Welke naam past bij .......
maandag 13 januari 2014 om 12:35
maandag 9 februari 2015 om 21:00
@Mendy, Fajan vind ik ook een beetje vrouwelijk, moet denken aan Vajen. Revan heeft wel een mooie klank, maar ik vind het een beetje gekunsteld. Evan vind ik mooier.
Ik doe wat wilde suggesties:
Fender, Ferran, Morris, Sverre, Elvan, Esper, Fedor, Ilan, Ivar, Redmer, Melle, Alec.
Ik doe wat wilde suggesties:
Fender, Ferran, Morris, Sverre, Elvan, Esper, Fedor, Ilan, Ivar, Redmer, Melle, Alec.
Don't take it so seriously. Only time is ours, the rest we'll just wait and see.
maandag 9 februari 2015 om 22:05
Evergreen, dank je wel. Fender vind ik erg gaaf, maar nadat mijn vriend me erop wees dat het engels is voor spatbord dacht ik: o ja, dat is waar ook! En daardoor ben er ik erop afgeknapt. Sverre vind ik gaaf op schrift, maar als ik het hardop zeg niet meer. Ivar had ik al op mijn lijstje staan, samen met:
Owen, Ian, Nolan, Connor, Manu, Fedde, sinds gister aangevuld met Ebian en Ezra (over die laatste twijfel ik nog) en nog steeds met stip op 1: Faber.
Floyd en Brent vind ik ook heel gaaf maar niet mooi met achternaam.
Nog meer aanvulling?
Owen, Ian, Nolan, Connor, Manu, Fedde, sinds gister aangevuld met Ebian en Ezra (over die laatste twijfel ik nog) en nog steeds met stip op 1: Faber.
Nog meer aanvulling?
dinsdag 10 februari 2015 om 12:48
@Mendy, is inderdaad jammer aan de naam Fender he... Als het internationaal een gekke betekenis heeft zou mijn keuze er ook niet op vallen. Sommigen vinden het geen probleem.
Nolan en Ezra vind ik erg mooi uit je rijtje. Manu ook leuk.
Faber klinkt mij bekend in de oren, maar dan als achternaam volgens mij. Het is alsof ik die naam al wel meer heb gehoord, maar weet even niet waarvan.
Verder nog:
Aiden, Bennet, Caleb, Lennox, Emre, Levin, Miles, Novan, Odin, Tibbe, Timor, Nathan, Julan, Eden, Eliot, Senne, Bojan, Igor
Nolan en Ezra vind ik erg mooi uit je rijtje. Manu ook leuk.
Faber klinkt mij bekend in de oren, maar dan als achternaam volgens mij. Het is alsof ik die naam al wel meer heb gehoord, maar weet even niet waarvan.
Verder nog:
Aiden, Bennet, Caleb, Lennox, Emre, Levin, Miles, Novan, Odin, Tibbe, Timor, Nathan, Julan, Eden, Eliot, Senne, Bojan, Igor
Don't take it so seriously. Only time is ours, the rest we'll just wait and see.
dinsdag 10 februari 2015 om 19:50
Ssssst niet tegen mijn vriend zeggen , die begint net te vergeten dat hij het ook zag als achternaam en het daarom geen mooie naam vond.
Evergreen, bedankt voor je lijstje met namen. Ik vind Lennox en Aiden ook superleuk, maar te engels voor ons. Bojan vind ik leuk, maar net niet leuk genoeg. De andere namen zijn het niet voor me.
Evergreen, bedankt voor je lijstje met namen. Ik vind Lennox en Aiden ook superleuk, maar te engels voor ons. Bojan vind ik leuk, maar net niet leuk genoeg. De andere namen zijn het niet voor me.
dinsdag 10 februari 2015 om 21:39
quote:Cejo schreef op 10 februari 2015 @ 20:54:
nog een rijtje voor mendy
Birger-klinkt te scamdimavisch ofzo...
Esmer-te vrouwelijk door de -es
Danian- klinkt teveel als Dakian en dat vind ik een ordi-naam
Vitor- tor op het eind vind ik een stoerr klank, maar deze naam voelt als Victor met een vergeten C
Nylan-associatie met Nylon
Milas- leuk, al wel eens eerder over gedacht. Zal hem toch eens voorleggen aan vriend.
Efron- met mijn zachte brabantse R klinkt deze niet
Bedankt weer, superlief van je!
nog een rijtje voor mendy
Birger-klinkt te scamdimavisch ofzo...
Esmer-te vrouwelijk door de -es
Danian- klinkt teveel als Dakian en dat vind ik een ordi-naam
Vitor- tor op het eind vind ik een stoerr klank, maar deze naam voelt als Victor met een vergeten C
Nylan-associatie met Nylon
Milas- leuk, al wel eens eerder over gedacht. Zal hem toch eens voorleggen aan vriend.
Efron- met mijn zachte brabantse R klinkt deze niet
Bedankt weer, superlief van je!

dinsdag 10 februari 2015 om 21:46
quote:mendy schreef op 09 februari 2015 @ 22:05:
Evergreen, dank je wel. Fender vind ik erg gaaf, maar nadat mijn vriend me erop wees dat het engels is voor spatbord dacht ik: o ja, dat is waar ook! En daardoor ben er ik erop afgeknapt. Sverre vind ik gaaf op schrift, maar als ik het hardop zeg niet meer. Ivar had ik al op mijn lijstje staan, samen met:
Nog meer aanvulling?
Nog meer aanvulling?

dinsdag 10 februari 2015 om 21:48
Oh wat stom, ik wilde alleen een stukje uit mendy's tekst halen: Connor vind ik leuk!
Bij Muziek op schoot in de groep van mijn zoontje zit een Connor en ik was die naam nog nooit bij iemand tegengekomen, kende hem wel maar als je er dan een kindje bij ziet wordt het altijd een leukere naam vind ik.
Bij Muziek op schoot in de groep van mijn zoontje zit een Connor en ik was die naam nog nooit bij iemand tegengekomen, kende hem wel maar als je er dan een kindje bij ziet wordt het altijd een leukere naam vind ik.
dinsdag 10 februari 2015 om 22:22
NYC ik vind Connor héél gaaf, maar vriend vind er weinig aan... (heb het hier al vaker gelezen van andere vrouwen; Ik kom met 50 namen waarvan hij er 49 afkeurt en hij komt er met 2 en baalt dan dat ik die niks vind )
Ik kom toch telkens weer tot de conclusie dat ik veel namen leuk vind die eindigen op -an of waar een f in zit. Net op een site gezocht waar je eindletters kunt invoeren. Dus hele pagina's doorgespit. Ben gekomen tm beginletter f, nu wel even genoeg gezien. Deze er even tussenuit gepikt. Wat vinden jullie ervan? Denk ik niet meer helder door het zoeken of zitter er leuke namen bij? deran, elvan, farian, febian
Ik kom toch telkens weer tot de conclusie dat ik veel namen leuk vind die eindigen op -an of waar een f in zit. Net op een site gezocht waar je eindletters kunt invoeren. Dus hele pagina's doorgespit. Ben gekomen tm beginletter f, nu wel even genoeg gezien. Deze er even tussenuit gepikt. Wat vinden jullie ervan? Denk ik niet meer helder door het zoeken of zitter er leuke namen bij? deran, elvan, farian, febian
woensdag 11 februari 2015 om 13:01
@Mendey:
Fabian
Ferre
Yannis
Ellis
Ewout
Risto
Milo
Juda
Egon
Aster
Dali
Dante
Dexter
Cody
Finlay
Adam
Anton
Arton
Felix
Foppe
Zeno
Largo
Viggo
Jolan
Deze leken me wel in de lijn te liggen van wat jij leuk vindt. Zelf ben ik meer van de eenvoudige namen, doe mij maar Daan. Of Victor, zoals hierboven genoemd, prachtig
Grappig trouwens dat je Zeger niet echt een naam vindt. Ik woon in BE en hier is het een naam die weliswaar niet veel gegeven wordt, maar iedereen kent hem wel. Vroeger waren het voornamelijk 65plussers die deze naam droegen, maar tegenwoordig is het hier hip om je spruit een 'opanaam' geven: Zeger, Baziel, Miel, Tuur, Briek, Fons, etc.
Fabian
Ferre
Yannis
Ellis
Ewout
Risto
Milo
Juda
Egon
Aster
Dali
Dante
Dexter
Cody
Finlay
Adam
Anton
Arton
Felix
Foppe
Zeno
Largo
Viggo
Jolan
Deze leken me wel in de lijn te liggen van wat jij leuk vindt. Zelf ben ik meer van de eenvoudige namen, doe mij maar Daan. Of Victor, zoals hierboven genoemd, prachtig
Grappig trouwens dat je Zeger niet echt een naam vindt. Ik woon in BE en hier is het een naam die weliswaar niet veel gegeven wordt, maar iedereen kent hem wel. Vroeger waren het voornamelijk 65plussers die deze naam droegen, maar tegenwoordig is het hier hip om je spruit een 'opanaam' geven: Zeger, Baziel, Miel, Tuur, Briek, Fons, etc.
bolhoed wijzigde dit bericht op 11-02-2015 14:43
Reden: nog enkele namen toegevoegd
Reden: nog enkele namen toegevoegd
% gewijzigd
woensdag 11 februari 2015 om 23:21
Dank je wel voor de lijst met namen, bolhoed. Cody vind ik erg leuk, die had ik ooit ook op mijn lijstje staan maar is eraf gegaan. Weet niet meer waarom want ik vind hem nog steeds heel leuk, zal dus wel een veto van mijn vriend zijn geweest...maar kan het natuurlijk altijd nog eens proberen. Ferre vind ik ook leuk bij een dialect met een meer rollende r, onze brabantse r maakt ferre minder mooi.
Yannis doet me denken aan volkszanger Jannes, dus nee.
Aster een bloem. Jolan klinkt als afkorting van jolande. Anton te ouderwets. Foppe-zit me niet te foppen. Dexter heel leuk, maar niet voor ons, dat geldt ook voor zeno.
Yannis doet me denken aan volkszanger Jannes, dus nee.
Aster een bloem. Jolan klinkt als afkorting van jolande. Anton te ouderwets. Foppe-zit me niet te foppen. Dexter heel leuk, maar niet voor ons, dat geldt ook voor zeno.
zondag 22 februari 2015 om 10:47
Dank je wel, leuk dat er nog namen worden genoemd voor me.
Nathan heb ik altijd mooi gevonden tot het Nathan van der Vlis gebeuren... daarnaast vind ik hem nu ook wat te netjes en zou ik liever een stoerdere naam willen. Om die reden passen Daniel en David dan ook niet in mijn stijl. Roan vind ik wel leuk, maar ken ik al 1 dus valt daarom ook af.
Lasse vind ik echt geen mooie naam. Yorick mooi maar te veel gelijkenis met j.aro en niet stoer genoeg.
Het valt dus niet mee
Nathan heb ik altijd mooi gevonden tot het Nathan van der Vlis gebeuren... daarnaast vind ik hem nu ook wat te netjes en zou ik liever een stoerdere naam willen. Om die reden passen Daniel en David dan ook niet in mijn stijl. Roan vind ik wel leuk, maar ken ik al 1 dus valt daarom ook af.
Lasse vind ik echt geen mooie naam. Yorick mooi maar te veel gelijkenis met j.aro en niet stoer genoeg.
Het valt dus niet mee
zondag 22 februari 2015 om 12:11
zondag 22 februari 2015 om 12:42
@Mendy:
Kian
Nolan
Dylan
Owen
Colton
Dustin
Ethan
Logan
Timon
Colin
Kevin
Aidan
Flynn
Morris
Fenton
Ferris
Fletcher
Falcon
En zelf vind ik namen als Frankie, Freddie en Teddy ook leuk en bij je zoons naam passen, maar die worden tegenwoordig wel vaak voor meisjes gebruikt dus daar moet je net van houden.
Kian
Nolan
Dylan
Owen
Colton
Dustin
Ethan
Logan
Timon
Colin
Kevin
Aidan
Flynn
Morris
Fenton
Ferris
Fletcher
Falcon
En zelf vind ik namen als Frankie, Freddie en Teddy ook leuk en bij je zoons naam passen, maar die worden tegenwoordig wel vaak voor meisjes gebruikt dus daar moet je net van houden.
Am Yisrael Chai!