welk flesje?

donderdag 23 augustus 2007 om 22:41
Eerste 4-6 weken gebruik je als het goed is toch geen flesje, dus daarna aanschaffen is vroeg genoeg.
Ik heb/had Aventflessen om uit te drinken. Zijn goed bevallen. Hebben nooit gelekt, nog ruzie gehad met doppen die er niet recht op willen. En inmiddels zijn de meeste speentjes vervangen door sporttuiten/antilektuiten (erg handig achterin de auto).
Bij het kolven gebruikte ik gewone goedkope flessen. Die passen onder iedere kolf van Medela en onder de Ameda (Avent flessen passen als enige onder de Avent kolf).
Hema, Etos, Kruidvat. Allemaal een stuk goedkoper dan Avent. Maar ze lekken wel wat meer (of het ligt aan mij, de doppen moet je wat nauwkeuriger erop zetten, anders draai je ze er scheef op)
Ik heb/had Aventflessen om uit te drinken. Zijn goed bevallen. Hebben nooit gelekt, nog ruzie gehad met doppen die er niet recht op willen. En inmiddels zijn de meeste speentjes vervangen door sporttuiten/antilektuiten (erg handig achterin de auto).
Bij het kolven gebruikte ik gewone goedkope flessen. Die passen onder iedere kolf van Medela en onder de Ameda (Avent flessen passen als enige onder de Avent kolf).
Hema, Etos, Kruidvat. Allemaal een stuk goedkoper dan Avent. Maar ze lekken wel wat meer (of het ligt aan mij, de doppen moet je wat nauwkeuriger erop zetten, anders draai je ze er scheef op)

donderdag 23 augustus 2007 om 23:04

donderdag 23 augustus 2007 om 23:38
Wij hebben in het begin de Dr.Brown/BFree flessen gebruikt. Die hebben een apart systeem, waardoor er minder lucht mee naar binnen gaat. Als de kleine last heeft van darmkrampjes, is dat wel zo fijn. Toen dat niet meer zo'n issue was (het schoonmaken is nl. wel veel meer werk) zijn we weer overgegaan op Avent. Prima flessen!
Difrax vond ik nix, die lekten bij mij altijd.
Succes!
Difrax vond ik nix, die lekten bij mij altijd.
Succes!
vrijdag 24 augustus 2007 om 00:52
Ook hier goede ervaringen met de flessen van Avent. Lekken niet en beeb zuigt de speen niet vacuum...
Ik heb de difrax ook geprobeerd maar die lekken bij mij ook.
Ik zou in jouw geval nog geen flessen aanschaffen, is snel genoeg gedaan als je ze echt nodig hebt. Mocht je in het weekend bevallen en per direct een fles nodig hebben kun je bij de meeste drogisten flesjes kopen en haal je na het weekend de fles die je wilt hebben.
Succes!
Ik heb de difrax ook geprobeerd maar die lekken bij mij ook.
Ik zou in jouw geval nog geen flessen aanschaffen, is snel genoeg gedaan als je ze echt nodig hebt. Mocht je in het weekend bevallen en per direct een fles nodig hebben kun je bij de meeste drogisten flesjes kopen en haal je na het weekend de fles die je wilt hebben.
Succes!
vrijdag 24 augustus 2007 om 07:53
Volgens mij staat nergens dat ze bv gaat geven, dus wellicht toch handig om flesjes aan te schaffen mocht er gekozen worden voor fv.
De avent was bij onze beeb te groot. Onze beeb wilde alleen de difrax fles met kersenspeen. Wij hebben een hele zoektocht gehad voor een goede speen. Maar bij ons werkt difrax perfect. Je beebje geeft wel aan welke fles het beste bevalt. En wat de anderen ook zeggen... een andere fles is zo gekocht.
De avent was bij onze beeb te groot. Onze beeb wilde alleen de difrax fles met kersenspeen. Wij hebben een hele zoektocht gehad voor een goede speen. Maar bij ons werkt difrax perfect. Je beebje geeft wel aan welke fles het beste bevalt. En wat de anderen ook zeggen... een andere fles is zo gekocht.
vrijdag 24 augustus 2007 om 13:38
Hoi, ik zweer bij Avent! Maar das natuurlijk heel persoonlijk. Hebben eerst ook tig flessen uitgeprobeerd. Zoon had erg last van darmkrampen. Spenen was gelukkig bij hem niet zo'n probleem. Al vond ie de breede wel het prettigst. Nadeel van Avent vond ik dat de overgang naar verschillende gaatjes ineens zo groot is. Zoon moest al heel snel aan de Johannesbroodpitmeel. Met de 1 of 2 speen was dat gewoon niet te doen. De 1,2,3 van Avent ook niet want het spoot eruit. Toen de de 1,2,3 van Bibi geprobeerd (ook de breede) en dat ging perfect! Helaas waren deze niet zo makkelijk te verkrijgen.
Misschien een tip, in vele welkomsdozen zit een flesje. Ik had er verschillende, oa Avent, prenatal en kruidvat. Zou niet teveel flessen ineens kopen. Anders krijg je net zoals hier een hele flessencollectie in de kast. Waarvan meer dan de helft niet eens gebruikt is.
Groetjes Neyana
Misschien een tip, in vele welkomsdozen zit een flesje. Ik had er verschillende, oa Avent, prenatal en kruidvat. Zou niet teveel flessen ineens kopen. Anders krijg je net zoals hier een hele flessencollectie in de kast. Waarvan meer dan de helft niet eens gebruikt is.
Groetjes Neyana
vrijdag 24 augustus 2007 om 16:24
Ik heb tijdens mijn zwangerschap alles van Avent aangeschaft, flesjes kolfapparaat. Borstvoeding wilde niet komen, helaas, en de flesjes kon/wilde ze niet uit drinken. Van alles geprobeerd, div. spenen, flesjes. Wij zijn bij Difrax uitgekomen.
Je kan het beste 1 flesje kopen, altijd handig om te hebben, mocht het niet lukken een andere speen proberen, zodra iets goed bevalt dan pas meer aangschaffen.
Je kan het beste 1 flesje kopen, altijd handig om te hebben, mocht het niet lukken een andere speen proberen, zodra iets goed bevalt dan pas meer aangschaffen.
vrijdag 24 augustus 2007 om 20:51
Ik had voor ik bevallen was 1 flesje van Avent gekocht, voor het geval de bv niet zou lukken. Toen we begonnen met het geven van de fles het Avent pakket uitgebreid. Vanuit mijn werk had ik zulke goede ervaringen met Avent, dit kon niet misgaan.
Stom stom stom, zoonlief kon niets met Avent....
Heb toen Difrax (ooh wat heb ik op die flessen gemopperd tijdens het werk) kromme fles met brede speen gekocht en jawel, dat was het !
Zijn superhandig om schoon te maken en lekken echt nooit !
Stom stom stom, zoonlief kon niets met Avent....
Heb toen Difrax (ooh wat heb ik op die flessen gemopperd tijdens het werk) kromme fles met brede speen gekocht en jawel, dat was het !
Zijn superhandig om schoon te maken en lekken echt nooit !
vrijdag 24 augustus 2007 om 21:04
Ik gebruik de Difrax S-fles. Ik heb er geen problemen mee zoals lekker oid. En dochter kan er goed uit drinken. Deze fles werd ons in het ziekenhuis aangeraden omdat die het makkelijkst drinken voor een kleine baby. (maar nu was onze dochter ook wel 6 weken te vroeg geboren, en voor Adventflessen moeten ze dan meer moeite doen) We hebben de kersenspeen erop en de maat S is zelfs geschikt voor melk met Johannesbroodpitmeel.
Ook wel handig dat ze op de Medela borstkolf passen.
En in ons geval werkt het ook hele goed naast de BV. (dochterlief krijgt regelmatig flesje afgekolfte BV ivm veel spugen etc)
Ook wel handig dat ze op de Medela borstkolf passen.
En in ons geval werkt het ook hele goed naast de BV. (dochterlief krijgt regelmatig flesje afgekolfte BV ivm veel spugen etc)
vrijdag 24 augustus 2007 om 21:53
Ik heb voor de bevalling een pakket met 2 aventflessen gekocht voor 10 euro. Ik heb er nog wel maatje 1 spenen bij gekocht. Mijn dochter is nu 8 maanden en ik heb nog steeds maar 2 van de 3 Avent flessen gebruikt ook al gaat ze een paar dagen in de week naar de chreche, de speentjes heb ik 1 keer vervangen (thuis krijgt ze nog BV).
Valt best mee dus hoe duur je uit bent en ik vind ze veel prettiger dan de goedkope flessen, die gebruik ik alleen voor het kolven.
Het is wel handig om in ieder geval iets in huis te hebben, als je weer gaat werken heb je hem toch nodig.
Fijne zwangerschap nog!
Valt best mee dus hoe duur je uit bent en ik vind ze veel prettiger dan de goedkope flessen, die gebruik ik alleen voor het kolven.
Het is wel handig om in ieder geval iets in huis te hebben, als je weer gaat werken heb je hem toch nodig.
Fijne zwangerschap nog!

dinsdag 20 november 2007 om 12:28
Ik had 1 flesje van Avent gekocht voor het geval dat en ik kreeg nog een Difrax-fles. Met de Difrax kon mijn zoontje helemaal niks, omdat het speentje zo smal was (hij stopte de hele speen in zijn mond...). Avent gaat prima en gebruik ik nog steeds.
Ik zou gewoon 1 fles kopen en eerst maar eens kijken of dat goed werkt. Een nieuwe fles is zo gekocht.
Mocht het allemaal niet lukken, dan is de fles van Tommee Tippee een aanrader. Zij hebben flessen die op een borst lijkt (volgens mij heet het ook iets van Nature ofzo) en kan soms helpen als de overgang van bv naar fles moeilijk gaat.
Ik zou gewoon 1 fles kopen en eerst maar eens kijken of dat goed werkt. Een nieuwe fles is zo gekocht.
Mocht het allemaal niet lukken, dan is de fles van Tommee Tippee een aanrader. Zij hebben flessen die op een borst lijkt (volgens mij heet het ook iets van Nature ofzo) en kan soms helpen als de overgang van bv naar fles moeilijk gaat.
maandag 19 januari 2009 om 11:09
Ik heb de Tommee Tippee fles. Vergelijkbaar met Avent. (ook qua prijs). Bevalt erg goed, weinig lucht binnen doordat het een ontluchtingsgaatje heeft in de speen. Ook qua vorm erg prettig (en door de brede opening ook geen geknoei met de poeder)
En duur? Ach, wat is nou 7 euro, je doet er tenslotte ook wel even mee toch?
En duur? Ach, wat is nou 7 euro, je doet er tenslotte ook wel even mee toch?