Dochter (13) lastiggevallen op schoolreis in buitenland
dinsdag 3 juni 2025 om 21:28
Mijn meisje van net 13 is met haar brugklas een kleine week in Engeland. Ze belt me net volledig overstuur op dat zij en haar vriendin zijn lastiggevallen door een groep Engelse jongens van een jaar of 17. Ze ziet er een stuk ouder uit, haar vriendin ook, en die jongens hebben ze achtervolgd en allemaal ranzige opmerkingen gemaakt, sensueel getint. Ze is bang. Gelukkig is ze nu bij 2 docenten, samen met haar vriendin, en wachten ze op de politie die door de docent is gebeld. Ze is doodsbang voor de politie. En durft dit niet tegen de docenten te zeggen.
En ik zit hier op de bank en kan niks voor haar doen. Ik kan er niet even heen. Wat een rotgevoel.
En ik zit hier op de bank en kan niks voor haar doen. Ik kan er niet even heen. Wat een rotgevoel.
dinsdag 3 juni 2025 om 21:38
Bang voor de Engelse politie, bang dat zij de schuld krijgen omdat ze in het begin gewoon teruggepraat hebben tegen die jongens.Nana_Mouskouri schreef: ↑03-06-2025 21:37Wat naar voor je dochter en voor jou. Het is hartverscheurend dat jonge meiden hier zo vaak mee te maken krijgen.
Waarom is ze bang voor de politie?
dinsdag 3 juni 2025 om 21:38
Wat gek. Wij geven bij buitenlandse reizen altijd het nummer van de begeleiding aan de ouders/verzorgers.Lente19251003- schreef: ↑03-06-2025 21:37Dat ze zo bang is? Dat wil ze pertinent niet. En ik heb ook geen nummers van ze.
Ook al woon je in een krot, met de huisdeur kapot. Je weet toch dat ik van je hou.
dinsdag 3 juni 2025 om 21:39
Doen. Laat ze jou gelijk terug bellen.Lente19251003- schreef: ↑03-06-2025 21:38Nee wij moeten bij nood contact leggen met contactpersonen hier en die bellen dan de begeleiders daar.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Ruin it yourself.
dinsdag 3 juni 2025 om 21:57
Ik zou het toch doen. Ook voor jouw eigen gemoedsrust.Lente19251003- schreef: ↑03-06-2025 21:40Ik ben constant in contact met haar. Ze wil perse niet dat ik de docenten bel. Dat doe ik dus ook niet. We bellen af en aan.
Ook al woon je in een krot, met de huisdeur kapot. Je weet toch dat ik van je hou.
dinsdag 3 juni 2025 om 22:22
Helaas herkenbaar. Hier wilde dochter ook niet dat er contact op werd genomen met docenten.
Ik heb dat uiteindelijk ook niet gedaan.
Eerlijk is eerlijk: ze is door docenten ongelooflijk goed opgevangen en na de eerste schrik heeft ze mede door de goede begeleiding nog een paar leuke dagen gehad.
Mijn dochter is inmiddels ouder en het ergste vind ik dat ze inmiddels een soort van ‘gewend’ en ‘gehard’ is door dit soort gebeurtenissen.
Het is echt verschrikkelijk wat die meiden over zich heen krijgen.
Ik heb dat uiteindelijk ook niet gedaan.
Eerlijk is eerlijk: ze is door docenten ongelooflijk goed opgevangen en na de eerste schrik heeft ze mede door de goede begeleiding nog een paar leuke dagen gehad.
Mijn dochter is inmiddels ouder en het ergste vind ik dat ze inmiddels een soort van ‘gewend’ en ‘gehard’ is door dit soort gebeurtenissen.
Het is echt verschrikkelijk wat die meiden over zich heen krijgen.
dinsdag 3 juni 2025 om 22:30
Nou ja, vragen of ze haar boobs wil showen, geklets over hun grote jeweetwel, dat ze die moeten aanraken en weet ik veel en dan als twee meisjes van net 13 alleen in een grote stad in een ander land lopen en achtervolgd worden door een groep van 6 jongens, dat vind ik best heftig eigenlijk.
Supertriest inderdaad dat die meiden hier blijkbaar maar aan moeten wennen.
Supertriest inderdaad dat die meiden hier blijkbaar maar aan moeten wennen.
dinsdag 3 juni 2025 om 23:01
Wat naar voor haar, gelukkig heb je haar via het bellen al goed kunnen opvangen en geruststellen, hopelijk wordt ze door de docenten ook nog goed begeleid, ik vind het eigenlijk wel een beetje vreemd dat ze met z’n tweetjes alleen de stad in mochten van de docenten. Maar goed ik woon in Frankrijk dus wie weet is men in NL anders gewend tijdens buitenlandse schoolreisjes. Hopelijk heeft ze ook nog genoeg leuke herinneringen om op terug te kijken straks

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in