Welke naam past bij .......

13-01-2014 12:35 3259 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die op zoek is naar een naam die past bij de naam van een ouder broertje of zusje, de hond of de parkiet, hierbij een topic om daarover te brainstormen.



Nieuwe topics hierover zullen worden gesloten, onder verwijzing naar dit topic.



Oude topic; Welke naam past bij....
Alle reacties Link kopieren
Hiesje, misschien ook nog:

Cecile
Cilia
Halina
Ebony
Madée
Zivra
Odilia
Nuria
Marjorie
Elvire
Igoné
Robine
Carly
Isolde
Aurélie
Alle reacties Link kopieren
mendy schreef:
21-06-2017 18:29
Hiesje, misschien ook nog:

Cecile (nee)
Cilia (nee )
Halina (negatieve associatie)
Ebony (nee, vind ik raar met mijn doorschijnend witte huid😅)
Madée (nee)
Zivra (mooi)
Odilia (mooi)
Nuria (nee)
Marjorie (nee )
Elvire (mooi als Elvira)
Igoné (nee)
Robine (mja)
Carly (nee )
Isolde (nee)
Aurélie (mooi, maar liever niet vanwege de a)
Alle reacties Link kopieren
Hiesje, er schoten me nog een paar namen te binnen voor je:

Celeste
Miron(ne)
Ophelia
Alle reacties Link kopieren
Hoi Mendy,

Ophelia staat nu op het geboortekaartje waar ik me bezig ben als mogelijke naam, dus dat klopt wel. Mironne vind ik wel bijzonder, Celeste helaas weer niet. Dank voor alle input.
Hiesje, wat denk je hiervan:

Annoeshka/Annushka
Adinda
Bodile
Elodie
Enora
Eleanor/Eleonor
Feline
Fabienne
Juliet(te)
Loren
Lorena
Leonore/a
Maxime (vind ik zelf heel mooi, maar misschien wat te koninklijk naast je oudste dochter ;-) )
Pauline
Serena
Seline/a
Violet

Sorry als er dubbelen in staan, er zijn al zo veel namen genoemd :nut:
Alle reacties Link kopieren
hiesje schreef:
20-06-2017 13:50
Hallo,

Wij hebben net de 20 weken echo gehad en verwachten ons 3e meisje. We houden van klassieke namen. Vorige keren waren we er pas op het laatste moment uit dus ik hoop deze keer sneller.

Iemand een idee wat bij A.lexa en T.halia past? Heel hartelijk dank alvast voor het meedenken.
Regina?
Alle reacties Link kopieren
_Aphia_ schreef:
27-06-2017 20:26
Regina?
Gezien de eerdere post van de vragenstelster zou het dan R.egina moeten worden, of heb ik iets verkeerd gelezen?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Maar ook zonder punten ertussen zie ik de samenhang niet zo duidelijk.

Thalia is de GRIEKSE muze van het schouwspel.
Alexa (bestaat niet historisch, wel Alexandra) betekent beschermer der mensheid, en is verbasterd GRIEKS.
Regina is LATIJN en betekent heerseres of vorstin.

Dus waar is dan de verbindende samenhang tussen die drie?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
28-06-2017 21:28
Maar ook zonder punten ertussen zie ik de samenhang niet zo duidelijk.

Thalia is de GRIEKSE muze van het schouwspel.
Alexa (bestaat niet historisch, wel Alexandra) betekent beschermer der mensheid, en is verbasterd GRIEKS.
Regina is LATIJN en betekent heerseres of vorstin.

Dus waar is dan de verbindende samenhang tussen die drie?
dag Pejeka, het hoeft toch geen samenhangend Grieks epos te worden? :)

Ze schrijft dat ze houdt van klassieke namen die 3 lettergrepen hebben en uit haar reacties blijkt dat ze een "a" op het einde ook mooi vindt.
Vandaar dat ik aan "Regina" dacht.
Alle reacties Link kopieren
_Aphia_ schreef:
28-06-2017 22:27
dag Pejeka, het hoeft toch geen samenhangend Grieks epos te worden? :)

Ze schrijft dat ze houdt van klassieke namen die 3 lettergrepen hebben en uit haar reacties blijkt dat ze een "a" op het einde ook mooi vindt.
Vandaar dat ik aan "Regina" dacht.
Dus de enige samenhang is dan dat het drie lettergrepen heeft?

Ik dacht dat ze bedoelde dat ze ook een logische samenhang tussen de namen wilde hebben, maar het gaat blijkbaar alleen om het aantal lettergrepen, OK.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
29-06-2017 18:40
Dus de enige samenhang is dan dat het drie lettergrepen heeft?

Ik dacht dat ze bedoelde dat ze ook een logische samenhang tussen de namen wilde hebben, maar het gaat blijkbaar alleen om het aantal lettergrepen, OK.
Nee antiek, net als jij. ;-)
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,
We hebben een dochter Vienna en ik ben nu 31 weken in verwachting van haar zusje. We komen maar niet uit de naam. Ik heb er nu vier op mijn lijstje staan, maar passen ze bij Vienna [viejenna]...?
1. Vieve (vinden mijn man en ik allebei mooi, nadeel: lijkt (te?) veel op Vienna
2. Nena (vindt mijn man niet zo mooi, maar hij vindt het wel oke, en past het bij Vienna?)
3. Liv (nadeel, komt heel veel voor in de buurt)
4. Dinja (vindt mijn man heel mooi, ik twijfel of ik het geen naam voor een hond vindt...)

De namen Abby, Elin, Veda vind ik mooi, maar man echt niet...)

Wat vinden jullie? Alvast heel erg bedankt!!
Alle reacties Link kopieren
Xviv,

Vieve is voor mijn smaak inderdaad wat teveel van hetzelfde bij Vienna.

Nena vind ik erg leuk en ook best passen bij Vienna. Eindigt wel allebei op -na, maar het kan net, vind ik.

Dinja, nooit gehoord maar leuk.

Misschien nog:

Nika
Lizz
Gwen
Maeva
Ize
June
Ayla
Indy
Jade
Esri
baklava schreef:
17-01-2014 15:29
Hallo,



wij hebben al een dochter genaamd Leila en verwachten een tweede.



Voor een meisje dachten we aan Nadia, Zohra, Zara of Elif. Voor jongens hebben we nog geen idee.



Heeft iemand nog andere meisjesnamen suggesties, en ideeën voor jongensnamen?



Bedankt!
Voor een jongen:
Tije, Fedde, Hidde, Nolan, Milan, Dani, Morris, Boaz, Joas, Tieme.

Meisje:
Riva, Ziva, Nina, Femme, Fenna, Maura, Jonna, Jitte, Gitte, Mette, Jara, Suze, Meike, Indy, Lois, Tessa, Britt.
Xviv schreef:
01-07-2017 06:46
Hallo dames,
We hebben een dochter Vienna en ik ben nu 31 weken in verwachting van haar zusje. We komen maar niet uit de naam. Ik heb er nu vier op mijn lijstje staan, maar passen ze bij Vienna [viejenna]...?
1. Vieve (vinden mijn man en ik allebei mooi, nadeel: lijkt (te?) veel op Vienna
2. Nena (vindt mijn man niet zo mooi, maar hij vindt het wel oke, en past het bij Vienna?)
3. Liv (nadeel, komt heel veel voor in de buurt)
4. Dinja (vindt mijn man heel mooi, ik twijfel of ik het geen naam voor een hond vindt...)

De namen Abby, Elin, Veda vind ik mooi, maar man echt niet...)

Wat vinden jullie? Alvast heel erg bedankt!!
Vieve zou ik ook niet doen. Nena vind ik leuk! Dinja en Liv mwah.

Wat vind je van:
Diede, Kyra, Nina, Nine, Jitte, Imme, Lisanne, Hanna, Hanne, Charlotte, Sophie, Femme, Liza of Linde?
watdachtjehiervan schreef:
01-07-2017 09:08
Voor een jongen:
Tije, Fedde, Hidde, Nolan, Milan, Dani, Morris, Boaz, Joas, Tieme.

Meisje:
Riva, Ziva, Nina, Femme, Fenna, Maura, Jonna, Jitte, Gitte, Mette, Jara, Suze, Meike, Indy, Lois, Tessa,Indra, Britt.
Alle reacties Link kopieren
Xviv schreef:
01-07-2017 06:46
Hallo dames,
We hebben een dochter Vienna en ik ben nu 31 weken in verwachting van haar zusje. We komen maar niet uit de naam. Ik heb er nu vier op mijn lijstje staan, maar passen ze bij Vienna [viejenna]...?
1. Vieve (vinden mijn man en ik allebei mooi, nadeel: lijkt (te?) veel op Vienna
2. Nena (vindt mijn man niet zo mooi, maar hij vindt het wel oke, en past het bij Vienna?)
3. Liv (nadeel, komt heel veel voor in de buurt)
4. Dinja (vindt mijn man heel mooi, ik twijfel of ik het geen naam voor een hond vindt...)

De namen Abby, Elin, Veda vind ik mooi, maar man echt niet...)

Wat vinden jullie? Alvast heel erg bedankt!!
Vienna en vieve vind ik qua spelling echt te veel op elkaar lijken. Viënna en Lena zou ik ook niet doen want ik vind Lena echt super Duits klinken en Vienna niet per se dus vind het niet zo'n mooie combinatie (naast het feit dat ik Lena echt heel lelijk vind omdat het zo duits klinkt haha). Liv vind ik er goed bij passen maar ook niet mooi (maar mijn smaak doet er uiteraard niet toe in jullie namenkeuze). Dinja vind ik idd meer een naam voor een hond.

Ideeen:
Jada/jade
July/July-Ann
Jolie
Meia
Leah
Loren (vind ik er zelf heel mooi bij)
Romee
Rodee
Reva (dit is mijn favoriet erbij denk ik)
Ava
Nikee
Nila
Ylka
Yara
Jaline
Julise
Stella
Estee
Veere/Veerle/Vera
Alize
Alies
Jolin
Ik spreek toch geen Chinees?!
Alle reacties Link kopieren
watdachtjehiervan schreef:
01-07-2017 09:08
Voor een jongen:
Tije, Fedde, Hidde, Nolan, Milan, Dani, Morris, Boaz, Joas, Tieme.

Meisje:
Riva, Ziva, Nina, Femme, Fenna, Maura, Jonna, Jitte, Gitte, Mette, Jara, Suze, Meike, Indy, Lois, Tessa, Britt.
Het kind wordt of is inmiddels drie, denk dat ze de naam nu niet meer gaan veranderen :rofl:
Ik spreek toch geen Chinees?!
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel!! Jullie zijn snel zeg!!

@Mendy: thanks voor je reactie en de namen! Lizz vinden we idd ook heel mooi, die zet ik weer even bij ons lijstje. Gwen vindt mijn man heel mooi, ik iets minder door onze achternaam. Jade vind ik ook mooi, wordt dat het meest op z'n Engels of Nederlands uitgesproken?

@watdachtjehiervan: dank je voor je reactie en namen! Diede vind ik heel leuk, maar mijn man helaas niet, Nina vinden we allebei leuk, maar net niet apart genoeg. Charlotte is heel lang mijn favoriet geweest, maar manlief vindt het helaas niet mooi.

@tinkerbell: thanks voor je reactie en namen! Jada/Jade: mooi, Jolie en Nikee ook heel leuk! Stella vind ik ook leuk, maar manlief helaas niet.
Reva is voor ons net te apart denk ik, maar klinkt wel leuk!
Alle reacties Link kopieren
Wat vinden jullie van de naam Resi/Resy bij de naam C.ody?
Alle reacties Link kopieren
Reja, Nova of Laila nog een optie bij Vienna?
Alle reacties Link kopieren
Vienna en Romee?
Alle reacties Link kopieren
Hey iedereen,

We zijn op zoek naar een meisjes- en jongensnaam die past bij Yentl (grote zus).
Graag willen we een naam die je ook niet vaak hoort. Kunnen jullie ons helpen?

Geven jullie ook even jullie mening over de namen Liesl (meisje) en Yorn (jongen)?
Bij de naam Liesl hebben we een beetje schrik dat ze hiermee gaat gepest worden later...

Alvast bedankt voor jullie reacties!
Liesl vind ik ueberdeutsch klinken. En het geeft mij associaties met een bepaalde periode uit de geschiedenis.
Met die namen gaan ze zeker gepest worden. Maar Liesl zou ik zeker afraden, bij mij komt de naam Fritzl omhoog bij het horen van de naam ( ben ik daarin de enige?)

Wat vind je van de naam Schlomo? Van de nanny inderdaad, Yentl komt daar volgens mij ook vandaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven