Welke naam past bij .......
maandag 13 januari 2014 om 12:35
woensdag 12 maart 2014 om 10:04
Ik vind het zo moeilijk! Jullie hebben echt leuke ideen, maar het eens worden met mijn man is het lastigs van allemaal.
Ik kwam gister heel entousiast aan met silke en morris, maar dat was allebei een hele grote nee....
Janne is een hele grote favoriet van mij! Maar vind mijn man stom bij onze achternaam. (De meeste namen met een j trouwens)
We kennen al een stijn een amber en een brent in onze naaste omgeving.
Jort en flore ga ik weer eens op mijn man uitproberen!
Lotte en lizzy vind ik zelf niet zo leuk klinken.

Janne is een hele grote favoriet van mij! Maar vind mijn man stom bij onze achternaam. (De meeste namen met een j trouwens)
We kennen al een stijn een amber en een brent in onze naaste omgeving.
Jort en flore ga ik weer eens op mijn man uitproberen!
Lotte en lizzy vind ik zelf niet zo leuk klinken.

woensdag 12 maart 2014 om 18:43
@mamavaneenmeisje
Niet gekeken wat er al genoemd is, maar misschien zit hier iets tussen. Lizzy en...
Jurre
Jurrien (met trema die ik niet kan vinden op de iPad)
Yorick
Stan
Quint of quinten
Vince
Vic
Nard
Wende
Yara
Alies/Alice
Rozan
Xanne
Meike
Maron
Nina
Jora
Anna
Veere
Mirre
Sjouke
Niet gekeken wat er al genoemd is, maar misschien zit hier iets tussen. Lizzy en...
Jurre
Jurrien (met trema die ik niet kan vinden op de iPad)
Yorick
Stan
Quint of quinten
Vince
Vic
Nard
Wende
Yara
Alies/Alice
Rozan
Xanne
Meike
Maron
Nina
Jora
Anna
Veere
Mirre
Sjouke
Ik spreek toch geen Chinees?!
woensdag 12 maart 2014 om 18:50
quote:mamavaneenmeisje schreef op 11 maart 2014 @ 15:52:
Stan vind ik leuk, manlief weer niet! Haha hidde en fedde vinen we leuk, maar hebben we al in de familie. Merel en silke ga ik over nadenken! Jinthe vind ik heel leuk, helaas zit er een jenthe in onze vriendengroep.....En Jens?
Stan vind ik leuk, manlief weer niet! Haha hidde en fedde vinen we leuk, maar hebben we al in de familie. Merel en silke ga ik over nadenken! Jinthe vind ik heel leuk, helaas zit er een jenthe in onze vriendengroep.....En Jens?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
woensdag 12 maart 2014 om 19:16
Jens of rens is het niet.
Jonna vinden we allebei erg leuk! We waren al bijna happy, maar jonna staat net als janne echt niet bij onze achternaam....
Die begint met een j, waardoor de meeste voornamen met een j afvallen. Sorry meiden ik vind het echt heel fijn dat jullie zo meedenken, maar we hebben de naam nog steeds niet gevonden.
Jonna vinden we allebei erg leuk! We waren al bijna happy, maar jonna staat net als janne echt niet bij onze achternaam....
Die begint met een j, waardoor de meeste voornamen met een j afvallen. Sorry meiden ik vind het echt heel fijn dat jullie zo meedenken, maar we hebben de naam nog steeds niet gevonden.

woensdag 12 maart 2014 om 23:30
donderdag 13 maart 2014 om 17:38
@Polonaise - Nou voel ik me schuldig dat ik geen goede alternatieven heb aangedragen terwijl je het niet verkeerd bedoelde.
Welke naam vond je nog meer mooi toen je uiteindelijk voor Tessa ging? Ik dacht laatst aan Chiara (spreek de Ch uit als een K ). Wil je juist wel graag iets dat op een A eindigt of liever niet?
Welke naam vond je nog meer mooi toen je uiteindelijk voor Tessa ging? Ik dacht laatst aan Chiara (spreek de Ch uit als een K ). Wil je juist wel graag iets dat op een A eindigt of liever niet?
vrijdag 14 maart 2014 om 10:22
Ik denk dat wij het onderwerp maar weer even laten rusten. We hebben nog 7 maanden de tijd hoor, maar ik had het fiijn gevonden als we het over de namen vast eens konden worden.
Tot nu toe is er nog geen enkele naam die we allebei leuk vinden......
Pippa vind ik weer super leuk cejo, maar je raad het al, mijn man absoluut niet! Ik hoop dat we er binnenkort gewoon 'tegenaan lopen'.
Bedankt voor het meedenken, misschien kom ik nog een keer terug
haha. Zijn er meer stellen die er zoveel moeite mee hebben?

Pippa vind ik weer super leuk cejo, maar je raad het al, mijn man absoluut niet! Ik hoop dat we er binnenkort gewoon 'tegenaan lopen'.

zondag 16 maart 2014 om 13:20
quote:mamavaneenmeisje schreef op 12 maart 2014 @ 19:16:
Die begint met een j, waardoor de meeste voornamen met een j afvallen. Sorry meiden ik vind het echt heel fijn dat jullie zo meedenken, maar we hebben de naam nog steeds niet gevonden. :(Nonna/ Nona i.p.v. Jonna? Nena, Nina, Lena, Mila, Yara (klinkt wel als J...), Mara, Lila, Liva, Livia, Kyra, Reva. Reza, Ayla, Ava?
Die begint met een j, waardoor de meeste voornamen met een j afvallen. Sorry meiden ik vind het echt heel fijn dat jullie zo meedenken, maar we hebben de naam nog steeds niet gevonden. :(Nonna/ Nona i.p.v. Jonna? Nena, Nina, Lena, Mila, Yara (klinkt wel als J...), Mara, Lila, Liva, Livia, Kyra, Reva. Reza, Ayla, Ava?

dinsdag 18 maart 2014 om 21:47
quote:mamavaneenmeisje schreef op 14 maart 2014 @ 10:22:
Ik denk dat wij het onderwerp maar weer even laten rusten. We hebben nog 7 maanden de tijd hoor, maar ik had het fiijn gevonden als we het over de namen vast eens konden worden.
haha. Zijn er meer stellen die er zoveel moeite mee hebben?
Hoi, wij hebben pas een paar dagen voor de geboorte een keus gemaakt. Een maand daarvoor hadden we een shortlist van 4, daarvoor een longlist waar alles op stond, op een briefje in ff huiskamer. Af en toe voegden we iets toe. De ander mocht altijd veto-en als iets echt heel lelijk was. Verder hadden we een paar regels zoals niet dezelfde letter als de achternaam of onze namen. (bv voor welke A. Jongsma is deze brief), makkelijk te schrijven (Hoe schrijf je dat, Shoa-Niqua? Sjanikwa? Shwaniekva?) En we waren het eens dat het een Nederlandse naam ging zijn.
Het is een spannend proces maar er komt uiteindelijk echt een naam uit. En het proces is te leuk om ff knoop door te hakken.

Hoi, wij hebben pas een paar dagen voor de geboorte een keus gemaakt. Een maand daarvoor hadden we een shortlist van 4, daarvoor een longlist waar alles op stond, op een briefje in ff huiskamer. Af en toe voegden we iets toe. De ander mocht altijd veto-en als iets echt heel lelijk was. Verder hadden we een paar regels zoals niet dezelfde letter als de achternaam of onze namen. (bv voor welke A. Jongsma is deze brief), makkelijk te schrijven (Hoe schrijf je dat, Shoa-Niqua? Sjanikwa? Shwaniekva?) En we waren het eens dat het een Nederlandse naam ging zijn.
Het is een spannend proces maar er komt uiteindelijk echt een naam uit. En het proces is te leuk om ff knoop door te hakken.
woensdag 26 maart 2014 om 20:21
woensdag 26 maart 2014 om 20:25
http://www.naamwijzer.nl/broerzusvoornaam.php
Mila
Julia
Nina
Anouk
Judith
Thijs
Julian
Jasper
Richard
Tygo
Mila
Julia
Nina
Anouk
Judith
Thijs
Julian
Jasper
Richard
Tygo
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
woensdag 26 maart 2014 om 20:29
quote:Tica2 schreef op woensdag 26 maart 2014 20:21 We mogen opnieuw een naam uitzoeken en zonder het geslacht te weten. De vorige keer hebben jullie ons goede ideeën gegeven. We willen liever niet een hele populaire naam, maar ook geen geknutselde naam. Welke naam past er volgens jullie bij Thijmen?
Thijmen en...
Marijn
Tycho
Remon
Finn
Ruben (!)
Rens
Lasse
Thijmen en...
Marijn
Tycho
Remon
Finn
Ruben (!)
Rens
Lasse
Geniet van elke dag!
woensdag 26 maart 2014 om 20:32
quote:Tica2 schreef op woensdag 26 maart 2014 20:21 We mogen opnieuw een naam uitzoeken en zonder het geslacht te weten. De vorige keer hebben jullie ons goede ideeën gegeven. We willen liever niet een hele populaire naam, maar ook geen geknutselde naam. Welke naam past er volgens jullie bij Thijmen?
En voor een zusje, Thijmen en..
Meike
Lisan
Maura
Elise
Milou
Benthe
Annemijn
Lotte
Rivka
Persoonlijk vind ik Thijmen & Ruben en Thijmen & Lotte heel leuk!
En voor een zusje, Thijmen en..
Meike
Lisan
Maura
Elise
Milou
Benthe
Annemijn
Lotte
Rivka
Persoonlijk vind ik Thijmen & Ruben en Thijmen & Lotte heel leuk!
Geniet van elke dag!