Weet het even niet meer

dinsdag 10 juni 2025 om 08:52
Ik vind dat hij hier helemaal niets mee te maken heeft en dat het een zaak is tussen jou en je kinderen of en hoe vaak je elkaar ziet, of jij veel oppast of niet of dat je hun "problemen" voor hen oplost, op welke manier dan ook.
Als jou zelf iets dwars zit dan moet jij dat met jouw kinderen bespreken. Als je het oppassen, om welke reden dan ook, niet meer wil. Of als je vindt dat zij vaker naar jou toe moeten komen in plaats van andersom. Of dat je vindt dat je te vaak iets voor hen aan het oplossen bent wat ze zelf zouden moeten kunnen of doen. Maar dan moet jij je mond open doen naar jouw kinderen.
Zolang jij denkt, ik vind dat oppassen leuk, ga graag naar ze toe en wil altijd voor ze klaarstaan en het is alleen partner die hier moeilijk over doet, zou ik partner er op aanspreken en zeggen dat het iets is tussen mij en mijn kinderen.
Maar ik weet niet of partner zich alleen bemoeit of dat jij hierover veel "klaagt" bij hem. In het laatste geval zou hij eerder geërgerd richting jou moeten zijn omdat je wel klaagt maar geen actie onderneemt.
Als jou zelf iets dwars zit dan moet jij dat met jouw kinderen bespreken. Als je het oppassen, om welke reden dan ook, niet meer wil. Of als je vindt dat zij vaker naar jou toe moeten komen in plaats van andersom. Of dat je vindt dat je te vaak iets voor hen aan het oplossen bent wat ze zelf zouden moeten kunnen of doen. Maar dan moet jij je mond open doen naar jouw kinderen.
Zolang jij denkt, ik vind dat oppassen leuk, ga graag naar ze toe en wil altijd voor ze klaarstaan en het is alleen partner die hier moeilijk over doet, zou ik partner er op aanspreken en zeggen dat het iets is tussen mij en mijn kinderen.
Maar ik weet niet of partner zich alleen bemoeit of dat jij hierover veel "klaagt" bij hem. In het laatste geval zou hij eerder geërgerd richting jou moeten zijn omdat je wel klaagt maar geen actie onderneemt.
dinsdag 10 juni 2025 om 09:28
dinsdag 10 juni 2025 om 10:35
Je kinderen praten tegen je partner alsof hij een vriend van ze is, en dat vindt hij respectloos? Moeten ze hem met u aanspreken of zo?Hopeloosje schreef: ↑09-06-2025 21:57
Is ook omdat ze zo verschillend zijn hij vindt respect heel belangrijk zeker voor je ouders en mijn kids kunnen nog wel respect loos zijn en makkelijk met wat ze zeggen of ze tegen een vriendin praten. Heeft die ook moeite mee.
Ik zou als 'partner van' blij zijn als ik behandeld zou worden als een vriend.
dinsdag 10 juni 2025 om 10:44
Ze zijn volwassen, lijkt me idd niet meer dan normaal om je moeder en diens partner als gelijkwaardig aan te spreken.OgenvanTijgers schreef: ↑10-06-2025 10:35Je kinderen praten tegen je partner alsof hij een vriend van ze is, en dat vindt hij respectloos? Moeten ze hem met u aanspreken of zo?
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Ruin it yourself.
dinsdag 10 juni 2025 om 10:51
OgenvanTijgers schreef: ↑10-06-2025 10:35Je kinderen praten tegen je partner alsof hij een vriend van ze is, en dat vindt hij respectloos? Moeten ze hem met u aanspreken of zo?
TO heeft al aangegeven dat ze zo niet tegen hem doen, maar tegen TO. En TO geeft aan dat haar kinderen inderdaad respectloos kunnen zijn en dat ze daar moeite mee heeft.
dinsdag 10 juni 2025 om 10:51
Hoezo eigenlijk, praten jullie tegen je ouders (of grootouders) alsof het je vrienden zijn? Ik niet hoor. En dat betekent niet dat ik ze met u aanspreek, maar mijn vrienden zijn het niet, dus praat ik ook niet zo tegen ze. Als moeder al zegt dat haar kinderen respectloos kunnen praten, dan zal daar wel een kern van waarheid in zitten, lijkt me.
dinsdag 10 juni 2025 om 11:35
Dat zou kunnen, maar dan nog moet het uiteindelijk wel haar eigen beslissing blijven in plaats van dat hij voor haar beslist. Het enige wat er nu bereikt is, is dat ze het gevoel heeft dat er aan twee kanten aan haar wordt getrokken en dat ze een keuze moet maken tussen haar partner en haar kinderen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
dinsdag 10 juni 2025 om 11:37
Dat vraag ik me ook af, wat dan het verschil is. Behalve dat ik mijn ouders niet bij hun voornaam aanspreek. Als volwassene praat je toch gewoon op een heel normale manier tegen je vrienden, een toon die ook prima bij je ouders kan?
Don't waste your time on jealousy,
dinsdag 10 juni 2025 om 11:41
Hoe praat je dan tegen je ouders? Oprechte nieuwsgierigheid.meisje85 schreef: ↑10-06-2025 10:51Hoezo eigenlijk, praten jullie tegen je ouders (of grootouders) alsof het je vrienden zijn? Ik niet hoor. En dat betekent niet dat ik ze met u aanspreek, maar mijn vrienden zijn het niet, dus praat ik ook niet zo tegen ze. Als moeder al zegt dat haar kinderen respectloos kunnen praten, dan zal daar wel een kern van waarheid in zitten, lijkt me.
Ik ga niet anders met mijn ouders om als met m'n vrienden/partner. Mensen waar ik heel veel van hou, er zit geen verschil in. Dus ben benieuwd hoe dat dan anders is bij anderen

Een vorm van hiërarchie ofzo?
dinsdag 10 juni 2025 om 11:56
Ik ga er van uit dat hij niet hun biologische vader is en hem vriendschappelijk benaderen lijkt mij helemaal prima. Dus dat zou je met je vriend kunnen bespreken; wat het dan is dat ze verkeerd doen.
Verder ben ik het wel met hem eens dat bijna élk weekend ergens oppassen omdat ze uit moeten, wel veel is. Je kinderen zijn zelf aan zet voor hun problemen en verantwoordelijkheden. Ze moeten of een oppas inhuren of gewoon minder vaak uit ipv dat jij het opvangt. Een keertje oppassen is prima, maar bij 2x of meer keer op een weekendavond per maand wordt het een dingetje. Je vriend wil ook gewoon lekker zijn weekend met jou doorbrengen ipv dat jij er niet bent of hij mee moet om op te passen als hij jou wil zien. Ik zou dus ook dat gesprek met je kinderen gaan voeren; je vriend heeft een punt op dat gebied. Het klinkt nu alsof ze toch nog wel veel van je profiteren en vooral nemen. Je kunt dan gelijk bespreken dat je merkt dat ze minder vaak komen en of dat met je vriend te maken heeft. Dat gevoel van je vriend dat hij niet respectvol benaderd wordt, komt immers ook ergens vandaan. Misschien drukt hij zich verkeerd uit met zijn 'vriendschappelijk' maar voelt hij het wel terecht zo.
Verder ben ik het wel met hem eens dat bijna élk weekend ergens oppassen omdat ze uit moeten, wel veel is. Je kinderen zijn zelf aan zet voor hun problemen en verantwoordelijkheden. Ze moeten of een oppas inhuren of gewoon minder vaak uit ipv dat jij het opvangt. Een keertje oppassen is prima, maar bij 2x of meer keer op een weekendavond per maand wordt het een dingetje. Je vriend wil ook gewoon lekker zijn weekend met jou doorbrengen ipv dat jij er niet bent of hij mee moet om op te passen als hij jou wil zien. Ik zou dus ook dat gesprek met je kinderen gaan voeren; je vriend heeft een punt op dat gebied. Het klinkt nu alsof ze toch nog wel veel van je profiteren en vooral nemen. Je kunt dan gelijk bespreken dat je merkt dat ze minder vaak komen en of dat met je vriend te maken heeft. Dat gevoel van je vriend dat hij niet respectvol benaderd wordt, komt immers ook ergens vandaan. Misschien drukt hij zich verkeerd uit met zijn 'vriendschappelijk' maar voelt hij het wel terecht zo.
dinsdag 10 juni 2025 om 12:14
Ik lees dat de kinderen van To diverse problemen hebben. En dan continu bij To komen. Maar haar niet respectvol behandelen en ook niet luisteren naar haar advies. Daarnaast doen ze ook continu een beroep op haar in het weekend.
Ik begrijp die man wel als dat zo gaat. To jij zit in een langdurige relatie met je partner. En bent, buiten dit probleem, gelukkig met hem. Wil je echt scheiden om je vervolgens volledig op je volwassen kinderen te storten? Jij hebt ook recht op een eigen leven met je werk, vriendinnen een partner en eigen activiteiten. Je kinderen hebben de leeftijd zichzelf te verzorgen. Je kunt er voor ze zijn en ze regelmatig zien. Maar bewaar wel de balans. Denk zelf eens goed na of jouw partner hier een punt heeft?
Ik begrijp die man wel als dat zo gaat. To jij zit in een langdurige relatie met je partner. En bent, buiten dit probleem, gelukkig met hem. Wil je echt scheiden om je vervolgens volledig op je volwassen kinderen te storten? Jij hebt ook recht op een eigen leven met je werk, vriendinnen een partner en eigen activiteiten. Je kinderen hebben de leeftijd zichzelf te verzorgen. Je kunt er voor ze zijn en ze regelmatig zien. Maar bewaar wel de balans. Denk zelf eens goed na of jouw partner hier een punt heeft?
dinsdag 10 juni 2025 om 12:14
Haar kinderen zijn 40 he. Dat is gewoon een middelbare volwassenen. is toch echt iets anders dan een peuter.Nolanollie schreef: ↑09-06-2025 21:31Maargoed, ik ben mama van een meisje van 1.5 en op dit moment kan ik me niet voorstellen dat er ooit iemand tussen mij en mijn kind in komt te staan, laat staan een vent. Mijn dochter en hopelijk toekomstige kinderen zullen voor mij altijd de prioriteit boven alles hebben...
Maar wellicht dat dit met volwassen kinderen toch anders is..
Snap heel goed dat man een eigen leven met zijn vrouw wilt. zeker als de "kinderen" middelbare leeftijd hebben.
dinsdag 10 juni 2025 om 13:15
Heeft hij zelf kinderen?
Wat zeggen ze precies wat respectloos is?
Ik praat met mijn moeder niet alsof ik op visite ben bij vreemden. Het is mijn moeder. We maken grapjes en ik zeg soms de waarheid. Als ik niet zit te wachten op haar mening over iets bijvoorbeeld.
Ik zou het wel heel vervelend vinden als mijn partner bepaalt wat ik in mijn eigen huis niet mag.
Je houdt rekening met elkaar natuurlijk, maar helemaal nooit een logeerpartij in het weekend met de kleinkinderen?
Wat zeggen ze precies wat respectloos is?
Ik praat met mijn moeder niet alsof ik op visite ben bij vreemden. Het is mijn moeder. We maken grapjes en ik zeg soms de waarheid. Als ik niet zit te wachten op haar mening over iets bijvoorbeeld.
Ik zou het wel heel vervelend vinden als mijn partner bepaalt wat ik in mijn eigen huis niet mag.
Je houdt rekening met elkaar natuurlijk, maar helemaal nooit een logeerpartij in het weekend met de kleinkinderen?
dinsdag 10 juni 2025 om 13:16
Het is ook haar huis en haar weekend. Lijkt me dat zij ook iets te vertellen heeft over hoe ze haar vrije tijd besteedt en wie ze bij haar thuis uitnodigtranonkelkabonkel schreef: ↑10-06-2025 12:14Snap heel goed dat man een eigen leven met zijn vrouw wilt. zeker als de "kinderen" middelbare leeftijd hebben.
dropdrop wijzigde dit bericht op 10-06-2025 13:33
0.43% gewijzigd
dinsdag 10 juni 2025 om 13:19
Nou ik gebruik het woord 'kut' (als in; kut situatie) bijv. niet bij oudere mensen/ouders, maar bij vriendinnen wel.
Gewoon _melon met login problemen
dinsdag 10 juni 2025 om 13:39
Ik was degene die erover begon, maar inderdaad, dat zeg ik niet. Zoals ik tegen een vriendin (ik noem maar wat) misschien wat feller of kritischer zou kunnen zijn als ze iets "onverstandigs" doet en om een spiegel vraagt, waar ik dat bij mijn ouders niet of anders zou doen. Als mijn ouders eindeloos door gaan over een bepaald onderwerp, kan het zijn dat ik daar meer geduld mee heb dan bij vrienden. Als ik even geen zin heb om af te spreken, zou ik dat tegen een vriendin makkelijker zeggen dan tegen mijn ouders. Ik zeg ook weleens iets niet tegen mijn ouders, wat ik wel tegen vrienden zeg. Het zijn wat hypothetische voorbeelden, maar uiteindelijk heb je toch met wel meer mensen verschillende soorten van omgang? Ik benader de meeste van mijn collega's bijvoorbeeld ook niet alsof het mijn vrienden zijn. En mijn man benader ik ook weer anders.
dinsdag 10 juni 2025 om 13:57
Mijn ouders hangen ook aan een respectvolle relatie met hun kinderen. In de praktijk betekent hun 'respect' zoiets als 'het kind dat met empathie de emotionele noden en nukken van de ouders behandelt en in hun emotionele behoeften voorziet'. Respect bij mijn ouders is een eenzijdige verwachting, die niet wederkerig wordt toegepast. Hun respect kost me doorgaans veel energie en ik heb het contact met mijn ouders daarom geminimaliseerd.
Wat is respect bij jouw partner?
Wat is respect bij jouw partner?
dinsdag 10 juni 2025 om 14:31
Ja ok, omgang is voor mij anders dan praten.meisje85 schreef: ↑10-06-2025 13:39Ik was degene die erover begon, maar inderdaad, dat zeg ik niet. Zoals ik tegen een vriendin (ik noem maar wat) misschien wat feller of kritischer zou kunnen zijn als ze iets "onverstandigs" doet en om een spiegel vraagt, waar ik dat bij mijn ouders niet of anders zou doen. Als mijn ouders eindeloos door gaan over een bepaald onderwerp, kan het zijn dat ik daar meer geduld mee heb dan bij vrienden. Als ik even geen zin heb om af te spreken, zou ik dat tegen een vriendin makkelijker zeggen dan tegen mijn ouders. Ik zeg ook weleens iets niet tegen mijn ouders, wat ik wel tegen vrienden zeg. Het zijn wat hypothetische voorbeelden, maar uiteindelijk heb je toch met wel meer mensen verschillende soorten van omgang? Ik benader de meeste van mijn collega's bijvoorbeeld ook niet alsof het mijn vrienden zijn. En mijn man benader ik ook weer anders.
Met m'n partner ben ik intiemer etc, dat doe ik met niemand anders natuurlijk.
Maar ik praat wel hetzelfde met hem, zeg natuurlijk veel meer lieve dingen.
Maar de toon is hetzelfde als bij vrienden/ouders. En heb ook geen onderscheid in spiegels voorhouden etc.
Wat betreft omgang heb ik met elk mens een andere omgang, omdat iedereen wat anders in mij naar boven haalt.
Mis communicatie denk ik

dinsdag 10 juni 2025 om 14:34
Ooh ja, ik wel

Oudere mensen staat er weer los van, ligt aan m'n band met diegene. Maar oudere mensen klinkt afstandelijk, dan pas ik me absoluut aan.

dinsdag 10 juni 2025 om 15:51
Te vaak Haha soms 3 x en dan blijf ik ook eten dat is ook geen probleem. En is niet zo dat ik elk weekend op pas zeer zeker niet .
dinsdag 10 juni 2025 om 16:39
Kut zeg ik wel. Verder zeg ik wel wat ik vind, of als ik geen zin heb etc.meisje85 schreef: ↑10-06-2025 13:39Ik was degene die erover begon, maar inderdaad, dat zeg ik niet. Zoals ik tegen een vriendin (ik noem maar wat) misschien wat feller of kritischer zou kunnen zijn als ze iets "onverstandigs" doet en om een spiegel vraagt, waar ik dat bij mijn ouders niet of anders zou doen. Als mijn ouders eindeloos door gaan over een bepaald onderwerp, kan het zijn dat ik daar meer geduld mee heb dan bij vrienden. Als ik even geen zin heb om af te spreken, zou ik dat tegen een vriendin makkelijker zeggen dan tegen mijn ouders. Ik zeg ook weleens iets niet tegen mijn ouders, wat ik wel tegen vrienden zeg. Het zijn wat hypothetische voorbeelden, maar uiteindelijk heb je toch met wel meer mensen verschillende soorten van omgang? Ik benader de meeste van mijn collega's bijvoorbeeld ook niet alsof het mijn vrienden zijn. En mijn man benader ik ook weer anders.
Ik zie ook niet zo wat dat met respect hebben te maken heeft.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Ruin it yourself.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in