Welke naam past bij .......

13-01-2014 12:35 3259 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die op zoek is naar een naam die past bij de naam van een ouder broertje of zusje, de hond of de parkiet, hierbij een topic om daarover te brainstormen.

Nieuwe topics hierover zullen worden gesloten, onder verwijzing naar dit topic.

Oude topic; Welke naam past bij....
@Mendy, Fajan vind ik ook een beetje vrouwelijk, moet denken aan Vajen. Revan heeft wel een mooie klank, maar ik vind het een beetje gekunsteld. Evan vind ik mooier.

Ik doe wat wilde suggesties:

Fender, Ferran, Morris, Sverre, Elvan, Esper, Fedor, Ilan, Ivar, Redmer, Melle, Alec.
Don't take it so seriously. Only time is ours, the rest we'll just wait and see.
Evergreen, dank je wel. Fender vind ik erg gaaf, maar nadat mijn vriend me erop wees dat het engels is voor spatbord dacht ik: o ja, dat is waar ook! En daardoor ben er ik erop afgeknapt. Sverre vind ik gaaf op schrift, maar als ik het hardop zeg niet meer. Ivar had ik al op mijn lijstje staan, samen met:

Owen, Ian, Nolan, Connor, Manu, Fedde, sinds gister aangevuld met Ebian en Ezra (over die laatste twijfel ik nog) en nog steeds met stip op 1: Faber.

Floyd en Brent vind ik ook heel gaaf maar niet mooi met achternaam.

Nog meer aanvulling?
@Mendy, is inderdaad jammer aan de naam Fender he... Als het internationaal een gekke betekenis heeft zou mijn keuze er ook niet op vallen. Sommigen vinden het geen probleem.

Nolan en Ezra vind ik erg mooi uit je rijtje. Manu ook leuk.

Faber klinkt mij bekend in de oren, maar dan als achternaam volgens mij. Het is alsof ik die naam al wel meer heb gehoord, maar weet even niet waarvan.

Verder nog:

Aiden, Bennet, Caleb, Lennox, Emre, Levin, Miles, Novan, Odin, Tibbe, Timor, Nathan, Julan, Eden, Eliot, Senne, Bojan, Igor
Don't take it so seriously. Only time is ours, the rest we'll just wait and see.
Oh, ik weet al waar Faber me aan doet denken! Aan Faberyayo uit de Jeugd van Tegenwoordig. Gelukkig raakt hij (volgens mij) al in de vergetelheid.
Er is ook een bekende Belgische kunstenaar die Jan Fabre heet
We hebben ook nog onze eigen Peter Faber.
Ssssst niet tegen mijn vriend zeggen , die begint net te vergeten dat hij het ook zag als achternaam en het daarom geen mooie naam vond.

Evergreen, bedankt voor je lijstje met namen. Ik vind Lennox en Aiden ook superleuk, maar te engels voor ons. Bojan vind ik leuk, maar net niet leuk genoeg. De andere namen zijn het niet voor me.
nog een rijtje voor mendy

Birger

Esmer

Danian

Vitor

Nylan

Milas

Efron
quote:Cejo schreef op 10 februari 2015 @ 20:54:

nog een rijtje voor mendy

Birger-klinkt te scamdimavisch ofzo...

Esmer-te vrouwelijk door de -es

Danian- klinkt teveel als Dakian en dat vind ik een ordi-naam

Vitor- tor op het eind vind ik een stoerr klank, maar deze naam voelt als Victor met een vergeten C

Nylan-associatie met Nylon

Milas- leuk, al wel eens eerder over gedacht. Zal hem toch eens voorleggen aan vriend.

Efron- met mijn zachte brabantse R klinkt deze niet

Bedankt weer, superlief van je!

quote:mendy schreef op 09 februari 2015 @ 22:05:

Evergreen, dank je wel. Fender vind ik erg gaaf, maar nadat mijn vriend me erop wees dat het engels is voor spatbord dacht ik: o ja, dat is waar ook! En daardoor ben er ik erop afgeknapt. Sverre vind ik gaaf op schrift, maar als ik het hardop zeg niet meer. Ivar had ik al op mijn lijstje staan, samen met:

Owen, Ian, Nolan, Connor, Manu, Fedde, sinds gister aangevuld met Ebian en Ezra (over die laatste twijfel ik nog) en nog steeds met stip op 1: Faber.

Floyd en Brent vind ik ook heel gaaf maar niet mooi met achternaam.

Nog meer aanvulling?
Oh wat stom, ik wilde alleen een stukje uit mendy's tekst halen: Connor vind ik leuk!

Bij Muziek op schoot in de groep van mijn zoontje zit een Connor en ik was die naam nog nooit bij iemand tegengekomen, kende hem wel maar als je er dan een kindje bij ziet wordt het altijd een leukere naam vind ik.
NYC ik vind Connor héél gaaf, maar vriend vind er weinig aan... (heb het hier al vaker gelezen van andere vrouwen; Ik kom met 50 namen waarvan hij er 49 afkeurt en hij komt er met 2 en baalt dan dat ik die niks vind )

Ik kom toch telkens weer tot de conclusie dat ik veel namen leuk vind die eindigen op -an of waar een f in zit. Net op een site gezocht waar je eindletters kunt invoeren. Dus hele pagina's doorgespit. Ben gekomen tm beginletter f, nu wel even genoeg gezien. Deze er even tussenuit gepikt. Wat vinden jullie ervan? Denk ik niet meer helder door het zoeken of zitter er leuke namen bij? deran, elvan, farian, febian
Mendy, is Dorian misschien iets? Andere namen vind ik net iets te ver gezocht allemaal, sorry.
@Mendey:

Fabian

Ferre

Yannis

Ellis

Ewout

Risto

Milo

Juda

Egon

Aster

Dali

Dante

Dexter

Cody

Finlay

Adam

Anton

Arton

Felix

Foppe

Zeno

Largo

Viggo

Jolan

Deze leken me wel in de lijn te liggen van wat jij leuk vindt. Zelf ben ik meer van de eenvoudige namen, doe mij maar Daan. Of Victor, zoals hierboven genoemd, prachtig

Grappig trouwens dat je Zeger niet echt een naam vindt. Ik woon in BE en hier is het een naam die weliswaar niet veel gegeven wordt, maar iedereen kent hem wel. Vroeger waren het voornamelijk 65plussers die deze naam droegen, maar tegenwoordig is het hier hip om je spruit een 'opanaam' geven: Zeger, Baziel, Miel, Tuur, Briek, Fons, etc.
bolhoed wijzigde dit bericht op 11-02-2015 14:43
Reden: nog enkele namen toegevoegd
% gewijzigd
Dank je wel voor de lijst met namen, bolhoed. Cody vind ik erg leuk, die had ik ooit ook op mijn lijstje staan maar is eraf gegaan. Weet niet meer waarom want ik vind hem nog steeds heel leuk, zal dus wel een veto van mijn vriend zijn geweest...maar kan het natuurlijk altijd nog eens proberen. Ferre vind ik ook leuk bij een dialect met een meer rollende r, onze brabantse r maakt ferre minder mooi.

Yannis doet me denken aan volkszanger Jannes, dus nee.

Aster een bloem. Jolan klinkt als afkorting van jolande. Anton te ouderwets. Foppe-zit me niet te foppen. Dexter heel leuk, maar niet voor ons, dat geldt ook voor zeno.
Mendy:

Marnick

Marnix

Fabian (Is al vaker genoemd, vind ik zelf echt prachtig, lijkt wat op Faber.)

Jorick/Yorick

Rowan

Roan

Lasse

Ingmar

David

Daniel

Nathan
Mendy:

Wat vind je van?

Arwin

Arne

Arno

Arvo

Branco

Bianco

Florian

Tjebbe
Dank je wel, leuk dat er nog namen worden genoemd voor me.

Nathan heb ik altijd mooi gevonden tot het Nathan van der Vlis gebeuren... daarnaast vind ik hem nu ook wat te netjes en zou ik liever een stoerdere naam willen. Om die reden passen Daniel en David dan ook niet in mijn stijl. Roan vind ik wel leuk, maar ken ik al 1 dus valt daarom ook af.

Lasse vind ik echt geen mooie naam. Yorick mooi maar te veel gelijkenis met j.aro en niet stoer genoeg.

Het valt dus niet mee
Wie is nathan van der vlis dan? Ik ken wel Tristan van der vlis...
Ik spreek toch geen Chinees?!
Oh ja duh ik haal er twee door elkaar...
quote:boekenlegger0 schreef op 22 februari 2015 @ 10:32:

Mendy:

Wat vind je van?

Arwin- associatie met oude man met kalend hoofd

Arne- niet mannelijk genoeg

Arno- te ouderwets

Arvo- niet mooi

Branco- te Italiaans

Bianco- Bianca met een o...nee

Florian- te netjes

Tjebbe lelijk...

Mendy

Boyd

Elmar

Fedor

Stafan

Levi

Leven

Lars

Wolf
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Tren

Mats

Bart
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Boyd vind ik gaaf maar past niet met onze achternaam. Sowieso past een naam met 1 lettergreep niet. Achternaam is ook 1 lettergreep dus vind ik dat te staccato klinken.

Maare, Wolf, serieus??
@Mendy:

Kian

Nolan

Dylan

Owen

Colton

Dustin

Ethan

Logan

Timon

Colin

Kevin

Aidan

Flynn

Morris

Fenton

Ferris

Fletcher

Falcon

En zelf vind ik namen als Frankie, Freddie en Teddy ook leuk en bij je zoons naam passen, maar die worden tegenwoordig wel vaak voor meisjes gebruikt dus daar moet je net van houden.
Am Yisrael Chai!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven