Welke naam past bij .......
maandag 13 januari 2014 om 12:35
donderdag 20 april 2017 om 16:59
Inmiddels 35 weken zwanger en nog niet uit de naam.
Mag ik jullie vragen wat jullie het beste vinden passen?
D.avid en Ruben
D.avid en Hugo
D.avid en Victor (Viktor)
D.avid en Lennart.
Heel benieuwd!
(Ruben staat/stond voor ons wel op 1. Alleen wilden we eigenlijk geen top tien naam..en geen christelijke naam. Dat is het dus beide wel..Lastig aan de ene kant denk ik.. trek me er niks van aan. Aan de andere kant wil ik graag een originelere naam voor onze tweede zoon.. )
Mag ik jullie vragen wat jullie het beste vinden passen?
D.avid en Ruben
D.avid en Hugo
D.avid en Victor (Viktor)
D.avid en Lennart.
Heel benieuwd!
(Ruben staat/stond voor ons wel op 1. Alleen wilden we eigenlijk geen top tien naam..en geen christelijke naam. Dat is het dus beide wel..Lastig aan de ene kant denk ik.. trek me er niks van aan. Aan de andere kant wil ik graag een originelere naam voor onze tweede zoon.. )
zaterdag 22 april 2017 om 15:44
Na toch wel een groot deel van verschillende namen topics gelezen te hebben, toch maar even jullie suggesties vragen. Wij komen er namelijk niet uit.
Nog een week of 6 te gaan en we hebben nog geen idee voor de kleine die eraan komt. Het moet passen bij Roos en wij houden van korte namen. Wat nu nog op het lijstje staat is: Lotte, Merel, Fleur, Sofie, Jelte, Daan, Kjeld, Lars. Bij geen van allen een wauw gevoel en Jelte en Kjeld vind ik eigenlijk niet passen, wel erg leuk. Hebben jullie suggesties? Geen idee of het een jongen of een meisje is.
Nog een week of 6 te gaan en we hebben nog geen idee voor de kleine die eraan komt. Het moet passen bij Roos en wij houden van korte namen. Wat nu nog op het lijstje staat is: Lotte, Merel, Fleur, Sofie, Jelte, Daan, Kjeld, Lars. Bij geen van allen een wauw gevoel en Jelte en Kjeld vind ik eigenlijk niet passen, wel erg leuk. Hebben jullie suggesties? Geen idee of het een jongen of een meisje is.
zaterdag 22 april 2017 om 16:46
@ keuzes. Op vakantie was er een gezin met een J.elte en N.ora, had ik ook niet binnen 1 gezin verwacht, maar de namen pasten wel bij de kindjes. Je moet soms voor een naam gaan die je leuk vindt, uiteindelijk past het wel bij elkaar. Een Bloemen-naam combineert sowieso lastig met jongensnamen als je in categorieën denkt, volg gewoon je gevoel.
Roos & J.elte vind ik persoonlijk leuker dan Roos en Kjeld. J.elte is een fries/Nederlandse naam die volgens meertens knaw statistieken verspreid door heel Nederland voorkomt. Kjeld voelt voor mij iets te Scandinavisch aan tov Roos als bloemennaam. Maar ja dat is mijn persoonlijke mening. En ik ben ook bevooroordeeld omdat de jongen in de buik ook J. gaat heten.
Roos & J.elte vind ik persoonlijk leuker dan Roos en Kjeld. J.elte is een fries/Nederlandse naam die volgens meertens knaw statistieken verspreid door heel Nederland voorkomt. Kjeld voelt voor mij iets te Scandinavisch aan tov Roos als bloemennaam. Maar ja dat is mijn persoonlijke mening. En ik ben ook bevooroordeeld omdat de jongen in de buik ook J. gaat heten.
zaterdag 22 april 2017 om 17:16
quote:keuzes schreef op 22 april 2017 @ 15:44:
Na toch wel een groot deel van verschillende namen topics gelezen te hebben, toch maar even jullie suggesties vragen. Wij komen er namelijk niet uit.
Wat suggesties, maar zijn vast al gepasseerd
Iris
Eva
Ella
Linde
Lina
Lise
Nova
Tesse
Noor
Marit
Lois
Sara
Tibo
Timo
Tygo
Finn
Siem
Guus
Daan
Tim
Jelte en Kjeld vind ik beide leuk en kunnen prima bij Roos
Iris
Eva
Ella
Linde
Lina
Lise
Nova
Tesse
Noor
Marit
Lois
Sara
Tibo
Timo
Tygo
Finn
Siem
Guus
Daan
Tim
Jelte en Kjeld vind ik beide leuk en kunnen prima bij Roos
zaterdag 22 april 2017 om 19:16
quote:sprietgras schreef op 22 april 2017 @ 17:16:
[...]
Iris dochter van vrienden heet zo
Eva idem
Ella al eerder weggestreept
Linde al eerder weggestreept
Lina niet leuk
Lise al eerder weggestreept
Nova zo heet de vk
Tesse leg ik aan man voor
Noor lijkt te veel op R. Met de dubbele o
Marit niet leuk
Lois niet leuk
Sara ze is nog geen 50 is de eerste associatie van Man
Tibo nee
Timo naar persoon uit het verleden
Tygo Fernand
Finn te populair
Siem doet mij denken aan postbode Siemen
Guus heeft op het lijstje gestaan en weggestreept
Daan staat erop maar is het toch niet
Tim nee
Jelte en Kjeld vind ik beide leuk en kunnen prima bij RoosDankjewel!
[...]
Iris dochter van vrienden heet zo
Eva idem
Ella al eerder weggestreept
Linde al eerder weggestreept
Lina niet leuk
Lise al eerder weggestreept
Nova zo heet de vk
Tesse leg ik aan man voor
Noor lijkt te veel op R. Met de dubbele o
Marit niet leuk
Lois niet leuk
Sara ze is nog geen 50 is de eerste associatie van Man
Tibo nee
Timo naar persoon uit het verleden
Tygo Fernand
Finn te populair
Siem doet mij denken aan postbode Siemen
Guus heeft op het lijstje gestaan en weggestreept
Daan staat erop maar is het toch niet
Tim nee
Jelte en Kjeld vind ik beide leuk en kunnen prima bij RoosDankjewel!
zaterdag 22 april 2017 om 19:22
quote:Famke81 schreef op 22 april 2017 @ 16:46:
@ keuzes. Op vakantie was er een gezin met een J.elte en N.ora, had ik ook niet binnen 1 gezin verwacht, maar de namen pasten wel bij de kindjes. Je moet soms voor een naam gaan die je leuk vindt, uiteindelijk past het wel bij elkaar. Een Bloemen-naam combineert sowieso lastig met jongensnamen als je in categorieën denkt, volg gewoon je gevoel.
Roos & J.elte vind ik persoonlijk leuker dan Roos en Kjeld. J.elte is een fries/Nederlandse naam die volgens meertens knaw statistieken verspreid door heel Nederland voorkomt. Kjeld voelt voor mij iets te Scandinavisch aan tov R. als bloemennaam. Maar ja dat is mijn persoonlijke mening. En ik ben ook bevooroordeeld omdat de jongen in de buik ook J. gaat heten.
Klopt ook wel dat het uiteindelijk wel gaat passen als het zover is. Alleen ben ik het wel met je eens dat K. te Scandinavisch is tov R. Dat maakt het voor mij dat het niet echt past. J. is Fries dat is bekend, dat heeft ook wel wat voorkeur. Het was ook de jongensnaam van R. waavan ik vanaf het begin al vond dat ze niet bij elkaar passen.
Het is wel een erg leuke naam, dus ik snap jullie keuze hiervoor.
Roos & J.elte vind ik persoonlijk leuker dan Roos en Kjeld. J.elte is een fries/Nederlandse naam die volgens meertens knaw statistieken verspreid door heel Nederland voorkomt. Kjeld voelt voor mij iets te Scandinavisch aan tov R. als bloemennaam. Maar ja dat is mijn persoonlijke mening. En ik ben ook bevooroordeeld omdat de jongen in de buik ook J. gaat heten.
Klopt ook wel dat het uiteindelijk wel gaat passen als het zover is. Alleen ben ik het wel met je eens dat K. te Scandinavisch is tov R. Dat maakt het voor mij dat het niet echt past. J. is Fries dat is bekend, dat heeft ook wel wat voorkeur. Het was ook de jongensnaam van R. waavan ik vanaf het begin al vond dat ze niet bij elkaar passen.
Het is wel een erg leuke naam, dus ik snap jullie keuze hiervoor.
zaterdag 22 april 2017 om 19:28
Nog een week of 6 te gaan en we hebben nog geen idee voor de kleine die eraan komt. Het moet passen bij Roos en wij houden van korte namen. Wat nu nog op het lijstje staat is: Lotte, Merel, Fleur, Sofie, Jelte, Daan, Kjeld, Lars. Bij geen van allen een wauw gevoel en Jelte en Kjeld vind ik eigenlijk niet passen, wel erg leuk. Hebben jullie suggesties? Geen idee of het een jongen of een meisje is.Misschien jurre (jongen) of yara (meisje)?
Nog een week of 6 te gaan en we hebben nog geen idee voor de kleine die eraan komt. Het moet passen bij Roos en wij houden van korte namen. Wat nu nog op het lijstje staat is: Lotte, Merel, Fleur, Sofie, Jelte, Daan, Kjeld, Lars. Bij geen van allen een wauw gevoel en Jelte en Kjeld vind ik eigenlijk niet passen, wel erg leuk. Hebben jullie suggesties? Geen idee of het een jongen of een meisje is.Misschien jurre (jongen) of yara (meisje)?
zaterdag 22 april 2017 om 20:39
zaterdag 22 april 2017 om 20:52
Ik vind Jelte een superleuke naam en ook prima kunnen bij R.
Misschien:
Stella
Carmen
Sofia
Lana
Mara
Nore
Merle
Mirthe
Isa
Lidia
Fem
Suus
Fenna
Suze
Lenne
Lauren
Myra
Nina
Fiene
Anne
Evie
Nadia
Amber
Esmee
Ninthe
Nele
Krijn
Noud
Quinten
Casper
Hugo
Leon
Ward
Bram
Niek
Stijn
Thije
Mathijs
Thomas
Stef
Job
Stan
Mart
Lex
Maxim
Sjuul
Koen
Huub
Melle
Joep
Art
Sven
Misschien:
Stella
Carmen
Sofia
Lana
Mara
Nore
Merle
Mirthe
Isa
Lidia
Fem
Suus
Fenna
Suze
Lenne
Lauren
Myra
Nina
Fiene
Anne
Evie
Nadia
Amber
Esmee
Ninthe
Nele
Krijn
Noud
Quinten
Casper
Hugo
Leon
Ward
Bram
Niek
Stijn
Thije
Mathijs
Thomas
Stef
Job
Stan
Mart
Lex
Maxim
Sjuul
Koen
Huub
Melle
Joep
Art
Sven
zaterdag 22 april 2017 om 22:10
[quote]mendy schreef op 22 april 2017 @ 20:39:
Ik vind Morris het leukst oassen, omdat dat geen oerhollandse klank heeft. Misschien nog:
Ilan > Klank niet mooi
Nolan > weet ik niet..even laten bezinken
Nathan> Twijfel
Victor> Nee
Vince > Nee, te hip
Owen> leuk!
Roan> Leuk maar spreek je dat uit als Ro an of Roan?
Ilay> nee weer die klank ????
Phyllon > te hip
Brent> nee
Quinn> Twijfel...Quinten dan miss mooier
Milan> Geen leuke associatie
Finn> Saai
Riley> Nee, hoor dan Riiiiiiley
Cody> Nee sister wives associatie
Bruce> nee
Travis> nee
Liam> nee te hip
Cliff> Nee
Ian> nee
Ivar> Nee
Timothy> Nee niet mooi en man heet Tim
Oscar> Twijfel
Trevor> Nee
Chris> Twijfel
Floyd> Hondennaam
Dank voor het mee denken!
Ik vind Morris het leukst oassen, omdat dat geen oerhollandse klank heeft. Misschien nog:
Ilan > Klank niet mooi
Nathan> Twijfel
Victor> Nee
Vince > Nee, te hip
Owen> leuk!
Phyllon > te hip
Brent> nee
Finn> Saai
Bruce> nee
Travis> nee
Liam> nee te hip
Cliff> Nee
Ian> nee
Ivar> Nee
Oscar> Twijfel
Trevor> Nee
Chris> Twijfel
Floyd> Hondennaam
Dank voor het mee denken!
zaterdag 22 april 2017 om 22:16
quote:Mevrouw-Fluitketell schreef op 22 april 2017 @ 22:10:
Ilan > Klank niet mooi
Nathan> Twijfel
Victor> Nee
Vince > Nee, te hip
Owen> leuk!
Phyllon > te hip
Brent> nee
Finn> Saai
Bruce> nee
Travis> nee
Liam> nee te hip
Cliff> Nee
Ian> nee
Ivar> Nee
Oscar> Twijfel
Trevor> Nee
Chris> Twijfel
Floyd> Hondennaam
Dank voor het mee denken!Roan spreek je uit als Rowan.
Ilan > Klank niet mooi
Nathan> Twijfel
Victor> Nee
Vince > Nee, te hip
Owen> leuk!
Phyllon > te hip
Brent> nee
Finn> Saai
Bruce> nee
Travis> nee
Liam> nee te hip
Cliff> Nee
Ian> nee
Ivar> Nee
Oscar> Twijfel
Trevor> Nee
Chris> Twijfel
Floyd> Hondennaam
Dank voor het mee denken!Roan spreek je uit als Rowan.
zaterdag 22 april 2017 om 22:19
zaterdag 22 april 2017 om 22:20
quote:mendy schreef op 22 april 2017 @ 20:52:
[...]
Misschien:
Stella
Carmen
Sofia net wat anders dan Sofie en volgens mij iets minder populair. Gaat toch weer terug
Lana
Mara
Nore ga ik over nadenken
Merle
Mirthe
Isa
Lidia
Fem is niet af
Suus
Fenna
Suze
Lenne
Lauren
Myra
Nina
Fiene
Anne generatie familie heet zo en willen wij en zij miet terug laten komen.
Evie
Nadia
Amber heeft tot voor kort op het lijstje gestaan
Esmee idem
Ninthe
Nele
Krijn
Noud zet ik nogmaals op het lijstje
Quinten
Casper
Hugo
Leon
Ward
Bram
Niek komt dichtbij voor
Stijn heeft man al een paar keer weggestreept
Thije vind man niks
Mathijs komt dichtbij voor
Thomas dichtbij voor
Stef
Job vind ik erg leuk, alleen man niet
Stan de enige naam waar man positief op reageerde, helaas vind ik het niks
Mart
Lex
Maxim
Sjuul
Koen
Huub
Melle
Joep
Art
SvenDankjewel!
[...]
Misschien:
Stella
Carmen
Sofia net wat anders dan Sofie en volgens mij iets minder populair. Gaat toch weer terug
Lana
Mara
Nore ga ik over nadenken
Merle
Mirthe
Isa
Lidia
Fem is niet af
Suus
Fenna
Suze
Lenne
Lauren
Myra
Nina
Fiene
Anne generatie familie heet zo en willen wij en zij miet terug laten komen.
Evie
Nadia
Amber heeft tot voor kort op het lijstje gestaan
Esmee idem
Ninthe
Nele
Krijn
Noud zet ik nogmaals op het lijstje
Quinten
Casper
Hugo
Leon
Ward
Bram
Niek komt dichtbij voor
Stijn heeft man al een paar keer weggestreept
Thije vind man niks
Mathijs komt dichtbij voor
Thomas dichtbij voor
Stef
Job vind ik erg leuk, alleen man niet
Stan de enige naam waar man positief op reageerde, helaas vind ik het niks
Mart
Lex
Maxim
Sjuul
Koen
Huub
Melle
Joep
Art
SvenDankjewel!
zondag 23 april 2017 om 00:37
Hoi!
Ik ben ruim 28 weken zwanger en verwacht een dochter! Wij hebben al een zoontje en komen er qua namen nog niet helemaal uit. Binnen mijn werk kom ik heel veel kinderen tegen en heb dus al veel associaties bij namen. Dat maakt het niet makkelijker. Hopelijk hebben jullie nog leuke inbreng waar wij nog niet aan gedacht hebben!
Welke meisjesnaam past bij L.ars?
Het liefst geen naam die begint met een L of B.
Alvast bedankt!
Ik ben ruim 28 weken zwanger en verwacht een dochter! Wij hebben al een zoontje en komen er qua namen nog niet helemaal uit. Binnen mijn werk kom ik heel veel kinderen tegen en heb dus al veel associaties bij namen. Dat maakt het niet makkelijker. Hopelijk hebben jullie nog leuke inbreng waar wij nog niet aan gedacht hebben!
Welke meisjesnaam past bij L.ars?
Het liefst geen naam die begint met een L of B.
Alvast bedankt!