wie heeft de oplossing voor niet luisterende kinderen
zaterdag 25 april 2009 om 09:02
help............ heeft iemand hier een tip heb alles al geprobeerd heb 2 kinderen (5) (2) en die luisteren echt nergens naar.......straffen om op door op de trap te laten zitten werkt niet naar hun kamer sturen ook niet ...... zeggen als ze nu niet luisteren dat we niet bv naar de speeltuin gaan werkt niet....... dus wie heeft de gouden tip??? ik hoor graag van jullie.......
zaterdag 25 april 2009 om 20:54
Inderdaad misschien iets langer op de gang. De 2 minuten bij 2 jaar werkt hier ook niet maar als ik haar zeg 4 minuten laat zitten begint ze echt te balen en om mij te roepen en is daarna in ieder geval een tijdje liever.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
zaterdag 25 april 2009 om 23:01
quote:nouschi schreef op 25 april 2009 @ 20:54:
Inderdaad misschien iets langer op de gang. De 2 minuten bij 2 jaar werkt hier ook niet maar als ik haar zeg 4 minuten laat zitten begint ze echt te balen en om mij te roepen en is daarna in ieder geval een tijdje liever.dat ga ik inderdaad maar eens proberen
Inderdaad misschien iets langer op de gang. De 2 minuten bij 2 jaar werkt hier ook niet maar als ik haar zeg 4 minuten laat zitten begint ze echt te balen en om mij te roepen en is daarna in ieder geval een tijdje liever.dat ga ik inderdaad maar eens proberen

zaterdag 25 april 2009 om 23:20
Ik heb met mijn zoon het volgende gedaan ( ik ben meer van eht belonen dan van het straffen); ik heb een ' luistervinkje' gemaakt (jij kunt er voor elk kind eentje apart maken)
Een gezich getekend op een vel papier, met heeele grote oren eraan. Ik heb het gelamineerd en uitgeknipt, je kunt het ook op een stuk karton doen met een boeklonnetje (dat ouderwetse plakplastic) er overheen. In elk geval is het iets geworden wat je met een niet-permanente stift kunt beschrijven en weer uitwissen.
Op momenten dat ze niet willen luisteren vertel je ze dat ze een ' vinkje' kunnen verdienen door wel te luisteren, en vooraf heb je een beloning met ze vastgesteld als de luistervink vol is (je begint met een kleine beloning met bijvoorbeeld 5 vinkjes, dan naar iets groter met 10. Meer dan 10 is nog niet echt te overzien voor ze)
Geef dus duidelijk aan dat als ze nu goed luisteren, ze een vinkje kunnen verdienen en als ze niet luisteren, je er een vinkje afveegt. Met twee kinderen (alshoewel die van 2 wellicht nog wat te klein hiervoor is) kun je er ook nog een soort van in aanbrengen (wie het eerste zijn luistervink vol heeft die mag de beloning kiezen oid)
Bij ons werkte het heel erg goed. Het de kinderen erop wijzen dat ze een vinkje kunnen verdienen zul je steeds minder vaak hoeven doen; dat zit er vrij snel in. Succes!
Een gezich getekend op een vel papier, met heeele grote oren eraan. Ik heb het gelamineerd en uitgeknipt, je kunt het ook op een stuk karton doen met een boeklonnetje (dat ouderwetse plakplastic) er overheen. In elk geval is het iets geworden wat je met een niet-permanente stift kunt beschrijven en weer uitwissen.
Op momenten dat ze niet willen luisteren vertel je ze dat ze een ' vinkje' kunnen verdienen door wel te luisteren, en vooraf heb je een beloning met ze vastgesteld als de luistervink vol is (je begint met een kleine beloning met bijvoorbeeld 5 vinkjes, dan naar iets groter met 10. Meer dan 10 is nog niet echt te overzien voor ze)
Geef dus duidelijk aan dat als ze nu goed luisteren, ze een vinkje kunnen verdienen en als ze niet luisteren, je er een vinkje afveegt. Met twee kinderen (alshoewel die van 2 wellicht nog wat te klein hiervoor is) kun je er ook nog een soort van in aanbrengen (wie het eerste zijn luistervink vol heeft die mag de beloning kiezen oid)
Bij ons werkte het heel erg goed. Het de kinderen erop wijzen dat ze een vinkje kunnen verdienen zul je steeds minder vaak hoeven doen; dat zit er vrij snel in. Succes!

zaterdag 25 april 2009 om 23:26
Overigens ben ik tegen de corrigerende tik en voor belonen. Proefondervindelijk heb ik ervaren dat dat bij onze zoon werkt. Het werkt ook bij volwassenen dus waarom zou het bij kinderen niet werken? Belonen we onszef neit de hele dag door met van alles en nogwat? en anderen ons en wij anderen? Wie goed doet, goed ontmoet, denk ik altijd maar....