welk traphekjes
donderdag 28 oktober 2010 om 18:11
Ik had een klemhekje beneden maar die heb ik maar een paar maanden gehad want had geen toegevoegde waarde voor ons. En boven had ik een hekje van de Hema. Werkte prima maar ook die heb ik niet langer dan een jaar gehad.
MIsschien slecht maar dochter luisterde heel goed en ging niet alleen de trap af toen ze nog maar net kon lopen. Vervolgens mocht ze wel alleen van de trap maar onder toezicht en daarna alleen. Het nut van een traphekje was dus al snel weg.
MIsschien slecht maar dochter luisterde heel goed en ging niet alleen de trap af toen ze nog maar net kon lopen. Vervolgens mocht ze wel alleen van de trap maar onder toezicht en daarna alleen. Het nut van een traphekje was dus al snel weg.
donderdag 28 oktober 2010 om 18:28
wij hebben die van de hema. Alleen op de overloop voor de trap naar beneden. onderaan de trap hebben we geen hekje. Dochter gaat niet alleen naar boven. Naar beneden ook niet, maar durf hem nog niet weg te halen. stel je toch voor...
Zal die van de hema niet aanraden trouwens. Tis dat ie er nu hangt, maar hij werkt niet prettig. te zwaar
Zal die van de hema niet aanraden trouwens. Tis dat ie er nu hangt, maar hij werkt niet prettig. te zwaar
donderdag 28 oktober 2010 om 18:58
Heb je 2 rechte muren waar je het hekje tussen kan klemmen?
Dan kan je bv een klemhekje van de bouwmarkt prima gebruiken:
Heb je een schuine hoek of moet het aan de buitenzijde van de trappilaar gemonteerd worden dan is het hekje van de prenatal handig want die klemt niet ergens tussen maar valt met een pen in een houder. (als je snapt wat ik bedoel):
Dan kan je bv een klemhekje van de bouwmarkt prima gebruiken:
Heb je een schuine hoek of moet het aan de buitenzijde van de trappilaar gemonteerd worden dan is het hekje van de prenatal handig want die klemt niet ergens tussen maar valt met een pen in een houder. (als je snapt wat ik bedoel):
donderdag 28 oktober 2010 om 19:07
Ik had er nooit geen bij de trap maar wel tussen kamer en keuken.
Vond het doodeng als ik ging koken,met zo'n peuter achter je hielen.
Of als de frietpan op het fornuis stond.
Kids zijn nu 21 en 18 dus niet meer nodig.
Nu heb ik er eentje om mijn honden uit de keuken te houden,houdt niet van dat gebedel om eten.
Heb een ijzeren (beneden) en een houten (boven)
Houten boven nu om teckel beneden te houden,anders gaat ze achter de katten aan boven,zo hebben de katten ergens rust...
Vond het doodeng als ik ging koken,met zo'n peuter achter je hielen.
Of als de frietpan op het fornuis stond.
Kids zijn nu 21 en 18 dus niet meer nodig.
Nu heb ik er eentje om mijn honden uit de keuken te houden,houdt niet van dat gebedel om eten.
Heb een ijzeren (beneden) en een houten (boven)
Houten boven nu om teckel beneden te houden,anders gaat ze achter de katten aan boven,zo hebben de katten ergens rust...
donderdag 28 oktober 2010 om 20:24
Wij hebben die houten van het plaatje. Alleen boven. Onze dochter is nooit alleen in de gang dus beneden hoeft het niet. Hebben we bij oudste ook niet gedaan.
We "hadden" een traphekje naar zolder (open trap) met een exemplaar dat je er in moest drukken. Je moest het er dus elke keer met 2 handen inzetten. Ontzettend onhandig. De laatste keer drukte mijn man iets te hard met als resultaat een gat in de muur...
We "hadden" een traphekje naar zolder (open trap) met een exemplaar dat je er in moest drukken. Je moest het er dus elke keer met 2 handen inzetten. Ontzettend onhandig. De laatste keer drukte mijn man iets te hard met als resultaat een gat in de muur...
donderdag 28 oktober 2010 om 20:27
Wij hebben een kiddy guard. Ik vind het een heel fijn ding. Mijn oudste kreeg op een gegeven moment echt elk hekje open, behalve de kiddy guard. Het maakt ook geluid als je het opent (door een trucje kun je het ook geluidloos openen, maar dat is lastig voor kinderen), dus dan weet je dat het hekje open is (bijv ´s nachts).
vrijdag 29 oktober 2010 om 22:05
Wij hebben die houten van het plaatje (bij Praxis gekocht), boven bij de trap die naar beneden gaat en bij de trap die naar zolder gaat. In de gang beneden (nog) niet, omdat hij de trap nog niet op kan klimmen (hij is net 1), maar ik denk dat die er wel komt. Dochter van 4 laat de deur naar de gang nogal eens open staan, is toch veiliger om te zorgen dat hij dan de trap niet op kan.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'