Welke naam past bij .......
maandag 13 januari 2014 om 12:35
maandag 10 maart 2014 om 15:26
quote:jojo1985 schreef op 10 maart 2014 @ 15:21:
Ook hier is het zoeken naar een 2e jongens naam een dilemma!
Ons zoontje heet Fedde en onze smaken qua naam liggen voor ons 2e kindje behoorlijk uit elkaar.
Oja de naam mag niet beginnen en eindigen met een S!
HELP!!Zoek gewoon een naam uit die je leuk vindt. Zoals ik eerder schreef: de namen van jullie kinderen worden op den duur voor vrienden en familie vanzelf een logische combinatie. Bovendien mag ik hopen dat je je kinderen als twee aparte individuen ziet, niet als een setje dat bij elkaar moet passen. Dus niks mis met twee individuele namen. Je gaat toch later hun eventuele partner ook niet beoordelen op het feit of de naam wel bij de naam van je kind past? En met die partner wonen ze (hopelijk) langer samen dan met hun broer of zus...
Ook hier is het zoeken naar een 2e jongens naam een dilemma!
Ons zoontje heet Fedde en onze smaken qua naam liggen voor ons 2e kindje behoorlijk uit elkaar.
Oja de naam mag niet beginnen en eindigen met een S!
HELP!!Zoek gewoon een naam uit die je leuk vindt. Zoals ik eerder schreef: de namen van jullie kinderen worden op den duur voor vrienden en familie vanzelf een logische combinatie. Bovendien mag ik hopen dat je je kinderen als twee aparte individuen ziet, niet als een setje dat bij elkaar moet passen. Dus niks mis met twee individuele namen. Je gaat toch later hun eventuele partner ook niet beoordelen op het feit of de naam wel bij de naam van je kind past? En met die partner wonen ze (hopelijk) langer samen dan met hun broer of zus...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!

maandag 10 maart 2014 om 15:33
Hihi, vind Fedde en Tessa ook wel leuk, komt op mn lijstje.
@Pejeka: je hebt vast gelijk, maar we vragen om inspiratie voor namen. Piet en Joaqim vind ik niet passen. Trees en Zaynabou ook niet, evenals Anne& Sanne, Tim&Tom, enz.. Het zou leuk zijn als het 'matcht', maar dat is niet het belangrijkst.
Het gaat mij er vooral om dat mensen een idee van mijn smaak krijgen door de eerste naam te noemen. Dus als je een suggestie hebt, graag! Zo niet, dan laat je kritiek toch lekker zitten?

@Pejeka: je hebt vast gelijk, maar we vragen om inspiratie voor namen. Piet en Joaqim vind ik niet passen. Trees en Zaynabou ook niet, evenals Anne& Sanne, Tim&Tom, enz.. Het zou leuk zijn als het 'matcht', maar dat is niet het belangrijkst.
Het gaat mij er vooral om dat mensen een idee van mijn smaak krijgen door de eerste naam te noemen. Dus als je een suggestie hebt, graag! Zo niet, dan laat je kritiek toch lekker zitten?

maandag 10 maart 2014 om 16:02

maandag 10 maart 2014 om 18:53
quote:polonaise schreef op 10 maart 2014 @ 15:33:
Dus als je een suggestie hebt, graag! Zo niet, dan laat je kritiek toch lekker zitten?
Spelen de hormonen op? Het was toch ook waar wat ze zei over de namen!
Maar hé, je wilt inspiratie;
Tessa en Fokke
Tessa en Sukke
Of Tesse, Fokke en Sukke voor het geval het een tweeling gaat worden.
Dus als je een suggestie hebt, graag! Zo niet, dan laat je kritiek toch lekker zitten?

Tessa en Fokke
Tessa en Sukke
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
maandag 10 maart 2014 om 18:56
quote:Mylene_Valerie schreef op 10 maart 2014 @ 18:53:
[...]
Tessa en Fokke
Tessa en Sukke
[...]
Tessa en Fokke
Tessa en Sukke
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
maandag 10 maart 2014 om 20:04
quote:Zo niet, dan laat je kritiek toch lekker zitten? 
Goeiedag zeg. Slik jij nog extra zwangerschapshormonen bij of zo?
Misschien vind ik Tessa en Tiger-Lily Honeydew wel bij elkaar passen, dan ga je je kind toch ook niet zo noemen?
Als je vorige keer nog twijfelde op de dag van de bevalling, heb je dan niet je 'alternatief' dat je toen voor Tessa had nog? Mocht het een meisje worden...

Misschien vind ik Tessa en Tiger-Lily Honeydew wel bij elkaar passen, dan ga je je kind toch ook niet zo noemen?
Als je vorige keer nog twijfelde op de dag van de bevalling, heb je dan niet je 'alternatief' dat je toen voor Tessa had nog? Mocht het een meisje worden...
maandag 10 maart 2014 om 22:05
Ik ben pas kort zwanger, maar alvast een beetje aan het orienteren op babynamen. Mijn man en ik hebben het bij onze dochter heel moeilijk gehad om het eens te worden over de naam. Nu word het een nog groter probleem, ik heb al heel wat namen opgenoemd , maar onze smaken verschillen hierin erg. Misschien kunnen jullie helpen? Onze dochter heet lizzy. We zijn op zoek naar meiden en jongens namen, het geslacht willen we namelijk niet vooraf weten. Ik vind milou een erg leuke naam, mijn man heeft nog zijn twijfels. Wat betreft jongens namen houden we van goed uitspreekbaar maar geen top 10 naam. Bijv jesse, jim casper oid. Ik ben benieuwd naar jullie ideeen.
maandag 10 maart 2014 om 22:14
maandag 10 maart 2014 om 22:19
maandag 10 maart 2014 om 22:23
quote:Famke81 schreef op 10 maart 2014 @ 22:18:
Matthijs is al jaren mijn favoriet. Maar Jesmer voor een jongen vind ik ook leuk. Één keer op feest tegengekomen; uniek maar toch Hollands.
Jesmer Hollands? Oke.
Pepijn
Milan
Morris van Nous vind ik leuk
Matthijs is al jaren mijn favoriet. Maar Jesmer voor een jongen vind ik ook leuk. Één keer op feest tegengekomen; uniek maar toch Hollands.
Jesmer Hollands? Oke.
Pepijn
Milan
Morris van Nous vind ik leuk
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven

dinsdag 11 maart 2014 om 09:44
quote:
Sorry, wilde het juist alleen maar gezellig houden, was echt niet boos bedoeld (dacht dat die smiley dat wel over zou brengen, maar blijkbaar niet, helaas.)
Tiger Honeydew leek me nou net zo leuk! Dat gaan we doen!
Sorry, wilde het juist alleen maar gezellig houden, was echt niet boos bedoeld (dacht dat die smiley dat wel over zou brengen, maar blijkbaar niet, helaas.)
Tiger Honeydew leek me nou net zo leuk! Dat gaan we doen!
dinsdag 11 maart 2014 om 09:48
quote:Fiorah schreef op 10 maart 2014 @ 20:04:
[...]
[...]
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
dinsdag 11 maart 2014 om 10:46
Morris vind ik leuk! Die ga ik eens overleggen. Emma vind ik zelf leuk, mijn man niet, en ik vind het ook jammer dat emma zo populair is. Eva vind mijn man weer leuk, en ik niet, maar je denkt in de goede richting nouschi.
Mila vind ik ook nog wel een leuke naam! Zal hem eens delen.
Meer ideeen zijn welkom!
Mila vind ik ook nog wel een leuke naam! Zal hem eens delen.

dinsdag 11 maart 2014 om 22:48
quote:Mylene_Valerie schreef op maandag 10 maart 2014 22:23 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="Famke81 in "Welke naam past bij ......."" class="messagelink">Famke81 schreef op 10 maart 2014 @ 22:18</a>:</b>
Matthijs is al jaren mijn favoriet. Maar <b>Jesmer</b> voor een jongen vind ik ook leuk. Één keer op feest tegengekomen; uniek maar toch Hollands.</div></blockquote>
Jesmer Hollands? Oke.
Pepijn
Milan
Morris van Nous vind ik leuk "quote: Famke81 schreef op 10 maart 2014 @ 22:18 :
Jesmer Hollands? Oke.
Ja noord-Nederland / Fries wat je wil; in de lijn van Jorrit, Jesse, Rudmer etc...
Matthijs is al jaren mijn favoriet. Maar <b>Jesmer</b> voor een jongen vind ik ook leuk. Één keer op feest tegengekomen; uniek maar toch Hollands.</div></blockquote>
Jesmer Hollands? Oke.
Pepijn
Milan
Morris van Nous vind ik leuk "quote: Famke81 schreef op 10 maart 2014 @ 22:18 :
Jesmer Hollands? Oke.
Ja noord-Nederland / Fries wat je wil; in de lijn van Jorrit, Jesse, Rudmer etc...