Welke naam past bij .......

13-01-2014 12:35 3259 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die op zoek is naar een naam die past bij de naam van een ouder broertje of zusje, de hond of de parkiet, hierbij een topic om daarover te brainstormen.

Nieuwe topics hierover zullen worden gesloten, onder verwijzing naar dit topic.

Oude topic; Welke naam past bij....
Dacht nog aan; Bo, vind ik er ook heel leuk bij passen
quote:mendy schreef op 02 juni 2014 @ 08:28:

Dacht nog aan; Bo, vind ik er ook heel leuk bij passen

Helaas, die had ze al afgeschoten uit mijn lijstje

Leentje, is Wiep nog iets? (Of is die ook al door iemand genoemd?)
Ik spreek toch geen Chinees?!
Halloootjes!

In november verwachten wij ons tweede kind en zijn (jajaja..nu al druk) bezig met het zoeken naar een naam die lekker bekt! Moet internationaal uit te spreken zijn (Nlds, Engls, Spaans en Frans) en wij vinden het het leukst als de naam/ namen niet 'te alledaags' zijn. Ook wij willen niet weten wat het geslacht is.

Onze oudste heet Phyllon... N.B. We zijn op zoek naar een naam die er niet bij 'past', maar wel 'gezellig' klinkt.

Paar van mijn favorieten sowieso- tot op heden met name jongensnamen:

Otis

Salvador

Marley

Meisje:

Mia

Reina

Enorm nieuwsgierig naar jullie input!!
Two roads diverged in a wood and I - I took the one less traveled by, and that has made all the difference. ~R. Frost
Marley vind ik voor een meisje leuker en dan vind ik de combi erg leuk!

Reina vind ik veel te ouderwets,mijn oma heette zo en die zou nu 104 zijn geweest.

Salvador vind ik niks,sorry

Nyah leuker en beter passen dan Mia.
Dutchess: Raoul voor een jongen, Mila voor een meisje? Moeilijk, 4 talen!
quote:Cejo schreef op 02 juni 2014 @ 15:50:

Marley vind ik voor een meisje leuker en dan vind ik de combi erg leuk!

Reina vind ik veel te ouderwets,mijn oma heette zo en die zou nu 104 zijn geweest.

Salvador vind ik niks,sorry

Nyah leuker en beter passen dan Mia.

Marley inderdaad voor een meisje (ha! Had ik er toch meer dan gedacht/verwacht).

Nyah vind ik stoer! Maar zou dan ook voor een jongen kunnen- beetje unisex naam? (Nog nooit eerder gehoord namelijk) Daar houd ik van- wil niet dat ons kind in een klas met nog 5 anderen gelijkgenoemden zit ;) Raoul vind ik inderdaad ook wel wat! Even voorleggen vanavond.

Keep 'm coming!

Ennuh..inderdaad is lastig 4-talig, niet echt noodzaak, maar zou wel fijn zijn dat fam in binnen/buitenland de namen uit kunnen spreken.
Two roads diverged in a wood and I - I took the one less traveled by, and that has made all the difference. ~R. Frost
suggesties voor dutchess

Phyllon en

Dymas

Lucan

Milas

Mikay

Tobin

Yestan

Eleah

Milia

Manoah

Jilou

Joah

Neva

Ziva
@ dutchess

Alma

Otis is leuk

Oscar

Milo
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Phyllon (gave naam!)&

Zusje;

Mealin/mea-lynn

Ivy

Maite

Liz

Liv

Zinzi

Fajen

Megan

Lilly

Kayla

Leila

Marla

Yentl

Pixi

Maddy

Broertje;

Lennox

Maddox

Bently

Roan

Kyan

Connor

Aiden

Owen

Logan

Benji

Dex

Mitch

Vind je er wat tussen staan?
quote:dutchess1978 schreef op 02 juni 2014 @ 15:41:

Halloootjes!

In november verwachten wij ons tweede kind en zijn (jajaja..nu al druk) bezig met het zoeken naar een naam die lekker bekt! Moet internationaal uit te spreken zijn (Nlds, Engls, Spaans en Frans) en wij vinden het het leukst als de naam/ namen niet 'te alledaags' zijn. Ook wij willen niet weten wat het geslacht is.

Onze oudste heet Phyllon... N.B. We zijn op zoek naar een naam die er niet bij 'past', maar wel 'gezellig' klinkt.

Paar van mijn favorieten sowieso- tot op heden met name jongensnamen:

Otis

Salvador

Marley

Meisje:

Mia

Reina

Enorm nieuwsgierig naar jullie input!!

De meisjesnamen vind ik erg ouderwets allebei. Van de Jongensnamen otis het minst lelijk. Misschien zit hier nog iets tussen:

Mika

Lyo

Ralph

Pascal

Alec

Elmar

Rich

Lila

Lori

Jolie

July

Zinzi

Naïma
quote:mendy schreef op 02 juni 2014 @ 20:20:

Phyllon (gave naam!)&

Zusje;

Mealin/mea-lynn

Ivy

Maite

Liz

Liv

Zinzi

Fajen

Megan

Lilly

Kayla

Leila

Marla

Yentl

Pixi

Maddy

Broertje;

Lennox

Maddox

Bently

Roan

Kyan

Connor

Aiden

Owen

Logan

Benji

Dex

Mitch

Vind je er wat tussen staan?

You nailed it! De jongensnamen welke jij opsomt staan al op mijn lijstje! Ik houd van kort, krachtig, stoer maar ook bijzonder. Terwijl als je Phyllon beetje afkort er ook nog iets klassieks aan over houdt.

Ik ga alle namen nog een keertje bij manlief voorleggen. Van de jongensnamen zijn ze tot nu to allemaal gesneuveld. :'( Met uitzondering van Dymas. Die vond hij dan 'wel wat hebben'.

Meisjes namen vind ik sowieso een stuk makkelijker... met Phyllon hebben we echt tot de dag van de bevalling zitten 'spelen' met 'welke-naam-gaat-het-worden'.

Thanks allen voor de input... we hebben nog even, ik houd mij dus van harte aanbevolen mochten jullie iets leuks horen/ zien voorbijkomen!
Wat vinden jullie bijvoorbeeld van:

Phyllon & River

Phyllon & Phoenix

Phyllon & Zyon

Phyllon & Dinand

Ben benieuwd... ;)
River en phoenix zijn niet zo mijn soort namen, ik hou nu eenmaal niet van namen die ook een woord of plaatsnaam zijn. Ik hou ook niet van namen als storm, vlinder en paris. Maar goed, dat moet jou natuurlijk niet beïnvloeden. Dinand vind ik leuk.
Misschien nog deze, Phyllon&

Zoraya

Thalia

Nuria

Neia

Nena

Fenna

Beau

Zoë

Noëlle

Zarah

Loïs

Isis

Kai

Xavi of javi (met spaanse uitspraak gavi)

Darren

Knox

Zack

Brent

Boaz

Loyd

Keenan

Ronan

Jaimy

Odin

Vince
Hoi hoi,

Dank je wel voor de reacties weer meiden, denk dat (naast Ties en Puck) Juul bovenaan het lijstje blijft staan. Ik wou alleen dat dat 100% gevoel maar kwam en niet dat gevoel van 'zou er dan écht niet eentje leuker zijn dan Juul??'

Al zijn er weer erg leuke suggesties bij gekomen. Jammer genoeg dat manlief zo snel afknapt op een naam.

(Zitten beide in het onderwijs en hebben ook veel associaties met namen wat het weer een stukje lastiger maakt)

Mijn man hoorde dit weekend ook nog de naam Neeltje en was meteen verkocht, maar ik moet er nog even op 'kauwen', wat vinden jullie?
Nele vind ik dan leuker Leentje.

Ik hou niet zo van tjenamen hoewel het wel bij je andere kinderen past.

misschien nog

Guusje

Brechtje

Koosje

Sjoerdje

Aukje

Joosje

Josje

Jikke

Limke
Hoi Leentje, ik zou in combi met ties&puck dan eerder kiezen voor Neel of Nele (ik hou idd ook niet zo van verkleinnamen, ken een Noortje van 1,90m dus vind dat echt geen passende naam)
Phyllon & River vind ik niet mooi

Phyllon & Phoenix 2 keer dezelfde beginklank zou ik niet voor kiezen

Phyllon & Zyon teveel hetzelfde klinkend

Phyllon & Dinand beetje kaknaam,niet passen bij Phyllon

sorry ben niet heel positief over je namen.

Phyllon vind ik zo'n gave naam dat ik deze 4 namen bijna zonde vind om er bij te kiezen.Zijn zoveel mooiere namen!!!
nog een rijtje voor dutchess

Phyllon en

Caydan

Damin

Dathan

Lévin

Myrdinn

Nilas

Yoas

Livay

Diaz
quote:leentje32 schreef op 03 juni 2014 @ 18:53:

Hoi hoi,

Dank je wel voor de reacties weer meiden, denk dat (naast Ties en Puck) Juul bovenaan het lijstje blijft staan. Ik wou alleen dat dat 100% gevoel maar kwam en niet dat gevoel van 'zou er dan écht niet eentje leuker zijn dan Juul??'

Al zijn er weer erg leuke suggesties bij gekomen. Jammer genoeg dat manlief zo snel afknapt op een naam.

(Zitten beide in het onderwijs en hebben ook veel associaties met namen wat het weer een stukje lastiger maakt)

Mijn man hoorde dit weekend ook nog de naam Neeltje en was meteen verkocht, maar ik moet er nog even op 'kauwen', wat vinden jullie?Neeltje vind ik niks, hou niet van verkleinnamen. Bedacht ineens nog Nan, vind je dat nog wat? Nanne vind ik ook nog leuk trouwens.
Puck, Ties en Kaat?

Phyllon en Morris?

Phyllon en Maddy?
Leentje, renske misschien ook nog wat voor jullie? Vervelend dat je nog een beetje blijft twijfelen. Ik vind Juul heel leuk passen bij ties en puck!
Cejo! Ik ben het met je eens. Vind het ook niet zo allemaal- die van 'ons' dan.

Maar jongensnamen vind ik sowieso onwijs moeilijk- om een eventuele 'prinsesen naam' maak ik mij niet zo'n zorgen!

Morris vind ik leuk!

Diaz ook... en Caydan vind ik ook tof- hoewel het wel beetje op Jayden lijkt/ klinkt.

We ploeteren rustig verder ;)
@dutchess

Ik vind Phyllon & Otis echt heel gaaf! En Diaz trouwens ook.

Wat vind je evtl nog van:

Ilay

Nilo/Nylo

Skye/Skeye

Nolan

Dexter

Lester

Jack

Dean

Novan

Miles

Mavis

Nilan

Rune

Matiz

Nyo

Lewis

Niley

Milla

Liva

Nila

Vida

Yuna

Nahla

Olivia

Lucie
Hoi hoi,

Ben wel heel blij dat jullie positief reageren op de naam Juul, dat maakt het wat makkelijker, haha.

Nanne vind ik ook erg leuk, staat op mijn lijstje.

En Kaat is de nummer 1 van manlief, dat wordt haar tweede naam, ook omdat het een vernoeming is.

Ik ben meestal ook niet zo weg van -tje namen. Ik probeer mezelf dan in te denken hoe ze zich later voor gaat stellen en ik vind het dan inderdaad zo 'kleintjes 'klinken (hopelijk stoot ik niemand voor het hoofd, sorry!)

Wies en Pien vind ik ook super, maar mijn 'directe' nichtjes heten al zo.

Heb nu nog op mijn lijstje:

Juul

Ise

Saar

Imme

Imre

Nanne

Jonne

Janne

Iris

Elin

Liene

Hanne

Flore

Fieke

Diede

Fenne

Hasse

Yfke

Meike

Niene

Wieke

Guusje

Merle

Veerle

Zoë blijft leuk, maar past inderdaad minder bij Ties en Puck en bij Meis heb ikzelf ook de associatie met Sylvie, haha!

Wat een lijst hè, pfff...... Nog 3,5 week om te strepen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven