Wij beginnen eind 2007 / begin 2008

11-09-2007 13:45 5814 berichten
Zwanger! Naam Lftd. Datum Naam Bijzonderheden Dametje 29 12 aug "Prada" Heeft 1 dochter Pebbles 27 28 aug Eva Heeft 2 dochters Freddy 34 14 sept Thomas Heeft 1 zoon lady_bug 27 5 okt Norah 1 zoon* & 2 dochters Liubi 26 8 nov Pieter Heeft 1 zoon PLUKKIE78 30 19 dec Mark Heeft 1 zoon Pluis363 31 19 dec Ruben Heeft 1 zoon Vlinder1987 22 23 dec "S" Heeft 1 zoon Summerbreeze 22 11 feb Mibb 25 7 mrt 24-1: Verlof! Snok 36 2 mei 20 weken echo goed! ka_30 31 2 juni 20-weken echo goed! Aruba 22

Naam Lftd. Start NOD Bijzonderheden Bloem 27 Sept '07 eind okt. ZKH, verder onderzoek zusvansummer 25 Okt.'07 29-10 6-10: Gyn Beer345 33 Heeft 1 dochter
Alle reacties Link kopieren
Voor het schema mijn volgende NOD is 23 september.
ka, we weten het niet, ik twijfelde erg met de 20 weken-echo maar man wilde hetniet weten, toen we daar waren bleek de baby zo te liggen dat ze er ook absoluut niets over kon zeggen, baby is het dus met zijn vader eens dat we het niet hoeven te weten... ik merk de laatste week toch wel dat ik erg nieuwsgierig wordt, zeker nu ik weet dat schoonzusje twee jongens krijgt... ik denk ook steeds meer dat het een meisje is maar misschien wil ik dat wel... ik weet het niet meer, moet me er gewoon niet zo mee bezig houden... en nog 16 weken geduld hebben.

voor jou een besmettelijke maak goed gebruik van het weekend, hoop dat je NOD deze maand ook echt een NOD wordt (en dan mag je gelijk mijn misselijkheid overnem )
is mibb, op vacans? heb er al een poosje niet gezien... is alles goed met je? ben bang dat je straks slecht nieuws hebt, kom even zeggen dat het goed met je gaat...
Pluis voel je je alweer wat beter?!

Ka ik ga weer voor je duimen dit weekend! Het wordt zeker weer tijd voor een zwangere, dikke Ook voor bloem Het is gewoon $&^*#@ als het niet wil lukken!!

Dametje gelukkig heb je lieve mensen om je heen. Blij te horen dat je haar zelf nu kunt aanleggen. Ondanks dat je goed verzorgd word, kan ik het me voorstellen dat je het gewoon ZELF wilt doen allemaal. Lijkt me erg frustrerend.

Plukkie, hoor het idd wel vaker dat 'elke zwangerschap een tand kost'. Ik haat de tandarts echt...moet ook weer, maar loop er steeds tegenaan te hikken.

Vlinder, las je reactie op het priveforum! Vriend is er t/m zondag en we hebben echt genoten ja afgelopen weekend. Heb een superdeluxe kamer gehuurd in hotel voor zijn verjaardag (donderdag op vrijdag). Erg veel zin in, maar toch gaat de tijd al veel te snel.

Plaats je ook weer snel een buikfoto?

Vandaag naar de verloskundige geweest. Voor het eerst in Nederland! Was echt erg leuk en hartje gehoord en mijn baarmoeder groeit prima. Ik had een baarmoeder die bij een zw.schap van 18weken past en ben 17 weken, dus geweldig! Bloeddruk was in orde, niet al te laag (ben erg duizelig).

Verder 6buisjes bloed afgenomen en we zijn gelijk even naar het gemeentehuis geweest om het kindje te erkennen. Was ook erg leuk
plukkie doe maar rustig aan en neem de tijd voor jezelf!

luibi wat een rooster zeg, ze moeten wettelijk toch rekening met je houden of is dat in duitsland anders geregeld?

summer lekker zeg zo samen en zo een weekend weg samen. Hoelang moet je vriend nu weer terug naar italie?

dametje fijn om te weten dat je zoveel mensen om jee heen hebt die je willen helpen en natuurlijk ook dat je zelf je meisje kan voeden.

hier weer mega drukke werkdag gehad. is een collega uitgevallen en heb bijna haar hele taken pakket erbij gekregen wel heftig voordeel is wel kan nu bewijzen wat ik kan en hoop daarmee ook wel wat te bereiken en schijnt ook wel vruchten af te werken als ik het informele circuit mag geloven.

morgen naar de fysio is ook wel nodig lopen was vandaag geen knalfuif.

slapen jullie ook slechter nu door de zwangerschap?

wel leuk doordat de dag zo druk was en ik nu eindelijk rustig zit voel ik de kleine volop schoppen
Hai Ka,

Zo jij klinkt vrolijk in je berichtje. Super dat je dit weekend weer en eisprong hebt. Dus jullie zijn nu al flink aan de klus?

Begrijp helemaal dat je blij bent dat je de pil niet meer slikt. Slik hem zelf al een paar jaar niet meer en dat voelt veel en veel beter.

Nu op naar de zwangerschapskwaaltjes voor jou!

Vlinder, lastig he die nieuwsgierigheid? zeker als je schoonzus het wel weet wordt het een stukje moeilijker om geduldig te zijn.

Heb even terug gelezen en Mibb heeft 21 augustus voor het laatst gepost. Ze heeft wel veel aangegeven dat ze erg moe is en misselijk. Hopelijk gaat alles goed. Mibb laat je wat van je horen als het kan?

Summer klinkt allemaal goed wat je te vertellen hebt. geniet samen met je mannetje van jullie beebje.

Pluis, lekker je best doen op je werk dan kan je inderdaad lekker bewijzen hoe goed je wel niet bent. Ben benieuwd hoe de fysio je morgen bevalt. Morgen mag ik ook voor het eerst en aan de telefoon zei ze meteen dat ze handige tips, trucs en oefeningen zal vertellen die zeker voor verlichting gaan zorgen. Hopelijk is dat bij jou ook zo.
plukkie wat goed dat je morgen ook mag. Kunnen we samen tips uitwisselen.

ka succes deze dagen!

Geen pil is heerlijk slik hem al jaren niet meer kon er niet tegen, vandaar altijd een spiraaltje, ideaal! 6 weken na de bevalling gaat die er weer in.

vlinder vind het wel knap dat jullie het niet willen weten (okje kleine werkt er goed voor mee) al kan ik me voorstellen dat je nieuwsgierig wordt als anderen het wel weten.

mibb laat maar snel wat van je horen zag dat je op het maart topic ook al een poosje niet was geweest.
Mibb ik hoop ook dat alles goed is hoor...!!!

Doen jullie trouwens mee aan een cursus?
Summer,

17 september begint hier de zwangerschapsyoga. Ga jij een cursus volgen?
Ja maar zit me nog te oriënteren eigenlijk...zoveel aanbod en ik weet gewoon niet wat ik leuk vind!!

Verloskundige raadde me een cursus aan i.c.m. mensendieck, omdat ik nu al erge rugklachten heb.

Wat houdt jouw cursus precies in als ik vragen mag?
begin morgen met zwangerschapsyoga. Als ik de uitleg mag geloven is daaat ook goed voor de rug, verder lichaamshoudigen, ademhaling, lichaamsbewustzijn, ontspanningsoefeningen, perstechnieken, contact met baby versterken, oefeningen voor zwangerschapsklachten en uitwisselingen van ervaringen.

ben erg benieuwd morgen meer
Wat leer je tijdens de cursus zwangerschapsyoga

Tijdens de cursus zwangerschapsyoga worden alle fasen van de bevalling chronologisch doorgenomen. Er wordt uitgebreid aandacht besteed aan het lerenopvangen van diverse soorten weeën met behulp van speciale ademtechnieken.

De ademhaling, de houding en het bewust leren ontspannen van spiergroepen, staan centraal in elke les. Aktieve oefeningen maken je lichaam soepel en massages dragen bij tot een optimale doorbloeding van je spieren.

De zevende les is net als les één een partneravond. In de zevende les leren de partners o.a. de rug van hun vrouw te masseren met eenvoudige technieken.

.

Tijdens deze cursus zwangerschapsyoga worden alle fasen van de bevalling en de kraamtijd grondig doorgenomen. De fasen van de bevalling zijn:

Ontsluiting

Overgangsfase

Persen

Geboorte

Na-geboorte
Dit is de cursus zwangerschapsyoga in combinatie met mensendieck die ik ga volgen.
He dames,

Ik verkouden, dus meisje verkouden, dus niet slapen, moeite met drinken, doorwaakte nacht. Gelukkig kwam oma de hele dag helpen zodat vriend wel kom werken. Vannacht/ zo hoop ik bij te slapen!!

Ka, gun je alle kwaaltjes hoor wil je er een paar van mij?

Plukkie, geniet ervan. Terecht dat je nu goed voor jezelf zorgt!

Liubi, waarom doen ze nou zo moeilijk?

Pluis, hoop dat de fysio uitkomst bied. Ik mag donderdag! kan ik misschien wat pijnstillers afbouwen als mij nieuwsoortige bewegingen worden begeleid.

Hoogtepunt van de dag, ondanks verlamming met behulp van een tuinstoel en een hoop carpriolen, voor het eerst zelf oksels geschoren!
Oeeeh Plukkie, die 7de les klinkt als muziek in de oren hahaha!

Bedankt voor je uitgebreide uitleg.

Ik hoop dat je vannacht wat beter zal slapen Dametje! Halleluja voor het scheren van je oksels haha!!
Dag lieve meiden,

Sorry, sorry, sorry!! Ik leef nog! Niks aan de hand ook hoor, maar ik ben zo verschrikkelijk moe telkens en druk ook.

Ik had niet door dat ik al zo lang niets gezegd had, komt ook omdat ik wel alles zoveel mogelijk lees. Maar als ik alles gelezen heb, heb ik geen puf meer om te schrijven en dan denk ik: Doe ik straks wel, maar dan vergeet ik dat weer of lig ik al in mn bed.

Einde van de week kom ik terug om uitgebreid overal op te reageren hoor. Nu snel naar bed, want het is al weer veel te laat!

Vind jullie wel lief dat jullie zo bezorgd om me maken, maar niet doen hoor, nergens voor nodig! Tot gauw!
Gelukkig Mibb, pak van mn hart ;) Rust maar lekker uit.
Was al om kwart voor 5 wakker, naar de wc en daarna kon ik niet meer slapen... toen ben ik maar opgestaan, kopje thee gedronken. Om 7 uur stonden 2 mannen op de stoep voor de laatste dingen voor onze keuken, dus ik moest wel vroeg op, maar niet zo vroeg!!!!

De rust wil nog niet echt komen, veel te veel te doen in huis, ik probeer elke dag wat te doen (boekenkast inruimen, babykleertjes wassen etc.) en dan mag ik weer even lekker op de bank zitten, tv kijken of boekje lezen.

Plukkie, leuk dat je binnenkort met die yoga cursus gaat beginnen, echt toevallig dat we gewoon dezelfde volgen. Vooral die partnerles is leuk, wij hadden ook een paar mannen die voor de 2e keer vader werden, dus die konden hun eigen verhaal doen, was erg grappig. En de rugmassage is ook geweldig, al weet je natuurlijk niet waar je op het moment van de weeen zelf behoefte hebt.

Summer, ik moet nog bijlezen op het prive-forum, maar ik begreep dat je weer terug bent in het land en dat het voor jou beter is gezien de relatie met schoonfamilie. Het belangrijkste is wat voor jou het beste is!!!

Dametje, ben je vannacht een beetje bijgeslapen, gaat het wat beter?! En gefeliciteerd met je mooie gladde oksels, waar een mens al niet blij van kan worden Ik vind de bikinilijn met dikke buik op het ogenblik ook een hele prestatie!!

Mibb, wat een ellende die vermoeidheid, doe maar rustig aan!

Pluis, hoe was jouw cursus? Klinkt ook als een goede volledige cursus, leuk hoor! Het is alleen al (net als hier op het forum) leuk om ervaringen met andere zwangere vrouwen uit te wisselen. Iedereen zit in hetzelfde schuitje en je hoeft je niet beter voor te doen dan je bent of voelt.

Ka, begin nu maar vast met oefenen, beter te vroeg dan te laat!! En ik zie op zich niet zo op tegen de bevalling, althans dat zeg ik nu, over 2 weken word ik misschien wel steeds nerveuzer....

Vlinder, jij klinkt ook lekker vrolijk in je berichtjes, gaat volgens mij goed met je? Kan me herinneren dat je zolang misselijk bent geweest, kan je nu weer alles eten of heb je nog je eigen dieet zeg maar? En tja, geboortekaartjes, dan moeten we eerst nog even bedenken wat erop moet.... erg he, we zijn nog steeds niet uit de namen.... En nu zijn we in de verhuizing het namenboek en onze voorkeurslijstjes kwijt......

Liubi, red je het nog een beetje met al het werk? En ga jij niet ook al bijna met verlof of werkt dat in Duitsland anders? Goed naar je lichaam luisteren he?!

Liefs voor iedereen die ik verder vergeten ben!

Freddy
Mibb, super dat het goed met je gaat, op de vermoeidheid na dan. Doe rustig aan voel je vooral niet verplicht om overal op te reageren. alleen af en toe ; het gaat goed' is ook helemaal prima hoor.

Nog eventjes en dan ben je hopelijk over je vermoeidheid heen en krijg je weer volop energie.

Freddy, echt een vroege vogel dus vandaag. Zijn ze nog bezig met je keuken? Ben benieuwd naar de cursus hoor. Vandaag al bij haar geweest voor mensendieck en ze komt over als een heel rustige en aardige vrouw. les 7 lijkt me super. Kan ie een paar weken oefenen.

Succes met het vinden van je namenlijstje!

voor iedereen!
He Mibb rustig aan he?

x
Snok!!!!!!!!!!!!!

Hoe voel jij je?
hey meiden,

allereerst, mibb, wat fijn te horen dat alles goed gaat. inderdaad af en toe roepen dat alles goed gaat en verder niet verplicht voelen te veel te schrijven. (misschien wel leuk in het schema te zetten dat Eva geboren is bij Pebbles)

summer, klinkt gezellig dat hoteletje! ga ervan genieten! hoelang gaat je vriend dan nog weer terug naar italie?

ik ga zwangerschapsgym doen, heb me er nog niet in verdipet verder leek me wel gezellig, wij beginnen half oktober.

freddy, ja ben erg vrolijk, geniet enorm van mijn buik en schijn te stralen. nog steeds op dieet en daardoor weinig energie, sochtends rustig beginnen met 1 boterham, tussendoor sultana, beschuit, rijstewafel, zoiets lunch met cup-a-soup en een broodje, dan smiddags wat lekkers (een koekje ofzo) en avonds een flauwe hap (rijst met sperzieboontjes, aardappels, appelmoes, kippesoep). en heel af en toe heb ik mega zin in pizza of broodje hamburger en dat kots ik dan savonds allemaal weer uit. tot zo ver mijn dieet! misschien wordt het wel tijd voor een naam, haha, heel veel succes, weet je het helemaal nog niet of heb je al een paar opties waar je nog uit moet kiezen?

vanavond 2 kijkers voor ons huis... duim maar voor me....

doegies
Summer voel me heel goed.....;-) Zie anders prive.....Enne genieten he met je mannetje....

Vlinder duim voorje...zou fijn zijn als het lukt he
mibb fijn van je te horen!

freddy tjee ben jij nog actief! En ja die namen lastig is het he! En jullie moeten natuurlijk ook nog een jongens en een meisjes naam verzinnen dus dubbelop!

vlinder ik zal duimen voor jullie.

plukkie hoe was de fysio vandaag?

Hier vanochtend om 8.3o al bij de fysio en ruim een uur geweest. Eerst praten en toen oefeningen zodat zij kon zien wat de ernst nu precies was. Schrok wle een beetje ik dacht krijg wat oefeningen mee en klaar maar de fysiomevrouw(erg aardig) wist toch te vertellen dat het meer is dan ik dacht en toch echt gewoon echte bekkenklachten heb. Moet nu 2 keer per week naar de fysio en ook werk moet ik gaan aanpassen want je hele weekend van 3 dagen alleen maar slapen was nou niet echt de bedoeling.

Morgen dus met mijn leidinggevende bespreken.

vanavond naar de yoga ben benieuwd
1 woord: moe.

zzzzzzzzzz

trusten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven