Wie heeft ervaring met Duphaston?

woensdag 1 juli 2009 om 15:18
Ik ben in nov. 08 gestopt met de pil. Helaas heb ik een erg onregelmatige cyclus, variërend van 25 tot 45 dagen. Daarnaast ben ik ook ontzettend lang ongesteld, eerst een week licht bloedverlies, daarna breekt het door en ben ik nog zo’n 5 dagen normaal ongesteld, en daarna meestal nog een paar dagen licht bloedverlies... al met al verlies ik soms wel 14 of 15 dagen achter elkaar bloed
Door mn onregelmatige cyclus is het heel lastig om mn eisprong te bepalen, die ik helaas ook niet lichamelijk voel. Ik ben nu wel begonnen met ovulatietesten.
Ik heb dit ‘probleem’ voorgelegd aan mn huisarts en hij heeft me Duphaston voorgeschreven. Uiteraard heb ik al veel informatie opgezocht op internet over dit middel... maar ik ben uiteraard veel nieuwsgieriger naar praktijkervaringen.
Daarom, wie heeft ook Duphaston gebruik en waarom? Wat deed het voor jou?
Ben benieuwd, alvast bedankt!
Door mn onregelmatige cyclus is het heel lastig om mn eisprong te bepalen, die ik helaas ook niet lichamelijk voel. Ik ben nu wel begonnen met ovulatietesten.
Ik heb dit ‘probleem’ voorgelegd aan mn huisarts en hij heeft me Duphaston voorgeschreven. Uiteraard heb ik al veel informatie opgezocht op internet over dit middel... maar ik ben uiteraard veel nieuwsgieriger naar praktijkervaringen.
Daarom, wie heeft ook Duphaston gebruik en waarom? Wat deed het voor jou?
Ben benieuwd, alvast bedankt!

donderdag 2 juli 2009 om 17:42
Hoi Mariss,
Ik ben ook sinds november bezig om zwanger te worden. Ik weet echter al dat ik PCO heb (in het kort:bijna nooit een eisprong) dus na 3 maanden ben ik naar de gyn gegaan. Na onderzoeken moest ik ook Duphaston 10 dagen slikken. Hierna kreeg ik een 'nep' bloeding en daarna moest ik van de 3e t/m 7e dag Clomid slikken. Nu is het afwachten of ik wel een eisprong krijg. Als het goed is, zou dat volgende week ergens moeten zijn.
16 juli moet ik weer terug naar de gyn en dan gaan we kijken of het heeft aangeslagen.
Ik heb dus om een andere reden Duphaston gebruikt dan jij.
Ben je er al mee begonnen?
groetjes Peertje
Ik ben ook sinds november bezig om zwanger te worden. Ik weet echter al dat ik PCO heb (in het kort:bijna nooit een eisprong) dus na 3 maanden ben ik naar de gyn gegaan. Na onderzoeken moest ik ook Duphaston 10 dagen slikken. Hierna kreeg ik een 'nep' bloeding en daarna moest ik van de 3e t/m 7e dag Clomid slikken. Nu is het afwachten of ik wel een eisprong krijg. Als het goed is, zou dat volgende week ergens moeten zijn.
16 juli moet ik weer terug naar de gyn en dan gaan we kijken of het heeft aangeslagen.
Ik heb dus om een andere reden Duphaston gebruikt dan jij.
Ben je er al mee begonnen?
groetjes Peertje

vrijdag 3 juli 2009 om 19:40