ie na zoveel tijd niet meer betrouwbaar is weet ik, maar doordat de controlestreep het dus niet echt goed deed twijfelde ik weer of de test uberhaupt wel goed is gegaan.
Nou ja ga vanavond gewoon een biertje drinken. Zo`n vaart zal het wel niet lopen. Nu maar wachten tot ik ongesteld word (of eventueel toch niet, maar daar ga ik niet vanuit). Bij de eerste heb ik rond deze tijd van de zwangerschap ook nog gedronken. Dacht toen echt dat ik niet zwanger was en had een afscheidsfeestje van een collega en daarna nog stappen. Was heel gezellig, maar voelde me daarna wel een beetje draaiierig En dat terwijl ik bijna nooit drink (of juist daarom).
Nou ja ga vanavond gewoon een biertje drinken. Zo`n vaart zal het wel niet lopen. Nu maar wachten tot ik ongesteld word (of eventueel toch niet, maar daar ga ik niet vanuit). Bij de eerste heb ik rond deze tijd van de zwangerschap ook nog gedronken. Dacht toen echt dat ik niet zwanger was en had een afscheidsfeestje van een collega en daarna nog stappen. Was heel gezellig, maar voelde me daarna wel een beetje draaiierig En dat terwijl ik bijna nooit drink (of juist daarom).
nicolaatje wijzigde dit bericht op 07-07-2009 12:39
Reden: Er staan ongetwijfeld nog meer fouten in, maar ik wordt viel me net nog even snel op
Reden: Er staan ongetwijfeld nog meer fouten in, maar ik wordt viel me net nog even snel op
% gewijzigd
dinsdag 7 juli 2009 om 12:40
quote:Miffy schreef op 07 juli 2009 @ 12:32:
[...]
Als je maar een halve controlestreep had, lijkt de test me sowieso niet goed gelukt. Ik zou 'm over doen.Eens.
[...]
Als je maar een halve controlestreep had, lijkt de test me sowieso niet goed gelukt. Ik zou 'm over doen.Eens.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
dinsdag 7 juli 2009 om 12:42
Alcohol is voor mij niet belangrijk, ik drink bijna nooit. Ga ook niet meer zo vaak stappen en drink echt alleen als ik ga stappen. Maar juist vanavond met deze vriendin en dit optreden vind ik het wel even heel gezellig. Een beetje voor good old times idee. Niet dat ik niet kan stappen zonder bier, doe ik juist met haar ook vaak genoeg op cola, maar juist bij het optreden en de kermis vanavond lijkt het me wel gezellig, plus ik heb niet zo`n zin in vragende blikken.

dinsdag 7 juli 2009 om 12:45
Als je controlestreep niet goed is, is de test niet goed gelukt.
Als je het dus zeker wilt weten zul je toch nog een testje moeten kopen.
Een paar drankjes zal geen kwaad kunnen maar jezelf dronken drinken met een kleintje in je buik lijkt me niet zo'n goed idee.
Zou dus gewoon voor de zekerheid nog een testje gaan doen.
Als je het dus zeker wilt weten zul je toch nog een testje moeten kopen.
Een paar drankjes zal geen kwaad kunnen maar jezelf dronken drinken met een kleintje in je buik lijkt me niet zo'n goed idee.
Zou dus gewoon voor de zekerheid nog een testje gaan doen.
dinsdag 7 juli 2009 om 12:47
Door die halve controle streep twijfel ik dus ook, anders zou ik er niet over twijfelen. Als ik een tweede test in huis had gehad had ik die ook al wel gedaan denk ik, maar die heb ik dus niet in huis. (En heel eerlijk gezegd ben ik zo`n doos die niet graag die dingen haalt, want in dit dorp hoeft niet iedereen te weten dat we bezig zijn voor een tweede. Is zo`n fijn roddel dorp. Dus haal ze liever in de stad verder op, maar dat is toch weer een eindje rijden met de auto. Krijg nu al genoeg vragen wanneer we voor een tweede gaan. Brutale vraag trouwens. Ik zit er gewoon niet op te wachten dat iedereen zich er mee gaat bemoeien. Mocht ik zwanger zijn en de eerste echo hebben gehad is vroeg genoeg om het eventueel wereldkundig te maken. Wat als het niet lukt, dan hoeft ook niet iedereen dat te weten).
dinsdag 7 juli 2009 om 12:50
Mezelf dronken drinken was ik toch niet van plan. Morgen is er wel weer een kind dat aandacht wil. Ook al is mijn man er dan gewoon, toch wil ik geen kater hebben bij mijn kind in de buurt. Dus zou echt niet om veel bier gaan, maar toch. Alcohol is alcohol. Naast die laatste domme keer tijdens de zwangerschap (was er echt van overtuigd niet zwanger te zijn) heb ik ook geen druppel gedronken die hele zwangerschap. Maar ja, wat ik toen ook heb gehoord is dus dat er in het begin geen bloedband is. Maar aan de andere kant. Goh, maak mezelf nu alleen nog maar meer een zeur, haha. Laat die stomme ongesteldheid maar doorbreken, hoef ik ook geen test te halen en weet ik het toch zeker.
dinsdag 7 juli 2009 om 12:54
In de gebruiksaanwijzing (van de mijne) staat dat een negatieve uitslag na langere tijd toch kan veranderen in een valse positieve uitslag. Daarom mag je de test niet te laat aflezen.
De test is dus gewoon nog steeds negatief. Het probleem zit hem in de controlestreep. Als die niet goed lukt, moet je de test overdoen. Dus in jouw plaats zou ik hem sowieso overdoen.
De test is dus gewoon nog steeds negatief. Het probleem zit hem in de controlestreep. Als die niet goed lukt, moet je de test overdoen. Dus in jouw plaats zou ik hem sowieso overdoen.
dinsdag 7 juli 2009 om 12:59
JWvB, ja dat snap ik en normaal zou ik me daarom ook geen 'zorgen' maken (niet dat ik dat nu echt doe). Maar doordat die conrtole streep dat de test goed heeft gewerkt er dus niet helemaal op staat, maar ook weer niet helemaal niet (klinkt wel vaag zo he?), twijfel ik dus toch aan die test. Nou ja, ik heb nog even de tijd om te bedenken wat ik ga doen. Ga pas vanavond naar de kermis (optredens). Mocht ik toch nog een test doen, dan laat ik de uitslag wel even weten. Maar ik denk niet zwanger te zijn, dus ik verwacht sowieso niets spannends te kunnen melden.
JWvB, ondertussen heb jij je bericht aangepast. Dat is idd vooral de reden dat ik twijfel. Maar dan ook door de halve controle streep, als er nou geen stond was het duidelijk dat ie niet had gewerkt en bij een hele streep dat de test gewoon echt negatief was. Heb ik weer hoor zoiets vaags, is echt weer iets voor mij.
JWvB, ondertussen heb jij je bericht aangepast. Dat is idd vooral de reden dat ik twijfel. Maar dan ook door de halve controle streep, als er nou geen stond was het duidelijk dat ie niet had gewerkt en bij een hele streep dat de test gewoon echt negatief was. Heb ik weer hoor zoiets vaags, is echt weer iets voor mij.
dinsdag 7 juli 2009 om 13:08
Dat je 't gevoel hebt dat je ongesteld moet worden kan ook duiden op een mogelijke zwangerschap... Ik had ook heel erg 't gevoel dat ik ongesteld moest worden en toen ik 't na een paar dagen nog niet was dacht ik ach laat ik maar een zwangerschapstest doen missch dat ik dan wel ongesteld wordt als ik zie dat ie negatief is.
En toen bleek is dus zwanger
En toen bleek is dus zwanger
dinsdag 7 juli 2009 om 13:19
Psies: hoe moeilijk is het om een avondje niet te drinken? Zorg dat je de BOB bent, dan heeft de rest er ook wat aan 
Ik vind het verhaal dat er nog geen bloedband is niet logisch klinken: alsof dat tegen alles beschermt. Lijkt mij niet, maar heb geen gegevens voorhanden.
Je kan het ook zo zien: de vrouwen die flink zuipen als ze nog niet weten dat ze zwanger zijn, hebben of een kind dat er geen last van heeft gehad, (wat als "bewijs" wordt gebruikt dat het geen kwaad kan), of ze worden daarna "gewoon" ongesteld omdat er toch iets niet goed ging (of dat nou door de alcohol komt of iets anders). Dat weten ze dus nooit. Dus de schadelijkheid is veel moeilijker te bewijzen dan de keren dat het goed ging.

Ik vind het verhaal dat er nog geen bloedband is niet logisch klinken: alsof dat tegen alles beschermt. Lijkt mij niet, maar heb geen gegevens voorhanden.
Je kan het ook zo zien: de vrouwen die flink zuipen als ze nog niet weten dat ze zwanger zijn, hebben of een kind dat er geen last van heeft gehad, (wat als "bewijs" wordt gebruikt dat het geen kwaad kan), of ze worden daarna "gewoon" ongesteld omdat er toch iets niet goed ging (of dat nou door de alcohol komt of iets anders). Dat weten ze dus nooit. Dus de schadelijkheid is veel moeilijker te bewijzen dan de keren dat het goed ging.
dinsdag 7 juli 2009 om 13:39
Mezelf kennende zou ik er nog een test tegenaan gooien. Ik haal meestal meer dan 1 test in huis. Dus heb er altijd nog minstens 1 reserve liggen.
Toen ik net zwanger wilde worden van de eerste had ik er 9 Waren goedkope van internet en in de aanbieding (3 x 3 voor de prijs van 2 x 3). Had er voordat ik daadwerkelijk zwanger was al een paar gebruikt en toen nog een aantal nadat ik al een positieve test had. Kon het gewoon echt niet geloven.
Toen ik net zwanger wilde worden van de eerste had ik er 9 Waren goedkope van internet en in de aanbieding (3 x 3 voor de prijs van 2 x 3). Had er voordat ik daadwerkelijk zwanger was al een paar gebruikt en toen nog een aantal nadat ik al een positieve test had. Kon het gewoon echt niet geloven.