Welke naam past bij .......

13-01-2014 12:35 3259 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die op zoek is naar een naam die past bij de naam van een ouder broertje of zusje, de hond of de parkiet, hierbij een topic om daarover te brainstormen.



Nieuwe topics hierover zullen worden gesloten, onder verwijzing naar dit topic.



Oude topic; Welke naam past bij....
Alle reacties Link kopieren
Beide namen zijn totaal niet mijn smaak maar vind het geen rare namen, ook niet iets om voor gepest te worden.
ik vind alleen de combinatie van Yentl en Liesl iets te veel van het goede....weet niet waarom maar zie dan twee zusjes in traditionele kleding door de Alpen achter de geiten aan rennen ofzo. Dat heb ik dus niet bij de naam Yentl maar echt alleen bij de combinatie van Yentl en Liesl. Yorn klinkt best ok
Alle reacties Link kopieren
Liesl, van de sounds of music... Tsja, het kan... Klinkt heel Duits inderdaad.
Yorn... mwah, waarom niet gewoon Jorn...?
Alle reacties Link kopieren
Dymphnatam schreef:
06-07-2017 09:33
Liesl vind ik ueberdeutsch klinken. En het geeft mij associaties met een bepaalde periode uit de geschiedenis.
ach mooie tegenhanger van het Joodse Yentl
Oh arm kind doe het niet. Yentl & Liesl en Yentl & Yorn klinken allebei als een Suske en Wiske setje. Je kinderen zijn toch 2 verschillende personen en toch niet 2 stripfiguren die leuk moeten klinken samen?

Wil je echt perse wel een unieke namencombi, kan je hier inspiratie opdoen.
Oh, die 'hier' is een link maar dit forum is zo knullig om dat op geen enkele manier duidelijk te maken...
Alle reacties Link kopieren
Ik zou bij een hebreeuwse naam ook wat anders kiezen.
ClumsyNinja schreef:
06-07-2017 09:36
Oh arm kind doe het niet. Yentl & Liesl en Yentl & Yorn klinken allebei als een Suske en Wiske setje. Je kinderen zijn toch 2 verschillende personen en toch niet 2 stripfiguren die leuk moeten klinken samen?

Wil je echt perse wel een unieke namencombi, kan je hier inspiratie opdoen.
Eens, dit klinkt echt veel te geknutseld. Ik snap dat je iets bijzonders zoekt, maar bedenk dat je kind er een heel leven mee moet rondlopen! Mijn vader wilde mij Mercedes noemen. Mijn moeder vond het wel een mooie naam, maar bedacht ook dat dat voor kinderen natuurlijk een ramp wordt op school. Dus het werd iets anders. Nu, achteraf, zou ik het wel leuk hebben gevonden. Maar ik denk niet dat ik een leuke schooltijd zou hebben gehad. En eerlijk gezegd vind ik die 'gewild aparte namen' vaak vreselijk. Maar ja, da's puur persoonlijk. Kijk gewoon eens in boeken, op sites en kijk wat je tegenkomt!
Bij Liesl denk ik gelijk aan de sound of music. Ik vind het niet echt een leuke naam.

Yorn vind ik wel oke. Al zou ik dan Jorn doen.
Wat vind je van: Jisse, York, Jorrit, Tije, morris, Kjell, Fen, Alec, Vigo, Vince, of Tieme?

En voor een meisje:
Jinthe, Nio, Luuke, Lize, Riva, Kezz, Berrit, Meef, Imme, Jonne, Kaatje, Senna, Indy, Mette of Jitte?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het mijn kinderen ook niet aandoen om allebei exact dezelfde voorletter te hebben. Krijgen ze later een hoop gedoe mee. Dus ik zou voor Jorn gaan in plaats van Yorn. Leuke naam wel.
Liesl, ik vind t niks. Maar smaken verschillen, gelukkig.
The owls are not what they seem
Yentl hoor je best vaak toch?

Jorn vind ik dan leuker!
LadyL0101 schreef:
06-07-2017 09:40
Ik zou het mijn kinderen ook niet aandoen om allebei exact dezelfde voorletter te hebben. Krijgen ze later een hoop gedoe mee.
Niet alleen later overigens, het is al vrij snel met post onhandig. Post van banken, van de overheid, juist prive dingen dus.
Ik vind de namen in de OP niet uitzonderlijk eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
ClumsyNinja schreef:
06-07-2017 09:44
Niet alleen later overigens, het is al vrij snel met post onhandig. Post van banken, van de overheid, juist prive dingen dus.
En al helemaal als tweede kindje ook een meisje wordt. Post gericht aan mevr. Y. Janssens wordt leuk dan, vooral als de dochters belang beginnen te hechten aan briefgeheim.

Liesl is voor mij trouwens ook een van de Von Trapp meisjes, en de combi van een Duitse naam met een Joodse naam vind ik ook nogal euh, bijzonder.

TO wat vind je van Sarah voor een meisje? Misschien niet heel origineel maar imo wel beter passend bij Yentl.
Alle reacties Link kopieren
Ja, is niet makkelijk zo een 2 de naam kiezen :).

Waar we ook aan zitten denken hebben voor een meisje zijn deze:
Illize/ Lize , Jaël, Ellis en Loïs.

Maar andere namen zijn zeker ook nog welkom!
Smurfin1987 schreef:
06-07-2017 09:55
Ja, is niet makkelijk zo een 2 de naam kiezen :).

Waar we ook aan zitten denken hebben voor een meisje zijn deze:
Illize/ Lize , Jaël, Ellis en Loïs.

Maar andere namen zijn zeker ook nog welkom!
Heb je mijn suggesties gezien?
Alle reacties Link kopieren
watdachtjehiervan schreef:
06-07-2017 10:10
Heb je mijn suggesties gezien?
Ja hoor en er zitten er wel leuke tussen, dankjewel!

Als het een jongen is zal het hoogstwaarschijnlijk een Jorn worden.

En voor een meisje zijn deze wel leuk :
Jinthe, Nio, Lize, Mette of Jitte.
Alle reacties Link kopieren
Smurfin1987 schreef:
06-07-2017 10:44
Ja hoor en er zitten er wel leuke tussen, dankjewel!

Als het een jongen is zal het hoogstwaarschijnlijk een Jorn worden.

En voor een meisje zijn deze wel leuk :
Jinthe, Nio, Lize, Mette of Jitte.
Nio?
Ik ken een jongen die zo heet.
Mette en Jitte vind ik dan wel weer heel mooi!
Alle reacties Link kopieren
Lieske?
Alle reacties Link kopieren
Yentl en Lise vind ik wel heel leuk. Liesl is teveel van het goede.
Jorn vind ik leuke jongensnaam erbij, maar dan wel 'gewoon' met een J.

Yentl en:
Inger
Annelie
Jikke
Irene
Alina
Lynne
Leonie
Jorieke
Yfke
Ylva

Lucas
Jorn
David
Jurre
Jurriaan
Jochem

Van allerlei stijlen wat, maar ik vind het leuk bij Yentl.
Alle reacties Link kopieren
En wat denken jullie van de namen: Quinn, Jaël en Loïs voor een meisje?
Alle reacties Link kopieren
Jaël vind ik ook heel leuk, Loïs ook en Quinn ook een prima naam. Jaël wordt trouwens, voor zover ik weet meestal met de y geschreven. Ik zou altijd kiezen voor de meest gangbare spelwijze.

Qua combinaties zou ik niet teveel van hetzelfde doen (zelfde begin- of eindklank bijvoorbeeld) en sowieso niet dezelfde voorletter. Dat schijnt, zeker met dezelfde geboortedatum, best wel wat problemen op te kunnen leveren met verzekeringen of bijv ook net snel ingrijpen bij medische gevallen. Je wilt dan echt niet hebben dat ze bijv de antibioticallergie van je zoontje niet zien omdat ze zoeken op voorletter en geb.datum en dan in de gauwigheid de gegevens van je zoon inzien die niet allergisch is voor antibiotica.

Bijv:
Yaël en Quinn
Elin en Jorn
Lize en Quinn
Lize en Jorn
Loïs en Jurre

Of nog:

Sverre
Jort
Brent
Boaz
Finn
Novan

Noëlle
Eliza
Julin
Maeva
Romée
Demi
Ziva
Nore
Ninthe
Alle reacties Link kopieren
Okee dit slaat nergens op want ik ben nog geeneens 5 weken zwanger. Maar ik wordt er zo onrustig van dat ik geen jongens naam weet. Iig geen enkele die ik echt ultiem leuk vind.

Het eisenlijstje is als volgt:
-Beginletter mag geen J zijn, maar liever ook geen S/N.
-Nederlandse naam of iig een Nederlandse uitspraak, dus geen Brian ofzo.
-het liefste een naam met twee lettergrepen, geen absolute must
-namen als Jurre, Seppe, en Thije vind ik heel leuk maar zijn al gekaapt.
Alle reacties Link kopieren
Bonne
Hidde
Fedde
Joppe
Kalle
Otto
Tieme
Viggo
Seppe
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Groupie;

Jerre
Jelte
Ferre
Odin
Jarne
Chiem
Olle
Jip
Fije
Reinder
Siem
Timo
Just
Sverre
Juul/Sjuul
Melle
Pepijn
Rein
Jelle
Tjibbe
Otis
Sef
Mick
Thijs
Job
Polle
Jorrit
Hessel
Mika
Benji
Stijn
Jort
Niek
Gerben
Timor
Allan
Huug
Jochem
Okke
Tijn
Thieu
Ferri
Joep
Jorg
Finn
Jurgen
Cas
Noud
Ewoud
Ties
Gust
Raf
Jacco
Teun
Krijn
Jibbe
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
08-07-2017 21:49
Bonne
Hidde
Fedde
Joppe
Kalle
Otto
Tieme
Viggo
Seppe

Dankjewel, maar er zit geen winnaar tussen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven