Wc stinkt - klooit kind op de wc?
zondag 3 november 2019 om 21:54
Ik zit even met het volgende. Sinds enige tijd stinkt onze wc verschrikkelijk naar urine. De wc pot is goed schoon, maar ik verdenk zoon van 7 ervan dat hij zit te klooien. Staand plassen, niet geconcentreerd waardoor er urine buiten de pot beland.
Uiteraard hebben we dit besproken enzo maar het probleem blijft. Wat nu? Ik wordt er gek van. Het is netjes schoon en dan stinkt het een uur later weer verschrikkelijk.
Wie heeft een tip? Ik ben er niet altijd bij als hij geplast heeft/gaat plassen. Zou ik hem echt na elke plas moeten gaan controleren?
Uiteraard hebben we dit besproken enzo maar het probleem blijft. Wat nu? Ik wordt er gek van. Het is netjes schoon en dan stinkt het een uur later weer verschrikkelijk.
Wie heeft een tip? Ik ben er niet altijd bij als hij geplast heeft/gaat plassen. Zou ik hem echt na elke plas moeten gaan controleren?

zondag 3 november 2019 om 21:58
Of een goede scheut chloor erop en een waterkoker overheen, even inborstelen en laten weken en opdweilen en daarna dagelijks even de vloer om de pot dweilen.
zondag 3 november 2019 om 21:59
Het probleem speelt pas sinds enkele weken. De wc hebben we nu 10 jaar.
Elke keer als ik weer die pislucht ruik maak ik het schoon, niet met allesreiniger maar met iets speciaals voor sanitair. De geur is dan ook gewoon weg. Ik heb ook niet de indruk dat het in de voegen zit.. maar misschien heb ik het mis...
Elke keer als ik weer die pislucht ruik maak ik het schoon, niet met allesreiniger maar met iets speciaals voor sanitair. De geur is dan ook gewoon weg. Ik heb ook niet de indruk dat het in de voegen zit.. maar misschien heb ik het mis...

zondag 3 november 2019 om 22:00
Mijn zoons hadden hier beide een handje van, staand plassen en dan naast de pot.
Op een gegeven moment ben ik idd na iedere plasbeurt gaan controleren. Niet zittend plassen en dus naast de pot piesen, kregen ze een emmer water en sop en mochten ze het zelf op gaan ruimen. Ze waren er snel van genezen.
Op een gegeven moment ben ik idd na iedere plasbeurt gaan controleren. Niet zittend plassen en dus naast de pot piesen, kregen ze een emmer water en sop en mochten ze het zelf op gaan ruimen. Ze waren er snel van genezen.
zondag 3 november 2019 om 22:03
Overigens mag hij dus niet staand plassen van ons. Maar ik heb het idee dat hij dat dus stiekem doet. En bespreken of boos worden helpt tot nu toe niks.
Ik wil ook wel voorkomen dat ik hem straf geef voor iets waar hij niks aan kan doen. Maarja, om nou bij elke plasbeurt ernaast te gaan staan om te kijken of hij echt zit.. zouden jullie dat doen?
Ik wil ook wel voorkomen dat ik hem straf geef voor iets waar hij niks aan kan doen. Maarja, om nou bij elke plasbeurt ernaast te gaan staan om te kijken of hij echt zit.. zouden jullie dat doen?
zondag 3 november 2019 om 22:05
Ten eerste: Als het zo zou zijn dat hij bij het plassen wat naast de pot plast dan kun je dat gewoon zien, dan wel omdat er druppels op de grond liggen, dan wel omdat je opgedroogde druppels ziet op de grond.
Ten tweede: Als de urine van jou kind zo sterk ruikt dat van een paar druppels de hele wc gaat stinken, lijkt het me verstandig als je even met hem langs de huisarts gaat. Want urine hoort niet te stinken. Oude urine gaat op den duur wel stinken, maar voordat je hele wc gaat stinken naar urine van een paar druppeltjes morsen per plasbeurt zijn er heel wat plasbeurten en heel wat tijd nodig.
Beetje apart dat je gelijk je zoon verdenkt.. Het lijkt me een stuk aannemelijker dat je een probleem met je afvoer hebt.
Ten tweede: Als de urine van jou kind zo sterk ruikt dat van een paar druppels de hele wc gaat stinken, lijkt het me verstandig als je even met hem langs de huisarts gaat. Want urine hoort niet te stinken. Oude urine gaat op den duur wel stinken, maar voordat je hele wc gaat stinken naar urine van een paar druppeltjes morsen per plasbeurt zijn er heel wat plasbeurten en heel wat tijd nodig.
Beetje apart dat je gelijk je zoon verdenkt.. Het lijkt me een stuk aannemelijker dat je een probleem met je afvoer hebt.

zondag 3 november 2019 om 22:06
Ik zag hier echt waar de urine lag, achter de pot. Dat komt daar alleen door staand te plassen.groenbankstel schreef: ↑03-11-2019 22:03Overigens mag hij dus niet staand plassen van ons. Maar ik heb het idee dat hij dat dus stiekem doet. En bespreken of boos worden helpt tot nu toe niks.
zondag 3 november 2019 om 22:10
Jagroenbankstel schreef: ↑03-11-2019 22:03Overigens mag hij dus niet staand plassen van ons. Maar ik heb het idee dat hij dat dus stiekem doet. En bespreken of boos worden helpt tot nu toe niks.
ik geef mn bek ook maar een douw

zondag 3 november 2019 om 22:20
Ja, als bespreken of boos worden niet helpt, zou ik er heel kinderachtig naast gaan staan. Ik zou echt een irritante moeder zin geweest.groenbankstel schreef: ↑03-11-2019 22:03Overigens mag hij dus niet staand plassen van ons. Maar ik heb het idee dat hij dat dus stiekem doet. En bespreken of boos worden helpt tot nu toe niks.

zondag 3 november 2019 om 22:21
Hier hielpen de plasstickers in de toiletpot.
https://www.toiletsticker.com/c-4317045 ... sstickers/
Althans, mannen/jongens vinden het zeker 2 weken leuk om op de sticker te 'mikken' zodat het plaatje zichtbaar wordt.
https://www.toiletsticker.com/c-4317045 ... sstickers/
Althans, mannen/jongens vinden het zeker 2 weken leuk om op de sticker te 'mikken' zodat het plaatje zichtbaar wordt.
zondag 3 november 2019 om 22:25
Dit dus idd.SallySpectra* schreef: ↑03-11-2019 22:21Urine zou je gewoon moeten zien liggen op de tegels, ook na opdrogen, of hij moet steeds heel goed op de voegen mikken, en dat het alleen daar intrekt. En van een paar druppels gaat je wc niet direct stinken.
Als zijn urine zo erg stinkt dat de wc van een paar druppels direct heel erg gaat stinken is er iets niet goed in zijn lichaam en moet hij echt naar de huisarts.