Wendy van Dijk pro-ruggenprik

22-02-2010 19:38 437 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand Wendy van Dijk gehoord in RTL Boulevard? Ze is bevallen met een ruggenprik en kan deze iedereen aanraden.

Het leek of ze heel bewust een promotiepraatje voor de ruggenprik hield. Vrouwen in Nederland moeten nog teveel onnodig lijden en volgens haar houd je veel meer energie over als je niet zo hebt geleden.

Ik vond het wel een opvallend statement voor ideale schoondochter Wendy. Het is toch best een controversieel onderwerp in Nederland.

Het aantal jongens met de naam Sem groeide explosief nadat zij haar zoon zo noemde. Zou ze ook iets kunnen betekenen in de opinievorming rondom de ruggenprik? Wat denken jullie?
de ruggenprik heeft niet alleen maar voordelen hoor! Zo kan het persen veel langer duren en is de kans op een vacumverlossing veel groter. Google er maar eens op...
Jaa het viel me ook meteen op. Heb het niet allemaal even goed verstaan * vriend zat er doorheen te bellen haha* maar ze was er idd erg voor een ruggenprik te spreken. Ze deed er heel luchtig over. En ze klonk ook wel weer heel fris vond ik!

Ik kan me best voorstellen dat vrouwen het als meer normaal gaan beschouwen. En tja..waarom ook eigenlijk niet.
dat zegt to toch ook niet? er staat niet dat zij pro ruggeprik is, maar wendy van dijk en wat de gevolgen daarvan zullen zijn...
Ik vind Wendy van Dijk een doos dus ik zou sowieso niks van haar aannemen.
Stressed is just desserts spelled backwards
Ik denk dat heel veel vrouwen nu al van de mogelijkheid gebruik willen maken. Punt is alleen dat men er hier in nederland nog steeds zo bekrompen mee omgegaan wordt, en vrouwen helaas geen vrije keus hebben wat dat betreft.

Ik spreek uit ervaring, heb zelf een ruggenprik gehad en ben het he-le-maal met Wendy eens!

Lizzy stond trouwens ook op ons lijstje, maar het werd een zoon ;)
Mijn bevalling was goed te doen zonder ruggenprik, dus als ik nog eens zou bevallen zou ik het weer zonder ruggenprik doen. Dus op mij heeft zij geen invloed. Ik zou het eerlijk gezegd behoorlijk droevig vinden als andere vrouwen hun mening baseren op Wendy van Dijk. Het is geen arts namelijk.
Mag zij omdat ze bekend is niet heel erg haar mening uiten? Als zij er helemaal blij mee was, prima! Heerlijk toch dan?

Je hoeft het toch niet ook te doen omdat Wendy het deed?

Kim1205, en je zoon heet nu Sem?
En Wendy is geen voorwerp Mal, dus geen HET maar ZIJ
Wat ik vind? Dat het nogal duf is om hier een topic over te openen omdat mevrouw van Dijk haar waffel opentrekt
Ik mocht zelf kiezen of ik wel of niet een ruggenprik wilde , maar toen ik in het ziekenhuis aankwam had ik al volledige ontsluiting en gingen de pijnstillers mij voorbij. Niet dat ik van plan was voor een ruggenprik te gaan, mij te eng.

Eerlijk gezegd vind ik het een beetje raar als mensen zich optrekken aan de mening van een bekend iemand, zeker van Wendy van Dijk. Ik vond haar altijd heel leuk maar ben de laatste tijd nogal op haar afgeknapt....
En onnodig lijden?
quote:Montanaxx schreef op 22 februari 2010 @ 19:38:

Iemand Wendy van Dijk gehoord in RTL Boulevard? Ze is bevallen met een ruggenprik en kan deze iedereen aanraden.

Het leek of ze heel bewust een promotiepraatje voor de ruggenprik hield. Vrouwen in Nederland moeten nog teveel onnodig lijden en volgens haar houd je veel meer energie over als je niet zo hebt geleden.

Ik vond het wel een opvallend statement voor ideale schoondochter Wendy. Het is toch best een controversieel onderwerp in Nederland.

Het aantal jongens met de naam Sem groeide explosief nadat zij haar zoon zo noemde. Zou ze ook iets kunnen betekenen in de opinievorming rondom de ruggenprik? Wat denken jullie?Ik denk dat ze een mietje is.....
Het arme mens zit vol hormonen en is net moeder geworden. Dan mag je zeggen wat je wil.

Viva La Wendy! Olé
quote:Kim1205 schreef op 22 februari 2010 @ 19:44:

Punt is alleen dat men er hier in nederland nog steeds zo bekrompen mee omgegaan wordt, en vrouwen helaas geen vrije keus hebben wat dat betreft.

Wat is daar nou toch bekrompen aan? Du moment dat een baby geboren is zou niemand het nog in zijn hoofd halen er zonder ab-so-lu-te noodzaak verdovingsmeuk in te spuiten. Maar prenataal is dat dan opeens heel progressief en logisch?
quote:Maleficent schreef op 22 februari 2010 @ 19:46:

Mijn bevalling was goed te doen zonder ruggenprik, dus als ik nog eens zou bevallen zou ik het weer zonder ruggenprik doen. Dus op mij heeft zij geen invloed. Ik zou het eerlijk gezegd behoorlijk droevig vinden als andere vrouwen hun mening baseren op Wendy van Dijk. Het is geen arts namelijk.Hoef je geen arts voor te zijn hoor om voor jezelf te beslissen of je een ruggeprik wilt. Nee, de meeste nederlandse vrouwen gaan liever mee in het vroedvrouwengezemel.
Star, alsof jij een ruggenprik had! Onnodig lijden?? Het MOET voor de band met je kind. Hoe erger de pijn, des te sterker de band.

Tsss, weet nog steeds niemand dat? Mensen met een ruggenprikbevalling hebben vaak een hele slechte relatie met hun kind hoor.
quote:Kim1205 schreef op 22 februari 2010 @ 19:44:

Ik denk dat heel veel vrouwen nu al van de mogelijkheid gebruik willen maken. Punt is alleen dat men er hier in nederland nog steeds zo bekrompen mee omgegaan wordt, en vrouwen helaas geen vrije keus hebben wat dat betreft.

Ik spreek uit ervaring, heb zelf een ruggenprik gehad en ben het he-le-maal met Wendy eens!

Lizzy stond trouwens ook op ons lijstje, maar het werd een zoon ;)Ik ook. Ben zelf ook met een ruggenprik bevallen (heb er wel om moeten bedelen) en dat was heel fijn. Ik kan het iedereen aanraden.
quote:amalia schreef op 22 februari 2010 @ 19:51:

Het arme mens zit vol hormonen en is net moeder geworden. Dan mag je zeggen wat je wil.

Viva La Wendy! OléO van mij mag ze, maar om nou meteen een topic te openen met de vraag of zij iets voor de opinievorming zou kunnen betekenen gaat mij een beetje te ver.
[quote]Sylphide75 schreef op 22 februari 2010 @ 19:52:

[...]
quote:hgjb schreef op 22 februari 2010 @ 19:52:

[...]

Hoef je geen arts voor te zijn hoor om voor jezelf te beslissen of je een ruggeprik wilt. Nee, de meeste nederlandse vrouwen gaan liever mee in het vroedvrouwengezemel.Hoezo is het vroedvrouwengezemel als ik zeg dat ik het goed te doen vond qua pijn?
quote:amalia schreef op 22 februari 2010 @ 19:52:

Star, alsof jij een ruggenprik had! Onnodig lijden?? Het MOET voor de band met je kind. Hoe erger de pijn, des te sterker de band.

Tsss, weet nog steeds niemand dat? Mensen met een ruggenprikbevalling hebben vaak een hele slechte relatie met hun kind hoor.Nee schat, ik bedoel dat ik de term onnodig lijden vind.
Wat ik vind? Dat je een enorm zeiktopic hebt geopend. Wat als zij dit fijn vindt/promoot??? Nederland loopt zeker in bepaalde bevallingsdingen 'achter'.

Kortom, ik denk/vind dat je aan het zeiken bent omdat het een wel/niet populaire bnn-er betreft. Ik vind haar ruk maar vind haar uitspraken m.b.t. prik prima.
Btw, het lijkt wel of je jaloers bent, dat jij (ergens ooit) geen r-prik kreeg en zij wel.
quote:hgjb schreef op 22 februari 2010 @ 19:52:

[...]

Hoef je geen arts voor te zijn hoor om voor jezelf te beslissen of je een ruggeprik wilt. Nee, de meeste nederlandse vrouwen gaan liever mee in het vroedvrouwengezemel.Nou als er iemand niet gevoelig voor dat soort gewauwel a la Beatrijs is dan ben ik het wel, maar heb me van tevoren niet verdiept in pijnstilling. Gaat het niet, dan gaat het niet en kan je nog altijd om pijnstilling vragen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven