Welke naam past bij .......

13-01-2014 12:35 3259 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die op zoek is naar een naam die past bij de naam van een ouder broertje of zusje, de hond of de parkiet, hierbij een topic om daarover te brainstormen.

Nieuwe topics hierover zullen worden gesloten, onder verwijzing naar dit topic.

Oude topic; Welke naam past bij....
Ja leuk Tijn en Lauren!
Ja leuk bij elkaar. Tijn en Lauren.
Kan prima.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
O ja, vind ik heel leuk bij elkaar passen; Tijn en Lauren!
Ja hoor, past prima bij elkaar.
Dank voor de reacties :-)

Overweging waard :-)
quote:MissShopping schreef op 15 mei 2014 @ 16:09:

@ wereldwijs, hele leuke namen hebben je zoontjes! Wij zijn toevallig nu ook op zoek naar een jongensnaam bij L.ennox

(...)

Kom je tzt als de kleine er is nog even laten weten wat het is geworden en welke naam hij/zij heeft gekregen!? ben erg benieuwd!Ze is geboren!

Een wolk van een dochter. Inmiddels al 16 dagen oud. We hadden wat opstartprobleempjes want ze heeft net iets meer om van te houden, 1 chromosoom meer wel te verstaan. Een grote verassing.

We waren er volledig uit. Het werd Ferran voor een jongen. En Selah voor een meid.

quote:Cejo schreef op 16 mei 2014 @ 20:44:

@ wereldwijs ik snap je punt Ferron/Ferdy maar eigenlijk zijn het alleen de eerste 3 letters die overeen komen.Qua klank vind ik het helemaal niet,Ferdy/Ferry zou ik dan weer niet doen haha.

De letteropbouw past ook gewoon bij de andere 2 namen!

Ik zou het er niet om laten in elk geval.

Selah vind ik er echt super mooi bij!

Fenna dan weer niet,dat vind ik een echte hollandse naam haha

Lillian vind ik ouderwets,Lillia vind ik dan frisser en hipper erbij.

Maar goed ik wist het dus wel: Ferron en Selah!!!!

En daar lag ze dan, wolk van een meid, met een heel fijn gezichtje. Ik vond ineens Selah te hard. Niet lieflijk genoeg voor het tere meisje.

Man maakte het allemaal weinig uit en was vooral apetrots op een dochter, nooit gedacht dat dat voor mannen ook zo veel anders voelt na 2 zonen.

Het is Livia geworden.

Morris en Lennox hebben zus Livia erbij en raken niet uitgeknuffeld!

Meid slaapt prima en eet als een dijkwerker ! Wel nog wat zorgen mbt hartje, maar na een paar dagen ziekenhuis lekker thuis.
Oh, wereldwijs, gefeliciteerd zeg! Ik heb er helemaal kippenvel van. Ik vind livia een hele mooie naam en ook erg leuk passen bij de namen van je jongens! Hopelijk gaat het met haar gezondheid helemaal goed komen. Geniet van deze prachtige tijd!!
Wow ze is er! Gefeliciteerd met jullie meisje!! Wel echt vervelend dat jullie zorgen wat betreft haar hartje hebben Ik hoop dat alles snel goed mag komen en jullie nu lekker thuis genieten van het vele knuffelen met zn allen! Echt een prachtige naam trouwens Livia! I like! (stond hier ook op t lijstje als t een meisje zou worden, misschien moeten wij dan nu maar Morris doen )

Ik wens jullie veel geluk, liefde en vooral gezondheid toe . xxx
Bedankt dames!

Genieten doen we zeker, wel merk ik dat ik spijt heb het niet duidelijk vermeld te hebben op het geboorte kaartje.

We hebben een mooi gedichtje geplaatst :

Jij

Jij mag zijn wie je bent

Om te worden wie je wilt zijn

Maar nog niet kunt zijn

En je mag het worden

Op jouw manier

En in jouw tijd

binnenin hadden we ; Livia, geboren met een chromosoom extra , voor ons extra veel om van te houden.

Ik vond het hard om downsyndroom te vermelden omdat het dat wel is, maar ik dat niet meteen al mee wil geven, ze is gewoon Livia, en met dat extra chromosoom leek me dat wel duidelijk.

Toch blijkt dat niet iedereen dat uit de tekst had gehaald. Verbazende blikken bij kraambezoek etc.

Nu breek ik hier weer uit hoor en laat ik jullie verder met de nog "namenlozen" onder ons.
Wereldwijs gefeliciteerd!

Prachtige text op het kaartje zeg. Wisten jullie het niet van tevoren?

Hopelijk komt het hartje in orde
Geniet van elke dag!
Wereldwijs, dat kaartje blijft altijd en zullen jullie nog wel eens terugkijken, inplakken of ophangen ofzo en dan vind ik dit juist een prachtige tekst, waar jullie het liefde van afspat. Dat andere mensen dan niet meteen weten dat het nm down gaat...jammer dan. Dat weten ze snel genoeg en dan snappen ze jullie mooie tekst ook helemaal.
Ontzettend mooie tekst, jee de tranen schieten in mn ogen. En juist mooi met dat extra chromosoom (en idd minder "hard"). Ik wens jullie veel geluk toe en dat alles in orde komt met haar hartje. xx
wereldwijs wat een mooie tekst en wat een leuke naam.

wens jullie alle geluk toe en dat het met Livia haar hartje helemaal goed komt!

beetje on topic....Livia vind ik net zo mooi als Selah,grappig hoe een gekozen naam ineens niet "past" voor je gevoel
Ik vind het een hele mooie tekst en zoals Mendy zegt: het is niet erg dat ze het niet allemaal meteen hebben begrepen. Het gaat er toch om dat ze jullie mooie nieuwe kleine dochter komen bewonderen, niet dat ze van tevoren weten dat Livia dat syndroom heeft. Hopelijk zijn ook snel alle zorgen om haar hartje voorbij en kunnen jullie optimaal van elkaar genieten!

Wat grappig inderdaad dat Selah dan ineens niet meer 'klopte' ofzo. Had je Livia wel al van tevoren in gedachten of kwam je daar echt later pas op?
Wat lief en respectvol, Wereldwijs
Dank allemaal

Livia kwam hiervandaan ! Als suggestie n.a.v. Lillian wat ik leuk vond. (Dacht ik)

Lang leve het viva forum !
Ps. We wisten het inderdaad niet van te voren. Nekplooimeting was niet afwijkend, verder ervoor gekozen om geen punctie/onderzoek plaats te laten vinden. Wellicht had dat me meer voorbereid, maar had me niet doen besluiten de zwangerschap af te breken. Ik vond de risico's niet opwegen tegen de meerwaarde van de uitslagen.
quote:wereldwijs schreef op 26 juni 2014 @ 17:29:

Bedankt dames!

Genieten doen we zeker, wel merk ik dat ik spijt heb het niet duidelijk vermeld te hebben op het geboorte kaartje.

Jij

Jij mag zijn wie je bent

Maar nog niet kunt zijn

En je mag het worden

Op jouw manier

En in jouw tijd

binnenin hadden we ; Livia, geboren met een chromosoom extra , voor ons extra veel om van te houden.

Ik vond het hard om downsyndroom te vermelden omdat het dat wel is, maar ik dat niet meteen al mee wil geven, ze is gewoon Livia, en met dat extra chromosoom leek me dat wel duidelijk.

Toch blijkt dat niet iedereen dat uit de tekst had gehaald. Verbazende blikken bij kraambezoek etc.

Nu breek ik hier weer uit hoor en laat ik jullie verder met de nog "namenlozen" onder ons.

Gefeliciteerd met jullie meisje.

Ik zeg je eerlijk dat ik geen idee had wat je met een extra chromosoom bedoelde

Maar persoonlijk had ik het helemaal niet vermeld in het geboortekaartje. Het is jullie zeer gewenste meisje, maakt toch niet uit wat andere ervan vinden.

Geniet lekker van haar en ik vind het een prachtige naam. Selah vind ik een lelijke naam dus gelukkig hebben jullie voor Livia gekozen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:wereldwijs schreef op 26 juni 2014 @ 17:29:

Bedankt dames!

Jij

Jij mag zijn wie je bent

Maar nog niet kunt zijn

En je mag het worden

Op jouw manier

En in jouw tijd

Wat een mooie, warme, liefdevolle tekst.

Ik begrijp helemaal wat jullie ermee wilden overbrengen.

Van harte gefeliciteerd met jullie dochter.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Bedankt !

Laat nu de namenzoekers dit topic maar weer vullen, muren vol geboortekaartjes die ik heb gelezen in het ziekenhuis. We hebben daar veel spanning afgelachen.

Jip, Pip en Sip bijvoorbeeld. Sip klinkt zo sip, zo zielig, arm kind. Maar naast mij lag moeder van kleine Herman. Heerlijk hoe persoonlijk zoiets is !!
Herman. Wow. Een vriendin van mij beviel (wel een flink aantal jaar geleden) van een dochter met een nogal bombastische en gedateerde naam naar mijn mening, ik dacht echt dat die wel niet meer gegeven zou worden. Ach ja, de betekenis was dan wel weer erg mooi (en bekend) en zij was er weg van...
Prachtige tekst Wereldwijs gefeliciteerd met jullie dochter!!

Hier is inmiddels het 2e meisje op komst en we zijn hard op zoek naar een naam! Onze dochtertje heet Yasmine en het zou leuk zijn een naam te vinden die hier bij past (liefst geen korte naam).

Ben heel benieuwd!!
@ glamourgirl

Yasmine en

Anaïs

Alizee

Danaé

Isaura

Maryse

Meline

Vayenne

Naëlle

Lilia

Nadia

Liyana

Nouria

Izara

Kyenna

Philou

zit er iets bij wat je leuk vind?? Vind het een lastige namelijk haha
Mooie naam Yasmine!

Daar past bij;

Louise

Loïs

Annelie

Sarah

Felice

Livia

Wende

Suzette

Olivia

Vivienne

Nuria

Nadia

Isabeau

Valerie

Is dit passend bij je smaak?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven