Weet het even niet meer
maandag 9 juni 2025 om 20:28
Sorry, maar wat een hork van een vent. Als je niet 10 jaar al met hem samen was had ik oprecht geadviseerd om eens na te denken of je kinderen niet veel belangrijker voor je zijn.
Maargoed, jullie zijn al zo lang samen en je schrijft dat jullie alles voor elkaar zijn. Ik zou echt je gevoel op tafel gooien, desnoods met een therapeut, en vertellen wat jij nodig hebt voor een volmaakt leven. Dat meer bij je kinderen wilt zijn. Waarom kan hij niet levelen met je kinderen? Beste vrienden hoeven ze niet te zijn maar kom op, het zijn je kinderen. Dan kan ie ze toch op z'n minst gedogen, voor jou?
Maargoed, jullie zijn al zo lang samen en je schrijft dat jullie alles voor elkaar zijn. Ik zou echt je gevoel op tafel gooien, desnoods met een therapeut, en vertellen wat jij nodig hebt voor een volmaakt leven. Dat meer bij je kinderen wilt zijn. Waarom kan hij niet levelen met je kinderen? Beste vrienden hoeven ze niet te zijn maar kom op, het zijn je kinderen. Dan kan ie ze toch op z'n minst gedogen, voor jou?
Ik lach in de regen, dans in de wind en kijk niet achterom. Of zoiets...
maandag 9 juni 2025 om 20:34
Dus nu gaan jullie uit elkaar omdat hij problemen heeft met je volwassen kinderen? Hoe was dat de afgelopen 10 jaar dan? Zie jij kinderen en kleinkinderen alleen bij hen zonder hem, en dan 1 keer per week? Hoe is het contact met je kinderen verder? Hoe hebben jullie dit geprobeerd op te lossen? Heeft hij kinderen?
maandag 9 juni 2025 om 20:36
Dat is dan toch al heel lang zo? En dat contact van twee kanten 'moet' komen, is dat ook niet een beetje realistisch.
Je ziet je kleinkinderen elke week. Dat is toch al heel erg vaak? Dan is er toch niets dramatisch aan 'het kan zelfs niet nog meer?
Je dochters hebben een (jong) kind, maar willen nog gewoon elk weekend op stap? Dat klinkt niet heel realistisch. En de meeste gezinnen regelen dan een betaalde oppas om zo af en toe uit te kunnen gaan.
Je ziet je kleinkinderen elke week. Dat is toch al heel erg vaak? Dan is er toch niets dramatisch aan 'het kan zelfs niet nog meer?
Je dochters hebben een (jong) kind, maar willen nog gewoon elk weekend op stap? Dat klinkt niet heel realistisch. En de meeste gezinnen regelen dan een betaalde oppas om zo af en toe uit te kunnen gaan.
natsuro wijzigde dit bericht op 09-06-2025 20:37
38.65% gewijzigd
maandag 9 juni 2025 om 20:42
Natsuro schreef: ↑09-06-2025 20:36Dat is dan toch al heel lang zo? En dat contact van twee kanten 'moet' komen, is dat ook niet een beetje realistisch.
Niemand zegt toch dat die dochters elk weekend op stap willen? Het klinkt wat mij betreft meer alsof vriend/man van TO überhaupt niet wil dat die kinderen bij hen komen, want hij wil het weekend voor zichzelf. Tja, en TO wil wel eens haar kleinkinderen bij zich hebben in het weekend. Ieder weekend zou overdreven zijn, maar dat lees ik ook helemaal nergens.
Grootouders hebben wat mij betreft precies 0 verplichting tot oppassen, als ze daar geen zin in hebben, helemaal prima. Maar TO heeft er wèl zin in, alleen haar partner wil het niet. Daar zou ik toch een beetje meer maling aan hebben.
maandag 9 juni 2025 om 21:14
maandag 9 juni 2025 om 21:14
Nou ik weet niet, die man heeft ook wel een punt natuurlijk.
Maar als het niet werkt dan werkt het niet.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
maandag 9 juni 2025 om 21:23
Man wil, man vindt, man zegt…. Beter is om daar wat minder mee bezig te zijn en opkomen wat je zelf wil, vindt en zegt.
Zoals ik het hoor wil je graag contact met jouw kinderen, op de manier die bij jou en jouw kinderen past. Wellicht kan jouw partner ook wat activiteiten vinden voor zichzelf zodat hij wat minder aan je hangt?
En eventueel: wat zou voor je een acceptabele middenweg zijn? Ik zie overigens mijn moeder ook wekelijks, waarbij ze meestal bij mij komt (ivm kinderen) en ik minder bij vaak bij haar. Niet omdat ik haar niet lief vindt, maar meer omdat de combinatie van werk & zorg gewoon veel is op dit moment.
Zoals ik het hoor wil je graag contact met jouw kinderen, op de manier die bij jou en jouw kinderen past. Wellicht kan jouw partner ook wat activiteiten vinden voor zichzelf zodat hij wat minder aan je hangt?
En eventueel: wat zou voor je een acceptabele middenweg zijn? Ik zie overigens mijn moeder ook wekelijks, waarbij ze meestal bij mij komt (ivm kinderen) en ik minder bij vaak bij haar. Niet omdat ik haar niet lief vindt, maar meer omdat de combinatie van werk & zorg gewoon veel is op dit moment.
maandag 9 juni 2025 om 21:29
Laat ik het zo zeggen: al tien jaar samen en nog moeilijk doen over het contact met de kinderen van je partner. Als je na zo'n lange tijd nog steeds een probleem maakt van een feit waar je niet omheen kan ben je in mijn ogen een hork. Kom op gast, het zijn de kids van je partner...
En het kan natuurlijk zijn dat je als man geen behoefte hebt aan kinderen, maar dan had de beste man zich misschien moeten afvragen of een relatie beginnen met een vrouw mét kinderen uit een vorige relatie wel zo'n goed idee was...
maandag 9 juni 2025 om 21:31
Maargoed, ik ben mama van een meisje van 1.5 en op dit moment kan ik me niet voorstellen dat er ooit iemand tussen mij en mijn kind in komt te staan, laat staan een vent. Mijn dochter en hopelijk toekomstige kinderen zullen voor mij altijd de prioriteit boven alles hebben...
Maar wellicht dat dit met volwassen kinderen toch anders is..
Maar wellicht dat dit met volwassen kinderen toch anders is..
maandag 9 juni 2025 om 21:35
Veel te weinig info in de OP om hier wat van te vinden.
Je zegt: hun normen en waarden liggen uit elkaar —> wat voor normen en waarden botsen dan?
Je zegt: vriend is van respect en contact moet van 2 kanten komen, dus komen de kids/kleinkids niet bij je (in het weekend) —> waarom, is er geen respect vanuit de kinderen en/of is het contact eenzijdig bijv alleen als ze jou nodig zijn? Of vindt je vriend dat alleen?
Misschien is je vriend een zak, misschien zijn je kinderen respectloze horken, en misschien heeft niemand wel gelijk. Maar dit is echt te weinig info
Je zegt: hun normen en waarden liggen uit elkaar —> wat voor normen en waarden botsen dan?
Je zegt: vriend is van respect en contact moet van 2 kanten komen, dus komen de kids/kleinkids niet bij je (in het weekend) —> waarom, is er geen respect vanuit de kinderen en/of is het contact eenzijdig bijv alleen als ze jou nodig zijn? Of vindt je vriend dat alleen?
Misschien is je vriend een zak, misschien zijn je kinderen respectloze horken, en misschien heeft niemand wel gelijk. Maar dit is echt te weinig info
maandag 9 juni 2025 om 21:57
Dank jullie voor jullie reacties, even voor de duidelijkheid is hij geen hork
hij is wel iemand die van rust houdt en niet tegen drukte kan. Hij heeft mij niet bij mijn kinderen weg gehouden want kan door de weeks wanneer ik wil naar ze toe en dat doe ik ook met regelmaat. Zie ze heel vaak ook mijn kleinkinderen en de weekend doen we ook wel een samen wat met de kleinkids. Hij vindt dat als je kids volwassen zijn tegen de 40 ze voor hun zelf moeten zorgen en ook als ze uit gaan . En geen beroep op mij moeten doen( werk ook nog 5 dagen). Door de weeks geen probleem maar de weekend dus niet. En ik heb daar moeite mee want ik vind het niet erg om eens een x op te passen in een weekend. Is ook niet zo dat als er iets heel belangrijks is ik daar niet heen kan of zo hoor, dat dan ook weer niet..
Is ook omdat ze zo verschillend zijn hij vindt respect heel belangrijk zeker voor je ouders en mijn kids kunnen nog wel respect loos zijn en makkelijk met wat ze zeggen of ze tegen een vriendin praten. Heeft die ook moeite mee.
Is ook omdat ze zo verschillend zijn hij vindt respect heel belangrijk zeker voor je ouders en mijn kids kunnen nog wel respect loos zijn en makkelijk met wat ze zeggen of ze tegen een vriendin praten. Heeft die ook moeite mee.
maandag 9 juni 2025 om 22:16
Ik zou even loslaten hoe het kan, of hoe iets zou moeten.
Begin met wat je wil. Als je man graag rust wil, dan kan hij ook een lekker stuk gaan wandelen, terwijl jij de kleinkinderen over de vloer hebt.
Als je geniet van je kinderen en de kleinkinderen, dan zou ik het lastig vinden als je man daarin beperkend zou zijn. Je eigen grenzen, die zou ik wel goed in de gaten houden.
Begin met wat je wil. Als je man graag rust wil, dan kan hij ook een lekker stuk gaan wandelen, terwijl jij de kleinkinderen over de vloer hebt.
Als je geniet van je kinderen en de kleinkinderen, dan zou ik het lastig vinden als je man daarin beperkend zou zijn. Je eigen grenzen, die zou ik wel goed in de gaten houden.
Daadkracht is mooi, even rustig ademhalen ook
maandag 9 juni 2025 om 22:19
Ah, check. Kijk, dat brengt een heel ander perspectief met zich mee als "Mijn vriend mag mijn kinderen niet en dit is al 10 jaar een probleem voor hem maar nu mis ik mijn kroost"Hopeloosje schreef: ↑09-06-2025 21:57Dank jullie voor jullie reacties, even voor de duidelijkheid is hij geen horkhij is wel iemand die van rust houdt en niet tegen drukte kan. Hij heeft mij niet bij mijn kinderen weg gehouden want kan door de weeks wanneer ik wil naar ze toe en dat doe ik ook met regelmaat. Zie ze heel vaak ook mijn kleinkinderen en de weekend doen we ook wel een samen wat met de kleinkids. Hij vindt dat als je kids volwassen zijn tegen de 40 ze voor hun zelf moeten zorgen en ook als ze uit gaan . En geen beroep op mij moeten doen( werk ook nog 5 dagen). Door de weeks geen probleem maar de weekend dus niet. En ik heb daar moeite mee want ik vind het niet erg om eens een x op te passen in een weekend. Is ook niet zo dat als er iets heel belangrijks is ik daar niet heen kan of zo hoor, dat dan ook weer niet..
Dat is dan zeker lastig, ik heb zelf ook een introverte man dus ik weet hoe het soms kan zijn.. Als ik het goed begrijp uiten je kinderen geen dankbaarheid voor wat je voor ze doet en dat stoort hem? Dat kan ik dan ergens wel begrijpen. 5 dagen zelf nog werken en er dan ook voor je kleinkinderen zijn, ik vind het veel, maar als het voor jou werkt. Maar dan helemaal, als moeder van een 1.5 jarige dreumes ben ik al onwijs dankbaar dat we onze kleine bij mijn moeder kunnen brengen en zij werkt niet meer..
En betreft het taalgebruik jegens jou van je kinderen (ik lees dat dit een valpunt is?) , wat vind je daar zelf van?
maandag 9 juni 2025 om 22:26
maandag 9 juni 2025 om 22:27
Even los van of je vriend wel of niet een punt heeft over respectloos gedrag: uiteindelijk bepaal jij toch wat je wel en niet doet? Ik lees "hij wil niet dat ik oppas" maar je hebt toch je eigen wil en als het erop aankomt heb jij daar toch over te beslissen en niet hij? Hij kan zich eraan storen en misschien heeft hij nog wel gelijk ook, maar het enige wat hij nu bereikt is dat jij je zwaar voor het blok gezet voelt en op het punt staat de hele relatie overboord te gooien. Is dat echt wat hij voor ogen heeft? Of zou hij misschien een stapje terug kunnen doen en jou meer de leiding kunnen geven over hoe je met JOUW kinderen omgaat? Zo te lezen zijn je dochters ruimschoots volwassen vrouwen, hij heeft ze dus niet mee opgevoed en is in hun ogen gewoon de vriend van hun moeder. Ik denk dat hij iets minder bepalend moet zijn hierin. Ook als hij het beste met je voor heeft: dat werkt niet, want jij wil dat heel duidelijk niet, je wil liever zonder hem door dan zo.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in