Wie wil mij helpen..

05-08-2009 18:19 145 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb net een test gedaan, en ik blijk zwanger!! Ik ben 23jaar!! Dit komt totaal onverwacht. Ik heb net mijn lieve vriend op de hoogte gesteld, we hebben gepraat maar niet lang, want hij gaat zometeen op vakantie.

Ik voel mij zo verschrikkelijk. We zijn er beiden overuit dat we nog veel te jong zijn voor een kindje.

Naar mijn weten hebben we het altijd veilig gedaan, en ik test mijzelf ook zo nu en dan, voor de zekerheid. Zo ook nu.

Maar nu had ik al een beetje een voorgevoel. Mijn borsten zijn namelijk ook erg pijnlijk. En nu weet ik de uitslag dus.

Ik word er helemaal beroerd van.

Zometeen ga ik de test van clearblue doen, die ook berekend wanneer je bevrucht bent.

Ik ga ineens aan alles twijfelen en ben zelfs bang dat ik al te lang zwanger ben. Wat ook weer niet kan, want ben gewoon ongesteld geworden.

Maar worden je borsten dan al zo snel pijnlijk?

En hoe nu verder? Via de dokter naar een abortus kliniek? Of kan je er zelfstandig heen. Ik weet het allemaal niet.

Het is niet zo dat we er makkelijk over denken, om het maar weg te halen, maar het kan niet anders. Alleen wat mij wel pijn doet, is dat dit ons eerste kindje is, had kunnen zijn.

Wat het ook moeilijk maakt is dat mijn vriend nu vertrekt op vakantie.. het is niet zo n goede timing allemaal.

Ik ben zo geschrokken en kan alleen maar huilen, ik heb geen idee hoe ik het aan moet pakken.

Wie heeft er goede raad, advies, tips?

Bedankt...
Je borsten kunnen inderdaad helemaal aan het begin al pijnlijk en gespannen aanvoelen, dus dat zegt niet zoveel over de duur van de zwangerschap. De eerste stap is die naar de huisarts, maar persoonlijk zou ik daarmee wachten totdat je vriend terug is van vakantie. Dan kunnen jullie het allebei een beetje laten bezinken en straks samen kijken wat jullie willen.

Het kan best zijn dat de omstandigheden niet ideaal zijn, maar het argument 'ik ben veel te jong', vind ik eigenlijk wat overdreven. Je bent 23, geen 15.
The time is now
Gaat hij lang en ver op vakantie? Ik weet niet, misschien kan je hem toch vragen om thuis te blijven of later te gaan? Ik zou het ook niet echt fijn vinden als hij vrolijk feest ging vieren terwijl jij met zoiets moet dealen.

Als ik jou was zou ik morgen naar de huisarts gaan, die kan je voorlichten over wat je mogelijkheden nu zijn.

Zal wel schrikken zijn,opeens zo'n positieve test. Je zal ook nog wel heen en weer gaan slingeren in gevoelens. Want 23 is natuurlijk best jong maar niet absoluut te jong, er zijn best veel moeders van die leeftijd waarbij het prima gaat. Aan de andere kant zullen er ook mensen als Elninjoo komen die roepen 'zo snel mogelijk overtijdbehandeling nu het nog kan!'

Bedenk dat het jouw lijf is, jouw leven, jouw beslissing. En je mag hier best even over twijfelen en in de put zitten.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
quote:Banba schreef op 05 augustus 2009 @ 18:24:

Je borsten kunnen inderdaad helemaal aan het begin al pijnlijk en gespannen aanvoelen, dus dat zegt niet zoveel over de duur van de zwangerschap. De eerste stap is die naar de huisarts, maar persoonlijk zou ik daarmee wachten totdat je vriend terug is van vakantie. Dan kunnen jullie het allebei een beetje laten bezinken en straks samen kijken wat jullie willen.

Het kan best zijn dat de omstandigheden niet ideaal zijn, maar het argument 'ik ben veel te jong', vind ik eigenlijk wat overdreven. Je bent 23, geen 15.Zij vinden zichzelf te jong voor een baby dan hoef je ze niet te zeggen dat ze dat niet mogen vinden.
Meisje, ik kan me goed voorstellen dat je even helemaal van slag bent!!

Mijn eerste reactie was ook 'kan je vriend niet wat later op vakantie?'. Zo niet, heb je anderen om er mee over te praten? Als je vriend een dag of 10 wegblijft (ik hoop voor jou dat het niet langer is) is dat wel heel lang om er in je eentje mee rond te lopen.

Ik zeg absoluut niet dat je je kind moet houden, maar ik zou ook absoluut niet na één kort gesprek met je vriend en nog helemaal in de shockstemming al beslissen wat je vindt dat je moet gaan doen.

Probeer rustig te blijven, goed te voelen wat je voelt en je komt er wel uit. Naar de huisarts gaan en professionele bijstand vragen lijkt me ook zeker een goed idee.
Ben het eens met Banba, wacht eerst eens tot je vriend terug is van vakantie zodat jullie er eens goed over kunnen praten. Wanneer jullie dan besluiten dat het kindje niet gewenst is kun je altijd nog een abortus overwegen. Voor een abortus ben je echt nog lang niet te laat!
23 is idd niet te jong. Je bent al vijf jaar volwassen. Ga naar de huisarts, maaar neem vooral geen overhaaste beslissingen. Laat alles even rustig bezinken. Je klinkt nogal in de war.

Praat er over met je moeder of een goede vriendin. Dat helpt je misschien om de dingen op een rij te zetten. Maar zorg wel dat de beslissing die je neemt uitendelijk jouw beslissing is. Niet die van iemand anders.
Is er pasgeleden in Nederland een stroomstoring geweest of zo? Het loopt ineens over van de ongepland bezwangerden.

Ik vind 23 helemaal niet zo jong. Ik weet niet voor hoe lang je vriend op vakantie gaat maar ik zou zeker niet wachten tot hij terug is.

Ja, het had je eerste kindje kunnen zijn maar het is het dus niet omdat je blijkbaar kiest voor een abortus.

Als jij echt gaat denken in termen van jullie eerste kindje dan vraag ik me wel een beetje af of je wel echt een abortus wil.

Heb je een afgeronde studie? Hoe oud is je vriend?
quote:hanZie schreef op 05 augustus 2009 @ 18:29:

[...]

Zij vinden zichzelf te jong voor een baby dan hoef je ze niet te zeggen dat ze dat niet mogen vinden.Ik zeg helemaal niet dat ze dat niet mogen vinden, ik zeg alleen dat ik dat niet vind.
The time is now
Of 23 te jong is bepaalt iedereen natuurlijk voor zichzelf.

cejoy, misschien is het verstandig om morgen naar de huisarts te gaan. Hert lijkt me verstandig om er eerst eens achter te komen hoe lang je zwanger bent als je een abortus wilt misschien.

Denk rustig na. Neem de tijd, maar probeer eerst uit te zoeken hoe lang je zwanger bent.
Bedankt voor jullie snelle reacties!

Mijn vriend en ik vinden onszelf wel te jong, al zijn wij beiden 23, hij binnenkort 24.We hebben het kindje nu echt nog niks te bieden, behalve onszelf. Maar we zitten beiden in opleiding, (bijna afgerond) ik woon op kamers.

Ik had altijd in mijn hoofd om als wij beiden een vaste baan hadden, eigen huisje, een goede basis, om dan met kinderen te beginnen. Maar nu is alles overhoop.

Mijn vriend is helaas nu vertrokken, hij is voor 10 dagen weg.

Hij is ook erg geschrokken. En het klopt dat we alles moeten laten bezinken, alleen hij is er 100% zeker van nu nog geen kinderen te willen. Natuurlijk denk ik er ook zo over, en heb dit ook altijd gezegt. Maar nu er daadwerkelijk een kindje in mijn buik gaat groeien, voelt alles toch anders.

Ik moet nog steeds de test doen waarop staat hoelang ik bevrucht ben...
Misschien is het niet te jong, maar vinden zij het te vroeg? Ik ben 25 vind het ook te vroeg voor een kindje.

Ik vind alleen wel dat je als je seks hebt je ook rekening moet houden met een zwangerschap ook als je het veilig doet.

Maar als advies kan ik je alleen zeggen, ga naar de huisarts die kan je verder alles vertellen.
Tuurlijk ben je geschrokken, zelfs ik schrok toen ik zwanger bleek te zijn. Maar laat het even bezinken, abortus kan nog wel. Heb je enig idee hoe lang je zwanger bent? Ongeveer?
Allereerst: nare situatie...

Ten tweede: waarom test je jezelf regelmatig? Daar is toch helemaal geen reden voor als je veilig sex hebt? Alleen als je over tijd bent.

Ga naar de huisarts en laat daar even een test doen zou ik zeggen.
OK, probeer eerst die datum helder te krijgen (je kunt namelijk ook nog ongesteld worden terwijl je al zwanger bent) want dat is belangrijk voor je verdere actieplan. Zo'n test is een richtlijn, maar ik zou er niet 100% op durven te vertrouwen. Laat het dus bevestigen door de huisarts (of verloskundige).

Afhankelijk van hoe lang je zwanger bent, zul je snel beslissingen moeten nemen of zou je juist nog ruim de tijd kunnen hebben voor het nemen van de beslissing. Abortussen mogen in Nederland tot de 22 week worden uitgevoerd, maar klinieken doen het meestal tot de 15e week. Als je er heel snel bij bent, dan is een abortus misschien niet nodig en zou eventueel een overtijd behandeling kunnen volstaan. Meer info kun je oa hier vinden: .http://www.acsg.nl/

Over het algemeen krijg je eerst een intake en wordt je pas een paar dagen later behandeld. Dat is om te voorkomen dat vrouwen overhaaste beslissingen nemen waar ze later spijt van zouden kunnen krijgen.

Sterkte!
Ik heb nog geen idee hoelang ik zwanger ben,

ik denk zelf niet langer dan een maand.

Vorige maand ben ik nog ongesteld geworden, maar ik lees net ergens op internet dat een ongesteldheid ook niks zegt.

Ik doe zometeen de clearblue test waarop staat wanneer de bevruchtig heeft plaatsgevonden (ongeveer)

ben nu veel aan het drinken, want kan van de zenuwen geen urine produceren.
Ik werd ook zwanger toen ik 22 was en dan niet eens van mijn vriend. Ik riep altijd dat als ik ooit ongepland zwanger zou worden (wat me noooit zou overkomen want zo stom zou ik niet zijn ) dat ik dan een abortus zou laten doen.

Dat is veel makkelijker gezegd dan gedaan. Ik heb nog steeds spijt van de omstandigheden waaronder ik zwanger ben geworden en dat ik het mezelf een stuk moeilijker maak tijdens mijn studie, maar ik heb dus niet gekozen voor een abortus.

Ik zou als ik jou was zeker willen weten hoelang ik zwanger zou zijn en ook of ik nog in aanmerking zou komen voor de abortuspil ipv de curretage. Ook zou het er dan bij mij zo snel mogelijk uit moeten omdat het groeiproces in je buik ook gewoon doorgaat.
Zo'n test doen is natuurlijk prima, maar ik vraag me af in hoeverre je daar blind op kunt vertrouwen wat betreft zwangerschapsduur.

Heb je een regelmatige cyclus? Zo ja, dan kun je berekenen hoe lang je zwanger bent door te tellen vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie.
The time is now
quote:Pannetje schreef op 05 augustus 2009 @ 18:43:

Allereerst: nare situatie...

Ten tweede: waarom test je jezelf regelmatig? Daar is toch helemaal geen reden voor als je veilig sex hebt? Alleen als je over tijd bent.

Blijkbaar wel, want ze blijkt veilige seks te hebben en toch zwanger te zijn...
Oh en cejoy, niet overdréven veel gaan drinken, dat kan de betrouwbaarheid van de test beïnvloeden.
The time is now
quote:Kletsmajoor schreef op 05 augustus 2009 @ 18:47:

Ik werd ook zwanger toen ik 22 was en dan niet eens van mijn vriend. Ik riep altijd dat als ik ooit ongepland zwanger zou worden (wat me noooit zou overkomen want zo stom zou ik niet zijn ) dat ik dan een abortus zou laten doen.

Dat is veel makkelijker gezegd dan gedaan. Ik heb nog steeds spijt van de omstandigheden waaronder ik zwanger ben geworden en dat ik het mezelf een stuk moeilijker maak tijdens mijn studie, maar ik heb dus niet gekozen voor een abortus.

Ik zou als ik jou was zeker willen weten hoelang ik zwanger zou zijn en ook of ik nog in aanmerking zou komen voor de abortuspil ipv de curretage. Ook zou het er dan bij mij zo snel mogelijk uit moeten omdat het groeiproces in je buik ook gewoon doorgaat.wat goed van je. Hoe oud is je kindje nu?
Heb je een beetje een goede band met je moeder? Misschien dat je haar kunt bellen, dan zit je er niet zo alleen mee.
Ik heb helaas een vrij onregelmatige cyclus.

Ik weet wel dat ik rond deze tijd ongesteld had moeten worden, maar dit wisselde nogal, soms drie dagen verschil, soms vier.
quote:cejoy schreef op 05 augustus 2009 @ 18:36:

Bedankt voor jullie snelle reacties!

Mijn vriend en ik vinden onszelf wel te jong, al zijn wij beiden 23, hij binnenkort 24.We hebben het kindje nu echt nog niks te bieden, behalve onszelf. Maar we zitten beiden in opleiding, (bijna afgerond) ik woon op kamers.

Ik had altijd in mijn hoofd om als wij beiden een vaste baan hadden, eigen huisje, een goede basis, om dan met kinderen te beginnen. Maar nu is alles overhoop.

Mijn vriend is helaas nu vertrokken, hij is voor 10 dagen weg.

Hij is ook erg geschrokken. En het klopt dat we alles moeten laten bezinken, alleen hij is er 100% zeker van nu nog geen kinderen te willen. Natuurlijk denk ik er ook zo over, en heb dit ook altijd gezegt. Maar nu er daadwerkelijk een kindje in mijn buik gaat groeien, voelt alles toch anders.

Ik moet nog steeds de test doen waarop staat hoelang ik bevrucht ben...

Als ik het goed heb, als je via de huisarts word doorverwezen heb je sowieso een wettelijke bedenktijd van 12 dagen.

Ik wens je hoe dan ook sterkte met welk besluit dan ook.
als jullie je opleiding bijna hebben afgerond, kan het dus ook zo zijn dat jullie over een half jaartje ergens een appartementje kunnen huren, je vriend full-time kan werken en jij part-time...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven