Welke kinderwagen heeft een goed zitgedeelte?

10-10-2009 20:56 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kom, er kan nog wel een topic over een kinderwagen bij...

De titel zegt het al: ik zoek een kinderwagen met een goed zitgedeelte. Momenteel heb ik een Quinny Speedi SX en die bevalt op zich goed: loopt goed dankzij de luchtbanden, makkelijk opvouwbaar, maxi cosi klikt er zo op, wendbaar... en mijn zoon van een maand oud ligt er prima bij in zijn Dreami-bak. Deze kinderwagen heeft echter een heel slecht zitgedeelte; toen zijn zusje met 5 maanden uit de bak gegroeid was en in het zitgedeelte moest (was ze uberhaupt nog veel te klein voor, maar goed, al die bakken schijnen zo klein te zijn) hing ze er echt heel zielig bij, ben met kussens aan de gang gegaan om het nog een beetje comfortabel te houden. Wil nu dus tzt de Quinny van de hand doen om over te gaan op een kinderwagen met een beter zitgedeelte. Had mijn oog al laten vallen op de Maxi Cosi Mura, maar die lijkt me dan weer zo slecht wendbaar en zwaar... Kortom, ik zoek een kinderwagen die fijn loopt (luchtbanden), wendbaar, makkelijk in- en uit te klappen en vooral met een goed zitgedeelte, dus geen gehang. Wie heeft tips?
Easy Walker! Geweldige wagen!
Hier ook de speedi SX. Verschrikkelijk wagen. Ik vind hem ook zeer onhandig met het zitten van de kleine. Wij hadden zelfs spanbanden bij onze oudste om het zit gedeelte goed omhoog te houden. Voor zoveel geld hebben we weinig gemak gekregen.

Mijn schoonzus heeft de Mura. Zij vindt hem echt ideaal en ook haar dochter zit er perfect in. Mooi rechtop. Was geloof ik ook product van het jaar.
Ik heb achter de speedy een spin gefrummeld en dat zit al een stuk beter maar nu dochter bijna 3 is zit het eigenlijk pas echt goed.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Naar mijn idee zijn er wagens met stevige zit gedeeltes (zoals mijn eigen Quinny Buzz) en 'slappe' zitgedeeltes zoals de Urban Jungle. Ik weet eigenlijk niet of dat verschil maakt qua comfort. Ik denk dat 5 maanden eigenlijk gewoon te jong is om in de wagen inzet te zitten.
Ik bedenk me ineens dat mijn schoonzus ook de speedi xs heeft en die was er ook niet zo tevreden over. Ze kon de voetensteun geloof ik niet verstellen waardoor de kindjes altijd met hun benen recht vooruit zaten.
Ik heb een bugaboo en deze week omgebouwd naar de wandelwagen. Ik vind zoon (bijna 5 maanden) er heel goed in zitten. Goed stevig en zeker geen kussens nodig. Kan in 3 standen waarvan 1 volledig liggen.
Bugaboo heeft een goed zitgedeelte
De bugaboo!
ja ben ook erg tevreden over de zit van de bugaboo. Zoon vond liggen in de bak helemaal niks dus toen hij echt nog klein was, gebruikte ik vaak de maxi cosi op het onderstel.

Maar ja, das ook niet ideaal en hij " zat" dus al best snel in het zitgedeelte.

Het is lekker stevig, goeie steun in de rug hierdoor.

De standen zijn heel handig, want de middelste stand is voor een baby die echt nog niet kan zitten, ideaal. Daarbij kan je em heel makkelijk naar de ligstand doen en als ze wat groter zijn, is de rechtop stand goed. Zoon is nu bijna 2 en zit er nog steeds heerlijk in.

Ik heb weleens op zoon van vriendin gepast en die had ook de speedi, ik vond het ook niks. Heel slap, maar 1 stand en ook het feit dat kindje alleen vooruit kon kijken, vond ik niks.

Trouwens, bugaboo is ook goed wendbaar (minder log dan de speedi) en ondanks de 2 kleine wieltjes loopt ie heerlijk.
Hier ook de bugaboo! De kinderwagenbak is er trouwens ook groter van, dan die van de quinny, dus kindjes kunnen er iets langer in liggen. En het feit dat als je hem eenmaal hebt omgebouwd naar de buggy, hij in drie standen kan is heel handig. Ze kunnen dan nog heel lang (dochter is nu twee) lekker liggen als ze slapen.
Wij hebben de Mura en die is zeker niet slecht wendbaar! Loopt als een zonnetje. En zwaar vind ik ook wel meevallen, terwijl we toch echt 3 hoog wonen. Verder een grotere bak dan gemiddeld (ook groter dan de Bugaboo ), dus kindjes kunnen er wat langer in blijven liggen. Zitgedeelte kan ik je nog niets over vertellen, want meisje is 5 weken oud.
Kan je beter een Maclaren buggy kopen, ik heb een hele mooie, en dure (300 euro) daar mogen baby's van 3 maanden al in.
Even opgezocht: een Maclaren Techno Classic
Ik heb een Easy Walker Sky, het zitgedeelte heb ik nog niet uitvoerig getest omdat dochter van 9 maanden pas sinds 2 weken niet meer in de wagen kan (en zo klein is ze niet, heel gemiddeld). De bak is behoorlijk groot vergeleken met veel andere kinderwagens. Dus als dat een optie is voor je, ipv een goed zitgedeelte een bak waar je langer gebruik van kunt maken (evt. rechtop zittend in de bak, zo deden wij het de laatste tijd), dan is de EW wel een fijn ding. Luchtbanden, wendbaar, makkelijk klapbaar en niet duur als je hem via de Postbank ING rentepunten kunt kopen.

Ik moet wel zeggen dat wij de kinderwagen niet heel veel gebruiken omdat ik meestal draag.
De Bugaboo! Zoontjes hebben er allebei tot 7 maanden in gelegen. Vind het echt een heerlijk wagen,kan klein opgeklapt worden en heeft 3 goede zit/lig standen.

Verbaas me altijd als ouders een andere wagen dan de bugaboo kopen
Absoluut de Bugaboo! Wat een comfortabele zit heeft die wagen. Voor de Bugaboo een Koesltra gehad maar de Bugaboo overtreft het echt.
Dank voor alle reacties! Vrienden van ons hebben de Bugaboo en behalve smakeloos vind ik 'm ook nog eens giga duur. Maar nu 'men' (jullie dus) het zegt, hun zoontje zat er perfect in. Misschien toch maar eens op Marktplaats gaan kijken. De Easy Walker had ik ook al gezien op de rentepuntenwinkel, da's wellicht ook een optie. Hoe loopt die en is-ie een beetje gemakkelijk op te klappen? Een grotere bak is inderdaad fijn, kindjes horen bij een half jaar nog helemaal niet in een zitgedeelte vind ik. Weet iemand hoe makkelijk inklapbaar de Mura is?

En vanaf welke leeftijd 'doen' jullie je kindje in een inklapbare buggy? Ik heb nl ook een MacLaren Techno.
De easywalker is door de consumentenbond uitgeroepen tot "beste koop".

"best getest" was de Urban Jungle (die ik zelf heb en die is echt super) maar die is een stuk duurder dan de easywalker.

En als je die ook nog eens met rentepunten kunt kopen.

Eigenlijk heb je met de Speedi SX het slechtste zitje wat je kunt hebben, je kunt er dus alleen maar op vooruit gaan.

En dat de wagenbak altijd zo klein is klopt niet helemaal. De Dreami is in dat opzicht wel een stukje kleiner en vooral smaller.

Mijn kinderen hebben allebei zeker tot een maand of 9 in de wagenbak van de Urban Jungle gepast terwijl ik een dreami eens met 5 maanden heb gepast en dat ging al niet meer.
De Bugaboo was ook niet bepaald onze smaak. En we vonden hem veel te laag, helemaal voor vriend die de twee meter nadert.

Maar dat is persoonlijk natuurlijk.

De Easywalker loopt heel lekker vinden wij, licht, goed te sturen met één hand. We konden zonder problemen door een heel modderig bos of over het strand lopen, en in winkels met korte bochtjes doet 'ie het ook heel goed (draaicirkel is heel klein, je bocht is niet groter dan de wagen zeg maar). Inklappen: bak eraf (zit vast met twee grijpertjes, die je omhoog klikt), rood veiligheidsdingetje omhoog zetten, en door twee handgrepen in te knijpen klap je hem in. Bij de buggy hoef je natuurlijk de bak er niet af te halen Uitklappen: gewoon de duwstang omhoog trekken.

Wagenbak is zo'n 80 cm lang.
Wen, hoe bevalt jou (of liever gezegd: je kindje) het zitgedeelte? Goed rechtop?
Easywalker loopt inderdaad erg lekker, licht en wendbaar, wat dat betreft dezelfde ervaringen als Wen. Enige nadeel van het zitgedeelte vind ik dat die niet helemaal rechtop kan, maar ik geloof dat bij de nieuwe lichting hier wel een aanpassing op is gemaakt, zodat de rugleuning nog iets rechter kan. Wel prettig is de ligstand, die helemaal plat is, dus prettig voor een baby. En makkelijk in- en uit te klappen.
Dochter heeft er overigens nooit een probleem gemaakt, handjes aan de voorsteun en lekker zelf rechtop zitten.

Toevoeging: ik zie op de easywalker site dat het zittgedeelte nu 4 posities heeft, de mijne heeft er nog 3 (gekocht medio 2007). Daar zou ik dus wel op letten, mocht je 2e hands kopen.
Ik ben helemaal blij met de Mura, die trouwens juist heel wendbaar is maar wel een beetje aan de zware kant. En de bak is er ook super groot van, groter dan bijna alle andere bakken. En het zitje is stevig, en kan in verschillende standen en meerdere kanten op geplaats worden. Ideaal ding!
ik heb een mura. Was er in het begin heel tevreden over, nooit klachten over wendbaarheid of dat ie te zwaar stuurde. Mooie grote wagenbak en toen die te klein was zat dochter prima in het zitgedeelte. Voor het eerste jaar van je kind is het een goede wagen.

Nu is dochter bijna 2 en ik gebruik hem niet meer. Idd veel te zwaar met kind erin van 13 kilo en ik vind het inklappen veel werk. Het inklappen an sich is niet moeilijk maar de zonnekap moet er eerst af, vervolgens moet je de zitting losklikken en dan pas kan je het onderstel inklappen. Veel werk dus. Ik gebruik nu veel liever een buggy quinny zapp); klein en makkelijk inklapbaar, wendbaarder en dochter zit daar nu ze wat groter is ook prima in. En hij kan mee op de fiets, dat hoef je met een mura niet te proberen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven