Dochter (13) lastiggevallen op schoolreis in buitenland

03-06-2025 21:28 109 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn meisje van net 13 is met haar brugklas een kleine week in Engeland. Ze belt me net volledig overstuur op dat zij en haar vriendin zijn lastiggevallen door een groep Engelse jongens van een jaar of 17. Ze ziet er een stuk ouder uit, haar vriendin ook, en die jongens hebben ze achtervolgd en allemaal ranzige opmerkingen gemaakt, sensueel getint. Ze is bang. Gelukkig is ze nu bij 2 docenten, samen met haar vriendin, en wachten ze op de politie die door de docent is gebeld. Ze is doodsbang voor de politie. En durft dit niet tegen de docenten te zeggen.

En ik zit hier op de bank en kan niks voor haar doen. Ik kan er niet even heen. Wat een rotgevoel.
Wat vervelend to. Is het een optie dat jij dat aan de docenten doorgeeft?
Dat ze zo bang is? Dat wil ze pertinent niet. En ik heb ook geen nummers van ze.
Wat naar voor je dochter en voor jou. Het is hartverscheurend dat jonge meiden hier zo vaak mee te maken krijgen.
Waarom is ze bang voor de politie?
Ook al woon je in een krot, met de huisdeur kapot. Je weet toch dat ik van je hou.
Nana_Mouskouri schreef:
03-06-2025 21:37
Wat naar voor je dochter en voor jou. Het is hartverscheurend dat jonge meiden hier zo vaak mee te maken krijgen.
Waarom is ze bang voor de politie?
Bang voor de Engelse politie, bang dat zij de schuld krijgen omdat ze in het begin gewoon teruggepraat hebben tegen die jongens.
Lente19251003- schreef:
03-06-2025 21:37
Dat ze zo bang is? Dat wil ze pertinent niet. En ik heb ook geen nummers van ze.
Wat gek. Wij geven bij buitenlandse reizen altijd het nummer van de begeleiding aan de ouders/verzorgers.
Ook al woon je in een krot, met de huisdeur kapot. Je weet toch dat ik van je hou.
Nee wij moeten bij nood contact leggen met contactpersonen hier en die bellen dan de begeleiders daar.
Haar eigen mentor is niet mee, daar heb ik wel een nummer van.
Zou het helpen als jij op FaceTime met haar in gesprek gaat met docent e/o politie?

Wat verschrikkelijk naar voor haar en voor jou dat ze zo ver weg is.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Lente19251003- schreef:
03-06-2025 21:38
Nee wij moeten bij nood contact leggen met contactpersonen hier en die bellen dan de begeleiders daar.
Doen. Laat ze jou gelijk terug bellen.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Ik ben constant in contact met haar. Ze wil perse niet dat ik de docenten bel. Dat doe ik dus ook niet. We bellen af en aan.
Moiren schreef:
03-06-2025 21:39
Doen. Laat ze jou gelijk terug bellen.

Dit.
Wat ontzettend sneu.
Het lijkt me toch wel verstandig contact op te nemen met de mentor of de contactpersoon.
Bah wat naar.... en nog vervelender dat ze bang is voor de politie.
Gelukkig heb je veel contact met haar en kun je haar hopelijk geruststellen dat de politie er juist voor haar is.
De politie komt toch niet, zegt ze net. Nu gaan ze terug naar het hostel. Ik vind het zo naar.
Ik denk voor haar wel goed dat de politie niet komt. Maar wat een rotgevoel dat je kind zo ver weg is en je kunt niks doen.
Lente19251003- schreef:
03-06-2025 21:40
Ik ben constant in contact met haar. Ze wil perse niet dat ik de docenten bel. Dat doe ik dus ook niet. We bellen af en aan.
Ik zou het toch doen. Ook voor jouw eigen gemoedsrust.
Wat naar TO. Op dit soort momenten wil je je kind dichtbij hebben en een hele dikke knuffel geven.
Bel docent/contactpersoon gewoon even. Doe je naderhand toch alsof docent jou belde? Sterkte
Ze is nu weer bij haar vriendinnengroep en heeft gelukkig weer praatjes
Maar oh wat ben ik blij dat ze morgenavond weer de bus instapt
De politie zal weinig kunnen doen denk ik.
Meer dan dingen zeggen en nalopen is er niet gebeurd toch?

Sneu dat ze overstuur is, maar laat dit haar reis niet verpesten
Frankly my dear, I don"t give a damn
Helaas herkenbaar. Hier wilde dochter ook niet dat er contact op werd genomen met docenten.
Ik heb dat uiteindelijk ook niet gedaan.
Eerlijk is eerlijk: ze is door docenten ongelooflijk goed opgevangen en na de eerste schrik heeft ze mede door de goede begeleiding nog een paar leuke dagen gehad.

Mijn dochter is inmiddels ouder en het ergste vind ik dat ze inmiddels een soort van ‘gewend’ en ‘gehard’ is door dit soort gebeurtenissen.
Het is echt verschrikkelijk wat die meiden over zich heen krijgen.
Nou ja, vragen of ze haar boobs wil showen, geklets over hun grote jeweetwel, dat ze die moeten aanraken en weet ik veel en dan als twee meisjes van net 13 alleen in een grote stad in een ander land lopen en achtervolgd worden door een groep van 6 jongens, dat vind ik best heftig eigenlijk.

Supertriest inderdaad dat die meiden hier blijkbaar maar aan moeten wennen.
Wat naar voor haar, gelukkig heb je haar via het bellen al goed kunnen opvangen en geruststellen, hopelijk wordt ze door de docenten ook nog goed begeleid, ik vind het eigenlijk wel een beetje vreemd dat ze met z’n tweetjes alleen de stad in mochten van de docenten. Maar goed ik woon in Frankrijk dus wie weet is men in NL anders gewend tijdens buitenlandse schoolreisjes. Hopelijk heeft ze ook nog genoeg leuke herinneringen om op terug te kijken straks

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven