wel of niet toestemming geven voor feestje

27-09-2008 15:31 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
IK worstel met het volgende:

Mijn zesjarig zoontje heeft een uitnodiging voor een feestje gehad van een klasgenootje. Nu ken ik het kindje niet en diens ouders ook niet. Is het verstandig omkind erheen te laten...of beter tot volgend jaar wachten.

Ik heb niet het idee dat die ouders ontbetrouwbaar zijn, maar wil ook niet te makkelijk met die dingen zijn.

Wat zouden jullie doen?
quote:lepa_ana schreef op 27 september 2008 @ 15:31:

IK worstel met het volgende:

Mijn zesjarig zoontje heeft een uitnodiging voor een feestje gehad van een klasgenootje. Nu ken ik het kindje niet en diens ouders ook niet. Is het verstandig omkind erheen te laten...of beter tot volgend jaar wachten.

Ik heb niet het idee dat die ouders ontbetrouwbaar zijn, maar wil ook niet te makkelijk met die dingen zijn.

Wat zouden jullie doen?

Wat is er te makkelijk aan je zoon naar een verjaardag laten gaan?

Ik snap je hele probleem niet zo...
Zou hem gewoon laten gaan. Misschien kun je voor die tijd even bellen of op school even kennismaken.
nou idd..dat laten gaan... omdat ik de ouders niet ken. Dat is het eigenlijk.
op school kennis laten maken is lastig...omdat ik hem zelf niet erheen kan brengen ivm werk...

Maar goed tot nu toe lijkt het jullie geen probleem?
Ik zou gewoon even met die ouders bellen, als je ze niet kan ontmoeten op school. Even kennis maken en dan natuurlijk wel laten gaan!
Laten gaan natuurlijk.

Of heb je liever dat jouw zoontje een eenling wordt op school?

Die buiten de groep valt.
nee eenling is ie zeker niet, iedere week wel een feestje ergens. Dus daar maak ik me niet zoveel zorgen over gelukkig :-)
Ik geloof dat ik vroeger wel vaker naar feestjes ben geweest waarvan mijn moeder de ouders niet kende. Lekker laten gaan.
Wees blij!
Ik begrijp het probleem niet, je zoontje kent dat klasgenootje toch? Waarom zou jij die ouders of dat jongetje moeten kennen. Jij bent toch niet uitgenodigd? Of ben je bang dat het tuig is ofzo?
En zo is het toevallig ook nog eens een keer
nee, integendeel dejavu...

Ik ben vrij jong en ik wil niet te boek staan als ''laks''...hij is nog vrij jong, 6 jaartjes

Maar ga ze in ieder geval even een email sturen en bedanken voor de uitnodiging..zeggen dat ie komt!
Ik begrijp je wel hoor TO. Maar het is maar een feestje, als jij laat zien dat je betrokken bent en even een mail stuurt, is het toch ok? Hoe oud ben je dan als ik vragen mag?
Ik neem aan dat jij hem zelf naar het feestje brengt? Kun je gelijk even kennismaken met de ouders en bespreken hoe de middag zal verlopen. Lijkt me dat je dan (en met die e-mail vooraf) zeker niet laks zult overkomen.
En zo is het toevallig ook nog eens een keer
is dat jongetje nog nooit bij jou zoontje te spelen geweest?

of hij daar?
6 jaar is toch niet zo jong voor een partijtje? Hier beginnen de partijetjes als ze 5 worden en komen er ook al kindjes die nog 4 zijn...

Als mijn kind er nog nooit geweest is dan breng ik hem zodat ik weet waar hij is. Verder zijn er op een partijtje nog meer kindjes en is het een feestje. Anders dan 1-op-1 spelen vind ik.

Ik wil altijd graag weten waar mijn kinderen zijn, als ze ergens voor het eerst gaan spelen ga ik meestal even mee (in groep 1 en 2).
Ik hoorde dat een klasgenootje van mijn oudste haar partijtje viert door met de kinderen naar de kermis te gaan. Die kinderen zijn 6, zij wordt 7. De 3 oktober kermis in Leiden... Enorm groot. Daar zou ik wel huiverig voor zijn, qua toezicht enzo.
Laten gaan natuurlijk. Mooie gelegenheid om de ouders en het huis van dat kindje te leren kennen.

Zou het heel sneu vinden voor je zoontje als die om die reden niet naar een verjaardagsfeestje mag. Wat kan daar nu helemaal gebeuren?
Nou inderdaad kijk, ik breng hem weg dus dat scheelt. Ik weet wie het dan is en waar hij is.

Ik vind het gewoon belangrijk een goede indruk te maken...en ik ben bezorgd, maar ja het is een feestje... en ik breng hem weg, stuur ze een email...kortom, zal wel goed bezig zijn.

Moest even een second opinion hebben. :-)
Ik zou persoonlijk nogal schrikken van een email. Het is echt niet ongebruikelijk dat je pas ouders leert kennen aan de voordeur van je feestje.

Wie weet nodigen ze je nog uit voor de koffie daar -al is dat niet héél gebruikelijk-

Denk dat het belangrijk is dat je bij jezelf nagaat hoe je je voelt als je hem aflevert. Niet over de indruk die je achterlaat. Sowieso hebben de mensen het al veel te druk met dat feestje om zich druk te maken over hoe jij overkomt, maar het hoort eigenlijk wel een beetje bij een feestje dat kinderen iemand uitnodigen die ze normaal niet snel uitnodigen, omdat het mag en dat is stoer, veel kindjes uitnodigen.
Sorry, van deze email zou ik niet schrikken. Attent.
oh maar mamzelle, ze vroegen om het te laten weten of het kindje komt...vandaar..ik moet ze op de hoogte stellen, ze gaan namelijk ergens heen. Dus die ouders moeten wel even weten op hoeveel kinderen ze kunnen rekenen.

Maar idd, ik denk dat ze te veel met zichzelf bezig zijn en feestje dan met mij
quote:Pebbles schreef op 27 september 2008 @ 17:03:

Ik hoorde dat een klasgenootje van mijn oudste haar partijtje viert door met de kinderen naar de kermis te gaan. Die kinderen zijn 6, zij wordt 7. De 3 oktober kermis in Leiden... Enorm groot. Daar zou ik wel huiverig voor zijn, qua toezicht enzo.Nou, dat zou ik ook zijn. Vindt dat ook eerlijk gezegd helemaal niet een geschikte omgeving voor een kinderpartijtje. De 3 October Kermis in Leiden is nogal ruig en enorm groot en druk.
Wees blij!
Ik zou je zoontje lekker laten gaan hoor! Als ze met feestjes butien de deur gaan informeer ik vaak wel of ze een stoelverhoger moeten meenemen oid. En wat het kindje graag wil hebben voor zijn verjaardag, kun je meteen een praatje maken met de ouders.

Maar 6 jaar is helemaal niet zo jong voor kinderfeestjes hoor, het begint al met 4 en 5 jaar.

Ik heb 1x een feestje afgezegd voor mijn dochtertje. Ze was toen nét 4 jaar geworden, net nieuws op school, en uitgenodigd door een oudste kleuter (die 6 werd). Er zouden ca 12 kinderen mee gaan naar een grote binnenspeeltuin, in een andere stad, op een woensdagmiddag, meteen mee uit school... en dan 18:00 thuis.

Dat was gewoon nog te veel voor haar op dat moment, ze was toen nog in de fase dat ze in slaap viel na een ochtendje school.

Wel zijn we toen nog even langs gegaan bij het kindje, een dag ervoor en hebben alsnog een cadeautje gebracht.
Op het dak zie je kleine musjes,
je weet; ze krijgen wormen ... maar het lijken kusjes!
Lepa ana: Ik begrijp je angst. Vind het zelf ook eng als mijn kinderen ergens naar toe gaan met eigenlijk vreemden. Maar werk je elke dag? Kan je geeneen dag kennis maken met de ouders van het jongetje? Lijkt mij voor beide partijen wel zo fijn. Zelf als er een kindje met mij mee gaat wil ik eerst even de ouders zien. Al is het alleen even om te weten of er geen allergieen zijn waar ik rekening mee moet houden of andere bijzonderheden. Maar kan je geen tijd vrijmaken om je kind een keer uit school te halen. Dat komt bij mij eigenlijk nog angstiger over. In kinderen moet je tijd investeren en je kan je kind toch wel een keer halen en/of brengen? Misschien heb ik het verkeerd begrepen?
Maxem, eigenlijk dacht ik hetzelfde als jij.

Of het moet zo zijn dat dit kindje 6 is, en nieuw in groep 3, wat vaak een nieuwe klas is, en dat je nog niet alle ouders kent, dat kan ik me wel voorstellen.

Maar het is fijn als je regelmatig aan de schoolpoorten kunt staan, helemaal de eerste jaren tot dat ze een vaste klas hebben (of zelf alleen naar school kunnen) maar zelf vind ik het heel belangrijk om de ouders te kennen, en met de ouders van de vaste vriendjes heb ik een hele goede band, en hebben ook altijd elkaars 06 nummers bij de hand.

Ik geef trouwens ook altijd mijn 06 nummer op een briefje mee als het feestje buiten de deur is, of als ik zelf niet thuis te bereiken ben.
Op het dak zie je kleine musjes,
je weet; ze krijgen wormen ... maar het lijken kusjes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven