Welke naam past bij .......

13-01-2014 12:35 3259 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die op zoek is naar een naam die past bij de naam van een ouder broertje of zusje, de hond of de parkiet, hierbij een topic om daarover te brainstormen.



Nieuwe topics hierover zullen worden gesloten, onder verwijzing naar dit topic.



Oude topic; Welke naam past bij....
Alle reacties Link kopieren
@marg81
Het klinkt alsof je alles enorm overdenkt/beredeneert, het compleet vanuit je verstand benadert. Ik word er zelf een beetje moe van als ik het lees, al die criteria. Waarom niet gewoon op je gevoel afgaan en kiezen wat je mooi vindt?
Ik spreek toch geen Chinees?!
Alle reacties Link kopieren
Dat is ook het probleem..ik vind het allemaal leuk en mijn oplossing daarvoor is het dan verstandelijk te benaderen. Maar dat lost het dus ook niet op.
Alle reacties Link kopieren
Marg81, welke naam voelt juist aan? Wij hadden ook een hele resem namen voor ons zoontje, maar er was maar één naam die we echt geschikt vonden.
Voor de rest zou ik zeggen: niet zoveel nadenken...
Alle reacties Link kopieren
@marg, ik zou in het kiezen van een naam ook meer gevoel volgen ipv met allerlei regeltjes of lettergrepen bezig te zijn. Ik denk dat je de juiste naam dan gewoon nog niet hebt gevonden. Misschien dus nog even verder kijken naar andere namen?

Edit: ik zou zelf voor Femke gaan. Met die naam zijn er geen 'problemen' als ik je post zo lees toch?
Alle reacties Link kopieren
@Marga

3 lettergrepen kan prima bij een naam met 2 lettergrepen!
Als je wilt dat Evelien niet afgekort wordt naar Eef, zou Evalien misschien nog een optie kunnen zijn? Dan kan het afgekort worden naar Eva...
Liselotte en Femke: erg leuk!
Dance like nobody is watching & sing like there is nobody listening!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt allemaal voor de input!
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik kom hier toch ook maar kijken of ik nog nieuwe inspiratie op kan doen. We dachten er helemaal uit te zijn voor ons derde kindje, maar nu twijfelen we toch of het niet te apart is. Bijkomende problemen zijn dat ik een zeur ben wat betreft spelling en dat we in een Duitstalig land wonen en sommige namen dus niet kunnen.

De naam die we nu in ons hoofd hebben is Fae. Al twijfelen we nu om het dan als Fay te schrijven, maar daar komt dus het 'zeur qua spelling' gedeelte om de hoek kijken, ik vind dat zoveel minder mooi. :$

Wat er verder op het lijstje staat van namen die ik mooi vind:
- Zoë (maar geen e met puntjes hier en Zoey vind ik dan weer niet mooi)
- Noa (vindt man alleen kunnen met een h, voor een jongen)
- Lucy (vind twee namen met dezelfde beginletter niet zo leuk)

Mocht ze nu geboren worden, dan wordt het sowieso Fae. Maar ik wil toch graag nog even verder neuzen..

Dochter* heet Misha en zoon heet Logan.
Alle reacties Link kopieren
En Lucy Fae ervan maken?

(Klinkt misschien wel een beetje als "lucifer" bedenk ik me nu!)
jolandje wijzigde dit bericht op 01-10-2017 07:31
Reden: Bedenking
57.89% gewijzigd
Alles komt goed
Micchan schreef:
01-10-2017 07:26
Hoi allemaal,

Ik kom hier toch ook maar kijken of ik nog nieuwe inspiratie op kan doen. We dachten er helemaal uit te zijn voor ons derde kindje, maar nu twijfelen we toch of het niet te apart is. Bijkomende problemen zijn dat ik een zeur ben wat betreft spelling en dat we in een Duitstalig land wonen en sommige namen dus niet kunnen.

De naam die we nu in ons hoofd hebben is Fae. Al twijfelen we nu om het dan als Fay te schrijven, maar daar komt dus het 'zeur qua spelling' gedeelte om de hoek kijken, ik vind dat zoveel minder mooi. :$

Wat er verder op het lijstje staat van namen die ik mooi vind:
- Zoë (maar geen e met puntjes hier en Zoey vind ik dan weer niet mooi)
- Noa (vindt man alleen kunnen met een h, voor een jongen)
- Lucy (vind twee namen met dezelfde beginletter niet zo leuk)

Mocht ze nu geboren worden, dan wordt het sowieso Fae. Maar ik wil toch graag nog even verder neuzen..

Dochter* heet Misha en zoon heet Logan.
Ik zou het niet spellen als Fae. Dat zorgt haar hele leven voor verwarring.
Ik zou gewoon Fay doen.
Alle reacties Link kopieren
Fee?
Alle reacties Link kopieren
Oh wat een mooie namen Misha en Logan! Ik vind Fae/Fay er ook erg mooi bij passen. Ik zou Fay doen, alhoewel ik Fae ook een mooiere spelling vind. Zoë/Zoey vind ik er ook mooi bij, beide manieren gespeld.
Life is always rocky when you're a gem.
Alle reacties Link kopieren
@micchan

Ik vind Fae mooi geschreven maar dan moet je er dus wel rekening mee houden dat je kind altijd haar naam moet spellen.
Ideeen:
Stacey
Cloë
Leah
Quincy
Ayla
Indy
Teddy
Bobbi
Meggie
Mae
Faya
Meia
Meys/Meijs
Ik spreek toch geen Chinees?!
Alle reacties Link kopieren
@MIcchan

En Febe? Heb je geen spellingsproblemen...
Alle reacties Link kopieren
hiesje schreef:
20-06-2017 13:50
Hallo,

Wij hebben net de 20 weken echo gehad en verwachten ons 3e meisje. We houden van klassieke namen. Vorige keren waren we er pas op het laatste moment uit dus ik hoop deze keer sneller.

Iemand een idee wat bij A.lexa en T.halia past? Heel hartelijk dank alvast voor het meedenken.
Hallo allemaal,

Ik had beloofd nog te laten weten welke naam het geworden was na al jullie adviezen.

Afgelopen vrijdag ben ik bevallen van onze heerlijke derde dochter; P.haedra. Ze doet het gelukkig fantastisch en we zijn thuis met al onze meiden aan het leren om de chaos te bedwingen.

Kan ik gelijk inhaken op de spelling van Fae/Fay. Wij hebben ook getwijfeld over deze naam vanwege de lastige spelling. Maar het gevoel dat dit de naam was bleek sterker, dus ik zou Fae doen
Gefeliciteerd hiesje! Mooie combinatie hoor!
Alle reacties Link kopieren
Proficiat Hiesje! Geniet van je drie meiden!
Alle reacties Link kopieren
@Micchan

Wat leuk, onze dochter heet ook Misha ❤️. Voluit M.isha M.ae.
Misschien is Mae voor jullie nog een optie?

Ik vind ook de “ae” veel mooier staan, dus als ik jou was zou ik gewoon voor Fae gaan!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Hoesje! Heel mooie naam! Geniet van jullie nieuwe aanwinst
Alle reacties Link kopieren
Lieve dames, ik kom er ook echt niet uit! Wat erg,... ben al 34 weken gepasseerd maar kan geen knoop doorhakken. Mijn vriend dus ook niet.

Heb hier al een paar keer om advies gevraagd en daar kwamen echt veel namen uit. Toen had ik een top 5.

Daar inmiddels helemaal vanaf gestapt. We zitten nu met twee namen in ons hoofd.
Timo
Joris

Moet bij de naam van onze dochter F. passen.

F. en Timo
F. en Joris

Wat vinden jullie leuk klinken?
anoniem_348932 wijzigde dit bericht op 03-11-2017 13:27
Reden: * edit, naam dochter weggehaald ivm herkenbaarheid
1.69% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Joris leuker passen bij F en ik vind Timo een leukere naam. Daar heb je dus ook weinig aan, denk ik
Alle reacties Link kopieren
Timo!
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Ik kom ook even advies vragen voor de naam van de tweede dochter.

Op het lijstje staan nu Eva, Nora, Olivia en Julia. Deze eindigen toevallig allemaal op een 'a' maar dat hoeft niet!

Thanks!
anoniem_282611 wijzigde dit bericht op 16-02-2018 13:35
Reden: herkenbaarheid
30.32% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik vind je namen allemaal mooi, al vind ik Nora iets minder goed bij Sarah passen (klinkt nogal hetzelfde met die -ra), al vind ik het wel een prachtige naam. Persoonlijk zou ik voor Eva kiezen.
Loeske85 schreef:
06-11-2017 07:26
Ik kom ook even advies vragen voor de naam van de tweede dochter. We hebben al een Sarah en zoeken een naam die het internationaal goed doet en ook Islamitisch / bijbels is. Maar dan ook weer niet te overdreven zoals Fatima zeg maar.

Op het lijstje staan nu Eva, Nora, Olivia en Julia. Deze eindigen toevallig allemaal op een 'a' maar dat hoeft niet!

Thanks!
Ik zou bij Sarah niet weer een naam kiezen die eindigt op een a klank.
Ik ben niet echt bekend met bijbelse namen maar hier wat suggesties:

Femme, Mette, Esra, Evi, Feline, Judith, Hanne, Mirthe, Naomi, Nore

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven