Welke boeken kinderen
donderdag 30 oktober 2025 om 22:39
Voor sinterklaas stel ik een pakket samen voor een gezin wat dat niet kan betalen. Ik moet het doen met beperkte informatie, dit is de informatie die ik heb:
Kind 1
Geslacht: Jongen
Leeftijd: 5
Schoenmaat: 28
Kledingmaat: 122
Interesse: Voetbal/Auto's/Lezen/Bouwen/Buitenspelen
Verlanglijstje: Voetbal spulletjes/ Lego/ Autos/Slijm/Spelletjesboek of leesboekjes/Spiderman spulletjes
Kleding: Een pyjama zou leuk zijn Spiderman of pantoffels.
Kind2
Geslacht: Meisje
Leeftijd: 11
Schoenmaat: 39
Kledingmaat: 158
Interesse: Dansen/Pianoles/Lezen/Koken
Verlanglijstje: Spullen van Hello Kitty/Gelpennen/Slijm/Meidenboeken/Make up en haar spulletjes (lipgloss/nagellak/haarmasker)
Ik heb voor kind 1 een spiderman pyjama, plusplus bouwset, autoracebaan, potje slijm en chocoladeletter.
Voor kind 2 een Hello kitty pyjama, Hello kitty etui met nagellakjes en lipglossjes, een grote gelpennenset, potje slijm en chocoladeletter.
Voor beide kinderen zou ik er graag nog een boek bij in doen. Ik heb zelf geen kinderen en weet niet wat leuk is voor een jongen van 5 en wat meidenboeken zijn voor een meid van 11.
Wie heeft tips?
Kind 1
Geslacht: Jongen
Leeftijd: 5
Schoenmaat: 28
Kledingmaat: 122
Interesse: Voetbal/Auto's/Lezen/Bouwen/Buitenspelen
Verlanglijstje: Voetbal spulletjes/ Lego/ Autos/Slijm/Spelletjesboek of leesboekjes/Spiderman spulletjes
Kleding: Een pyjama zou leuk zijn Spiderman of pantoffels.
Kind2
Geslacht: Meisje
Leeftijd: 11
Schoenmaat: 39
Kledingmaat: 158
Interesse: Dansen/Pianoles/Lezen/Koken
Verlanglijstje: Spullen van Hello Kitty/Gelpennen/Slijm/Meidenboeken/Make up en haar spulletjes (lipgloss/nagellak/haarmasker)
Ik heb voor kind 1 een spiderman pyjama, plusplus bouwset, autoracebaan, potje slijm en chocoladeletter.
Voor kind 2 een Hello kitty pyjama, Hello kitty etui met nagellakjes en lipglossjes, een grote gelpennenset, potje slijm en chocoladeletter.
Voor beide kinderen zou ik er graag nog een boek bij in doen. Ik heb zelf geen kinderen en weet niet wat leuk is voor een jongen van 5 en wat meidenboeken zijn voor een meid van 11.
Wie heeft tips?
donderdag 30 oktober 2025 om 23:10
Voor de 11jarige: iets uit de serie Horrorland. Al kun je daar de plank ook mee misslaan, als kind niet van eng houdt. En niet perse meidenboek. Maar iig niet te kinderachtig.
Of iets uit serie Soulriders (gaat over iets met paarden, wel op meiden gericht qua vormgeving) maar daar is kind misschien net te oud voor al, dat zou ik ook aan een 9-10 jarige durven geven.
Of iets uit serie Soulriders (gaat over iets met paarden, wel op meiden gericht qua vormgeving) maar daar is kind misschien net te oud voor al, dat zou ik ook aan een 9-10 jarige durven geven.
donderdag 30 oktober 2025 om 23:31
Mijn kind is geen 5 meer, mijn kind vond toen verhalen van Hanna Kraan (bijv. de boze heks) en Paul Biegel (de kleine kapitein) leuk, maar dat zijn meer gouwe ouwe dan nieuw en fris.
De boeken van de serie ' het dikke boek van' zijn echt prachtig. (met 5 misschien wat jong, maar niet eng ofzo.) Geen verhaaltjes, meer feitjes, maar wel kort, elke 2 pagina's tekst en illustratie. Bijv. Het dikke boek van alle bijzondere dino's, het dikke boek van alle bijzondere dieren, etc.
De boeken van de serie ' het dikke boek van' zijn echt prachtig. (met 5 misschien wat jong, maar niet eng ofzo.) Geen verhaaltjes, meer feitjes, maar wel kort, elke 2 pagina's tekst en illustratie. Bijv. Het dikke boek van alle bijzondere dino's, het dikke boek van alle bijzondere dieren, etc.
vrijdag 31 oktober 2025 om 04:38
vrijdag 31 oktober 2025 om 06:50
Oh wat leuk, jij hebt een veel uitgebreider lijstje met wensen dan ik! Heerlijk om dit te doen hè?
Boeken voor een 11-jarige weet ik niet, maar onze bijna 5- jarige geniet van de boeken van Kolletje. Dochter vond de Grote Boze heks ook heel leuk, en Floddertje. En de 'Dikke boeken van' zijn inderdaad heel mooi.
Boeken voor een 11-jarige weet ik niet, maar onze bijna 5- jarige geniet van de boeken van Kolletje. Dochter vond de Grote Boze heks ook heel leuk, en Floddertje. En de 'Dikke boeken van' zijn inderdaad heel mooi.
vrijdag 31 oktober 2025 om 06:54
Mijn 11jarige dochter is dol op Harry Potter en de boekenserie Warrior Cats. Het boek over de Danse Macabre (van Paul van Loon) heeft ze ook meermaals gelezen.
Ook gelezen, en goed bevallen:
Lampje
Films die nergens draaien
Mot en de metaalvissers
Ministerie van Oplossingen
Bakkerij Bliss
En voor de 5jarige: Ik ben Krik, Krik ben ik. Is van Hannah Kraan, die ook de Grote Boze Heks schreef. Gaat over een eekhoorn, merel en pad die samen in de tuin leven van een gezin.
Ook gelezen, en goed bevallen:
Lampje
Films die nergens draaien
Mot en de metaalvissers
Ministerie van Oplossingen
Bakkerij Bliss
En voor de 5jarige: Ik ben Krik, Krik ben ik. Is van Hannah Kraan, die ook de Grote Boze Heks schreef. Gaat over een eekhoorn, merel en pad die samen in de tuin leven van een gezin.
vrijdag 31 oktober 2025 om 07:12
vrijdag 31 oktober 2025 om 08:44
Deze zijn zo mooi. Wij hebben er 2 maar ik wil ze allemaal omdat ze er zo mooi uitzienframboise-t schreef: ↑30-10-2025 23:31Mijn kind is geen 5 meer, mijn kind vond toen verhalen van Hanna Kraan (bijv. de boze heks) en Paul Biegel (de kleine kapitein) leuk, maar dat zijn meer gouwe ouwe dan nieuw en fris.
You can only succeed when there is room to fail.
vrijdag 31 oktober 2025 om 08:47
Ik ben TO niet, maar herken wel de structuur van het verlanglijstje.
Ik vermoed dat zij meedoet als secret sint. Zij zetten zich ieder jaar belangeloos in om voor gezinnen die dat zelf niet kunnen cadeautjes en alle dingen daar omheen te regelen voor Sinterklaas. Ze hebben een website, en zijn vanaf eind september ook erg actief op Instagram. Je kan je aanmelden als gever of als ontvanger, en zij maken de matches. Niet iedereen kan elk jaar secret sint zijn, omdat er altijd meer gevers zijn, maar dat is prima. Ik ben dit jaar ook secret sint, en dat is echt heel leuk om te doen!
vrijdag 31 oktober 2025 om 10:02
Online boekentips van twee kinder- en jeugdboekenrecensenten waarbij je op leeftijd kan selecteren:
https://degrotevriendelijkepodcast.nl/boekentips/
Hun podcast over jeugdboeken (voor volwassenen) is trouwens ontzettend leuk en op zichzelf al een echte aanrader.
https://degrotevriendelijkepodcast.nl/boekentips/
Hun podcast over jeugdboeken (voor volwassenen) is trouwens ontzettend leuk en op zichzelf al een echte aanrader.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
vrijdag 31 oktober 2025 om 10:04
Met het gevaar om als prekerig over te komen: denk je eraan dat je ook bij de plaatselijke boekwinkel online kunt bestellen?
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
vrijdag 31 oktober 2025 om 10:11
vrijdag 31 oktober 2025 om 10:14
Het is heel leuk om te doen, maar ik wil het ook graag heel goed doen en dan ga ik aan alles twijfelen, heel vervelend vind ik dat.Maisnon3 schreef: ↑31-10-2025 06:50Oh wat leuk, jij hebt een veel uitgebreider lijstje met wensen dan ik! Heerlijk om dit te doen hè?
Iedere dag zeg ik weer tegen mezelf: het is sowieso beter dan niks.
Ik overweeg trouwens een briefje erin te doen met wat contactgegevens, dat ze me ook kunnen inschakelen voor verjaardagen en volgend jaar sinterklaas. Nu moeten ze dit al in oktober aanmaken, het zou mooi zijn als ik wat kan kopen wat ze echt op hun Sinterklaas verlanglijstje hebben gezet.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in