Weer zwanger worden na een miskraam! #4!

02-08-2007 19:28 3528 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik vind het het maar een rare menstruatie. Heb nergens last van (normaal echt mega-buikpijn, nu alleen nog de steekjes) Verlies alleen een klein beetje helderrood bloed bij het afvegen. Zal straks nog wel losbarsten. (Bah!)

Nala, dat je even niks "moet" lijkt me wel fijn. Mag je wel?

Maandag gaat het gebeuren toch?

Balen dat de cam niet goed afgesteld stond. Heb je hem nog kunnen zien of niet?

Geniet lekker van je dagej vrij!

Ik ga me snel klaarmaken om weg te gaan anders kom ik te laat, en dat kunnen we niet hebben natuurlijk.

XX Caro
Murning, balen zeg Caro, van je gekke ongi. Hoop voor je dat het snel goed los barst.

Heb mijn neefje niet meer kunnen zien, maar heb nog 3 dagen de kans en weet nu ook de precieze tijden! Jippie!

Ik mag nu niet zwanger worden, maar dan maar ff een rubbertje gebruiken...

Is voor een goed doel.

Ik ga nog ff wat doen hier in huis en vanmiddag ff het dorp in. Toedels!
Murning, balen zeg Caro, van je gekke ongi. Hoop voor je dat het snel goed los barst.

Heb mijn neefje niet meer kunnen zien, maar heb nog 3 dagen de kans en weet nu ook de precieze tijden! Jippie!

Ik mag nu niet zwanger worden, maar dan maar ff een rubbertje gebruiken...

Is voor een goed doel.

Ik ga nog ff wat doen hier in huis en vanmiddag ff het dorp in. Toedels!
Hoi allemaal,

Even een kort berichtje van mij! Balen nala dat je je neefje niet meer hebt kunnen zien, wel grappig hoe dat werkt dan met zo'n camera. Is dat weer iets nieuws?

Caro balen dat het zo gek loopt nu. Aan de andere kant, als die mega-buikpijn wegblijft....geen klachten toch?

Hier gaat alles zn gangetje. Gisteren al bijna geen krampen meer gehad en vandaag ook nog niet echt. Hoop dat het bloeden na vandaag toch wel ophoudt eigenlijk, maar ik zal wel te ongeduldig zijn. Maandag naar de vk om met een echo te kijken of alles weg is. Ook daarom hoop ik dat het bloeden dit weekend ophoudt, anders kan de vk natuurlijk nog geen zekerheid geven (denk ik).

Ben heel de week thuis gebleven van werk. Niemand weet het daar, ben ook niet van plan om het te gaan vertellen. Zal volgende week wel gek zijn, iedereen dacht/denkt dat ik "gewoon"ziek was. Maarja, het is kiezen of delen denk ik dan maar.

Ik ga maar eens wat strijkwerk doen, ben ik ook nog nuttig
Caro: Fijn dat je zo snel weer ongesteld bent geworden! Toch wel balen denk ik dat het niet in 1x raak mocht zijn. En nu lees ik dat het ook nog raar gaat grrr

Nala: Wat stom dat je niks kan zien van Nick!Nog een beetje van je vrije dag aan het genieten?

Ik heb maar even en test gedaan en die was negatief...dus nu weet ik nog niks. Hopelijk was ik te vroeg, dat kan toch? Ik weet niet precies wanneer mijn NOD is. Ik voel me trouwens helemaal niet zwanger.
Tuurlijk kan je te vroeg zijn Tos. Ik hoop het iig!

Ik geniet verders prima van mijn vrije dagje hoor. Prop em altijd wel goed vol, maar dat geeft niet. Net cadeautje gekocht voor mijn neefje. Van dat kinder bestek en z'n naam en geboortedatum ingegraveerd.

Vanaaf ook nog een verjaardag.

Merder, ik had er nog nooit van gehoord, dat je zo'n webcam in het ziekenhuis neer kon zetten. (niet je eigen hoor) Ga straks weer ff kijken!!!
Hoi,

Net weer thuis van werk. Lekker een kort dagje. Maar vanaf dinsdag moeten we vol aan de slag! Maar dat is wel beter. Omdat het zo snel ging in onze groep hebben ze echt werk zitten zoeken wat we konden doen, dan bestaat zo'n dag uit veel wachten.

Hier is nog niks losgebarsten.

Tos, ja je weet eigenlijk dat de kans heel klein is maar toch heb je stiekem hoop dat het toch gelijk weer raak is. Ik ga deze keer wel de persona gebruiken. Kijken of dat werkt.

Merder, ook als het bloeden niet is gestopt kunnen ze zien of het leeg is. Dus daar hoef je je niet druk over te maken. Bij beide keren heb ik een echo gehad toen het bloeden nog niet gestopt was en beide keren konden ze zien dat het leeg was. Ze kijken ook of de baarmoedermond gesloten is.

Maar ik hoop natuurlijk wel voor je dat het bloeden snel stopt, is echt bagger als dat zo lang doorgaat!

Tos, het kan dat je te vroeg bent, zie maar bij Marielle, (die had geloof ik ook pas later een pos test) Wel balen als je zo'n negatieve test in handen hebt hé? Knuf voor jou!

Nala, ik lees het al, volop aan het genieten van je vrije dag! Leuk, zo'n kinderbestekje. Ik heb die van mij van vroeger ook nog, vind het erg leuk dat ik die nog heb.

Tja, een rubbertje gebruiken, voor een goed doel maakt het al wat minder erg.

Ik ga ff boodschappen doen, nu kan het mooi, anders moet ik morgenvroeg en daar heb ik helemaal een hekel aan! Op zaterdag is het altijd zo druk!

Tot later.

X X Caro
@Caro, oh dat wist ik niet. Scheelt weer! Maar het is idd hoe dan ook fijner als het gewoon stopt.

Lekker weekend nu, heb er zin in! Ben vanavond alleen thuis, ga lekker pasta maken en beetje hangen op de bank. Als ik zin heb, nog even snel winkelen.

Hebben jullie nog leuke weekend plannen?
Merder, ik heb ook lekker weekend, 3 dagen! Is wel even fijn.

Morgen ga ik naar mijn geboorteplaats (waar nog veel vrienden wonen, ik ben er pas 2 jaar weg) en zondag hebben we een feestje van de buurt.

Vanavond ga ik ook lekker bankhangen, de lama's kijken. En een wijntje drinken! Dat mag nu wel weer van mezelf.

En nu ga ik echt boodschappen doen

xx
Ja wijntjes dat kan nu weer! Ik geniet er ook maar van, en laten we hopen dat ze snel weer op de "verbodslijst"staan!
Nala, die spannende dag sloeg op mijn vader, die moest naar de oncoloog vandaag. Er is toch een kans dat hij geopereerd kan worden, maar dan moeten er eerst meer onderzoeken gedaan worden aankomende donderdag. Misschien moet hij daarna nog chemo. Dat is niet helemaal duidelijk. Maar het is wel een positiever bericht dan we dachten, want de uroloog had al gezegd dat een operatie geen optie was. De oncoloog waar mijn vader vandaag was noemt de situatie 'serieus, maar nog niet hopeloos.' Tsja. Het is dus eigenlijk nog steeds heel onduidelijk wat er allemaal kan gaan gebeuren en waarom. Maar ze zijn er in ieder geval serieus mee bezig! Wordt vervolgd...

Wachten op iets is the story of my life aan het worden...

Jammer trouwens dat je je neefje nog niet hebt kunnen zien via de cam. Maar het is een erg leuk idee van het ziekenhuis! Succes deze maand met niks verplichts doen.

Merder en Joy, geniet nog maar even lekker van je wijn (maar niet te lang he?)

Caro, dikke knuffel meid. Hopelijk is één menstruatie voldoende... En geniet ook van je wijntjes dit weekend!

Tos, toch nog spannend. Maar ook rot, die onzekerheid! Sterkte met wachten.
Ring ik kan niet wachten totdat ik de wijn weer achter slot en grendel kan doen!!!

Wie werkt trouwens de tabel hierboven bij? Ik wil wel toegevoegd worden

leeftijd 30

1e kindje (neem aan dat 1e etc daarop slaat) en NOD zou nu dan....ehh...1/11 moeten zijn (mijn laatste cyclus was 33 dagen, dus dat hou ik nu ook maar aan dan)
Ik kan het me voorstellen. Daar kan ik ook niet op wachten. Maar ja, nu neem ik het er nog maar even van!

Ik hoop trouwens dat je cyclus een beetje op gang komt. Bij mij is het niet je van het. Maar ja. Wat doe je eraan he?
Hoi Meiden,

Ben weer online.....en wat een goed nieuws Elska!!! Gefeliciteerd!

Merder, ook weer aardig aan het opkrabbelen lijkt het! Ik hoop ook voor je dat het bloedverlies nu echt over is. Dan kun je pas echt weer verder. Je klinkt in ieder geval heel positief en da's al heel wat!

Trouwens Joy ook jij klinkt heel positief, goed hoor!

Ring, wat een spanning rondom je vader, ineens weer wat mogelijkheden.

Nala, al een beetje nnnnerveus voor de operatie. Toch weer spannend wat ze gaan doen en wat de uitkomst zal zijn.

Caro ( en alle andere wijn drinkers): ook hier is het wijntjes drinken weer begonnen, maar ik kan niet wachten tot ik echt 9 maanden "wijn-vrij" moet blijven (eigenlijk nog langer als je borstvoeding gaat geven). Maar voorlopig zit dat er voor mij niet in. Ik moet dinsdag bij de gyn zijn en dan gaan we bespreken hoe nu verder na 3 miskramen. Ik hoop echt dat ze wat voor me willen en kunnen doen.....ook hier een "wordt vervolgd" verhaal....

Fijn weekend allemaal, ik probeer later nog wat uitgebeider te reageren.
By the way: gaat er dit weekend nog getest worden hier of daar? Tos , bij jullie misschien?

Ben niet nieuwsgierig hoor, nee, dat lijkt alleen maar zo .

Flauw natuurlijk, jullie moeten je vooral niet laten opjagen door mede-forummers, maar positieve testen zijn zo leuk!!!
He Traveler, ik wil wel even voor je testen hoor! Succes gegarandeerd! Haha!

Had net een veeg bloed. Raar weer... Had ook een zeiknatte onderbroek... (geen plas haha, maar afscheiding alleen wel heel dun) Even afwachten en anders morgen maar weer eens even bellen met de VK. Maak me niet druk hoor, vind het alleen weer raar. Heb eindelijk geen buikpijn en hoofdpijn meer. Ernstig kan het dus niet zijn.

Ga maar eens naar bedje... zit weer eens alleen thuis en verveel me mateloos!

Welterust en een fijn weekend! X
Wat goed Marielle dat je je niet druk maakt!

Ik vind trouwens dat je op het forum echt aparte zwangerschapskwaaltjes voorbij ziet komen. Normaal hoor je vrouwen daar niet over (tijdens de lunch even uitgebreid vertellen over je afscheiding ). Voordat ik met het zwanger worden bezig was had ik alleen gehoord van de standaard dingen zoals misselijkheid en wisselende stemmingen. Leren we toch weer wat bij!

Welterusten allemaal.
anoniem_51979 wijzigde dit bericht op 05-10-2007 23:21
Reden: Taalfoutjes...
% gewijzigd
Merder, mijn weekend is weer eens volgepland...Vandaag winkelen met mijn vriendin, vanaaf uit eten met mijn zusje en zwager.

Morgen meeting met de meiden van het andere topic waarmee ik schrijf, hoop nog ff naar mijn schoonzus te kunnen en dan eten bij vrienden. Veel te doen dus. (zoals altijd)

En jij?

Hoorde gister op een verjaardag dat er een vriendin is gestopt met de pil. Dus huppa, weer eentje die straks zwanger kan zijn. Een andere vriendin vertelde me gister ff leuk dat als ze in aug getrouwd zijn, dat ze ook gaat stoppen. Dus nu ben ik echt eerst aan de beurt hoor!

Oh ok Ring, vandaar dat ik het al niet snapte! Sjit zeg, dat het nog allemaal zo onduidelijk is.

Mijn tante (die in het voorjaar die uitzaaiingen in d'r hoofd had), loopt ook weer te tobben. Ze vinden het nu onrustig achter d'r borstkast. Het blijft een ka-uu-tee ziekte.

Jij een dikke in ieder geval, sterkte ermee!

Heb gister mijn neefje via de webcam gezien! Hij heeft de hele tijd aangestaan, zo verslavend is het. Zag opeens mijn schoonzus er naast in z'n boekje zat te schrijven. Hihi, echt leuk.

Opeens deed 'ie ook'z'n oogjes ff open. Echt maar 1 tel. Toevallig dat ik net stond te kijken.

Traveler, ben een beetje nnnerveus aan het worden voor maandag. Maar vooral wat jij zegt, wat is de uitslag?!?!

Hoe'st met jou?

Hehe Marielle, eindelijk geen buik - en hoofdpijn meer. Nu moet de rest alleen nog ff kappen. Vandaag weer zoveel last van afscheiding?

Nou, ff wat eten en dan mijn dinnetje ophalen. Toedels!
Nou, het is hier losgebarsten hoor! Wat een ellende!!!! Mega-buikpijn!

Heb net 2 feminax genomen, dat is het enige dat helpt. Heb net even in bad gezeten, dat was ook even lekker.

Nu gaat het iets beter maar wat een rotochtend zeg!

Hopen dat het nu beter blijft gaan.

Kom later nog wel even kijken en reageren.

XX Caro
Nala hier gaat het steeds iets beter. Het weekend verloopt tot nu toe tranen-vrij dus da's al goed! Ik merk dat de hormonen weer wat rustiger worden. Dinsdag naar de gyn en dan horen we wel wat ze voor ons kunnen en willen doen. We hebben in ieder geval te horen gekregen dat we voor een aantal onderzoeken voorlopig niet zwanger mogen worden en dat ik geen foliumzuur mag slikken. Op zich vind ik een beetje rust in mijn lijf ook geen slecht idee, dus op dit moment kan ik het eermee doen.

Vanavond gaan lief en ik lekker bij de mexicaan eten en we zijn vooral van plan aan de coctails te gaan .

Caro, wat een elende weer zeg. Ik heb altijd zo'n hekel aan ongesteld zijn. Het zou verboden moeten worden, en dan het liefst 9 maanden lang!!!!!
Elska Gefeliciteerd!!!! Probeer er van te genieten!

Caro, waardeloos dat het toch losgebarsten is! Zat toen ik bij aan het lezen was (veel geschreven!!!) echt te hopen dat het weg zou blijven! knuffel voor jou!

Nala, wat onwijs gaaf dat dat kan! Heb ik nog van gehoord, een webcam in het ziekenhuis! Super dat we in deze tijd leven, toch?

Merder, hoe is het met het bloedverlies?

Tos heb je alweer getest?? Ik duim voor je!

Ring, sterkte in deze spannende periode... en ik hoop dat er snel meer positief nieuws volgt!

Traveler, mag ik vragen wat voor testen je krijgt? Geniet maar lekker van de cocktails, het mag nu even! Maar ben het volledig met jullie eens....mag vandaag sinds 4 weken weer drinken (mk precies 4 weken geleden begonnen) en zou het niet erg vinden als ik er al weer mee moet stoppen

Hier is alles wel ok, heb het erg druk maar dat vind ik juist wel even lekker nu...beetje bezig zijn. Ben benieuwd of ik nog wat van het uitstrijkje hoor.

Bloedverlies is weg, behalve eergister een heel klein beetje...Als ik me cyclus van 28 dagen aan houdt, (en na de eerste mk was ik na precies 28 dagen weer ongesteld en de 2 maanden daarna ook) zou vandaag mijn NOD zijn..er rommelt al van alles dus ik denk dat ik me cyclus vorlopig weer keurig oppak Ben ik wel heel blij mee, want dan weet ik een beetje waar ik aan toe ben! Al komt het er dan wel op neer dat ik zo ongeveer 5 weken bloed zal verliezen, met af en toe een dagje niet, en dat vind ik wel erg veel...

zo, nu ga ik ff lekker met een wijntje op de bank zitten!

Knuffel
He even vlug ego, ben moe en wil naar bed! Maar heb me vanavond echt verbaasd!

In ons naburig dorp is kermis, dus daar was ik even heen. Het is niet normaal hoeveel mensen erover mijn buik gewreven hebben... Ik vraag daar toch niet om? Ook mensen die ik nauwelijks kennen hebben gewoon de brutaliteit om over mijn buik te gaan wrijven.... Ik heb zelf nog nooit de drang gehad om een zwangere vrouw over de buik te wrijven en als ik dat een zeldzame keer wel gedaan heb, dan vraag ik dat netjes van te voren...

Ben ik nou raar dat ik dit vind? Is het misschien wel heel normaal en reageer ik hysterisch? Dit gaat natuurlijk alleen maar erger worden, want magerder zal ik niet worden. Zucht, ik ga slapen! Morgen zal ik weer even uitgebreid reageren!

X
Whaa, Marielle dat hoor je wel vaker dat mensen (vreemden) dat zomaar doen. Ik vind het heel raar. Ik voel zelfs niet zomaar aan de buik van zwangere vriendinnen of familieleden. Pas als ze het vragen en dan vind ik het iets heel intiems en bijzonders.

Dussss het mag duidelijk zijn, ook ik vind dit niet normaal (en ik ben géén wandelende hormonenbom meer dus daar ligt het zeker niet aan).

Riz, ik hoor dinsdag wat ze precies allemaal gaan doen. Ik heb in ieder geval gehoord dat er een aantal bloedonderzoeken gedaan kunnen worden (schildklier, vitamines, stolling en nog zowat) en ze kunnen onderzoeken doen naar de baarmoeder. Dan gaan ze kijken of de baarmoeder een afwijkende vorm heeft of een tussenschot bevat. Verder weet ik dat een aantal vrouwen in mijn familie (waaronder mijn moeder) hormonen nodig hadden om zwanger te blijven (geen DES ofzoiets maar progesteron). Dit heb ik vorige keer al aangegeven bij de gyn maar toen lulde hij erover heen dat dit achterhaald zou zijn. M'n moeder heeft haar gegevens opgevraagd bij de huisarts en het staat er echt zwart op wit dat ze progesteron nodig had om vroege miskramen te voorkomen (en zonder deze hormonen heeft ze inderdaad ook drie keer een miskraam gehad)....dus ik wil dat er in ieder geval hier naar geluisterd wordt. Dinsdag weten we meer.....

Oh ja, en we hebben allebei al bloedonderzoek gehad op genetische afwijkingen en god zij dank hebben we die geen van beiden.

Fijn trouwens dat je weer in je normale cycus zit, is weer een onzekerheid minder!
anoniem_51979 wijzigde dit bericht op 07-10-2007 11:38
Reden: Nog iets toegevoegd...
% gewijzigd
Caro: Altijd weer balen zo'n negatieve test, ik kan het streepje er wel op kijken!

Wat balen dat het zo losgebarsten is, waarom moet dat altijd met zoveel geweld gaan?

Ring: Wat goed dat het bericht rond je vader positiever is dan verwacht. Wel vervelend al dat afwachten. Nogmaals veel sterkte!

Traveler: Wel spannend al die onderzoeken, succes dinsdag! Ik ga voorlopig niet testen ( zegt ze nu...)

Lekker coctailtje gehad?

Marielle: Hoe gaat het nu? Maak je je nog steeds niet druk? Ik hoop het voor je. Jij had toch ook eerst een negatieve test?

Nala: Jij bent zeker eerst aan de beurt!

Wat tof dat de webcam werkt! Heel veel succes morgen!

Riz: Zou wel lekker zijn als je cyclus meteen were normaal is.

ik zit nog steeds in spanning...Nog steeds niet ongesteld, wel gerommel in mijn buik. Maar verder niks. Ik durf niet nog een keer te testen. En de tijd gaat zo langzaam, op zich wel lekker in het weekend natuurlijk
Ha allemaal

Traveler: mijn moeder heeft eerst mij gehad, toen 4 miskramen, en daarna mijn zusje, ook met progesteron. Ik begreep ook dat dat tegenwoordig achterhaald is, maar desalniettemin vind ik het wel goed dat je er even naar gaat vragen! Wel opvallend trouwens, dat meerdere miskramen in jouw familie zoveel voorkomen. Zou er een verband zijn? In elk geval fijn dat er iets gedaan wordt voor je!

Marielle: ik ben het erg met je eens dat het belachelijk is dat wildvreemden aan je buik gaan zitten! Ik doe dat ook nooit bij iemand. Je zou het eigenlijk steeds terug moeten doen, dan leren ze het wel af

Riz, zou mooi zijn als je cyclus weer gewoon op gang komt. Dat vond ik ook zo'n opluchting, toen ik na de curretage weer ongesteld werd! Toch een bewijs dat alles nog gewoon werkt.

Tos, toch nog spannend bij jou dus. Ik duim nog even door voor je!

Nala, ik vind ook dat jij aan de beurt bent. kan je die vriendinnen niet vragen nog een paar maanden te wachten?

Caro, hoe is het met je? Ongesteldheid al wat minder?

hier gaat t goed: moe, soms wat steekjes in mijn buik en zere stijve tepels, dat is de teller van verschijnselen tot nu toe :-) Ik wacht nog een week af, tot ik dik 6 weken ben, en ga dan de VK maar weer eens bellen. Ik wil dit keer graag een echo als ik dik 8 weken ben, want mijn vorige miskraam was ook pas laat, vruchtje was 8 weken en 4 dagen geworden. Daarom denk ik dat eerder een echo niet zoveel zin heeft. Fijne zondagavond nog!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven