Welke naam past bij .......

13-01-2014 12:35 3259 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die op zoek is naar een naam die past bij de naam van een ouder broertje of zusje, de hond of de parkiet, hierbij een topic om daarover te brainstormen.

Nieuwe topics hierover zullen worden gesloten, onder verwijzing naar dit topic.

Oude topic; Welke naam past bij....
Ik vind beide namen leuk maar wel echt onwijs verschillend. Olivier vind ik echt kak en zie ik dus eerder bij Valentijn of Pepijn dan bij Hidde. Jurre en Hidde vind ik qua namen veel beter bij elkaar passen, maar misschien juist daardoor wel wat Jut en Jul. Maar goed beide namen zijn leuk, dus op zich kun je het niet verkeerd doen.

Stel je staat op de camping en het eten is klaar. Dan roep je over de camping:

"Hiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiidde! Oooooooooooooooooooooooooooooolivier! Eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeten!"

Of

"Hiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiidde! Juuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuurre! Eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeten!"

Welke voelt dan beter?

Wie helpt ons bij het vinden van een leuke meisjesnaam die past bij de jongensnaam Stijn?

We vinden namen als Evi, Lize, Mila erg leuk, maar die lijken te erg op namen van goede vrienden/familie/kids in de buurt.

Liever geen naam met als begin of eindletter een K. En ik struikel vaak over een naam met een R dus dat is misschien ook niet heel handig

En als laatste wens vinden we het handig als het gelijk duidelijk is dat het om een meisje gaat, dus 'unisex' namen vinden we minder leuk.
Fiene

Fenne

Fenna

Elize

Jinte

Lana

Nova
Julie

Inti

Nola

Emma

Elza

Hannah

Hanne

Isa

Ise

Lena

Liv

Sanne

Vieve

Zoë
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Jinte

Nina

Marin

Veerle

Lieke

Fenne

Lara

Pleun

Pien

Vera
@Mykan,

Isa

Liva

Mara

Nika

Nine

Nola

Nore/a

Suze

Vive

Jolie

Jula

Donna

Ella
Don't take it so seriously. Only time is ours, the rest we'll just wait and see.
Oliv(i)er en Hidde. Leuk!!!! Staan allebei in mijn top-10.

Stijn en Julie, Juliet, Flore, Julia, Emma, Kate.
@ Mykan

Jonne

Anna

Hanna

Milou

Lena

Jula

Maud

Vajèn

Mette

Linde
Mykan:

Lana

Mara

Suze

Nienke

Lizz

Jolien

Mirte

Merle

Emma

Anne

Veerle

Vera

Isa

Meike

Elize

Lauren

Hanna

Bente

Lenne

Marit

Elianne

Floor

Nele

Livia

Ninthe

Masha

Stella

Fae

Loïs

Nina
quote:Mykan schreef op 30 januari 2015 @ 20:49:

Wie helpt ons bij het vinden van een leuke meisjesnaam die past bij de jongensnaam Stijn?

We vinden namen als Evi, Lize, Mila erg leuk, maar die lijken te erg op namen van goede vrienden/familie/kids in de buurt.

Liever geen naam met als begin of eindletter een K. En ik struikel vaak over een naam met een R dus dat is misschien ook niet heel handig

En als laatste wens vinden we het handig als het gelijk duidelijk is dat het om een meisje gaat, dus 'unisex' namen vinden we minder leuk.

Lina

Laure

Elvi

Vera

Veere

Linde

Janne

Iris

Maud

Maudy

Noor

Nora

Mirre

Merel

Minke

Danique

Dionne

Marly

Lara
Ik spreek toch geen Chinees?!
Wat een leuke namen, bedankt voor jullie suggesties!

Uit de lijstjes vind ik deze de leukste:

Liva

Lina

Lena

Nina

Nova

Nora

Ella

Sara

Mirte

Jinte

Ninthe

Lauren

Vajèn

Er zit wel een patroon in haha Ik ga ze ergens neerhangen en dan kijken welke eruit springt!
Hoi dames. Ik schrijf zelf al een tijd mee in de namentopics dus heb al héél veel namen voorbij zien komen. Toch hoop ik dat jullie me nog nieuwe inspiratie kunnen geven. We hebben al een zoontje genaamd J.aro (naam graag niet in zijn geheel overnemen in vervolgposts). Mijn vriend en ik hebben al meerdere malen gesproken over namen voor een, hopelijk snel in mijn buik, tweede kindje. Vooral voor een jongen valt het niet mee. Ik hou van apart ,maar wel goed uit te spreken in het Nederlands, namen. Liefst twee lettergrepen en niet met beginletter J, W of M.

Ik vind Faber een supergave naam, maar vriend wil dat maar niet van me aannemen . (Hoop hem nog te kunnen overtuigen)

Wat ik ook leuke namen vind (maar niet kan vanwege beginletter) is Jelte en Jerre. Evan vind ik mooi, maar dan alleen met engels uitspraak en ik wil een naam met een nederlandse uitspraak.

Voor meisjesnamen hebben we al wat opties, maar zijn ideeën ook welkom.
@mendy

Leuke naam van jullie zoontje! Ik denk niet iets te kunnen noemen wat ik hier niet al eerder genoemd heb, dus verwacht dat je deze namen al kent, maar toch een poging:

Lyo

Alec

Xander

Elmar

Nard

Ebian

Simme

Marnik

Lucan

Mika

Fenn
J.aro en ...

Elvan i.p.v. Evan?

Of Eli, Ivan, Noam, Ezra, Otis, Lion, Lorus, Boaz, Timo, Aram, Dion?
Tinkerbell, Ebian vind ik wel wat hebben! Ik laat hem even bezinken om te zien wat ik er over een paar dagen van denk. Dank je. De andere namen zijn het niet voor me.

Digijuf, grappig dat je Timo noemt. Dat is de naam die mijn vriend altijd heeft willen geven aan een zoon, maar ik vind hem wat te soft klinken. Tevens wil ik geen eindletter, omdat ik dat niet mooi vind combineren met de naam van onze zoon. Ivan had ik ook al op mijn lijstje staan. Ezra vind ik ook wel wat hebben dus ga ik ook eens over denken. Jij ook bedankt.

Meer ideeën blijven welkom!
Mendy

Terwijl jij je bericht type heb ik nog twee namen tussen geveegd in mijn rijtje.
Mendy

Terwijl jij je bericht type heb ik nog twee namen tussen gevoegd in mijn rijtje.
Bedankt, die zij het net niet voor me. Finn heb ik wel altijd mooi gevonden, maar is te populair geworden en door achternaam met 1 lettergreep vind ik het te staccato worden als de voornaam ook maar 1 lettergreep heeft.
@ mendy lastig hoor...je komt zelf altijd met hele goede suggesties dus denk niet dat ik met iets nieuws kom maar ik doe een poging..

Ravi

Runar

Noam

Loïc

Maël

Deon

Aymon

Dane

Felan

Lévin

Manu

Moyan

Noran

Arvid

Xavi
J.aro & Roemer

J.aro & Faas

J.aro & Silvan

J.aro & Zeger

J.aro & Persijn
quote:mendy schreef op 08 februari 2015 @ 22:29:

Tinkerbell, Ebian vind ik wel wat hebben! Ik laat hem even bezinken om te zien wat ik er over een paar dagen van denk. Dank je. De andere namen zijn het niet voor me.

Ebian doet mij echt meteen denken aan de kleuteruitspraak van het watermerk Evian

Ivan vind ik wel heel leuk en goed passen bij de naam van je andere zoontje!
Cejo, bedankt. Je hebt er toch nog behoorlijk wat kunnen noemen. Manu heb ik ook al wel eens aan gedacht, weet niet zeker of ik hem stoer genoeg vind. Felan vind ik ook wel wat hebben op schrift, maar als ik hem hardop uitspreek klinkt hij minder mooi. Noran, noam en runar vind ik iets teveel vrouwelijke bijklank hebben.

Java, jij ook bedankt. Helaas geen namen die voor mij leuk genoeg zijn. Persijn vind ik te chique. Roemer teveel associatie met Emiel Roemer. Zeger voelt niet direct als een voornaam en ondanks dat ik van aparte namen hou, moet ik wel meteen het idee hebben dat het een echte voornaam is.

Daarover gesproken; wat vinden jullie van Fajan? Of van Revan?

Meer ideeën?? Graag!
Bolhoedje, ik pakte er net mijn lijstje nog eens bij en zag toen dat ik toevallig laatst Ivan van mijn lijstje had gehaald, maar Ivar wel had laten staan.
Revan vindt ik leuk...

misschien

Daevan?

Levan??
Hm, denk niet dat die het gaan worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven