Welke namen hoor je veel in jouw omgeving?

28-07-2013 09:24 140 berichten
Gewoon, omdat ik het wel leuk om te lezen over namen: welke namen komen in jouw omgeving veel voor?

Ik geef zelf in de volgende post de aftrap.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ikje86 schreef op 28 juli 2013 @ 10:15:

Ali, Mohammed, Fatima, Mustafa hoor je hier toch wel het vaakst

Hier voeren die namen ook de boventoon.

Maar ook veel giovanni's en juanita's maar dat zijn de blanke kinderen in de flat.
Ik verklein de namen van mijn eigen kinderen trouwens ook heel vaak (vooral toen ze nog klein waren). Onze jongste zoon heeft nu een naam die zich niet zo makkelijk laat verkleinen en dat vind ik stiekem best lastig .
Ik heb een buitengewoon leuke collega. Ik dacht dat hij intellect had en humor. Hij heeft zijn zoon Bink genoemd. Ik heb eerst hard gelachen, maar het is echt zo! Echt een leuke normale man hoor! Het duurde even voordat ik door had dat hij serieus was.

Hij moet nu wel steeds lachen om het feit dat ik in een deuk lag. Bink word morgen 1 jaar en heb al een sms daar over. Gelukkig ziet hij zelf de humor er van in. Arm kind.
Veel jongens en meisjesnamen die eindigen op een -uh klank, dat hoor en zie ik heel veel hier, is echt een trend.

Zoals Fenne, Bente, Jikke, Mette, Borre, Seppe, Take.
Ik heb zelf trouwens een stomme naam. Een koe heeft nog een leukere naam dan ik.
quote:flakes schreef op 28 juli 2013 @ 10:22:

Ik heb een buitengewoon leuke collega. Ik dacht dat hij intellect had en humor. Hij heeft zijn zoon Bink genoemd. Ik heb eerst hard gelachen, maar het is echt zo! Echt een leuke normale man hoor! Het duurde even voordat ik door had dat hij serieus was.

Hij moet nu wel steeds lachen om het feit dat ik in een deuk lag. Bink word morgen 1 jaar en heb al een sms daar over. Gelukkig ziet hij zelf de humor er van in. Arm kind.Oh, Bink vind ik ook echt niet leuk. Net zoals Storm en Splinter. Gelukkig ken ik geen kinderen die zo heten.
Fenne vind ik wel mooi hoor! Ik zie meteen een blonde nimf voor me. Zo'n prachtig kind wat alle kan.
quote:anky schreef op 28 juli 2013 @ 10:25:

[...]

Oh, Bink vind ik ook echt niet leuk. Net zoals Storm en Splinter. Gelukkig ken ik geen kinderen die zo heten.Splinter! Echt? Hahahahahahaha! ach arm kind! De sms van collega ging over praatgroepen, splinter mag absoluut mee doen en het hoogste woord hebben.
Mees

Mick

Luca

Noa(h)

Ravi

Otis

Allemaal meermaals in mijn vrienden en kennissenkring voorbij zien komen afgelopen paar jaar.
Bij de 40+ in mijn omgeving is het meest Kees, John, Ger, Thijs, Martin, Ben, Ron(ald), Trees, Greet, Beppie, Marja, Sylvia en dergelijke.

Bij de jongere bevolking in mijn buurt: Ahmed, Mohammed, Fatima etcetera.
In mijn allochtone omgeving heel vaak Sarah en Ryan.

En verder Emma en Lukas.
O ja en Bente/Benthe
Ik sta voor de klas, en sommige namen komen erg veel voor bij 'mijn' pubers:

Danique

Cheyenne

Max

Sam

Sem

Jessy
Vrienden en kennissen van mijn eigen leeftijd (begin 30) heten opvallend vaak

Femke

Kim

Bart

Mike/ Michael

Ronald
quote:flakes schreef op 28 juli 2013 @ 10:24:

Ik heb zelf trouwens een stomme naam. Een koe heeft nog een leukere naam dan ik.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Binnen mijn team (20 mensen) hebben we vier Linda's. Dat zijn er veel te veel.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Hier al 5x Fenne in mijn omgeving, hoewel ik het best een mooie naam vind, ben ik hem al helemaal zat.
.
Ach Flakes toch! (Ik ben nu echt heel benieuwd naar je naam!) Veel erger dan Bertha is er toch niet?

Rozehanddoek, volgens mij hoor je Emma door heel Europa veel.

Benjamin vind ik enig! Olivier vind ik mooi, maar de afkorting Oli/Ollie vind ik niets. Door de afkorting viel deze naam voor ons af.

Teun, Gijs, Bram hoor je hier trouwens ook veel.
Hier veel Thijs Jesse en Levi en Noor Sanne en Sofie
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Op mijn werk (leerkracht) ben ik de afgelopen jaren meerdere malen tegen gekomen:

Noa(h) (jongens en meisjes)

Bram

Sanne

Lisa

Lieke

Thomas

Mees (ook jongens en meisjes)

Thijmen

Roos

Leon

Britt

Floor/Fleur

Liam

Eva

Daan

Veel top tien namen dus.
Waar ik persoonlijk trouwens ook niet zo'n fan van ben is de trend om meisjes een 'stoere' jongensnaam te geven. Net alsof de ouders vooraf al bedenken dat hun dochter stoer gaat worden ofzo. Of misschien hebben sommige mensen niet in de gaten dat sommige namen van oorsprong jongensnamen zijn (Mees, Luca, Sem)?
Anky, ik heb hetzelfde. Hier in de buurt loopt een Storm rond en deze Storm is een meisje. Een alleraardigst, lief, bedeesd meisje waar de naam absoluut niet bij past. Haar moeder vertelt altijd te pas en te onpas dat ze haar dochters stoere namen wilde geven (andere dochter heet Sam of Sem, dat weet ik nooit), maar beide dochters zijn alles behalve stoer. Het staat zo sneu!

Mijn man en ik hebben er echt op gelet dat onze kinderen namen kregen die bij elk type passen. Zo vind ik Lily voor een meisje enig, maar dan moest ze wel de genen van mijn man krijgen. Als onze dochter de genen van mijn moeder had gekregen (groot, struis en zeer Hollands), dan had het niet gepast. Vandaar: Kate! Kate zou eigenlijk Cato heten, maar we vonden haar meer een Kate toen ze geboren was. We zagen een klein, tenger, pittig meisje op mijn buik liggen en het eerste wat we beiden zeiden: "Dit is geen Cato!" Het werd dus Kate en ondanks dat ik veel mooiere meisjesnamen kan bedenken, past deze naam goed bij haar.
Noor spreek je gewoon uit als Noor in ons geval en Noortje gebruiken we eigenlijk nooit, alleen oma doet dat nog wel eens.
Milan is 100% zeker de meest voorkomende jongensnaam in mijn omgeving en Isabel(le) is een veel gehoorde meisjesnaam.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven