Welke kolf gebruik jij en bevalt hij?

23-07-2009 13:21 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben van plan om een sowieso een aantal maanden BV te gaan geven en ga over een tijdje weer parttime aan het werk. Nu wil ik dus een kolf kopen, maar er is zoveel te koop. Ik zie door de bomen het bos niet meer. Daarom dus de vraag, welke kolf gebruik jij en bevalt hij?
Ik had die van Avent en die was echt top! Sowieso alles van Avent vind ik heel prettig in gebruik.
ik heb de handkolf van avent.

de handkolf van medela heb ik meteen weggedondert wat een onding. !

als electrische kolf heb ik de medela freestyle

een twee fase kolf waarbij je meteen twee borsten kunt kolven
medela freestyle is overgens wel best prijzig. als je van plan bent om vier tot zes maanden te voeden, zou ik voor een goedkoperen gaan. heb je langvoedplannen dan is t zijn geld wel waard .
Ik had de handkolf van Avent en later ook de elektrische handkolf. Allebei echt super.
Medela Swing, bijna geluidsloos, werkt ook op batterijen en is een 2 fasen-kolf. Een echte aanrader.
Ik had bij mijn 1 kind de handkolf van Avent, prima ding, als je niet heel vaak hoeft te kolven (je kunt hem van me overnemen, haha). Nu bij mijn 2e kindje gebruik ik de elektrische kolf van Avent, maakt niet veel lawaai, werkt ook op batterijen en je kunt eerst met de hand kolven in het ritme dat jij prettig vindt en dan neemt de kolf het na een druk op de knop in dát ritme over. Bevalt super hier!
Hier is pas een topic over geweest. Misschien kun je daar nog wat ideeën opdoen:

Welke borstkolf?
The time is now
Medela swing, prima kolf.
Gefeliciteerd! Mijn dochter is van 22 juni, onze kindjes lopen bijna gelijk op dus!

Ik heb de Ameda Lactaline. Dat is een tafelmodel elektrische dubbele borstkolf. Je kan het vacuüm zelf instellen en de 'zuigsnelheid.' Ook is hij vrij stil in gebruik, ook niet onbelangrijk. In verhouding is hij niet duur en je kan alle onderdelen vervangen indien nodig. Maar is het geen idee eerst een kolf te huren (bij de lactatiekundige)? Dan weet je of het bevalt, zo heb ik het ook gedaan. Zij kan je ook aanraden wat voor jou het meest geschikt is. De huur wordt je trouwens kwijt gescholden als je de kolf koopt.

Medela ziet er trouwens wel strakker uit qua design, maar is een stuk duurder. Ik had die zo gekocht puur op het uiterlijk, tot bleek dat de Ameda ook gewoon hartstikke fijn was in gebruik en een stuk goedkoper!
Ik heb de Ameda gehad bij mijn middelste kind. Toen ik klaar was met voeden (1 jaar gevoed, redelijk intensief gebruikt) was de motor ook klaar zeg maar...
Hier ook een Ameda (geleend) en ik ben al de 3e persoon die 'm intensief gebruikt! Ik vind het een hele fijne kolf.

Ik vind t erg handig dat je zo makkelijk van 1 naar 2 zijdig kolven kan switchen.

Maar ik heb geen ervaring met anderen, dus kan niet vergelijken.
Ik had een Avent. Kon als handkolf en electrisch. Ik vond het echt een onding. Heb geen ervaring met een andere kolf verder maar ik kolfde voor geen meter. Maar of dat nou aan die kolf of aan mijn kolftalent lag dat weet ik niet zo.
Handkolf avent, wat mij betreft super. Heb er t/m de 9e maand van mijn dochter dagelijks meerdere keren mee gekolfd op mijn werk, geen enkel probleem. Heb ook een tijdje een electrische geprobeerd, maar ik kolfde daarmee niet meer of sneller, en ik vond het wel meer gesleep, minder discreet, en lawaaieriger, bovendien moet je bij een stopcontact zitten. (Met de handkolf heb ik zelfs wel in de auto gekolfd). Voordeel van electrisch is wel dat je dubbel kan kolven, maar dat vond ik zelf niet handig, ik kon het allemaal nooit goed vasthouden tegelijk. Maar dat zal vast wennen. Met de handkolf kon ik met mijn andere hand nog typen, bellen of lezen, vond ik veel leuker....
Ik wilde eigenlijk die dure Medela kopen, maar twijfel nu toch door de prijs. Wat ik wel handig vind aan de Medela is dat je handfree an kloven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven