Wc stinkt - klooit kind op de wc?

03-11-2019 21:54 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit even met het volgende. Sinds enige tijd stinkt onze wc verschrikkelijk naar urine. De wc pot is goed schoon, maar ik verdenk zoon van 7 ervan dat hij zit te klooien. Staand plassen, niet geconcentreerd waardoor er urine buiten de pot beland.
Uiteraard hebben we dit besproken enzo maar het probleem blijft. Wat nu? Ik wordt er gek van. Het is netjes schoon en dan stinkt het een uur later weer verschrikkelijk.
Wie heeft een tip? Ik ben er niet altijd bij als hij geplast heeft/gaat plassen. Zou ik hem echt na elke plas moeten gaan controleren?
Odense2 schreef:
03-11-2019 22:21
Hier hielpen de plasstickers in de toiletpot.
https://www.toiletsticker.com/c-4317045 ... sstickers/

Althans, mannen/jongens vinden het zeker 2 weken leuk om op de sticker te 'mikken' zodat het plaatje zichtbaar wordt.
Ik zou eisen dat er gezeten wordt en anders maken ze zelf maar de wc schoon. Ja, dus ook net voordat ik erop wil.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
SallySpectra* schreef:
03-11-2019 22:21
Urine zou je gewoon moeten zien liggen op de tegels, ook na opdrogen, of hij moet steeds heel goed op de voegen mikken, en dat het alleen daar intrekt. En van een paar druppels gaat je wc niet direct stinken.
Ik kan je wel even vertellen hoe dat hier ging; zoons piesten tegen de rand van de pot, daardoor liepen de druppels vanaf de rand, op de grond
. Geen grote plas te zien, maar stinken des te meer. En er was helemaal niks met hun urine of nieren aan de hand, maar je ziet dat niet direct dus dat lag er gerust een paar uur in te trekken. Heeft hier best een tijd geduurd voordat ik er achter kwam was de oorzaak was.
Sansa_ schreef:
03-11-2019 22:49
Ik kan je wel even vertellen hoe dat hier ging; zoons piesten tegen de rand van de pot, daardoor liepen de druppels vanaf de rand, op de grond
. Geen grote plas te zien, maar stinken des te meer. En er was helemaal niks met hun urine of nieren aan de hand, maar je ziet dat niet direct dus dat lag er gerust een paar uur in te trekken. Heeft hier best een tijd geduurd voordat ik er achter kwam was de oorzaak was.
Sorry hoor, maar hoe maak jij je wc schoon dan? Je neemt de zijkanten toch ook gewoon mee?
.
Sansa_ schreef:
03-11-2019 22:49
Dan zie je toch gewoon, al dan niet opgedroogde, druppels op de grond liggen als je goed kijkt? En op de pot kun je dan toch ook gewoon de, al dan niet opgedroogde, strepen van de urine waar het naar beneden gleed zien zitten?
m-april schreef:
03-11-2019 22:56
Dan zie je toch gewoon, al dan niet opgedroogde, druppels op de grond liggen als je goed kijkt? En op de pot kun je dan toch ook gewoon de, al dan niet opgedroogde, strepen van de urine waar het naar beneden gleed zien zitten?
Ja dan wel ja, maar in het begin ruik je het alleen. Nadat ik ineens bedacht dat het weleens mijn eigen kinderen konden zijn voelde ik dat de pot van achter steeds nat was, en de rand bij de afvoer zag je het liggen. Maar dan moet je dus echt even goed kijken, je ziet het niet direct liggen.
Ruikt je man het ook zo sterk?
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Lucifer2018 schreef:
03-11-2019 22:05
:fortune:

Ja.
Nou precies dit. Of is het een oproepje dat één van ons komt kijken? Oproepjes mogen hier niet he!
ViezeHond schreef:
03-11-2019 21:57
Tegels eruit, tapijt erin.
Dat was toch met een kerstboom?
winkelfanaat schreef:
03-11-2019 23:07
Kerstboom eruit, kamerplant erin :)
Anoniem262821034 schreef:
03-11-2019 22:54
Sorry hoor, maar hoe maak jij je wc schoon dan? Je neemt de zijkanten toch ook gewoon mee?
Ik maak niet iedere paar uur de pot schoon nee, jij wel?
winkelfanaat schreef:
03-11-2019 23:07
Is multitoepasbaar.
Damned if I don’t
In mijn vorige woning hetzelfde gehad zoals je omschrijft.
Woonde toen nog met mijn ex en zijn zoon in huis.
Werd gek van de geur en wist niet waar het vandaan kwam tot we op een dag een nieuwe toilletpot kochten en tijdens het weghalen van de oude wil je niet weten wat we eronder aantroffen...
Een plakaat glibberige urine soep.
Daar was dus de boosdoender en vreselijke lucht.
Dit was zo door de kitrand heen gegaan en deze was niet geheel goed gesloten dus ook tijdens het reinigen van de vloer kwam alles onder de onderkant van de pot terecht.

Toen eerst heel goed schoongemaakt en er kwam toen een laag van een soort cement op om de pot op te zetten enzo.
Het was aldus geen hangend toillet.

Zoon van mijn ex plaste vaak naast de pot en het was altijd een gedoe maar zoiets goors had ik niet verwacht.
Enn schreef:
03-11-2019 22:37
Ik zou eisen dat er gezeten wordt en anders maken ze zelf maar de wc schoon. Ja, dus ook net voordat ik erop wil.
+ 1
Heeft niks met zoon te maken. Je plee is gewoon niet schoon. Waarschijnlijk zit er ingedikte, aangekoekte urine in/tussen/onder scharnieren, richels, kitranden, etc. Door capillaire werking kan het in de kleinste kiertjes kruipen en zich daar ophopen. Schoonmaken zonder desinfectie is niet genoeg voor een wc.

Bril loshalen van de pot en schoonmaken, of beter nog: nieuwe bril erop. Koop een zo glad mogelijke bril dus zonder hoekjes en richels.

Pot loshalen van de vloer en muur. Pot, vloer en muur schoonmaken en afdichtrubbers en kit vervangen.

Voortaan wekelijks desinfecteren met 10% chlooroplossing, ook goed de scharnieren meenemen. Periodiek ook schoonmaken met allesreiniger.
Sansa_ schreef:
03-11-2019 23:25
Ik maak niet iedere paar uur de pot schoon nee, jij wel?

Als het al stinkt ben je simpelweg te laat met schoonmaken, of je doet het telkens niet goed (gewoon de zijkanten vergeten bijvoorbeeld).
.
Dank voor jullie tips! Ik ga ermee aan de slag!
Dat komt waarschijnlijk uit de voegen op de vloer. Wij hadden dat ook en kon de bron niet vinden. Met een doekje goed boenen op de grond en je rook de plas gewoon. Als je goed schoonmaakt met bleek is het wel weg.
Anoniem262821034 schreef:
04-11-2019 01:21
Als het al stinkt ben je simpelweg te laat met schoonmaken, of je doet het telkens niet goed (gewoon de zijkanten vergeten bijvoorbeeld).
Ja, jij hebt gelijk.
Ook een kind kan urine produceren die enorm stinkt!
Maar, als zoon naast de pot zou plassen zou je dat toch zien?
ViezeHond schreef:
03-11-2019 23:25
Is multitoepasbaar.
Dit is zo’n eyeopener!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven