Waterpokken, tips?
donderdag 29 januari 2009 om 21:02
Jaja het is zover, zoon van 13 maanden heeft de waterpokken.
Gelukkig niks ernstigs maar wel heel vervelend voor hem.
Overdag gaat het wel, hij is wel hangerig en eet niet zo goed, maar drinkt voldoende en kan wel wat hebben met zijn ruim 10 kilo aan gewicht.
Maar hij slaapt wel vreselijk slecht, elk uur wakker en soms zelfs vaker in een uur, we zijn echt gesloopt!
Hij had gisteren een beetjeverhoging maar met een paracetamol zetpil was dat zo weg. Maar slecht slapen doet hij nog steeds, heeft iemand nog tips voor ons om het te verlichten zodat we allemaal weer iets beter slapen?
Gelukkig niks ernstigs maar wel heel vervelend voor hem.
Overdag gaat het wel, hij is wel hangerig en eet niet zo goed, maar drinkt voldoende en kan wel wat hebben met zijn ruim 10 kilo aan gewicht.
Maar hij slaapt wel vreselijk slecht, elk uur wakker en soms zelfs vaker in een uur, we zijn echt gesloopt!
Hij had gisteren een beetjeverhoging maar met een paracetamol zetpil was dat zo weg. Maar slecht slapen doet hij nog steeds, heeft iemand nog tips voor ons om het te verlichten zodat we allemaal weer iets beter slapen?
donderdag 29 januari 2009 om 21:14
Mijn huisarts adviseerde dan juist weer om géén badje te doen. De pokken worden dan namelijk nat en daardoor duurt het langer voor ze indrogen. Was je kindje dan liever met een washandje met havermout. Want het stilt de jeuk wel idd.
Paracetamolletje doen tegen het vervelend voelen is geen punt.
Zo weinig mogelijk warm aankleden, warmte verergert de jeuk.
Beterschap!
Paracetamolletje doen tegen het vervelend voelen is geen punt.
Zo weinig mogelijk warm aankleden, warmte verergert de jeuk.
Beterschap!
donderdag 29 januari 2009 om 21:31
De pokjes insmeren met calendula emulsie. Bij de drogist halen en daarna altijd prettig om in huis te hebben voor bijvoorbeeld kleine huishoudelijke (ik ben daar heel goed in!) brandplekjes. (Van het strijkijzer, de pannen, de oven, ik tik altijd overal tegenaan en dat verkoelt echt.)
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
donderdag 29 januari 2009 om 21:44
Ik weet het Toet, maar hier heeft het de patiënt ernstig langer ziek gemaakt, dus vandaar dat ik het toch maar even post. Als je het met een washandje nat maakt is het volgens mij toch weer sneller opgedroogd en kan het niet zo week worden.
anoniem_49276 wijzigde dit bericht op 29-01-2009 22:14
Reden: spelfout...
Reden: spelfout...
% gewijzigd
donderdag 29 januari 2009 om 21:45
Zinkzalf op de pokken hielp bij ons erg goed. Verder heb ik ook 1 el kamillethee in 1 liter water laten trekken, washandje erin en de ergste plekken ermee gedept. Dat hielp ook goed. Onze zoon (12 mnd ten tijde van de waterpokken) heeft trouwens maar één nacht heel slecht geslapen. De nacht erna had hij ook nog jeuk, maar was hij zo uitgeput dat hij toch nog redelijk goed heeft geslapen. De derde nacht was het ergste voorbij. Hopelijk gaat het bij jou ook zo! Succes!
vrijdag 30 januari 2009 om 20:57
Doe die zemelen toch maar. In een washandje of een pantykousje, in een lauw bad, geen uren laten zitten natuurlijk, 5 minuutjes is voldoende.
Wel heel belangrijk: zorg dat je een washandje/kousje ZONDER GATEN hebt, want als die dingen in je bad terecht komen ben jij langer bezig met poetsen dan je kind waterpokken heeft (ik ben helaas ervaringsdeskundige )
Wel heel belangrijk: zorg dat je een washandje/kousje ZONDER GATEN hebt, want als die dingen in je bad terecht komen ben jij langer bezig met poetsen dan je kind waterpokken heeft (ik ben helaas ervaringsdeskundige )
vrijdag 30 januari 2009 om 21:47
meiden dank jullie wel voor alle goeie tips! Afgelopen nacht was helaas echt een ramp, heel veel huilen en nauwelijks slapen maar voor vanavond heb ik goeie hoop want hij ligt al sinds een uur of 8 heerlijk te slapen, en gisteren sliep ie niet langer dan een uurtje achter elkaar
Vanmorgen ging het niet zo goed, hij was heel wit en moe, enorme wallen onder zn ogen maar niet willen/kunnen slapen.
Gelukkig is ie tussen de middag me zn flesje in slaap gevallen en 3 uur geslapen dus heeft flink ingehaald.
Ondertussen heb ik het waterpokken spul van vsm en dat is echt super, hij ligt helemaal stil en ontspannen als we hem insmeren, en hij is geen goeie stilligger dus dat zegt een hoop.
Ook is hij in een lauw badje geweest met de zemelen (in een goeie washand) en ook dat hielp hem goed.
Echt goeie tips dus!
Er zijn ook al stukken meer blaasjes ingedroogd dat gisteren dus al met al gaat het de goeie kant op en hopen wij op een rustig weekend.
Nu hopen dat alles snel over is.
Hoorde wel dat het een epidemie is op het moment, die waterpokken
Vanmorgen ging het niet zo goed, hij was heel wit en moe, enorme wallen onder zn ogen maar niet willen/kunnen slapen.
Gelukkig is ie tussen de middag me zn flesje in slaap gevallen en 3 uur geslapen dus heeft flink ingehaald.
Ondertussen heb ik het waterpokken spul van vsm en dat is echt super, hij ligt helemaal stil en ontspannen als we hem insmeren, en hij is geen goeie stilligger dus dat zegt een hoop.
Ook is hij in een lauw badje geweest met de zemelen (in een goeie washand) en ook dat hielp hem goed.
Echt goeie tips dus!
Er zijn ook al stukken meer blaasjes ingedroogd dat gisteren dus al met al gaat het de goeie kant op en hopen wij op een rustig weekend.
Nu hopen dat alles snel over is.
Hoorde wel dat het een epidemie is op het moment, die waterpokken
donderdag 5 februari 2009 om 22:18
zaterdag 15 augustus 2009 om 02:06
Mijn zoon heeft nu ook waterpokken (vlák voor z'n 3e verjaardag, joepie! ) Ik heb zinkemulsieschudsel gekocht (zónder recept bij de apotheek te verkrijgen). Dat verkoelt (je moet 't ook in de koelkast bewaren), is jeukstillend en droogt de plekken uit. Als ik 'm ingesmeerd heb, is 't nét alsof ie met 'n pot latexverf heeft zitten spelen Toch ga ik morgen ook 's zo'n zemelenbadje proberen. Wellicht dat dat 't uitdrogingsproces nog 'n btje versnelt...