Welke naam past bij .......

13-01-2014 12:35 3259 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die op zoek is naar een naam die past bij de naam van een ouder broertje of zusje, de hond of de parkiet, hierbij een topic om daarover te brainstormen.

Nieuwe topics hierover zullen worden gesloten, onder verwijzing naar dit topic.

Oude topic; Welke naam past bij....
quote:Fiorah schreef op 13 januari 2015 @ 15:25:

Kies je bewust voor een naam met vier letters en een Y erin? Ik vind dat nogal "Knabbel & Babbel" eerlijk gezegd.

Ok, bedankt! Hoeft niet persé maar ik moet eerlijk zeggen dat ik dat wel mee heb enomen in mijn zoektocht. Dus misschien nog een keer 'blanco' de lijsten door scrollen

Hallo, graag leg ik hier mijn naam-vraag neer. We hebben een mooie dochter Stella. Zij krijgt een zusje. We houden van namen die kort zijn, iets betekenen, in het Engels goed uit te spreken zijn en 'volwassen'. En we vinden het zo lastig! We vinden o.a. mooi:

- Marly

- Loïs

- Nova

- Tess

- Lucy

Maar bij elke naam hebben we toch iets waardoor we geen volmondig ja zeggen. Heeft iemand nog tips voor het zusje van Stella?
@ champignon

Lily

Carys

Nora

Arwen

Ava

Lauren

Clea

Layna

Nika
Champignon:

Lize

Mirthe

Iris

Amber

Alies

Fae

Vieve

June

Marnie

Zoë

Livia

Libby

Lizz

Sofie

Naomi

Julie

Emmy

Anne
en Stella en

Kaia

Jolie

Maura

Mayra
Ik heb even de namen losgelaten om even rustig te denken.

Ik twijfel nog tussen Fabienne en Feline

Manlief kiest voor Feline maar deze naam wordt wel 400x gekozen dat is veel en ik wil eigenlijk geen populaire naam, daarom twijfel ik zo. De Fabienne word ongeveer 50x gekozen. Idioot maar daarom kies ik persoonlijk eerder voor Fabienne!! Manlief boeit het niet hij kent geen Feline, en vind het ook niet erg dat het katachtig betekend in het engels.

Lastig!!!

Wordt zusje van babette en isabelle ik vind juliette en sinds een paar dagen valerie ook leuk maar loopt niet zo lekker bij de namen die ik heb pfffffff lastig
ik dacht meteen aan stella en donna
Stella en Lena

Stella en Vivienne

Stella en Mare

Stella en Iris
quote:alyden schreef op 14 januari 2015 @ 08:17:

ik dacht meteen aan stella en donna

Dat vind ik ook allebei leuke namen!

Verder kan nog:

Stella en

Vita

Rosa

Lauren
quote:Cejo schreef op 13 januari 2015 @ 21:35:

@ champignon

Lily - mooi

Carys - mwah

Nora - vind ik Nova net wat mooier, ook gezien de betekenis van Stella

Arwen - te lotr😃

Ava - nee

Lauren - eigenlijk wel mooi, nog niet aan gedacht!

Clea - nee

Layna - nee

Nika - vind ik wel mooi, maar ml niet..

Bedankt voor het meedenken!
quote:mendy schreef op 13 januari 2015 @ 21:50:

Champignon:

Lize - Lise stond eerder op de lijst, idd mooi!

Mirthe - mwah

Iris - zo heet mijn nichtje

Amber - nee

Alies - nee

Fae - ken ik er een paar van (in verschillende vormen geschreven)

Vieve - nee

June - mooi maar lijkt op de naam van Poes

Marnie nee

Zoë - vind ik mooi!

Livia - Nee

Libby - nee

Lizz - ken ik er ook een paar van. lizzy vind ik ook mooi!

Sofie - te populair

Naomi - nee

Julie - nee

Emmy - mooi

Anne - ken ik

Ook bedankt voor het meedenken!
quote:Cejo schreef op 13 januari 2015 @ 21:58:

en Stella en

Kaia - mwah

Jolie - vind ik leuk, maar ken een Joline van dichtbij

Maura - ken ik ook

Mayra - mwah

Thanks!
quote:lala87 schreef op 14 januari 2015 @ 08:31:

[...]

Dat vind ik ook allebei leuke namen!

Verder kan nog:

Stella en

Vita

Rosa

LaurenIk vind Donna wel heel leuk, maar moet steeds zo aan That 70s show denken 😁 Lauren vind ik ook erg leuk!
quote:alyden schreef op 14 januari 2015 @ 08:07:

Ik heb even de namen losgelaten om even rustig te denken.

Ik twijfel nog tussen Fabienne en Feline

Manlief kiest voor Feline maar deze naam wordt wel 400x gekozen dat is veel en ik wil eigenlijk geen populaire naam, daarom twijfel ik zo. De Fabienne word ongeveer 50x gekozen. Idioot maar daarom kies ik persoonlijk eerder voor Fabienne!! Manlief boeit het niet hij kent geen Feline, en vind het ook niet erg dat het katachtig betekend in het engels.

Lastig!!!

Wordt zusje van babette en isabelle ik vind juliette en sinds een paar dagen valerie ook leuk maar loopt niet zo lekker bij de namen die ik heb pfffffff lastig

Ik vind Feline oerdegelijk en zou die daarom niet kiezen, als het dus gaat tussen Feline en Fabienne zou ik absoluut Fabienne kiezen.

Je hebt het nog over dat het lekker moet lopen met de namen van je andere dochters. Ik vraag me dan af:w aarom? Hoe vaak noem je alle namen achter elkaar? Mocht je het toch heel belangrijk vinden, dan vind ik Fabienne er juist niet zo mooi bij. Alle drie de namen hebben dan namelijk een a vrij voorin de naam, de namen zijn allemaal ongeveer even lang en met een dubbele medeklinker tegen het einde. Lijkt zo veel op elkaar. Dan vind ik Valerie er veel mooier bij klinken. Maar nogmaals, ik zou daar niet eens op letten
Ik spreek toch geen Chinees?!
Alyden: Fabienne en Valerie allebei heel mooi. Fabienne wat krachtiger en Valerie wat sierlijker. Vind ze allebei prima passen bij jullie andere namen.

Juliette vind ik mwah en feline ook mooi, maar lijkt inderdaad steeds vaker gebruikt te worden. Felice of Felicia nog een optie? Of Viviënne?
Champignon, nog een paar voor bij stella:

Vivian

Louise

Lea

Myra

Cloë

Chantal

Isabel

Faya

Kyra

Julin

Liv/Livvy

Zinzi

Feya

Lore

Linde

Yasmin

Maeva

Suze

Odet

Dana
quote:Champignon schreef op 14 januari 2015 @ 16:12:

[...]

Ik vind Donna wel heel leuk, maar moet steeds zo aan That 70s show denken 😁 Lauren vind ik ook erg leuk!Ik dacht ook meteen aan Stella en Donna. Stella en Dina een optie?
quote:Champignon schreef op 14 januari 2015 @ 16:12:

[...]

Ik vind Donna wel heel leuk, maar moet steeds zo aan That 70s show denken 😁 Lauren vind ik ook erg leuk!Die show ken ik niet, maar Lauren vind ik ook mooi. Maar Donna het mooist
quote:-tinkerbell- schreef op 14 januari 2015 @ 18:44:

[...]

Ik vind Feline oerdegelijk en zou die daarom niet kiezen, als het dus gaat tussen Feline en Fabienne zou ik absoluut Fabienne kiezen.

Je hebt het nog over dat het lekker moet lopen met de namen van je andere dochters. Ik vraag me dan af:w aarom? Hoe vaak noem je alle namen achter elkaar? Mocht je het toch heel belangrijk vinden, dan vind ik Fabienne er juist niet zo mooi bij. Alle drie de namen hebben dan namelijk een a vrij voorin de naam, de namen zijn allemaal ongeveer even lang en met een dubbele medeklinker tegen het einde. Lijkt zo veel op elkaar. Dan vind ik Valerie er veel mooier bij klinken. Maar nogmaals, ik zou daar niet eens op letten Tinkerbell klopt daarom zou ik Fabienne minder snel kiezen ik heb het fout opgeschreven. Maar je hebt wel een punt en als ik ze roep noem ik ook nooit de volledige naam. Grappig dat je Feline degelijk vind mijn man vind Fabienne juist degelijk maar een meisje bij hem op school heette zo misschien heeft dat daar mee te maken.
quote:mendy schreef op 14 januari 2015 @ 20:51:

Alyden: Fabienne en Valerie allebei heel mooi. Fabienne wat krachtiger en Valerie wat sierlijker. Vind ze allebei prima passen bij jullie andere namen.

Juliette vind ik mwah en feline ook mooi, maar lijkt inderdaad steeds vaker gebruikt te worden. Felice of Felicia nog een optie? Of Viviënne?

Lastig te twijfel blijft tussen Valerie, Fabienne, en Feline.

Wel fijn dat Valerie en Fabienne ook leuk gevonden worden omdat dit geen echte populaire namen zijn.

Felice en Felicia en vind ik niet zo leuk. Vivienne mwha
@Alyden, ik ben het eens met je man! Maar ik wist niet dat Feline zo'n populaire naam was eigenlijk... Ik zou me daar toch niet al te veel door laten leiden als je de naam ook echt heel mooi vindt. Valerie vind ik ook mooi bij de andere twee namen, maar iets minder vlot.

Fabienne vind ik niet echt leuk.

Ik ken zelf ook een Florine en Florentine, misschien is dat nog wat?
Don't take it so seriously. Only time is ours, the rest we'll just wait and see.
Ik vind Fabienne echt leuker dan Feline, hoewel het bij de andere twee wel een beetje 'bombastisch' wordt. Maar ja, wanneer gebruik je ze nou inderdaad alle drie na elkaar? Valerie vind ik ook leuk. Spreek je bij de andere namen te 'te' en de 'le' ook uit? En bij Fabienne? Dat zou nog een overweging voor mij zijn. Als je Babette, Isabelle en Fabienne hebt, eindigen ze dan allemaal op 'uh'?
Ik vind Fabienne ook leuker dan Feline. Ik vind Valerie het mooist bij de andere twee namen. Juist omdat het een andere klank heeft.
Dankje voor jullie reacties nee we zeggen gewoon Babet en Isabel. Fabienne zou dan ook snel Fabien worden maar ik vind de lange schrijwijze mooier staan.

Vanavond nog maar een keer overleggen met mijn man.

Alvast bedankt voor jullie hulp
Ik vind Fabienne er juist wel mooi bij! Feline wordt steeds populairder. Vind ik niet bij de andere namen passen.

Wat vind je van Philou/Filou? Vind ik prachtig en past er naar mijn idee ook heel goed bij. Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven