Welke step/autoped?

30-07-2010 10:26 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tijd voor een nieuw suf fris onderwerp

Mijn dochter wordt na de zomer begin herfst 3.

Ze is het type 'nergens bang voor' , speelt het liefst buiten en is motorisch zeer voorlijk. Liep voor ze 1 was en kan al een tijdje fietsen zonder zijwieltjes. Ze is ooit begonnen op zo'n houten loopfiets met twee wielen en kon zo goed haar evenwicht bewaren dat wij haar toen ze 2,5 was op een fietsje zonder zijwieltjes zetten en daar fietste ze henen. Ze kan alleen niet remmen en is nogal snel afgeleid van een poes of i.d. en stuurt dan vrolijk de bosjes in , je moet dus nog wel mee rennen.

(En daar hebben wij niet altijd zin in.)

Haar broer en zus hebben van die kleine opvouwbare stepjes, ook daar kan ze al mee overweg, hoewel dit moeilijk gaat, maar ze is dan ook nog niet zo lang, maar 94cm.

Als kind speelde ik vroeger veel met mijn autoped, dat was echt een geliefd stuk speelgoed.

Zodoende hebben wij dus het idee opgevat haar een autoped/step voor haar verjaardag te geven en ben ik me daar eens in gaan verdiepen zojuist. Maaaarrrr, was er vroeger slechts 1 simpele soort autoped, tegenwoordig kun je te kust en te keur.

En nu twijfel ik tussen deze 2 soorten.

De eerste is een zelfde idee als ik vroeger had. Volgens de ene site kun je erop vanaf 3 jaar, volgens de andere is ie voor kinderen vanaf 4 jaar, volgens weer een andere zou je er pas met 5 jaar op kunnen. Weer een andere site maakt het makkelijk en zegt 2,5-4 en de laatste site zegt kledingmaat 104-116. Dochter heeft kledingmaar 92/98. Dit is em (even in een willekeurige kleur):

Je hebt ook stepjes/autopedjes die speciaal gemaakt zijn voor kinderen vanaf 3 jaar/95cm, mijn dochters lengte dus. Deze zijn een stuk duurder, maar daar kan ze zeker direct op.

Dit is em:

Voordeel van de eerste is, behalve de prijs, dat je er nog jaren mee vooruit kan. Maar kan ze er nu al wat mee? Is de treeplank niet te lang, of hoeft dat geen probleem te zijn? Als ze alleen nog niet op het kussentje kan zitten omdat ze anders niet bij het stuur kan maakt me dat niks uit, als ze er maar op vooruit komt (steppend).

Ik ben me er ook van bewust dat we na de zomer al snel in de herfst/winter zitten en ze dan dus minder buiten is. In het voorjaar is ze dan al 3,5 en een stuk groter. Maar ik zou het wel leuk vinden als ze direct wat kan met haar cadeautje.

Van de 2e, die dus als voordeel heeft dat er direct plezier van kan hebben, vraag ik me af tot hoelang die leuk is. Ben je daar met 4 te groot voor? Beetje zonde vind ik dat dan.

Zijn er hier mensen die een van dergelijke steppen hebben, en wat zijn jullie ervaringen er mee?

Nog even de feiten:

- dochter is zo'n 95cm en wordt 3

- dochter is motorisch snel, kan al fietsen op een 12inch en enigszins overweg met opvouwbare stepjes van broer en zus.
Whatever, I do what I want
Ja zo gaat ie wel heel hard naar onder, even uppen dus
De bovenste, een Loekie...doen ze jaren mee!
quote:misschicken schreef op 30 juli 2010 @ 10:35:

De bovenste, een Loekie...doen ze jaren mee!'t Is een Yipeeh, maar hetzelfde idee als Loekie is dat
Kun je haar niet eens sneaky in een fietsenzaak op zo'n step zetten? Hebben wij laatst ook gedaan voor de nieuwe fiets van dochter, ff checken of ze op een 20" omafiets pastte.
Ja daar zit ik ook aan te denken. Als ik dat nu doe is ze het denk ik tegen de tijd dat ze jarig is wel vergeten (6 oktober). Ze is sowieso in die fietsenzaak niet bij de kinderfietsjes en stepjes weg te slaan. Toevallig moest ik daar laatst een paar keer zijn toen we een fiets aan het opknappen waren (of eigenlijk, mijn man was aan het opknappen, ik kocht de onderdelen ).

Maar je kunt dat toch pas zien of het past als ze er echt op kan steppen? Ik kan haar er wel op zetten, maar dan? In de winkel zelf is niet echt oefenruimte, zo vol staat die. En ik was eigenlijk niet van plan hem daar te kopen, op internet zijn ze een stuk goedkoper.

Ik ga zo misschien maar eens kijken, de fietszaak is op 10 min. loopafstand.
Dan ga je naar een andere fietsenwinkel, waar wel ruimte is, laat je haar daar steppen en 'denkt er nog over na'
Mijn dochter heeft voor haar 3e verjaardag een gewone step gekregen (ongeveer als het 2e plaatje maar dan met twee achter wielen) Ze is nu 5 en hoewel het stuur omhoog kan (en moet) is het een zeer knullig gezicht dat kleine stepje.

Ze is motorisch absoluut geen held en toch kon ze gelijk steppen.

Het nut van het zitje (1e plaatje) ontgaat mij eigenlijk een beetje... is het leuker als ze zitten dan?

In ieder geval zou ik iets kopen voor 4+, misschien dat gelijk spelen iets lastig gaat het zal d'r niet weer houden waarschijnlijk en dan heb je er langer wat aan.
Staan ze ook niet bij die grote speelgoedzaak net buiten het centrum? Daar is binnen iig genoeg ruimte om te proberen.
Als je loslaat, heb je twee handen vrij.
quote:zakdoekjeopviva schreef op 30 juli 2010 @ 10:58:

Mijn dochter heeft voor haar 3e verjaardag een gewone step gekregen (ongeveer als het 2e plaatje maar dan met twee achter wielen) Ze is nu 5 en hoewel het stuur omhoog kan (en moet) is het een zeer knullig gezicht dat kleine stepje.

Ze is motorisch absoluut geen held en toch kon ze gelijk steppen.

Het nut van het zitje (1e plaatje) ontgaat mij eigenlijk een beetje... is het leuker als ze zitten dan?

In ieder geval zou ik iets kopen voor 4+, misschien dat gelijk spelen iets lastig gaat het zal d'r niet weer houden waarschijnlijk en dan heb je er langer wat aan.

Ha, ja die met twee wieltjes achter sla ik maar over

Ik denk ook dat ze, ook als ze het niet direct kan, wel direct gaat proberen.

@ vishnu, bedoel je in overstad? Dat is idd een goede testrittip, die hebben ze vast. Maar de grote Bart Smit hier vlakbij vast ook (ze staan wel op hun site iig) en die hebben ook testritruimte genoeg

edit: zie nu dat de steps bij B.S. internet only zijn.
Dat kussentje op die step heb ik nooit begrepen, ook als kind niet. De enige die ik er wel eens op zag zittenw as een knul die eigenlijk al te oud was voor de step, maar waarschijnlijk zich verveelde. Die jongen zal toen n jaar of 8 geweest zijn. Kleiner lukt het gewoon niet
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:nlies schreef op 30 juli 2010 @ 11:11:

Dat kussentje op die step heb ik nooit begrepen, ook als kind niet. De enige die ik er wel eens op zag zittenw as een knul die eigenlijk al te oud was voor de step, maar waarschijnlijk zich verveelde. Die jongen zal toen n jaar of 8 geweest zijn. Kleiner lukt het gewoon nietJa klopt, daarom zei ik ook "als ze niet direct bij het kussentje kan maakt me niet uit, als ze er maar mee vooruitkan (steppen)". Dat kussentje is idd onzin.
quote:crini schreef op 30 juli 2010 @ 10:47:

Ja daar zit ik ook aan te denken. Als ik dat nu doe is ze het denk ik tegen de tijd dat ze jarig is wel vergeten (6 oktober). Ze is sowieso in die fietsenzaak niet bij de kinderfietsjes en stepjes weg te slaan. Toevallig moest ik daar laatst een paar keer zijn toen we een fiets aan het opknappen waren (of eigenlijk, mijn man was aan het opknappen, ik kocht de onderdelen ).

Maar je kunt dat toch pas zien of het past als ze er echt op kan steppen? Ik kan haar er wel op zetten, maar dan? In de winkel zelf is niet echt oefenruimte, zo vol staat die. En ik was eigenlijk niet van plan hem daar te kopen, op internet zijn ze een stuk goedkoper.

Ik ga zo misschien maar eens kijken, de fietszaak is op 10 min. loopafstand.Wij hebben die omafiets daar ook niet gekocht, ging alleen om de maat. Fiets was op internet ¤40 goedkoper. Al zou ze er alleen op kunnen staan, dan kun je toch wel inschatten of ze er iets mee kan?
Hey Crini,

Ik heb een zoon die 6 oktober 3 wordt. Ik heb voor hem pas geleden een step gekocht (in de aanbieding). Die lijkt een beetje op de onderste. Maar als ik jou was, zou ik nu een step zoals de bovenste kopen. Daar kan ze langer op vooruit en als ze al zo handig met fietsen e.d. zal ze het snel onder de knie krijgen.

Die van mij kan ook steppen op een step voor oudere kinderen, waarbij het stuur boven zijn hoofd uitkomt.
Home is where your wifi connects automatically.
Nou ik heb haar op een step gezet in de fietsenwinkel, deze:

Voor mijn idee was hij wel wat kleiner dan een Loekie, Corvino of Yipeeh, maar misschien zijn die in mijn verbeelding wel groter.

In ieder geval, ze reed er zo op weg, hoewel het stuur op de hoogste stand stond en dus ver boven haar hoofd uitkwam haha

Leuke step trouwens, maar zo duur ga ik hem niet kopen.

Je hebt ook al nieuwe steps voor ¤45,00. Nee ik heb geen aandelen, maar de keus is wel gemaakt, ik ga voor zo'n grote.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven