Wie ervaring met MKD Eindhoven?

27-05-2011 17:11 21 berichten
Nog vol emotie, net terug van het gesprek met school en GGZ:

Ons mannetje van net 4 kan/mag niet op school blijven. Hij moet naar het MKD.

De site (www.decombinatie.nu) maakt mij niets wijzer.

Wie heeft ervaring met het MKD in Eindhoven? Hoe gaat het in zijn werk? wat zijn de schooltijden? ze hebben minder vakantie, hoeveel minder? hebben ze ook BSO?

Inhoudelijk heeft de GGZ me verteld waarom het MKD goed is voor onze zoon en wat ze daar in een jaar allemaa doen. Ik ben nu vooral op zoek naar practische info.
Alle reacties Link kopieren
Maak een afspraak met het mkd, daar kunnen ze je antwoord geven op al je vragen, en ook een rondleiding geven.

BSO bestaat helaas niet op een mkd en/of speciaal onderwijs.

Wil je eigenlijk wel dat je kind naar het mkd gaat?
bel ze op en vraag het aan hen.
Het is zoals het is
BSO bestaat wel op speciaal onderwijs.

Zoals je schrijft lijkt mij dat alles nogal rauw op je dak is komen vallen. Ik zou zeggen, zoek maandag alles even rustig uit. En inderdaad wat kriebelbeest zegt; wil je wel dat hij naar het MKD gaat? Zijn er geen andere mogelijkheden?
sorry, heb even geloept en zie dat jullie al heel lang 'bezig' zijn met jullie zoon. Sterkte, weet uit ervaring hoe het is.
quote:Feline31 schreef op 27 mei 2011 @ 17:19:

BSO bestaat wel op speciaal onderwijs.Kun je mij vertellen waar? In N-H alleen in Beverwijk, verder helaas niet (voor zover ik weet/ik geïnformeerd ben).
In het oosten des lands. Zoon zit op een KDC en gaat straks naar speciaal onderwijs. de BSO waar hij nu zit daar kan hij straks ook gewoon weer naar toe.
Tja, dat is een beetje ver rijden voor ons (N-H) .
.
Haha, inderdaad. Maar ik begrijp dat BSO's voor SO etc. erg dun gezaaid zijn??
Ze zijn eerder zeer zeldzaam te noemen.

Achterlijk eigenlijk, alsof ouders van kinderen op speciaal onderwijs niet moeten werken en dus opvang nodig hebben.
bellen zal ik zeker doen maandag. Natuurlijk...

Maar het is nu vrijdagmiddag en mijn hoofd loopt over...
In de regio Eindhoven hebben ze wel speciale Bso's, kluppluz heette deze.. Ook hebben ze van kluppluz een dagopvang. Verder hebben ze via kentalis ook speciale mkd.
Je kan beter blanco het het gesprek met het mkd aangaan, dan dat je nu wellicht verkeerde informatie krijgt.

Spannende tijd wel. Mijn zoon zit sinds anderhalf jaar op een mkd en heeft het er erg naar zijn zin.
Inhoudelijk weet ik wel zo ongeveer wat het MKD gaat doen, daar sta ik zeer positief tegenover. Ik zit nu meer met de practische kant: ze hebben minder vakantie, wel woensdagmiddag vrij of niet? hebben ze bso? wat zijn de lestijden? kunnen we hem zelf brengen en halen gezien ons werk?
Bij ons mkd (ergens in N-H) kun je je kind tussen 9:00 en 9:10 brengen, om 15:15 moet je je kind weer ophalen. Ze lunchen ook op het mkd. Op de woensdag is het mkd open tot 12:30.

Het is de bedoeling dat ouders zelf hun kind brengen en halen, alleen in uiterste gevallen (bijvoorbeeld rolstoel afhankelijkheid van ouders) mag je kind met een busje mee.

Bij ons is er geen bso.

De kinderen zijn in de zomervakantie 2 à 3 weken vrij (dat is in overleg), 1 week in de kerstvakantie, en verder gewoon alle vakantie's (die 1 week duren).

Maar ik weet natuurlijk niet of bovenstaande bij het mkd in Eindhoven ook zo gaat.
Was het maar maandag, heb zoveel vragen.

Hoe moet dat in hemelsnaam organisatorisch? Ik sta zelf voor de klas, kan dus niet later beginnen. Man kan ook niet elke dag later beginnen...reistijd naar MKD is 20 minuten met de auto, ook nog eens de verkeerde kant op wat betreft ons werk.

Hebben nu 2x BSO, als ze dat daar niet hebben, wat dan? Ik haal altijd om 16.00 hem al op, maar als school al om 15.00 uit is red ik dat niet.

Denk dat het dan uitloopt op een jaar ouderschapsverlof en ik dus maar 1,5 dag ga werken in plaats van 3.
Bloesem, ik zou niet op de zaken vooruit lopen. Een jaar geleden zag ik ook overal leeuwen en beren, maar nu loopt alles, wat de organisatie betreft dan, op rolletjes. Hier beginnen ze ook pas om 09.00 uur, maar ik mag zoon eerder brengen. Misschien is er bij het MKD ook wel iets te regelen? en volgens Mees zijn er speciale BSO's in de regio, dus wie weet.
Bloesem, het is dus toch niet haalbaar? Wat sneu voor je zoontje.

Inhoudelijk kan ik je ook geen info geven, maar wel een dikke knuffel en veel sterkte!

Liefs,

Mardejo
Feline: je hebt gelijk, maar ik ben nu echt een emotionele kip.

Mardejo: dank je, je bent lief!
Bloesem,

Ik dacht vanochtend ineens dat 'sneu voor je zoontje' (in mijn eerdere post) heel verkeerd kan worden opgevat. Ik bedoel ermee wat sneu dat hij eerst een aantal weken op een plek (de basisschool) heeft gezeten, waar hij zo niet op zijn plek is en zich misschien wel ongelukkig heeft gevoeld.

Ik heb vanuit mijn werk alleen ervaring met MKD in Groningen en dat is voor kinderen en hun ouders een hele fijne plek. Hopelijk kunnen ze je zoon goed verder helpen.

Liefs,

Mardejo

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven